KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 23 November 2014

WARGA TAIPING BOIKOT CERAMAH USTAZ AZHAR IDRUS?????


Walaupun hujan masih lagi turun namun tidak kurang 15 ribu rakyat kentalkan jiwa dan teguhkan iman masih mau mendengar ceramah ilmu agama yang disampaikan oleh pendakwah tersohor negara, Ustaz Azhar Idrus di Giant Taiping Perak malam tadi.

Ingatkan dengan jajaan fitnah mengenai video klip beliau maka akan lesap merudum para pendengar, sebaliknya lagi difitnah lagi berduyun umat Islam ke setiap ceramahnya.

32 comments:

  1. ko pn omak kalo nk hot isu.... " WARGA TAIPING BOIKOT CERAMAH
    USTAZ AZHAR IDRUS?????" tajuk mcm nk bakar line. dulu kutuk utusan tajuk lain isi lain tp ko pn sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak Kau sindir anwar la ngoooookkk!!

      Delete
    2. 10'19 tu kenapa bengap sangat?
      budak umno kot?

      Delete
  2. Bahana dan tragedi orang melayu kite yoppppp.....suka dengar ceramah dari baca buku.....tgagedi ornag melayu......masyarajat yang suka membaca buku lebih hebat dari masyarakat yang suka krna goreng dengan ceramah....malang sungguh melayu nihh....banyak kan baca buku kurang ksn dengar ceramah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ni Yop, Ust Azhar ceramah politik ke? bagaimana dng ceramah atau kuliah di masjid dan surau? sebab tak dengar ceramah dan kuliah lah hukum2 solat pun tak tahu, halal-haram lagilah. Otak ada tapi tak blh pakai.

      Delete
    2. Banyak mana sangatlah org mesia yang jadi pandai bila baca buku KECUALI murid2 yang nak ambik SPM..... Apatah lagi kalu yg dibaca itu buku sex dan buku cinta. Buku agama haram nak baca la...

      Jadi cara terbaik ialah dengar ceramah2 agama. Dengar ceramah agama pun dapat pahala. Setakat menghadap tv tengok peha dan dada artis dalam drama, dapat apa??

      Delete
    3. Apa la masalah kau neh! Ceramah berilmu pun x boleh. Lama duduk hutan ke bang! Ko pegi u pun ada lecturer tau! Ada guide! Bukan baca buku semata! Nko ingat ni novel ke?

      Delete
    4. Betul tu...masyarakat kena goreng oleh pemimpin umporno hari hari kalau rakyat setakat dengar ceramah dalam TV atau baca utusan meloya dan berita hairan...kena banyak membaca ,mendengar dan melihat dari pelbagai sumber untuk penilaian

      Delete
    5. Anon 11.05 ko srndiri ngaku mrmbaca setakat spm jer...dah tau keturunan ko jenis malas baca buku ko budayakan jugak budaya ceramah pada anak ko...species macam ko ni la bangang bengap prmalas baca buku yg asyik krna goreng dng penceramah yg selalu bias......baca buku pun dapat pahala bodoo...

      Delete
    6. Jika nak belajar agama kena berguru.membaca buku tanpa berguru jadi ler berguru dgn syaitan.hebat sangat ker ko membaca.setahun berapa banyak buku yg ko khatam bacaan nya.jgn sembang lebe sudah ler.majlis ceramah agama UAI tu adalah majlis ilmu.nak komen pun agak agak ler.jgn keegoan menampakan kedangkalan diri sendiri.

      Delete
  3. Anon 1021 tu duk dgr crmah politik..tu yg bru sdr dh kena tipu selama ni..kah kah malang nsb dia, dh tua bru sedar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ceramah agama tu boleh memberi ilmu, tak salah nak datang dengar. Pada masa yang sama dapat sedarkan rakyat tentang kebusukan politik yang disalah guna. Dua2 dapat, dunia dapat, akhirat pun dapat. Orang yang jarang gi surau masjid aje yang selalunya tak suka dengar ceramah agama nih. Kalau ada pasar malam ker, fun fair ker, konsert artis ker.....orang yang tak gi ceramah ni lah yang selalu paling awal beli tiket duduk depan!!

      Delete
    2. Masyarakat yang banyak mrmbaca yang maju...klu dengar ceramah balik tido ....esok lupa ....masuarakat yg aika dengar ceramah la perangai mcm haram jadah....dlm ayat yg mula sekaki turun suruh nabi baca ....sebanyak 3kali suruh baca....bukan drngar ceramah....selagi budaya ceramah politik maupun ceramah agama dibudayakan selagi itu la masyarakat mundur dan bengap dan beku....kena goreng dengan penceramah. ....

