KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 21 November 2014

APAKAH YANG ANDA TERFIKIR APABILA MELIHAT GAMBAR-GAMBAR INI?????


Berlaku jujur sejenak .. ketepikan emosi politik kepartian dan ketaksuban pemimpin yang dijulang dan dipuja.

Apabila melihat gambar-gambar Presiden Jokowi sedang melakukan kerja-kerja menampal tiub tayar motosikal ... Apakah yang terbayang dalam kepala anda???? ... bagi Omak Kau ialah ... Bila lagi situasi ini mau berlaku dinegara kita?? .. Jawapnya tidak lama lagi, adalah yang ikut jejak langkah beliau ini untuk dijadikan bahan kempen murahan bagi kerja-kerja memukau rakyat agar terpesona dan tersilau.

Tidak percaya????? ... Tunggu saja dong .. Bukankah dijanjikan mau ikut segala cara gerak kerja Jokowi???



KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

32 comments:

  1. Suruh aje pondan tua hisamuddin rais buat kerja tu....kan kerja dia tukar tiub ari ari....ahaksss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkkk sakit hati ka dgn kata2 pedas hishamudin... Kalau umno mmg lah terasa.. Kalau yg menentang pemerintahan zalim takkan terasa.. siapa yg memangkah umno.. walau minyak atau rumahh diroboh. Bersyukur sj lah.. ..ABU

      Delete
  2. oh omak kau...cara orang kecewa dan hati busuk...

    ReplyDelete
  3. Think positive..jgn ada kebencian dan hasad dengki..biarkan mb buat kija dia..sama ada dia copy paste kerja org lain pun biarkan lah dia..janji jgn rasuah dan salah gunakuasa itu aje..

    ReplyDelete
  4. Saya peminat blog tuan. Tapi lama kelamaan semakin jelas KEBENCIAN tuan kpd seseorg. Tolong... jgn kecewakan fan blog ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer... cukup-cukuplah dulu.
      bagi masa, setiap apa yang orang sana buat, mesti ada sebabnya.
      dia dah terlalu lama dalam politik, kenal kiri dan kanan aliran yang berbeza. kita kenal melalui cakap org, dan sebagai pemerhati atas nama kerjaya.

      yang berhadapan, yang berkomunikasi, yang kenal dekat, dia. jadi beri dia dan dia serta dia masa.

      dah setahun dua, macam takde perubahan baru sesuai buat cerita dalam blog.

      Delete
    2. Ok cukup omakkau. Unfavourite sudah.

      Delete
  5. Sebenarnya omak kau ni ada hati dengan azmin .jatuh cinta la katakan tapi cinta tak berbalas biasala di kata katanya. Buat camno omak kau samsidar lebih cun dari awak

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul bro,

      i rasa pun mcm tu la

      Delete
    2. Jgnlah buat fitnah pulak.
      Buat tambah dosa aje.
      Ingatla pahala tuan pun bukannya byk sangat.

      Delete
  6. Omakkau, boleh tak kau jgn sentuh lagi hal2 remeh tentang Azmin nak wat apa pun asal tak rasuah atau mencekik duit rakyat cam TKSI, Faekah and the gang balum duit sampai 2.6 juta buat kerja tengah2 mlm. Klau Azmin salah laku jejehkan dlm blog kau xda sapa larang. Ni nampak aja gambar Jokowi, Azmin jadi target kau melepaskan kaudu kau kat Azmin. Aku dah naik meluat dgn blog kau ni tau. Kau cuba nak tanam kebencian pd pembaca tapi kau yg dibenci bukan Azmin. Skrg ni 1Malaysia tau pompuan jenis apa kau ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada faham ka omakkau? Rasanya tidak!

      Delete
    2. Bole tak ko bgtau mb ko tu supaya jgn buat pekara remeh temeh. Jgn la buat keja yg mb tak patut buat. Buang masa & duit rakyat yg bayar gaji puloh2 ribu sebulan!

