KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 19 November 2014

ISTERI SELAMATKAN SUAMI DARI TERUS DIBELASAH KAKITANGAN TNB????


Kejadian dikhabarkan berlaku di Guar Nangka, Perlis ... seorang isteri dikatakan cuba melindungi suaminya dari terus dibelasah oleh kakitangan TNB kerana keenganan suaminya membenarkan pihak TNB memasang kabel voltan tinggi merentasi hartanahnya tanpa membayar sebarang pampasan.

Mohon pihak-pihak berkenaan memberikan respon tentang apa yang diberitakan ini demi pencerahan dan kebenaran.

39 comments:

  1. Syukurlah malaysia aman

    ReplyDelete
  2. Jika benar kisah ini, pemilik hartanah boleh didakwa oleh pasukan shafee abdullah yg amat pakar memeningkan hakim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta tolong le ngan nuar aljubo.dia boleh selasaikan masaalah dlm satu saat.heee

      Delete
    2. Terbukti shafee abdullah sememangnya berwibawa untuk buat hakim pening dgn spin cerita.

      Delete
  3. Klu betul la hal ni... kakitangan tnb ni bodoh ke.. suka2 nk masuk rmh org cara pksa.. apa mak bapak korang x ajar ke..tnb untung berbilion2.. x blh byr ke kt tuan tanah tu.. bodoh punya tnb

    ReplyDelete
  4. Pak cik pi cari lawyer saman TNB tu..jangan tunggu lagi..

    ReplyDelete
  5. Celakanya pekerja tnb ni...suka2 je pukul org....mcm negara ni tak ada undang2...

    ReplyDelete
  6. apa sudah jadi ini.

    melayu lawan melayu sudah... bangla vietnam myanmar indon ketawa siang malam.

    bila pemimpin pemimpin bangsa jadi bahalol , anak anak buah pun akan ikut sama. ini standard kan,

    ReplyDelete
  7. Pakcik kena jumpa Shafii Dollah

    ReplyDelete
  8. WAH TNB PUN NAK JADI LANUN KER ?
    TUAN TANAH TA KASI MASUK TERUS TUNJUK SAMSENG..
    HARAP TINDAKAN TEGAS DARIPADA PIHAK BERKUASA..
    DAN TINDAKAN TERAMAT TEGAS KE ATAS ORANG BANGLA YANG TAK SEDAR DIUNTUNG ITU MEMBELASAH PENDUDUK TEMPATAN DALAM USAHA MELANUN DI TANAH ORANG...
    TINDAKAN YANG AMAT TEGAS JUGA KEPADA ORANG TNB YANG BERSEKONGKOL MERELAKAN BANGLA ITU MEMUKUL ORANG TEMPATAN...
    INITEGRITI BERADA DI MANA..?

    ReplyDelete
  9. Hmmm... apa nak jadi nie... mohon tuan tanah dapat buat laporan polis untuk menjalankan siasatan bagi mendapat keadilan... negara kita bertamadun.. kita ada undang2... sekiranya pihak tnb benar2 bersalah.. diharap dapat ambil tindakan mahkamah supaya pihak berkenaan dapat hukuman setimpal supaya tidak berulang lg pada masa akan datang... kita juga tidak boleh tuduh melulu dr mendengar sebelah pihak.. biar polis jalankan siasatan... dapatkan keadilan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju...
      sila buat laporan polis segera...
      yg bangla ni ada di mana...tunggu..nanti kita pergi tengok muka lagu mana yg berani pykul orang tua ni....

      Delete
  10. Aku rasa mesti wujud pertengkaran diantara mereka, mungkin bahasa kesat telah digunakan, kalau betul mcm tu dh bukan pasal menceroboh tanah, dh jadi soal lain....walau apapun biar polis buat siasatan...nasib baik x de yg mati...

    ReplyDelete
  11. pda mreka2 yg x tau crita sbenar baik x yah ckp byak.. tnb buat kje pn blndaskn undang2.. x tau crita main nk bambu sne sni buat tmbah dosa je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. sokong 100%..asik jer nk buat difitnah.. maki hamun org.. tak tau cerita lebih baik diam.. sbuk nk jadi hakim.. nk jatuh hukum..

