KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 25 November 2014

SEPASANG SUAMI ISTERI WARGA EMAS DI JUMPAI MATI DENGAN LEHER DIKELAR DIPERCAYAI MANGSA SAMUN.



Kuala Ketil: Sepasang suami isteri ditemui mati di ruang tamu rumah di Taman Desa Bidara, di sini, tengah hari ini selepas mereka dipercayai menjadi mangsa samun.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, mangsa Zahari Yahya dan Salmah Hussin, masing-masing berusia 60 tahun, dijumpai mati disyaki akibat kecederaan parah di leher dipercayai akibat ditetak dengan senjata tajam.

Difahamkan, mayat pasangan pesara Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), Sungai Petani dan Klinik Kesihatan Kuala Ketil terbabit ditemui dalam keadaan terlentang oleh anaknya yang pulang untuk makan tengah hari di rumahnya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Asisten Komisioner Mohd Nashir Ya berkata, siasatan mendapati kedua-dua mangsa maut disebabkan beberapa tetakan di belakang leher dengan menggunakan senjata tajam.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya.

18 comments:

  1. malaysia masih aman...har..har..har...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia masih aman....logik menteri selagi tak perang bom sana bom sini tembak sana tembak sini...aman la tu...kita nak bergerak kat luar pun dah risau ni warga emas tu dalam rumah sendiri pun dah tak terjamin keselamatan...oh malaysiaku

      Delete
  2. Tak payah undang2 lagi bagus.
    Aku tak percaya undang2
    aku mahu bebas
    Undang2 yg ada semua ngarut

    ReplyDelete
  3. Tu kau lah.tp aku mau hudud dilaksanakan dlm malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu masa dulu..lama dah la ada pehak cuba nak bejalan hudud

      tapi puak OMNO kata itu hudut PAS pulak

      manakala puak OMNO yang maksom pulak dok pakai undang undang Lord Reid.. bekukok mengaku orang islam..dekat 50 taun jadi kejaan tak dengar pulak nak bejalan hudut OMNO

      Delete
  4. Tu lh umno/bn memperlekehkn lg dn enggan melaksanakn hudud sekarang hadaplh, hukum Allah tu, depa ni knnya takut pun, kuala ketil dlm negeri madey ka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. perati elok elok puak puak ni mereka lebih taat patoh kapada nabi yang ke 26.
      sabda nabi Lord Reid jika kalau jikalau ada mana mana peruntukan hundang hundang yang bercanggah dengan kalamku ini maka ianya dengan sendirinya terbatal setakat mana yang bercanggah itu..

      Ada sesiapa nak bejalan hudut.. nak rejam orang mohsan bezina, nak kerat tengkok orang mertad???

      Delete
  5. 2.[45]
    Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk;
    AL QURAN

    ReplyDelete
  6. hudud....kah3
    boleh cakap ja....
    gebang ja lebih...
    tapi habuk pun tarak.....

    ReplyDelete
  7. Kuala Ketil tu terletak di Kelantan, patut pun jadi mcm tu.

    JKKK
    Kote Tinggi Johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuala Ketil dok di Kedahlah ooi

      Delete
    2. Apa punya JKKK daa ....

      Delete
    3. Hang ni tau ka tak tau Kuala Ketil tu tang mana.. Main redah je..

      Delete
    4. Buat malu kompeni je malaun nii

      Delete
  8. salam,
    inikah yg omak kau saudari mahu terjadi pada mangsa samun???
    sebab itulah jgn pandang remah bila ianya tak belaku pada diri tak bermaksud lain hari giliran kita pula!!!
    maka jgn sesekali salahkan penduduk memukul penjenayah walaupun ada yg terlalu kejam bukan bermaksud semuanya begitu hanya segelintir pemuda yg mungkin panas baran penyebab apa yg belaku.
    penjenayah harus dibentras malah hukuman harus diberatkan lagi utk tidak memberi peluang kali kedua mrk melakukan jenayah pada masa depan.
    bukan kita rakyat benci banduan tetapi mrk penjenayah yg membuat rakyat semakin benci pada mrk yg tak perikemanusian yg hanya akan menyusahkan rakyat sekeliling .
    kalau terus menerus begini bagaimana keamanan negara pada masa depan akan aman dan makmur siapa akan bertanggungjawap??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang bertanggong jawab ialah:-

      - orang yang berkata kalau bejalan hukom islam, tak majulah kita
      - orang yang berkata kalau bejalan hukom islam, orang pelancong tak mari sini maka jadi papakedanalah kita
      - orang yang berkata hukom islam zalim
      - orang yang berkata hukom islam lapok tak sesuai dah sekarang ni
      - orang yang berlakon dan berpura pura islam tetapi sebenarnya mereka lebih patoh dan taat kapada hukom Lord Reid

      merekalah sebenarnya yang bertanggong jawab di atas segala jenayah yang berlaku dalam negara kita

      Delete
  9. Kuasa hudud di bawah kjaan persekutuan, msia di cipta Allah swt dia tahu tu, tapi semuanya dia nak ikut, bagus lah, tapi hukum ciptaan Allah dia tolak, byk alasan, Sbb?.. Manusia dgn perangai, perompak, kaki maksiat, zina, lanun air, lanun darat tak suka, persoalnya bila Kelantan nak buat, soal nya Kelantan duk bawah kjaan siam ke.? Kdg2,manusia islam baik dgn manusia, tapi jahat dan duharka pada Allah swt dan rasul nya..

    ReplyDelete
  10. barang semakin mahal....
    duit tak cukup....
    kerja kosong tak ada...
    hidup nak belagak kaya.....
    makan dadah tak boleh berenti....di pasaran banyak dadah dan di kondo pun ada kilang
    dadah....
    nak dapat duit cara senang.... inilah yg terjadi...
    penyamun ni memang haramjadah..kalau dapat tangkap tibai dulu baru serah kat polis...
    macam KDN Zahid kata dulu.....tembak dulu baru siasat.... ok kita akan buat ikut dia..

    ReplyDelete