KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 18 November 2014

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT MALAYSIA GOLONGAN BERADA ... RON97 TURUN 20 SEN SELITER MULAI TENGAH MALAM INI.



Berita baik untuk rakyat Malaysia golongan berada apabila minyak RON97 akan diturunkan 20 sen mulai pukul 12 malam ini.

Petrol RON97 juga dikenali sebagai petrol untuk golongan orang-orang kaya yang menggunakan kereta-kereta mewah.

Harga baru yang akan dijual pada malam ini adalah RM2.55sen seliter berbanding sebelum ini RM2.75sen seliter, manakala RON95 masih kekal pada harga RM2.30 seliter

Harga baru ini berikutan harga minyak dunia sekarang telah jatuh dengan begitu ketara sekali iaitu USD79 setong.

Pengumumman itu dibuat Kementerian Kewangan petang tadi pada satu pekiling yang dikeluarkan
.

18 comments:

  1. Tu lah. Kalau dah CGA 3/4 tu lah yang terjadi. Malang nya ade yang cam itu. Orang berada yg guna RON97.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RON95

      Malaysia
      Nama: RON95
      Harga : RM2.30 (Rp 8316) / liter
      Subsidi : 13 sen (Rp 470)
      *Harga selepas kenaikan 02.10.2014

      Indonesia
      Nama : PERTAMAX PLUS
      Harga : RM3.37 (Rp 12200) / liter
      Subsidi : Tiada

      JOM KITA TURUN KE JALANAN MENGUCAPKAN T/KASIH KEPADA KERAJAAN BN YANG MENURUNKAN HARGA MINYAK

      Delete
  2. Yeaayy !!..dpt BR1M lg thun dpn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu yakin ke akan HIDUP tahun depan?
      BODOH PUNYA MACAI.

      Delete
  3. Beruntungnya sesiapa yg guna vellfire dan bmw tu. Lepas ni umumkan harga ayam naik pula.

    ReplyDelete
  4. Demo la...cite kat sini x guna...ada wat demo kita turun ramai2...puak umno syaitan ni da melampau...

    ReplyDelete
  5. Tahniah omak ko ....tetiba tolongumum ron turun 20 sen.....kerja dah jadi mudah...pada oomak ko terus terjah azmin jokowi tu....umo dia nk jadi mb selangor kian hampir tamat......azmin mb paling singkat menjadi menteri besar selangor....ahakssss....tunggu....azmin mb selangor tersingkat......

    ReplyDelete
  6. hahaha.....minyak turun turun turun rm 0.20sen........pasti harga lain turun juga hahaha.......! kalau harga minyak naik harga kopi naik!!! adakah harga minyak turun harga kopi akan turun???? pasti tak turun sebab kalau dah naik tak akan turun . mrk akan kata ron 95 tak turun maka mana ada harga minyak turun???? adakahyg kaya sj pakai ron 97??? tidak.....! ramai org pakai ron 97 sebab kualiti minyak baik utk kenderaan mrk maka bukan org kaya sj yg guna minyak ron 97.

    ReplyDelete
  7. trima ksh kpd krjaan krna bjya mnurunkn hrga myk ron97 yg dguna pkai olh klngn org brada tetapi bukn kpd kmi yg kais pgi mkn pgi..hidup bn

    ReplyDelete
  8. Kerajaan UMNO BN haramjaddah...yang miskin biar susah...terus susah...Cilako

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turun susah. Naikpun susah.

      Delete
  9. Haramjadah penjubo bila nk abis kes laaa....

    ReplyDelete
  10. pala butu sial...

    ReplyDelete
  11. Umno hayat ko sehingga pru 14 je le, mampus lh ko lepas tu ....

    ReplyDelete
  12. Dia tau ron95 rakyat kebanyakan guna, tp minyak org kaya diturunkn, sengaja nk buat org ramai sakit hati, siap lh kau, mkn dek sumpah je lah kau hari2....umno/bn memang cilaka....

    ReplyDelete
  13. Ron 95/97 naik biarlah..ada mnyak yg tak naik tapi boleh naikkan barang korang semua tu minyak lintah beli sebotol percuma urut..hehe tapi klu nk urut percuma korang kena urut sendirila takkn nak minta kak elly nak urutkn plak.

    ReplyDelete
  14. Hehehe...orang kaya tak sokong umporno..penyokong tegar umporno hanya rakyat marhein dalam felda atau tinggal di hulu hulu.Penyokong tegar ini bukan penyumbang utama cukai kepada kera jaan...memperhabiskan cukai ader lee..orang kaya dah banyak bayar cukai kepada kera jaan..jadi berilah juga peluang sama rata untuk merasai harga lebih rendah...

    ReplyDelete
  15. Siapa siapa yang banding Indonesia dengan kita, memang tak cukup sedar yang rakyat Indon ada 10X lebih dari kita dan pendapatan kita ada lah 10X lebih dari mereka. Cuba fikir, mana pergi nya wang yang banyak hingga nak GST.. Jawap nya rasuah yang melingkup kan kita dan hanya menkayakan kroni mereka sebab itu menipu untuk menang pilihanraya. supaya lubang kejahatan mereka tertutup.Kalau banyak cakap tangkap lepas itu tuduh fitnah liwat. Hati mereka dah tertutup, jangan risau kan mereka, yakin ALLAH bersama kita yang di tindas.

    ReplyDelete