      Delete
  7. Jika gambar ini di ambil selepas beliau angkat sumpah maknanya Jokowi seorang yang tidak amanah makan gaji buta dan tidak buat kerja sebagai Presiden. Seorang presiden tidak sepatutnya meluangkan masa untuk buat kerja-kerja macam ni. Tukar tayar/tiub tidak termasuk dalam bidang kerja seorang Presiden. Tambhan lagi kurangkanlah publisiti murahan macam ni. Gambar ini seolah-olah menunjukkan rakyat indonesia memilih orang yang salah untuk menjadi seorang Presiden kerana memilih atas sentimen imej beliau yang merendah diri dan menyenangkan hati bukannya atas bakat dan keupayaan beliau untuk memimpin.
    Di harapkan mana-mana pemimpin atasan Malaysia tak buat kerja bodoh macam Jokowi ni.

    ReplyDelete
  8. Azmin ni Sultan yg pilih...klu makkau x puas hati...pergi jumpa Sultan buat bantahan kata x setuju Azmin dilantik sebagai MB Selangor...selesai perkara

    ReplyDelete
    Replies
    1. omakkau patut brsikp sedrhana jgnlh bila x suka sesorg tu cba dpelekehkn niat baik Azmin sbgi mb mgrnalpsti mslh rkyt dgn mbuat krja terjahn. jgn smakn ln2 pemimpn yg x pnh wat kje trjhn ni sb mereka dlahirkn dn dbesrkn dri kluatga seng leng nk wat kje trjhn cm azmin tu tntulh kotr.jijik. bgitu jgalh kpd jokawi asal usulnya dri family sush dn dh biasa ngn kje kotr x msalh bila dia turn pdg. Dihrp omakkau brsngka baik dn brubh kpemikrn positf mliht sesautu yg baik utk bgsa melayu maju.

      Delete
    2. Tapi mb ko tur gile glamer

      Delete
  9. jokowi pun cuma ambik gambar je, takde pun nak tampal tiub tayar bocor tu

    ReplyDelete
  10. Kenape perlu mnjadi viral gambar2 pemimpin atasan melakukan aksi2 sementara gni mnjadi suatu keajaiban ? Nak sgt ke mereka ni melakukan kerja2 ini drpd tugas hakiki .. Takyah laa masuk longkang .. buat kerja ko tu dgn betul, adil dan amanah memimpin utk semua kaum. Dah tuhan takdirkn ko jadi pemimpin .. pimpin lh kerana Allah.

    ReplyDelete
  11. Biasa lah tu, kata orang melayu...terhutang budi tergadai body....

    ReplyDelete
  12. Busuknye hati omakkau.kalah sikafir

    ReplyDelete
  13. shooooh pegi main jauh2 ! byk sungguh natang A****g mari berak dan kencing kat sini ! Gi berak kencing kat kawasan mung tu .

    ReplyDelete
  14. Aku taknak marahkan Omak kau sebab dia sendiri yang menjemput orang semua mendoakan tak baik baginya.nasihat orang langsung tak nak dengar,dia memikir siang malam bagaimana bolih azmin ganti pujaanya Khaldi Ibrahim.sakit jiwanya.Dengan cara ini Azmin akan jadi popular,Omak kau tolong siarkan berita tentng azmin setiap hario ,kalau bolih.Aku doakan agar azmin terus tunjukan perjuangan mu dengan seikhlasnya,biarkan Oamak kau terjun dengan Khaldinya.

    ReplyDelete
  15. Dasar prempuan Siam mc ni la...naper ler bnci sngh Omakkau pd si Azmin tu pn aku x fhm. Kau tukar ler baju Keadilan Kau tu..pkai bju Puteri Umnoq lg bail..huaqqqqtuiiii!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Bapak Jokowi boleh jadi Presiden Indonesia hanya 2 penggal sahaja. Itu undang-undang Indonesia. InsyaAllah Bapak ini akan membangunkan negara Indonesia. Oleh kerana Malaysia mahukan orang keturunan Melayu menjadi PM walaupun ia teguk wiski siang malam sampai otak jadi bebal maka adalah dicadangkan supaya Bapak Jokowi diundang menjadi Perdana Menteri Undangan untuk Malaysia. Tak payah lama sepenggal cukuplah. Dengan adanya pengalaman yang luas moga-moga Bapak Jokowi boleh ajar orang Melayu yang bebal-bebal macam mana untuk menjadi pemerintah yang baik dan tidak bebal tahap gaban!!

