KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 22 November 2014

GAMBAR PRESIDEN JOKOWI SUAMI ISTERI NAIK PESAWAT KELAS EKONOMI KE SINGAPURA UNTUK GRADUASI ANAK LELAKINYA TERSEBAR DI ALAM MAYA.



Presiden Indonesia Jokowi dan First Lady Iriana ke Singapura menghadiri konvo anaknya hanya menaiki pesawat kelas ekonomi.

Rakyat mau tahu .. apakah pemimpin negara ini yang begitu obses dengan gaya cara Presiden Jokowi ini akan ikut jejak langkah dan gaya yang serupa????

Bak kata orang .. alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengang .. alang-alang ingin sangat nak menjadi Jokowi biarlah tiru dan lakunkan semua ... baru rakyat percaya.

29 comments:

  1. Sememangya kalau sdh taksub kpd pemimpin RM2.6 Juta,apa yg pemimpin pengganti buat semuanya salah jd sindiran wp bnda yg baik sbbnya fikiran sdh diMacaikan..Apa yg slh ttp slh & yg baik kita trima dgn baik..

    ReplyDelete
  2. Kadang2 kita terlampau sangat memperli walau pun contoh Presd. Jokowi tunjukkan itu baik. Jokowi ke S'pura atas urusan peribadi. Berpada2 lah.

    ReplyDelete
  3. Di Malingsia dikabarin lembu-lembu pun bisa menghuni kondo mewah. Wah...lumayan amat gitu. Ini enggak ada niat nak sentuh sesiapa malahan bapak 4tahil pun bilangin jika enggak ada niat makanya enggak ada buat salah.

    ReplyDelete
  4. Berita yg sama dari Omakkau dlm sehari. Berita diulang hanya utk menyindir Azmin. Apa sebenarnya yg Omakkau ni xpuashati kat Azmin? Sudah2lah banyak juga org yg xsetuju Azmin jadi MB tapi nak buat camna? Apa pun dilakukan ketentuan Azmin jadi MB xleh diubah. Klau nak ubah tunggu PRU 14 bila PR tumbang kat Selangor dptlah ganti MB baru mungkin Noh Omar simuka dulang. Tercapailah kemahuan Omakkau dapat MB muka dulang. Dlm baik Omakkau jadi batu api cuba menambah kebencian penyokong PR agar PRU14 nanti undi berpihak kpd BN. Pd berita yg sama sblum ni Omakkau ada menjawab komen (sy copy paste komen Omakkau) - OMAK KAU!!!!22 November 2014 21:53 Jiwa dan jati diri para pentaksub Azmin bin Ali abang kepada Azwan bin Ali dan Ummi Hafilda binti Ali bolehlah di ibaratkan umpama pokok kemuncup ... jangan katakan sentuh dengan objek .. ditiup angin sepoi-sepoi pun terus menguncup .. macam embun pantang terdedah pada sedikit cahaya matahari terus lesap .. amat hairan sekali dalam mencurahkan ketaksuban.
    Kesian Omakkau org menegor dan meluat dgn cara Omakkau yg spt api dlm sekam, duri dlm daging tapi dianggapnya semua pengomen2 tu hanya pengtaksub Azmin. Omakkau tak sedar diri yg org meluat tahap gaban pd dia tapi dia dgn muka tebal masih buat dont know dan tudah balik semuanya hanya kerenah pentaksub Azmin. Klau sekalipun mereka2 semua taksub dgn Azmin, bermakna org yg menyukai Azmin lebih ramai dari yg membenci. Dari komen2 hampir 99% tak setuju dgn Omakkau, mungkin 1% aja yg menyokong Omakkau. Terimalah hakikat yg Azmin telah diterima penduduk Selangor sbgai MB yg dipilih oleh Sultan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bro. Dia ingat org yg tegur atau kutuk dia tu pendewa Azmin. Dia ingat semua mcm dia..dia pendewa Khalid Ibrahim. Zaman ni xdenya de nak taksub membabi buta pada manusia. Org yg akal dia bersimpul je perangai mcm omak'khalid'kau. Lek la omak...Noh Omar akan dtg membantu...muahahaha

      Delete
    2. Jawab dulu pertuduhan roadshow memburukkan ts khalid dulu baru kami puas hati..jangan hina kebijaksanaan rakyat dgn keja2 terjah sana sini mcm jebon..ada paham!!!

