KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 18 November 2014

MEMO DARI JABATAN AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN (JAWI) MEMINTA PARA PEGAWAINYA MEMANTAU DAN MENANGGUH DARIPADA MENJEMPUT SYAIKH MUHAMMAD NURUDDIN MARBU AL-BANJARI DALAM PROGRAM-PROGRAM RASMI SEHINGGA SUATU TEMPOH TERTENTU.


16 comments:

  1. Isu sensetif itu apa.....pasal rasuah ke pasal salah laku pemimpin ke...pasal kezaliman ke...pasal hiburan dan maksiat ke atau pasal makan duit haram...tak kan nak suruh ustaz2 bercakap pasal negara maju...sukan...menjaga alam sekitar...keselamatan jalan raya??? Tugas mereka menyampaikan ilmu Allah yang tak semua orang menyukainya....siapa yang makan cili akan terasa pedasnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, betul, betul...di Mesia ni kalau ada ulama' pun mcm ular dlm semak je...mcm mufti bughah tu...buat menyemak je.

      Delete
  2. dengan syarat nak masuk mesia kena kena masuk kumpulan nasyid yahanana.jangan bercakap tentang korupsi.

    ReplyDelete
  3. Kalau gangjahanam style..massiitah carey...nasyid scorpions...sis...k pop bontot rosmah x pe...nmpak sgt pemimpin kita dgr ckap yahudi...umno kafir...mmng kafir..nampak sgt ciri org kafir dlm pemerintahn umno...time tu jawi diam pula...ingat bila kamu mati nanti semua tu kamu yg jawab dahulu...kami rakyat yg ada pegangan agama islam hari ini berjanji mohon allah tanya kamu semua isu ini dulu..adakah kamu semua beribadat pd jln allah ..adakah kamu semua takut allah atau takut pd kerajaan arini...sya cadangkn kamu semua letak jawatan n bertobat pd allah andainya kamu semua x mampu memikul amanah allah ini..Sesungguhnya islam itu agama yg benar...tp kamu semua yg salah takut menegakn islam dibumi allah ini setelah ilmu allah itu kamu miliki..marabukka...

    ReplyDelete
  4. Wilayah persekutuan.... bukan pembangkan yg punya.. paham2 aja la.. kalau tukang kipas siap masuk tv lagi.. asyik dia aja yg ada.. kesian kat ustad ni dah lah kena ban masuk tv sebab haluan dia tak selari dgn pemerintah..

    ReplyDelete
  5. Iblis dn syaitan dh kepanasan ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko le yg kepanasan di bakar api iblis dan syaitan...

      Delete
  6. Ustaz kena nyanyi lagu Hindustan atau K-pop

    ReplyDelete
  7. Inilah antara tanda-tanda kiamat kecil, antaranya "apabila suatu amanah amanah diberikan pada org yg bukan ahlinya". Apabila pewaris ulama menyampaikan ilmu agama & mengeluarkan kata-kata(fakta) yg benar, mereka tidak menerimanya.

    Tetapi apabila kemungkaran yg jelas berlaku dihadapan mata manusia, mereka tidak mahu mencegahnya. SubhanAllah

    ReplyDelete
  8. Penasihat negara kita yuhudi, mereka memang hasrat nak lingkup kan kita, tapi pemimpin leka, mana ceramah jika sebut rasuah, salah guna kuasa terus ban.Pemimpin jahil ugama rakyat pun jahil di buat nya.

    ReplyDelete
  9. selalu dngr ceramah beliau kat radio ikim, tak de la sensitive, biasa2 ja, pasti ada hal lain

    ReplyDelete
  10. Kenapa program-program maksiat tidak disekat. Kenapa program-program mengenal Allah pula disekat. Mungkin program maksiat tidak sensitif kot. Allahu Rabbi.. kiamat kecil sudah banyak kelihatan... Tunggu mentari terbit dari barat sahaja...

    ReplyDelete
  11. Ada benda yang tak kena kot.

    ReplyDelete
  12. Nuruddin kata GST haram.. tu yg sensitif

    ReplyDelete
  13. Dia jgn bakar sentimen orang sini..nk ajar agama wat betul2..kalu nk hentam gomen baik tegur gomen dia dulu..

    ReplyDelete
  14. Sy bukan peminat syeikh, tp ni FITNAH ustaz2 yg dijaja utk burukkan kerajaan.
    Ustaz Nuruddin xpernah sentuh bab cukai atau korupsi.. Stop memfitnah Syeikh dan JAKIM.

    Dari PA Syeikh:

    "Assalamualaikum.....
    HARAP MAKLUM BAHAWA
    Mesej yang mengaitkan sekatan2 yang dikenakan terhadap Tuan Guru Syeikh Nuruddin HafizhohulLaah dengan isu GST adalah tidak tepat dan merupakan usaha2 pihak yang mempunyai kepentingan tertentu untuk politicise kan apa yang berlaku. Oleh itu mohon jangan disebarkan maklumat palsu itu. Berikut adalah penjelasan daripada Tuan Haji Zulkifli Mohamed yang bertindak sebagai PA Tn Guru Syeikh Nuruddin di Malaysia
    " Salam, Tn Guru Syeikh Nuruddin akan sentiasa bercakap bersandarkan kepada hukum hakam. Tapi statement mengatakan Tuan Guru Syeikh Nuruddin di larang bersiaran di TV dan di sekat dari berceramah disebabkan isu cukai tu tak betul sama sekali.
    -Saya PA kepada Tuan Guru Syeikh Nuruddin."

    ReplyDelete