    ReplyDelete
  17. Mengapa terlalu emosi sangat pendakap tegar Azmin Ali ini .. dimanakah ayat di artikel ini yang serang, hentam dan hina Azmin Ali ... Dimana? .. Adakah suatu dosa besar dalam kamus para pendakap Azmin Ali jika memberikan pendapat asalkan tidak mencerca guna kata-kata kesat? .. hairan sungguh ketakjubannya kepada seorang pemimpin... cukup sensitif tidak bertempat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takjun @ taksub?.. di mana Omakkau tanya.. di semua cerita sebelom ni jika ada azmin n Jokowi.. Kamu baca plak yg hina kamu semua tu, nampak taksub ke nampak nak stopkan kamu porak perandakan PR.. Aku bukan org Selangor n aku langsung tak heran dengan Azmin, jgn kamu ingat yg bagi nasihat n marahkan kamu semua tu taksub ngan azmin ok.. Yg pasti taksub tu kamu Omakkau.. Taksub n bertuhankan Khalid Ibrahim, langsung takleh nak terima yg Sultan Selangor pilih Azmin. Baca kat bawah ni.. Jgn ingat pembaca bodoh nak tafsir maksud kamu.. .

      bagi Omak Kau ialah ... Bila lagi situasi ini mau berlaku dinegara kita?? .. Jawapnya tidak lama lagi, adalah yang ikut jejak langkah beliau ini untuk dijadikan bahan kempen murahan bagi kerja-kerja memukau rakyat agar terpesona dan tersilau. Tidak percaya????? ... Tunggu saja dong .. Bukankah dijanjikan mau ikut segala cara gerak kerja Jokowi???

      Delete
  18. Hampi 50% rakyat Indonesia tidak suka dan tidak memilih Jokowi karena sering berbohong & kampanye pencitraan palsu

    Salam,
    Rakyat Indonesia

    ReplyDelete
  19. Tiada manusia yg sempurna..ada yg bermula dr lemah beransur menjadi kuat..yg kurang elok brrtukar molek mlalui pglaman yg dilalui lalu menjadi matang dan dikagumi..begitulah juga yg kita harapkan pada azmin ni.. betul spt yg diperkatakan rakan2 diatas,asalkan dia jgn mnyonglap,mkn rasuah duit rakyat itu pun sudah dianggap bagus dlm era kpimpinan sekarang,apatahlagi jikalau dia bijak dan cekap dlm mnjlankan tugasnya sbg MB.. cukuplah sudah rakyat Slngor hidup dibwh kjaan amno sebelum ini..jgn diberi ruang lg kpd amno di slngor ni..sokonglah kpd benda yg baik yg dia lakukan dan tegur dan perbetulkan mana ksilapan atau kekhilafan yg dia terlakukan.. ingat matlamat utama adalah menjatuhkan amno dan bn selamanya...amin...

    ReplyDelete
  20. Macam sial la ko omako..

    ReplyDelete
  21. Takjub @ taksub?.. di mana Omakkau tanya.. di semua cerita sebelom ni jika ada azmin n Jokowi.. Kamu baca plak yg hina kamu semua tu, nampak taksub ke nampak nak stopkan kamu porak perandakan PR.. Aku bukan org Selangor n aku langsung tak heran dengan Azmin, jgn kamu ingat yg bagi nasihat n marahkan kamu semua tu taksub ngan azmin ok..

    Yg pasti taksub tu kamu Omakkau.. Taksub n bertuhankan Khalid Ibrahim, langsung takleh nak terima yg Sultan Selangor pilih Azmin. Baca kat bawah ni.. Jgn ingat pembaca bodoh nak tafsir maksud kamu.. .

    bagi Omak Kau ialah ... Bila lagi situasi ini mau berlaku dinegara kita?? .. Jawapnya tidak lama lagi, adalah yang ikut jejak langkah beliau ini untuk dijadikan bahan kempen murahan bagi kerja-kerja memukau rakyat agar terpesona dan tersilau. Tidak percaya????? ... Tunggu saja dong .. Bukankah dijanjikan mau ikut segala cara gerak kerja Jokowi???

    ReplyDelete