KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 29 November 2014

KERANA UCAPANNYA DI PAU 2014 HABIS SEMUA BLOGGER PRO UMNO MELENTING NAIK ANGIN SATU BADAN.



Nampaknya semua blogger-blogger pro UMNO bukan main meradang hingga naik angin satu badan bilamana seorang siswi perubatan tahun lima dari Kelab UMNO Luar Negara (KULN) Moscow membidas sambil menyindir para blogger pro UMNO yang dilihat lambat dan kadang kala gagal terus bertindak dalam isu menjawab serangan bertali arus bertubi-tubi yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat.

Tidak boleh dinafikan akan kebenaran kata-kata beliau .. kalau ada yang bertindak pantas untuk kilas pun sekadar memuat naik artikel bahasa maki hamun caci cerca dengan kata-kata kesat dan nista ... Itu tidak membawa sebarang kesan dan impak untuk mengubah kepercayaan rakyat.

Fakta perlu dikilas dan dijawab secara fakta bukan dengan fitnah dan auta ... hujah lawan hujah bukan dengan terjah. Jawapan perlu dilakukan secara berhemah dan berilmiah kerana yang majoriti membaca blog dan laman sosial ini ialah golongan muda yang berpendirian menerima yang benar dan jangan sesekali mau menghina kemampuan mereka untuk berfikir dan menilai.

PRU 14 adalah PRU kepunyaan dan ditentukan oleh golongan ini .. golongan yang berpendidikan, berilmu dan mempunyai akses pada informasi melalui internet .. kelompok warga yang berfikiran kritis dan tidak terikat kepada mana-mana anutan dan fahaman politik.

Golongan ini menerima kebenaran hatta dari kelompok mana sekali pun .. benci dan tolak rasuah, penyelewengan, kezaliman, penindasan, perkauman, pemimpim bongkak, sombong dan angkuh.

Sering membuat kajian sebelum membuat keputusan .. menilai janji-janji PRU 13 untuk dijadikan kayu ukur kemampuan sesebuah parti.

Sebab itu tidak perlu melenting dan melatah tidak tentu pasal .. terima kritikan dan teguran dengan berlapang dada dan berdingin kepala.

Pandangan anak-anak muda amat jarang seiring dan sekata dengan golongan warga veteran yang sering berkata terlebih dahulu rasa garam.

Kepada para blogger UMNO yang berang .. bermuhasabahlah ... terimalah akan kenyataan .. zaman telah berubah .. tolak serang musuh dengan dakyah fitnah sebaliknya dakaplah etika membongkar kebenaran walaupun pahit untuk ditelan.

21 comments:

  1. 2.[62] (samb)
    dan tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) kepada mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

    AL QURAN

    ReplyDelete
  2. Siswi ni sebonarnyo menyindir rosmah...

    Tak teraso kalau kulit cadbury

    ReplyDelete
    Replies

    1. ×

      JaringanImejVideoLagi
      Hasil
      PASPB: UMNO KENA PENYAKIT GILA BABI!!! Tak percaya mai ...
      paspb2.blogspot.com/.../umno-kena-pen...
      8 Jun 2012 - UMNO JAHIL!!! Jumpa tokey babi pun boleh jadi isu. UNDANG-UNDANG 'GILA BABI'!!! (Video) Belok ...
      Imej


      Lagi imej untuk umno gila babi
      Bloggers pencacai UMNO dah semakin gila babi......... - Wak Labu
      wak-labu.blogspot.com/.../bloggers-penc...
      30 Jul 2012 - Bloggers pencacai UMNO dah semakin gila babi......... Wak heran, semenjak poto ni tersebar di ...
      Umno punya gila babi Sidang Parlimen pun habih jadi gila babi ...
      cenangau.blogspot.com/.../umno-punya-...
      20 Apr 2012 - Kalau aku kata Umno BN gila babi tentu ramai yang baca blog aku ni bersetuju tapi lebih gila lagi bila ...
      Klip video pemimpin2 UMNO gila babi tengah high berdikir
      ini-yang-aku-rasa.blogspot.com/.../pemi...
      3 Okt 2010 - Klip video pemimpin2 UMNO gila babi tengah high ... 'Unisel bukan milik Pakatan, UM bukan Umno'.
      mrkolumpo: UMNO SUDAH GILA BABI
      mrkolumpo363.blogspot.com/.../umno-s...
      13 Sep 2011 - UMNO BN SUDAH GILA BABI.... BABI PUN TAK SEGILA UMNO PATUT HARAMKAN SAHAJA ...
      (Gambar2) Gila Babi!! Samseng Umno Mengganas Di Tapak ...
      sedakasejahtera.blogspot.com/.../gambar2...
      4 Dis 2012 - (Gambar2) Gila Babi!! Samseng Umno Mengganas Di Tapak Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat, Ada ...
      Tahap Gila Babi... Gempar Anwar Ibrahim Didakwa Meliwat ...
      sedakasejahtera.blogspot.com/.../tahap-gil...
      17 Jul 2012 - Tahap Gila Babi... Gempar Anwar Ibrahim Didakwa Meliwat Mahasiswa IPT? Umno Mungkin Terpaksa ...
      Previous Kerajaan Kena Serang Gila Babi : PEMUDA UMNO TIDO ...
      mediawangsamaju.blogspot.com/.../keraj...
      27 Mei 2013 - Dalam waktu para Menteri, NGO, aktivis Melayu, media, bloggers dan facebookers pro kerajaan ...
      Gila Babi Nik Ajis Kata "Umno Buat Masjid Bukan Sebab Islam"
      darulehsantoday.blogspot.com/.../gila-ba...
      9 Apr 2013 - Terima kasih nik ajis, kerana kamu telah menyerlahkan kebodohan kamu di hadapan pengundi, nasib ...
      Berikut
      Log Masuk
      Tetapan Bantuan Maklum balas
      Privasi & Syarat Gunakan Google.com.my