      Delete
  12. Ada jugak yg sokong tnb.bodoh punya org

    ReplyDelete
    Replies
    1. kolar yg bodoh.. nti elektrik xde umah ko.. ko pkai lar lilin.. pelita ke.. masa tu ko tau lar tnb tu bodoh ke..atau kau yg bodoh sombong..

      Delete
  13. TNB buat kerja berlandaskan undang undang abis belasah orang tu ikut undang undang ke bodoh! 17.03

    ReplyDelete
  14. Aku rasa bukan tnb yang pukul mungkin kontraktor dia kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul takkan kot org tnb buat lagu tu..

      Delete
  15. Abg Long kawasan akan siasat perkara ni-lu org per citer gaduh2 kat tgh hutan-malu laa sikit pada binatang2 tu-kang nampak dek monyet tak ker malu digelak-aloo org TNB lu olang kuat sangat kaa-lu mau masuk tanah olang mesti mau ckp baik2 maa-jgn jadi gangster hutan TNB Loooo-mulut kasi maniss maaa-sapa lu punya kepala?

    ReplyDelete
  16. Yang lanunnya adalah omakkau
    Selidiklah dulu berita
    Bagi gambar mcm ni mcm2 cerita org akan cerita
    Yg phd gaya phd, yg degree gaya degree
    Sedap lah cmtu omakkau, letak bara api, org bg perangat, kau glamer, org bulih dosa free

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. omakkau ni nk jadi hero.. sebar cerita copy paste.. fitnah.. nauuzubillah.. ada bukti baru lar post kek blog.. ini main suko omakkau yooo.. omakkau pun x suko perangai ko mcm ni.. jawab lah ko kek akhirat nti.m. mengalahkan wartawan..

      Delete
  17. Orang kerajaan semua jahat... yang baik cuma org PKR! Jom kita sebarkan fitnah sampai ke lubang kubor! Lagi banyak fitnah kita tabur... lagi besar habuan di 'SANA'...

    ReplyDelete
  18. Kompom ke cite nih... korang dah tanye ke kat tuan punye cite nih... cite pun pendek ... ujung pangkal pun tak tau.. mmg dasar keybod worior la lu org...

    ReplyDelete
  19. KENYATAAN RASMI TNB
    Bahagian Penghantaran TNB telah memaklumkan pihak admin bahawa kejadian tersebut berlaku pada Jumaat lepas apabila kontraktor TNB sedang menarik pilot wire di tanah pemilik. Sebelum itu, Bahagian Penghantaran telah cuba menyerahkan cek pampasan tetapi pemilik tanah enggan menerimanya.

    Gambar pemilik tanah terbaring adalah disebabkan beliau terjatuh ketika cuba menghalang pihak kontraktor melakukan kerja-kerja tensioning. Tiada sebarang physical contact berlaku ketika kejadian.

    Pasukan projek telah membuat laporan polis mengenai kejadian tersebut dan pemilik tanah juga membuat laporan polis dengan kenyataan yang berbeza.

    Pihak polis telah menjalankan siasatan dan menasihatkan pihak TNB untuk membuat laporan polis kedua mengenai kes ini.

    Kes ini telah menjadi kes polis dan di harap warga kerja tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh menjejaskan siasatan.
    Copy paste dari kenyataan TNB.

    Sykadeer (TNB Staff)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah betul tanah itu ada pemiliknya yg tidak mahu terima pampasan. Yg TNB pergi ceroboh juga tanah tu apa fasal sedangkan kebenaran izinlalu dari tuan tanah masih dipertikai. Jangan cuba memesongkan fakta iaitu TNB telah biasa mempermainkan rakyat.

      Delete
  20. yg bodoh bangang ceroboh tanah orang ..pe hal?? ajaran umngok la tu..semua nak melanun je!! pi mampuih laa..

    ReplyDelete
  21. Tu la. Sebab umno la semua ni berlaku. Salah umno!!

    ReplyDelete
  22. Yg salah tetap salah. Klu tnb salah, ni lah pluang pemilik tanah leh dpt duit free. Saman jer...tp sahih ker citer tu..logiknya, pekerja bangang mana yg akan buat cam tu. Mkn gaji jer pun...cam tk masuk akal...

