Monday 24 November 2014

ANAK LELAKI RIDHUAN TEE ANTARA INDIVIDU YANG TERBABIT DALAM PEMALSUAN SLIP PEPERIKSAAN SPM



Anak penceramah kontroversi Dr Ridhuan Tee Abdullah antara yang terbabit dalam kes pemalsuan salinan slip peperiksaan SPM selepas mahkamah menjatuhkan hukuman ke atas individu yang memalsukan keputusan tersebut.‎

Tertuduh Mohd Firdaous Shariful Azman, 36, dihadapkan ke mahkamah atas pertuduhan memalsukan slip SPM tiga individu termasuk anak Ridhuan Tee, Mohd Syafi dan dua individu lain, Puteri Sabrina Shazlin Roslan dan Dhuratul Ain Radzali.

Bagaimanapun, Mohd Firdaous tidak mengaku bersalah atas pertuduhan yang dibacakan ke atasnya di hadapan Majistret Zuraini Abdul Razak.

Memetik laporan Bernama, Mohd Firdaous didakwa melakukan kesalahan bagi ketiga-tiga individu tersebut dengan niat supaya rekod itu dipercayai dibuat, ditandatangani dan disempurnakan dengan kuasa seseorang bagi memperdaya Institut Terjemahan dan Buku Malaysia (ITBM).

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di pejabat ITBM, Seksyen 10, Wangsa Maju di Kuala Lumpur antara 10.34 pagi 4 Jun dan 3.21 petang 13 Jun lepas.

Mohd Firdaous didakwa mengikut Seksyen 466 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun dan denda, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Najwa Bistamam menawarkan jaminan RM15,000 bagi semua pertuduhan.

Peguam Adenan Ismail memohon supaya jaminan terhadap anak guamnya dikurangkan atas alasan tertuduh perlu menguruskan syarikatnya dan perlu menanggung anak yang masih kecil.

Zuraini membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,500 bagi setiap pertuduhan dengan seorang penjamin dan menetapkan 15 Disember untuk sebutan kes.

16 comments:

  1. 2.[35]
    Dan kami berfirman: “Wahai Adam! Tinggalah engkau dan isterimu dalam syurga, dan makanlah dari makanannya sepuas-puasnya apa sahaja kamu berdua sukai, dan janganlah kamu hampiri pokok ini; (jika kamu menghampirinya) maka akan menjadilah kamu dari golongan orang-orang yang zalim”.

    AL QURAN

    ReplyDelete
  2. Settel punya lah...
    tambah2 bila umno masuk jarum nnt...
    umno boleh buat apa saja...
    yg salah..blh jd tak salah...
    itulah hebatnya meLAYU HAPRAK umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO BELAJAR DGN SI NUAR PELIWAT TEGAR TU AR KO JADI MCM NI.
      MASA PELIWAT TEGAR TU JADI TPM DIA BOLEH BUAT APA DIA SUKA. SUKA PONGGONG JANTAN. SUKA BINI ORANG.
      DIA SILAP. SEPANDAI2 TUPAI MELOMPAT SAMPAI KE SUNGAI BULOH.
      BUKAN SALAH UMNO TU. SALAH TAK TAU NK JAGA NAFSU SERAKAH.

      Delete
    2. Kau ni gila ke sewel? Apa kena mengena dengan nuar?

      Delete
  3. KAH KAH KAh berceramah tak serupa apa yang ada dalam diri anda , malulah dgn Tuhan kalau tak dgn manusia beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak kata pepatah ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan. Bapak bodoh anak sama bodoh. Bapak pencacai umnok tong taik. Anak penipu.

      Delete
    2. Betul 2. Back kata ong putih like father like son. Ndak paham juga, bapa borek anak rintik. Kah kah kah kata org berlebih.

      Delete
  4. Omak kau,aku nak tanya sikit,mengapa kau tak hentam Azmin bagi kemudahan kepada Ketua Pembangkang,bagi elaunlah ,bagi keretalah,apa Azmin ni murah hati sangat pada Umno.Hentamlah Omak kau,inilah peluang kau hemntam Azmin,cepat omak kau

    ReplyDelete
  5. Minggu ni persidangan parti melayu maka habislah jubor call girls pelacur KL indon China melayu di bahan oleh perwakilan dn pemerhati . melayu sihat bola main jubor

    ReplyDelete
  6. Knp suka keluar kata² kesat yg blh menambah dosa. Xtakut ke balasan Di akhirat nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale Uto la TSKI dan Omak Ko, buat muka sedih pulak.... RM200K tak dpt bising setaman tapi RM2.6 juta dikebas diam pulak. Memang betul la, MAJORITI JANDA mesti ketagih BATANG....Aci bet la...

      Delete
  7. Anon 1.57.
    Ahli pkr semua macam tu ke? Ada yang ketagih batang. Ada yamg ketagih setor kunyit dan ada yang ketagih setor darah haid?
    Berul la agaknya Ketum pke menjubor saiful. Sebab ahli PkR ramai suka benda benda macam tu. ( bukan aku yang kata kau sendiri yang katakan)

    ReplyDelete
  8. Beliau adalah satu2 nya org cina yang sedar diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manalah dia sedar diri. Dia itu cina tapi mengutuk cina supaya diterima melayu. Orang begini mempunyai udang di sebalik batu. Jangan percaya pada org yg lebih melayu dari melayu padahal darah dalam badan dia tu cina.

      Delete
  9. Hmm.. dia lupa pepatah Melayu ni sb dia bkn Melayu.. KUMAN DI SEBERANG LAUT DIA BULE.NAMPAK TP GAJAH DEPAN MATA DIA PON DIA TDK NAMPAK..

    ReplyDelete
  10. Kenapa kesalahan anak dikaitkan dgn nama baik bapak. Malah kes ni masih lg dlm perbicaraan. Adakah krn dia penyokong kjaan? Sedangkan nurul izzah yg dh disahkan mahlamah menipu nong chik sewaktu pru xplak nk diwar2kan. Kata adil dan benar walaupun pahit.....mengecewakan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...