KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 20 November 2014

MOHON BERSANGKA MULIA ..... KEBETULAN ATAU SENGAJA?????


Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali mengakui ingin menjadikan Presiden Indonesia, Joko Widodo (Jokowi) sebagai contoh dalam pentadbirannya kerana merasakan bahawa Jokowi adalah seorang pemimpin berjiwa rakyat.

Beliau berkata, dalam tempoh sebulan menjadi menteri besar baharu, beliau dan kepimpinan kerajaan negeri telah ‘menerjah’ empat daerah sehinggakan beliau digelar Jokowi Malaysia.

“Saya pernah mengunjungi beliau (Jokowi) tahun lepas ketika beliau menjadi gabenor di Jakarta. Saya tanya apakah kejayaan beliau sebagai gabenor?

“Beliau memberitahu saya, dia kata... Azmin, saya hanya 20 peratus di pejabat, manakala 80 peratus saya di lapangan. Saya dengar masalah rakyat, saya duduk bersama rakyat,  saya duduk bersama nelayan, saya duduk bersama peneroka, baru saya boleh digelar pemimpin yang berjiwa rakyat,” katanya pada Majlis Perhimpunan Pagi Penjawat Awam Daerah Sabak Bernam di Dewan Seri Bernam, Sungai Besar, di sini, bulan lalu.

Mengambil contoh kewibawaan Jokowi itu, katanya, beliau akan sentiasa mendengar dan memahami permasalahan rakyat dan akan bertemu dengan mereka seperti pada kunjungannya di Sabak Bernam untuk bertemu petani dan peneroka.

“Jika kita dengar taklimat semuanya cantik belaka, tapi bila kita turun baru kita faham bahawa ada masalah dan tanggungjawab sebuah kerajaan negeri yang maju seperti Selangor supaya kekayaan negeri ini mesti dipulang semula kepada rakyat dalam bentuk pembangunan dan kesejahteraan,” katanya.


ULASAN OMAK KAU:-


NO COMMENT!!!
... Takutttttttt .... sebab para pentaksub Azmin "Jokowi" Ali jenis pembengis garang .. sikit-sikit kena herdik maki hamun mencarut ... Omak takutttttttt.

Nanti cakap Jokowi tiru gaya Azmin nampak sangat menipu ... kata Azmin tiru habis gaya Jokowi nanti kena maki hamun caci cerca dengan kata-kata nista dari pentaksub Azmin Ali.

Oleh itu lebih baik mendiamkan diri dan biarkan pembaca blog ini sendiri menilai.

45 comments:

  1. Sudah sudah la tu Omakkau.. kami bukan nya pengampu mahupun penyokong azmin ali, kamu cuma nak kamu tu kembali menyokong n tak menyerang juga cuba porak porandakan PR.. Terang2 kamu marahkan dia, sebab apa?.. byk kali org dah kata, yg pilih azmin tu Sultan Selangor.. Kalo Sultan nak pilih Wan Azizah lama dah dia pilih.. Tolong la jgn salah paham.. Berat sgt dendam kamu kat azmin ni.. Agak2 la.. Ce bagi tau apa yg dia dah buat kat kamu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN BERBICARA TENTANG KEADILAN, KEBENARAN DAN KEBEBASAN JIKA TIDAK MAMPU MENERIMA PERBEZAAN PANDANGAN DAN PENDAPAT.

      KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

      Delete
    2. Nampak macam omak kau nak derhaka pada titah sultan .jangannnn,

      Delete
    3. Bodoh bahalol lah kau orang ni.. mana ada omakau ulas apapun... puji salah..tak komenpun salah..kutuk lagi la salah.. otak korang ni dah korup lah.. go omakau persetan apa bahalol ni tulis..

      Delete
  2. Baru baru makan angin la dulu

    ReplyDelete
  3. Anggap lah kritikan sebagai dorong..
    Mana ada manusia yang sempurna...
    Manusia ni hanya "copy paste" & "upgrade" sahaja...
    Segala ilmu dari Allah...

    ReplyDelete
  4. tukar ler wall ket atas tu....dah nampak iras2 spesis geng keris telanjang...kena penyakit KKS bak kata bro tukartiub...heheee..syabas krn skrg omakko dah jadi kebanggaan geng2 macai keris telajang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heran, macai PKR langsung tak boleh dijentik. Omakkau papar berita bgitu pun dirasa mcm racun. Mereka kutuk org berguni2 dlm senyum je. Dasar kepala lutut.
      Omakkau jgn peduli, buat kerja mcm biasa.

      Delete
  5. Org cuma menegur bukan taksub dgn Azmin cam Omakkau taksub dgn TSKI sbab peel Omakkau ni semakin hari semakin lorat. Nape Omakkau? Cuba jgn obvious sgt tunjuk hati busuk melampau. Awak tu ahli Jans club@makjan, baik2 ada lelaki nak masuk minang tak jadi sbab x sanggup berbinikan pompuan hati busuk berdendam kesumat terlampau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong..bukan kami pemuja azmin sepertimana omakjan memuja TSKI..chill la omakjan...yang baik biar la dia nk ikut, kalau yg salah kami pun bantah..

