KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 29 November 2014

AKHIRNYA AZMIN AKUI PROJEK HYBRID OFF RIVER AUGMENTATION SYSTEM (HORAS) 600 YANG DI ILHAM DAN DI BANGUNKAN OLEH KERAJAAN SELANGOR ZAMAN TSKI AMAT PENTING BAGI MENJAYAKAN PROJEK MITIGRASI 2.



Dato’ Menteri Besar Selangor , YAB Hj Mohamed Azmin bin Hj Ali berkata Projek Hybrid off River Augmentation System (Horas) 600 yang dibangunkan Kerajaan Selangor menunjukkan perkembangan projek 35 peratus.

Menurutnya, projek itu penting bagi menjayakan projek Mitigrasi 2 untuk meningkatkan keupayaan mengeluarkan air terawat di loji rawatan SSP1, SSP3 dan lori rawatan Rasah.

“Projek Mitigrasi 2 tidak akan berjaya jika tidak ada bekalan air mentah mencukupi.

“Sebab itu kita mahu memastikan projek Horas 600 ini dapat disiapkan September 2015,” katanya

Meskipun baru mencapai 35 peratus, Horas 600 berjaya menghasilkan 160 juta liter air mentah sehari.

Apabila siap sepenuhnya, dijangkakan sebanyak 600 juta liter air mentah sehari dapat dibekalkan kepada ketiga-tiga loji rawatan berkenaan.

Dalam pada itu, Mohamed Azmin turut mengucapkan tahniah kejayaan Konsortium ABBAS Sdn Bhd (Abbas) menjadi loji pembersihan air pertama di Malaysia memperoleh pensijilan ISO 22301:2012 untuk Sistem Pengurusan Kesinambingan Perniagaan.

Katanya, penghargaan ini membuktikan Kerajaan Selangor melalui Kumpulan Perangsang Selangor dan Konsortium Abbas mempunyai keupayaan menguruskan Industri Air Selangor.

“Ini satu permulaan baik bagi meyakinkan pengguna air di Negeri Selangor, Wilayah Persekutuan, Putrajaya dan Kuala Lumpur kita mempunyai komitmen tinggi menghasilkan air bersih bagi pengguna.

“Tumpuan kita selepas penyelesaian pengambilalihan Industri Air Selangor adalah bagi mengurangkan kadar Air Tidak Berhasil (NRW) yang masih tinggi pada hari ini dan akan dilakukan segera pengurusan baru air Selangor.

“Dengan rekod Abbas ini kita yakin dapat mencapai sasaran,” katanya.

17 comments:

  1. Hai..Haniaya...apa khabar?
    Hanisya sihat?
    Dah mandi ke belum?
    Gi la mandi dulu, busyuk tau!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulat bulu dah naik dauunnnnn.....

      Delete
    2. Gilesex nate nie..

      Delete
  2. Dan (ingatlah), ketika Kami mengambil perjanjian setia kamu semasa Kami angkatkan Gunung Tursina di atas kamu (sambil Kami berfirman): “Terimalah Taurat yang telah Kami berikan kepada kamu (serta amalkanlah) dengan bersungguh-sungguh, dan ingatlah (jangan lupakan) apa yang tersebut di dalamnya, supaya kamu bertaqwa.
    AL QURAN 2.[63]

    ReplyDelete
  3. Dah jd mcm ni aku tak paham sampai sekarang kenapa nak kena singkir tski dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab nak jadi MB. Gaji MB besor. Semua org nak jadi MB walaupun cuma pandai kopi pes

      Delete
  4. Dari dulu aku dah cakap. Tak payah nak buat macam macam alasan untok menghalalkan pemecatan khalid.
    Just say' i dont like khalid. His service to PKR is not needed anymore"
    Senang.tak payah nak peningkan kepala rakyat selangor.
    sekaranh dah terbukti apa yang telah khalid rancang dan laksana adalah twebaik untok selangor.
    Azmin hanya perlu masok longkang masok tong sampah ,naik bas awam gali parit sembor nyamok dan sebor racon padi sahaja.
    Dan memang pun ini yang dia tahu buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya, kalau dia nak buat kerja2 yg sedara sebut tur, tak perlu tunggu hingga jadi MB. Kalau dia ikhlas, masa jadi adun dan mp dulu dia dah buat dah. Malangnya masa jadi adun dulu tak pulak dia peduli waima sampah di depan rumah emak.