      Delete
  3. Biasiswa tak kena tarik balik oleh JPA ke? Student mana boleh berpolitik? Ini akta mana pulak pakai?... oh luar negara takpe ye?... oh ya... ada 2 set undang2 yang malaysia pakai. Satu untuk pembangkang, satu lagi untuk student yang sokong parti timbang kati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha3...mahasiswa dan boleh berpolitik rupanya.
      Baru aku tau....
      Ketinggalan bas betol la aku nih.....

      Delete
    2. Putri umno kaki isap batang butoh. Hahaha

      Delete
    3. Komen di atas tak kena padam, tapi komen ni for sure kena padam... MAJORITI JANDA mesti ketagih BATANG!!! Aci bet la...

      Delete
  4. Haha lawak gak gdis ni. Siasat lh dlu knapa geng2 blogger UMNO tu asyik brhujah ats dsr fitnah je semata2. Dah dpt jwpn nye..awk sbgai mahasiswi obersee tu kena fikirlah..jgn duk tau mempolo je. Use ur brain sis !

    ReplyDelete
    Replies
    1. siasat jugak bagaimana seorang siswazah boleh memberi ucapan dalam persidangan politik........ Menghairankan. Sejak bila pula mahasiswa dah boleh berpolitik?

      Delete
  5. Kalau lah siswi ni berucap di muktamar PAS......dah tentu samada
    - di beri amaran
    - di tarik biasiswa
    - di gantung pengajian
    - di dakwa
    - di tuduh tidak mengenang budi
    - di tuduh terpengaruh dgn pembangkang
    - di cadang lucut kewarganegaraan

    Oiii penganut2 umno berteriak...belajar dulu bagi habis baru joint politik....tak pun mak bapak suruh belajar...buat apa masuk politik....KPN akan siasat dan didakwa...KP JPA akan siasat sekiranya menyalahi peraturan...VC akan siasat untuk tindakan...Imegresen akan siasat sekiranya menyalahgunakan pasport untuk jadi militan....umno memang gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undang2 tu hanya terpakai untuk mahasiswa yang bukan umno sahaja. Mahasiswa umno tak apa punya. Begitu juga halnya dengan akta yang sedang hangat mereka perdebatkan.

      Kita tengok aje lah lakonan mereka.

      Delete
    2. Lepas ni janganlah nak bising pulak bila mahasiswa kumpul ramai2 dengar ceramah anwar yer.....TNC jangan pulak nak lebeh2...sekarang mahasiswa da bole berpolitik kan kan kan...

      Delete
  6. Mahasiswa ni nak jadi doktor ker nak berpolitik?
    Kalau nak berpolitik berhenti aje la belajar tu...habiskan duit rakyat tanggung dia belajar kat luar negara.

    (PINJAM KATA-KATA MACAI UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putra umno kaki jilat kelentit putri umno.

      Delete
  7. kalau pandai tak masuk umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab apa masuk umno..sebab masuk umno boleh konkek putri umno. Putri umno pulak kaki tonggeng puki bejobur henjut2 kikiki.

      Delete
  8. Hahaha.....
    Kalau blogers boleh percaya segala alasan yg dah lapuk malah ada tipu muslihat dgn agenda tersendiri maka mrk lebih pada blogers umno shj. Cantik molek gadis ini salah ditempat sepatutnya utk menkritik sebab blogers umno hanya ikut arahan tiada kecerdikkan utk membidas segala hentakkan kecuali mengunakan kata2 kesat shj. Apapun perubahan umno hanya akan membuat rakyat semakin benci sebab tiada keiklasan hanya pro wayang utk menarik sokong semata2.

    ReplyDelete
  9. Bloggers ameno memaki dan mencarut bolehlah. Cakap pasal fakta ilaik ya! Otak dah tak berfungsi. Duit nak banyak kerja malas. Perangai bengap untuk kumpulan yang bengap!! Oh ye budak dari Moscow ni aku nak ingatkan je. Jangan cepat perasaan yang kau nanti nak naik dalam ameno. Aku dah tengok banyak dah pompuan yang bercita-cita tinggi untuk naik dalam ameno yang bekerja kat kesihatan. Tak lama kau kena cantaslah. Tapi tak taulah kok ada sugar daddy yang support dari 'depan"!!

    ReplyDelete
  10. Dh ada boyepren ke minah ni, lawa gak tuu

    ReplyDelete
  11. Puteri omno ketagih double strok

    ReplyDelete
  12. Cangkol depan belakang kerja puteri omno

    ReplyDelete