    ReplyDelete
  23. Kepada Anonymous19 November 2014 20:40

    Terima kasih atas keperihatinan saudara,
    Sebelum kerja-kerja menaik taraf di lakukan, pihak TNB akan berunding dengan pemilik tanah yg telah di kenalpasti oleh pihak Izinlalu TNB. Satu persefahaman di meterai yang mana setiap pokok atau tanaman dan rumah akan di bayaran pampasan mengikut harga sebatang pokok. dan penilian sesebuah rumah.
    Saya percaya persetujuan telah pun dicapai diantara kedua-dua pihak. Jadi tidak timbul siapa ceroboh tanah siapa. Hanya orang yang tiada pelajaran dan bangang sahaja yang cuba mereka cerita seperti Anonymous19 November 2014 20:40
    Kalau tak tahu duduk diam dan baca, bukan keluarkan perkataan yg bangang, nampak sangat kebanggangan.

    Sykadeer (TNB Staff)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu pun tak berani nak perkenal diri hanya guna anonymous, lagi nak kencing ka, poorah!!!

      Delete
  24. Allo sykadeer ko ni msti keturunan mamak kan..x kira la apa pun.. klu dh tuan tanah x setuju.. yg gasak nak masuk tanah org buat ape der.. bodoh ke.. klu kena kt tanah BAPAK kau cam ne.. kau ok je kot dpt duit free.. bodoh punya sykadeeeerrrrr ..... atau kau jeles bapak kau xde tanah mcm pakcik tu... huhhh

    ReplyDelete
  25. sykadeer ni specis madey kuti staff TNB merangkap UMNO totok tu...tengok ayat akhir bahasa dia,..entah entah dia yang belasah pakcik tu

    ReplyDelete
  26. Mengapa pula ada setengah Dari korang ni hidup asyik nak membuat dosa saja.agaknya makanan yang masuk kat perut korang tu hari2 dari hasil yang haram juga.ITU sebab perangai korang pun dah macam haram jadah.Tanpa usul periksa korang salahkan orang lain.makan tu biarlah banyak jadi darah daging bukan banyaknya jadi tail@najis...

    ReplyDelete
  27. saya sokong anon 11.06 inilah kebebasan yg kita dapat. maki hamun tanpa usul periksa. ini cara islam ka?

    ReplyDelete
  28. As salam
    Citer ni masih dlm siasatan. ��

    Bahagian Penghantaran TNB memaklumkan pihak admin bahawa kejadian tersebut berlaku pada Jumaat lepas apabila kontraktor TNB sedang menarik pilot wire di tanah pemilik. Sebelum itu, Bahagian Penghantaran telah cuba menyerahkan cek pampasan tetapi pemilik tanah enggan menerimanya.

    Gambar pemilik tanah terbaring adalah disebabkan beliau terjatuh ketika cuba menghalang pihak kontraktor melakukan kerja-kerja tensioning. Tiada sebarang physical contact berlaku ketika kejadian.

    Pasukan projek telah membuat laporan polis mengenai kejadian tersebut dan pemilik tanah juga membuat laporan polis dengan kenyataan yang berbeza.

    Pihak polis telah menjalankan siasatan dan menasihatkan pihak TNB untuk membuat laporan polis kedua mengenai kes ini.

    Kes ini telah menjadi kes polis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To Anonymous20 November 2014 00:32
      and Anonymous20 November 2014 01:35
      and Anonymous20 November 2014 07:54

      Rupa2nya ada mamat2 bodoh lagi dalam blog nie!! Aku pun pembangkang, tapi bukan pembangkang mcm hampa yg bodoh bahalol!! Main tembak shj.
      Ikut fakta la, Apasal yg gila merian sgt. bila aku berkata yg benar?? Pasal kena batang hidung sendiri kan?? Biasalah kalau nak berhujah, mesti kena kritik!! Atau pernah ada sejarah hitam kena potong elektrik tak bayar bill, biasalah ini lah masa nak hentam TNB. Bukan masalah tanah bapa aku atau bapa hang!! Masalahnya kalau orang mcm hampa yang peggang teraju, alamat lingkuplah syarikat, spesis hampa nie, jenis bodoh tak boleh di ajaq.

      Sepupu Sykadeer.

      Delete
  29. istifar banyak2....x lama lagi kiamat tanah akan terbuka x pyh rebut2

    ReplyDelete