      Delete
    3. Sokong omakk

      Delete
  5. tak guna bergadoh. ni bukti malingsia tidak berguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR sama PKR gaduh untuk Selangor saja. Kalau nak tengok gaduh lagi besar kalau perintah banyak negeri. Belum perintah Malaysia lagi tu. Heeiiii meremang bulu ketiak.

      Delete
  6. Tak kisah lah makkah nak ckp apa pun ... aku ttp pilih hijau... janji aku nak tengok selagi hidup.. kemusnahan BN .. setiap ungkapan atau kata2 dari jari akan di hisab oleh ALLAHtaala... Jgn ingat neraka seperti mainan mimpi..

    ReplyDelete
  7. Kepada Anonymous 00:48 dan Anonymous 23:41,

    Sekiranya awak adalah beragama Islam, ketahuilah bahawa usaha awak untuk menimbulkan kebencian dan permusuhan diantara orang Islam di Malaysia dan orang Islam di Indonesia adalah dosa yang cukup besar.

    Apakah manfaatnya jika orang Islam di Nusantara bergaduh dan berpecah ?

    Jadi adakah awak beragama Islam ?

    Jika tidak, usaha awak ini adalah satu usaha yang kotor lagi jijik.

    Diharapkan orang Islam di Malaysia yang membaca ruangan ini tidak termakan dengan racun yang ditabur Anonymous ini.

    Semua orang Islam adalah bersaudara - jangan biarkan orang-orang fasik seperti Anonymous merosakkan ukhuwah diantara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah enggak bener di Malingsia ada ibu menterinya jaga wanita merampok wang kerajaan untuk ternak lembu, lalu sekaligus dibelinya kondo juga. Amaunnya lumayan amat. Nama ibu menteri itu kalo enggak silep bunyinya Sarijat gituk.

      Delete
  8. Knp nak x skolah di Indonesia??

    ReplyDelete
  9. Jokowi sudah bukti kan , tak perlu jadi Bahalol mentedarah harta rakyat bila sudah ber kuasa.

    Teringat pulak keluarga Bahalol @ 1Bahalol.

    ReplyDelete
  10. Omakkau kali ni kau kena suruh Jokowi pulak tiru Azmin. Asyik kau suruh Azmin aja tiru atau kena tiru Jokowi. Kata kau Azmin ngan Jokowi sama tapi bini Jokowi tak tutup aurat, bini Azmin tutup aurat. Biar semua sama, kau pegi nasihatkan Jokowi suruh bini tautup aurat, pakai tudung. Jgn nak menganjing Azmin aja, Jokowi pun tugas kau nasihatkan dia biar seimbang.

    ReplyDelete
  11. JOM BACA QURAN

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani


    2.[20]
    Kilat itu pula hampir-hampir menyambar (menghilangkan) penglihatan mereka; tiap-tiap kali kilat itu menerangi mereka (dengan pancarannya), mereka berjalan dalam cahayanya. Dan apabila gelap menyelubungi mereka, berhentilah mereka (menunggu dengan bingungnya). Dan sekiranya Allah menghendaki, nescaya dihilangkanNya pendengaran dan penglihatan mereka; sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    ReplyDelete
  12. Pemimpin itu contoh, contoh baik, baiklah contoh jahatlah.

    Sekarang siapa yang tunjuk contoh baikpun masih tidak boleh terima sebab itulah kena diperbodohkan pemerintah sejak 25 tahun yg lalu sampai sekarang.