      Gitulah....cakap politik sebenarnya umpama kentut. Tiada apa yg boleh kita dapat melainkan bau busuknya...

      Delete
    2. Cakap berdegar degar tapi habuk pun taaraak!! Itu pun ada hati lagi Cari kesalahan TSKI.muka tak tau malu betul.lepas ni bukan ke laut tapi ke TONG SAMPAH la lu jokomin...

      Delete
  5. tu bukti kukuh macai pkr suka buat fitnah dan pijak kepala org lain demi kuasa !

    ReplyDelete
  6. Aku pun tak taulah nak cakap. Yg beza cuma kekerapannya melawat kaw sampah, mengecat rumah dan menyembur bas dgn sheildtox. Selain itu , semuanya tiada beza kecuali meneruskan usaha TSKI tanpa ada sebarang tokok tambah atau pengurangan pun. Tak ada satu apa pun yg boleh kita kenang drp mb baru nih kecuali kepintaran copy paste beliau. Ini yg membezakan otak org politik dgn org ekonomis sosial. Ini juga membezakan org yg pintar berkata2 dgn org yg pintar membuat kerja.
    Kalau ko sorang bos yang berotak, siapakah pekerja yg akan ko pilih? Yg gagap tapi bijak bekerja atau yg pandai bercakap tapi menghabiskan 80% tugasnya di luar ofis?

    Tak payahlah nak tunggu sampai pru14.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.kalau boleh besok juga president pecat dia sama macam tski.

      Delete
  7. Satu demi satu spenda toni phua dap dan dua adun barua tu terlondeh.......amat memalukan

    ReplyDelete
  8. Ludah kahak ke langit, balik melekat kat hidung anak buah jokovi ali. Keh3

    ReplyDelete
  9. Ini perbezaan program antara 2 mb:

    Terjah sampah - mb baru
    Sembur nyamuk - mb Baru
    Cat sekeping rumah - mb baru
    Clear longkang - mb baru
    Bagi frem gambar - mb baru
    Sembur padi - mb baru
    Terjah sungai - mb baru
    Bantuan bayaran air - mb lama
    Kidek - mb lama
    Projek langat - mb lama
    Simpanan 3 billion - mb lama
    Hadiah warga tua - mb lama
    Biasiswa anak sgor - mb lama
    Simpanan bayi sgor - mb lama
    Rumah mampu milik - mb lama
    Bantuan perniagaan - mb lama
    Bantuan ibu tunggal - mb lama
    Bantuan sewa bangunan parti - mb lama
    Bantuan pilihan raya Sabah - mb lama
    Menambah eset sykt kjaan negeri - mb lama
    Hadiah cemerlang PMR/spm - mb lama
    Bonus kakitgn shot - mb lama
    Naikkan gaji adun pkr/pas/dsp - mb lama

    Nilailah sendiri. Dua2 mereka ada program masing2

    ReplyDelete
  10. Jokomin tu layak Ke TONG SAMPAH aje la.aku perati orang politik ni macam orang tak tau malu.masa nak Cari sokongan terhegeh hegeh tersengeh sengeh datang Kat kita.tapi bila dah Ada kuasa mula tak sedar diri.

    ReplyDelete
  11. Tahu pula jasa khalid pada selangor dulu puak yahudi umno ni juga dok kuat bangkang.mcm kata pm jubo tuya dah dibayar pun masih bangang.hee

    ReplyDelete