      Delete
  4. Melayu bodoh melayu yang suka dengar ceramah....banyak ksn baca buku kurangkan dengar ceramah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalunya org yang kata dengar ceramah agama sebagai perbuatan yang bodoh ialah orang yang jarang atau tak pernah pergi masjid. Tapi kalu tang konsert artis, tang fun fair yang penuh dengan judi, kaum inilah yang paling dulu datang untuk duduk di saf yang paling depan......
      Untuk belajar ilmu bergurulah dengan manusia yang boleh ditanya rujuk. Berguru dengan buku sekalipun, manusia yang boleh dirujuk masih diperlukan apatah lagi jika ilmu yang dipelajari itu berkait dengan ilmu agama supaya kita tidak tersesat atau salah terjemahan sebab buku2 agama yang mendalam selalunya dalam bahasa arab.

      Delete
    2. Orang petgi masjid nak sembahyang bukan nak buat selingan dengar ceramah merapu....beraoa sangat la ilmu yg dapat klu 20% jer ilum yg sampai yg lain maki hamun atau pun sindir mrnyindir....puuiii....fungsi madjid bila disalahgunakan jadi la masyarakat bodo dan bangap.....

      Delete
    3. Jangan marahkan Anon 10:37. Dia belum baligh dan tak bersunat pun lagi. Baru nak daftar masuk kelas fardu ain.

      Delete
  5. Anon 10.37
    Oi bodo!!! Tu kuliah la bangkai....bkn ceramah politik bingai takley nak beza ceramh dgn kuliah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar la dia, dol....yang ko marah ni apa hal pulak dol?
      org umno mana tau nak beza ceramah politik ngan kuliah agama..
      kalu konsert artis diorang tau laaa...

      Diaorang ni dol.....kalu pisang goreng dengan taik pun diaorang akan kata benda yang sama, dol! Diorang akan telan dua2

      Delete
    2. anon 10:55 mengata org lain bangkai sedangkan ko sendiri adalah bangkai haramjadah yg mengelupur kepanasan tak tentu pasal..bangkai kering bodoh yg mudah di bodohkan oleh taik yg bertopeng ulama. .bangkai kering busuk yg mudah di bakar oleh iblis dan syaitan..apa ko rasa? rasa oren ke rasa taik?..haramjadah punya bangkai..hahaha

      Delete
  6. JOM BACA QURAN

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    2.[21]
    Wahai sekalian manusia! Beribadatlah kepada Tuhan kamu yang telah menciptakan kamu dan orang-orang yang terdahulu daripada kamu, supaya kamu (menjadi orang-orang yang) bertaqwa.

    ReplyDelete
  7. Tolong tanya UAI Apa hukum rekod berjimak dengan isteri sendiri?hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa bukti itu UAI? berita hairan ke utusan umngok?

      Delete
  8. Kami penyokong kaum UMNO amat berharap jika kaum UMNO negeri Perak dapat memberi sokongan kepada parti pembangkang- Kami amat mengalu alukan parti pembangkang untuk menumbangkan parti UMNO/BN pada pilihanraya nanti- Kami kaum UMNO sudah menyampah dgn perjuangan parti UMNO skrg-

    ReplyDelete
  9. ishh.. penuh dengan makian dan kutukan. rata-ratanya muda-mudi lagi kot. Melayu dengan Islam berbeza. Kalau tak dgr ceramah agama hati pun buta, makin malap. tapi klu tak dgr ceramah melayu tak de mslh. Jgn la kata UAI bt ceramah politik. Sebaiknya pegi dulu. Kalau yg unsur politik tu letak tisu dalam telinga bila dh abis bukak balik dgr pulak hukum Islam yang disampaikan.. Tak susah. Bergaduh di sini takde manfaat, baik bkk youtube cari hukum maki hamun sesama umat pula

    ReplyDelete
  10. Aku da ckap...org umno mal bapaknya x mandi junub...bodoh lg baral sampai
    Liang lahad.
    Jenis otak srbesar tungau kote...maaf ckp begini kotor...tp itu la bhasa paling mulia untuk org umno...sperma rosak benih mak bapak org umno

    ReplyDelete
  11. Anon 19.15 Seperma rempuh jubo sepol yg perangai suka dengar ceramah....sampai guling guling jalan raya

    ReplyDelete
  12. Oi anon 20.28
    Lu punya mulut dia bau serupa pungkoq sepol...lu makan taik ka apa? Haha...itu kuliah agama la mangkok....bkn ceramah politik...bebal nak mampusss...spesis suka korek jubo jilat taik sendiri...hahah

    ReplyDelete
  13. Klu stakat kuliah ka ceramah ka....brapa ssht la yg masuk lam.pala tuhhh.....selagi ceramah ugama atau politik diutamakan sampai lagu tu la jafi bengap....bodo....puiii....

    ReplyDelete
  14. Lu lagi bengap kuliah agama pon tamau pegi..konsert lu suka la...spesis mkn taik sendiri bengap...hahaha

    ReplyDelete
  15. Yang fitnah menggunakan filem lucah tu mungkin Melayu kapir laknat!!

    ReplyDelete
  16. korang bising2 nie ade kat ceramah tu tak??kalau ade boleh la sembang..xde langsung unsur politik sebab mmg ceramah tu ceramah agama..x salah kan kalau nak mendengar ceramah agama..dari dok umah tgk tv je..

    ReplyDelete