    Kena tipu selalu, aku tahu.
    Kenakan Melayu, depa kelu.

    ReplyDelete
  13. jgn mare bro ! terimalah kritikan ni dgn positif. Lagipun aku tgk tulisannya tiada unsur2 fitnah, makin hamun dan seks mcm blog2 macai pkr khususnya blog Lubang Bebulu ! Depa kata metafora ? Metafora apa ............penuh dgn icon2 seks. Tulah kalau inputnya kotor produknya pun gitu...........jauhkan diri dari mendengar dan sebar fitnah, maki hamun dan nengok bahan2 lucah nanti tulisan, komen hatta maki hamun terkeluar benda2 kotor tersebut. Apa pun kali ni komen kat sini agak ok krn tiada unsur2 tersebut. terima kasih !

    ReplyDelete
  14. Tahniah Presiden Indonesia, Joko Widodo atau Jokowi kerana meneruskan pendekatan konfrontasi dengan Malaysia. Dalam keghairahan sesetengah pihak di negara ini yang mendokong gagasan “bangsa serumpun” tetapi Indonesia mengambil pendekatan bertentangan semangat serumpun.
    Khamis lalu, Jokowi mencetuskan kontroversi apabila mengarahkan pihak berkuasa maritim menenggelamkan semua bot nelayan Malaysia yang dilaporkan ditahan kerana memasuki perairan negara itu. Bagi Jokowi, tindakan ini akan memberikan kesan untuk mengurangkan pencerobohan oleh nelayan Malaysia ke kawasan perairan negara itu.
    Arahan itu menggambarkan Jokowi pemimpin yang sedikit angkuh dalam menguruskan isu antara negara. Ini seolah-olah memperlihatkan Jokowi memilih pendekatan konfrantasi, bertentangan dengan gambaran yang diberikan sebelum ini. Tetapi tidak dinafikan sebahagian besar rakyat Indonesia berbudaya dan tatasusila tinggi.

    ReplyDelete
  15. yg sering nik kpl trbng kls ekonomi ursan rsmi ialh ktua menteri p.pinang. ini fakta tolg jgn dpolitkkn yg baik tu wajr kta puji. org kdua tony frenadez pemilk air asia. prnh dtya knpe x dudk kls prtma? jwpnnya simple *seat itu utk djual kpd yg memerlukn* bgtulh tauldn yg prlu dcontohi olh ln2 pemimpn dn syarikt koprat.krjaan.

    ReplyDelete
  16. SYABAS Omakkau geng Azmin munafik dah kena rasuk...Di Cabang hulu Selangor geng munafik Azmin ni dah hampir lupus pupus...tinggal Saki baki yang menikus bila Ada program...yang Ada Kat sini pun tinggal beberapa kerat aje...yg berperangai samseng taik kucing Kuala langat..Hidup omakkau jangan sekali Kali kita bersekongkol dgn pemimpin munafikun!

    ReplyDelete
  17. JOKOWI goblok lupa setiap tahun Indonesia menyumbang jerebu tebal ke Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wlaupun kau kata dia goblok tap dia tak pernah buat kerja terkutuk jubo menjubo mcm aljuburi.hee

      Delete
  18. 23:11 ko asik sebut pemimpin rm2.6 juta...tapi ko lupa sebut pemimpin kumpul rm3 billion.memang bangang KO ni.

    ReplyDelete
  19. Psal 3 billion tu anwar pernah cabar anjing umnu kat parlimen sekor pun x berani nk jawap.macai dok bodoh mcm biasa.hee

    ReplyDelete
  20. Macam perli mb ye...cukup la...I dah bosan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bosan duk masuk blog ni buat apa?

      Delete
  21. Mula2 dapat jawatan memang la.. lepas tu...tungguuuuuuuu

    ReplyDelete
  22. Omak kau nie macam ada minat kat jokowi je.hari2 di blok dia mesti ada keluar nama jokowi punya tak pernah miss...heran aku.

    ReplyDelete