      Delete
    2. Bila PKR serang PAS bagai nak gila dengan alasan dangkal dan tak masuk akal tak pe pula. Bila kene atas hidung sendiri, kembang kempis meroyan tak tentu hala!!!!

      Delete
    3. PKR serang PAS sbab benda yg tak tentu hala dibuat oleh PAS cam yg tuan presideng tuduh pil kuda, ponteng mesyuarat dll. Selama ni apa kebaikan yg PAS buat ada ke PKR serang. Kes Omakjan ni serang Azmin walau Azmin buat benda yg baik.

      Delete
    4. Hoiii anon 09:51.. dia permaisuri aku..bila masa dia makjan.. kau tulis lagi aku pecahkan muka kau!!!

      ~abahkau~

      Delete
  6. Omak kau ado sakit gilo babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yang babi @#/!!

      Delete
  7. Tiada sesiapakah yg mengetahui siapakah presiden PR yg kamu dakwakan itu..kalau tak tau..balik nengok national geografic..bagaimana kawanan binatang yg tak punya akal...perkara pertama yg didahulukan adalah urusan mengenal pasti siapakah ketuanya@ presiden .. tak malukah kamu yg punya akal tidak mampu mengenali siapakah ketua kamu...kerana itulah kes MB selangor...yg ikut khawarij PAS pun betul..yg ikut DAP cauvinis dan PgayR pun betul juga..kerana keadaan kamu itu lebih hina dan buruk dari kawanan binatang ...oleh kerana satu sebab yakni kamu "bertahaluf" tanpa diangkat ketua dari kalangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merepek ni labu.........

      Delete
    2. kamu tau ke tidak apa hukum dan natijahnya ..berkumpulnya sesuatu puak tanpa diangkat seorang ketua dari kalangan mereka...dimana agaknya kamu jualkan akal kamu ?..sangat gegak gempita dengan ungkapan "tahaluf siasyi"...." kerjasama politik"..hasil "bermuafakatnya" 3 kelompok puak yg berlainan matlamat..yg dinamakan Pakatan Rakyat.. sangat besar nafsu para pemimpin kamu ...dan sangat bodoh pula para pengikutnya..3puak yg bersatu semata2 untuk memperoleh kuasa melalui sistem undi (demokrasi)..berapa kali nak diberitahu...lantik dahulu presiden Pakatan Rakyat..kemudian barulah boleh mentadbir negara...nauzubillah ..aku tak tau apa jenis manusia kamu ni ...pernah terjadi kawanan singa melahap binatang buruan ditebing sungai bersama2 kawanan buaya..itulah sifat "tahaluf siasyi" yg kamu ikut..

      Delete
  8. Bersangka baiklah puan. Apa salah meniru yang baik? Islam menggalakkan sesuatu yang baik itu diamalkan bukan?
    Persoalannya sekarang, sejujurnya apakah yang puan inginkan setelah kejatuhan TSKI? Apakah puan harapkan PR juga runtuh setelah ketiadaan TSKI? Apakah puan melihat perjuangan itu hanya mengikut selera puan, tidak pada keputusan parti?

    Lebih baik puan mulakan jalan perjuangan bebas daripada menjadi batu api dan mengadu domba di sebalik rasa sayang puan pada PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudikah kamu khabarkan padaku siapakah presiden Pakatan Rakyat (PR)..yg sering kamu dakwakan ia wujud hasil dari "tahaluf siasyi" ..ketahuilah sesungguhnya sampai sekarang aku tertanya2 siapakah ketuanya PR..hadi awang ke..anwar ke ..atau lim guan eng..?..jika tiada ketua...dari mana sifat "tahaluf siasyi" yg kamu dakwakan..dari mana pula sifat kerjasama..bagaimana munculnya sifat "muafakat",,?..

      Delete
    2. Runtuhkan PKR je lah.. Parti Haram Jadah!! Aku percaya blog omakkau mampu menumbangkan PKR haprak ni!!

      Delete
  9. biar la..dia tiru benda yang baik..aku pun bersangka baik je pasai ko back up sgt TSKI tu..ko ni dh mcm org umno juga la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konspirasi dan pecat tski tu bukan mcm perangai umno ke cik puan?

      Delete
  10. Tu dia serangan dari geng A*****g punya dahsyat kalau sentuh dan kritik org dia. Pakat2 mari berak dan kencing kat sini. Kalau dia sentuh pemimpin parti lain tak pa pula ! Inilah yg dikatakan Keadilan ! Keadilan bagi puak dia je dan kezaliman, maki hamun, fitnah mcm2 umpat keji bagi org lain. Tuduhan yg paling kerap mereka gunakan sekiranya tak da bukti atau hujah kukuh bagi org yg setuju dgn mereka ialah Umno atau UG bagi menghalalkan tuduhan mereka dan mengalihkan isu. Sama dgn golongan khawarij dan rafidhah yg suka mentakfirkan org yg tak sealiran mereka

    ReplyDelete
  11. Rilek la omak..pegi mampos la dgn yg kutuk omak tu..kami sentiasa bersamamu. .

