KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 27 November 2014

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .. TAIB MAHMUD CAKAP DIA TIADA HUBUNGAN APA-APA DENGAN CAHYA MATA SARAWAK BERHAD (CMS) KEPUNYAAN ANAKNYA SEPANJANG HIDUP BELIAU.


Cahya Mata Sarawak Berhad (CMS) tidak pernah mengambil kesempatan daripada hubungannya dengan kerajaan negeri dalam usaha menjadi entiti perniagaan yang berjaya, kata Yang di-Pertua Negeri Sarawak Tun Abdul Taib Mahmud semalam.

Beliau berkata semasa menyandang jawatan sebagai Ketua Menteri, beliau tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan CMS sepanjang kehidupannya sehingga sekarang, dan berpuas hati pengurusan syarikat memahami sebab beliau berbuat demikian.

"Saya tidak mahu sebarang konflik antara kepentingan peribadi saya dan tugas saya sebagai ketua menteri sebelum ini," kata beliau ketika berucap pada majlis jamuan meraikan ulang tahun ke-40 CMS semalam.

Taib yang berundur daripada jawatan sebagai ketua menteri pada akhir Februari lepas, gembira di sebalik pendiriannya, CMS yang bermula sebagai syarikat pengeluar simen berkembang menjadi syarikat tersenarai awam yang berjaya.

"Terpulang kepada CMS membuat keputusan sekarang kerana ia bertapak kukuh dan jika ia mahu mempelbagaikan aktiviti, saya berharap ia akan lakukan dalam kepelbagaian juga seperti dilakukan dalam teras perniagaan hari ini," kata beliau. – Bernama

10 comments:

  1. Bukan semua orang kalau dah tua otaknya siuman.

    ReplyDelete
  2. Betul tu.dia dah nyanyuk hilang akal...dah tua pikun dah...dah kena sepak pun dengan bini.tak lama lagi kena pijak dengan bini yang cantik tu...heee tula tua tak sedar diri.

    ReplyDelete
  3. 2.[54](samb)
    Yang demikian itu lebih baik bagi kamu di sisi Allah yang menjadikan kamu, supaya Allah menerima taubat kamu itu. Sesungguhnya Dia lah Yang Maha Pengampun (Penerima taubat), lagi Maha Mengasihani”.
    AL QURAN

    ReplyDelete
  4. Kira ok lagi taibmamud tu tak pakai pampers lagi...kikiki

    ReplyDelete
  5. Ini lh syaitan yg dikenali mcm madey kata tu ...madey pun sama je so syaitan mengenali syaitan lh gitu ....sama2 syaitan nyanyuk ....kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. syaitan tak buat kerja jijik jubo menjubo mcm penjubo tua nyanyuk kesayangan kau tu....kihkihkih

      Delete
    2. Aku bukan follower musuh kau tu, jd kalau dibuat perkara terkutuk tu dia tanggunglh, by the way ko ni pemuja syaitan2 nyanyuk yg dikenali tu lh ya atau ko ni memang anak syaitan...kihkihkih

      Delete
  6. Awas 11:36 setan dari lubang jubo saipol dah masuk blog omakkau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bior le, name pun setan tu le koje die....

      Delete
  7. hahaha.....
    tahu ke saudara2 beliau paling kaya di sarawak malah hartanya boleh beli satu sarawak!!!! mana syarikat besar tak ada kena mengena dgn beliau sebab tanpa beliau beri haluan jgn harap nak masuk sarawak kalau tak kenapa sampai skrg baru ada syarikat besar msk seperti GIANT . memang syarikat tak ada nama beliau tetapi tahu ke saudara2 wang msk akaun tanpa tersiar berapa byk syarikat berapa jumlah berapa komision dll . sebab tu beliau tak nak bersara sebab takut diapa2 kan oleh sesiapa malah beliau juga nak jaga kekayaan saudara2 nya takut dirampas oleh sesiapa dan bila tun dah dapat lepas tu nak lagi jawatan gabenor utk menjaga hartanya . kalau beliau nak perintah selamanya disarawak pun dia mahu, kalau boleh jumpa ubat panjang umur selamanya sarawak hak keturunannya. maka jgn harap rakyat nak aman dan makmur kalau malaysia masih dijajah tak pernah lepas dari dijajah dari britis sampai skrg tiada hak bersuara sampai rakyat kebanyakkan masih bawah temburung bodoh selamanya.

    ReplyDelete