    ReplyDelete
  12. Tu dia serangan dari geng A*****g punya dahsyat kalau sentuh dan kritik org dia. Pakat2 mari berak dan kencing kat sini. Kalau dia sentuh pemimpin parti lain tak pa pula ! Inilah yg dikatakan Keadilan ! Keadilan bagi puak dia je dan kezaliman, maki hamun, fitnah mcm2 umpat keji bagi org lain. Tuduhan yg paling kerap mereka gunakan sekiranya tak da bukti atau hujah kukuh bagi org yg tak
    setuju dgn mereka ialah Umno atau UG bagi menghalalkan tuduhan mereka dan mengalihkan isu. Sama dgn golongan khawarij dan rafidhah yg suka mentakfirkan org yg tak sealiran mereka

    Make Money at : http://bit.ly/copy_win

    ReplyDelete
  13. pooorah omakau.semua tau ..sapa bayo disokong ..tak bayo balun ..prinsip .tak da...apa nak buat nak hidup.,nanti tak makan pulak...nasib nasib..

    ReplyDelete
  14. Jokowi tak menjahit Jokomin pandai menjahit so Jokomin lebih advance...beruntung rakyat Selangor dapat mb serba boleh.Panjat pokok kelapa bila lagi jokomin oi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap byk tak guna. Kita tunggu & tengok: 20% di pejabat, 80% di lapangan. Masa masih panjang. Sabar beb.

      Delete
    2. 100% wayang tinggi production..suruh azmin mintak keja dgn yusuf haslam

      Delete
  15. 'pemimpin berjiwa rakyat'.

    ungkapan ni tersasar kerana presiden2, menteri2 besar, menteri2 & perdana2 menteri semuanya WAKIL RAKYAT. bolehkah raja atau sultan jadi wakil rakyat? adakah wakil2 rakyat ni bila dapat kuasa memerintah anggap diri2 mereka sebagai maharaja? semua rakyat malaysia ada peluang jadi perdana menteri, menteri & sebagainya kecuali agong & sultan.

    ReplyDelete
  16. Azmin dia work smart bukan work hard, copy je stail org x yah susah2 nk pikir, nk jd mb pun smart gak, tengah2 huru hara angkat je nama sendiri, cantek punya lobi terus dapat, org2 yg work hard terlopong ....kihkihlih

    ReplyDelete
  17. “Jangan masa pilihan raya sahaja turun padang, lawat kawasan. Jaga tempat sendiri,

    ReplyDelete
  18. Hahahahaha byk macai umno di sini.. ada yg memuji umno dan ada yg memuji PR.. nak tengok PR berpecah... InShaAllah moga2 bertambah kuat PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR dah bertambah lemah.. lepas tski ditendang kini giliran hadi pulak..korang tengok je lah kemusnahan PR..

      Delete
  19. Pakat2lh hentam pas pkr jangan disentuh bru pkr dan pr cepat baham tanah

    ReplyDelete
  20. MB copycat..malu weiii...hak puii

    ReplyDelete
  21. Memang Azmin sengaja meniru Jokowi,tapi meniru dalam segi kebenaran dan kebaikan,bukan macam kau sengaja cari isu untuk memngenakan Azmin sebab jiwa kau dan diri kau dah tertaksub pada Khalid Ibrahim,agaknya sebab kahlid beri kau Latop percuma jadi terpakasa memuji khalid sehingga ke lubang kubur.Apa yang khalid buat semuanya betul dan apa yang azmin buat semuanya tipu.begitu?Pandai kau lah omak kau,mungkin kau rasa tenagn dan dapat tidur malam bila kau dah kenakan Azmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa tski bagi laptop percuma..bodoh ka kau ni... biro penerangan yg bagi la bhai..

      Delete
    2. Sepanjang bulan Ramadhan duk buat serangan macam takde iman tu ko sokong la ye? Skg mana bukti kata tski tipu kidex, langat 2 dan bank Islam?? Mana?? Mana???

      Delete
  22. Ada macai sedang menyokong omak ko

    ReplyDelete
  23. Omakau sokong kebenaran..apa salahnya macai ikut sokong..yg tak sokong tu lh bangsat dari macai

    ReplyDelete
  24. lingkup...lingkup habis negeri kalau menteri banyak sangat buat kerja yg orang bawah boleh dan patut buat...
    tak payah le nak naik bas sampai berdiri...
    memadau kau turunkan harga tambang bas tu..pun rakyat dah rada bangga dan seronok..

    ReplyDelete
  25. Kerja bodoh sppt hapuskan tol kurangkan harga barang tu mat indon boleh buat kerj mb x buat

    ReplyDelete