KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 22 November 2014

EDISI TANGGANG MODEN ... AYAH KENA HERDIK DENGAN ANAK PEREMPUANNYA KERANA TIDAK TAHU NAK PAM TAYAR KERETA.



Belajar tinggi tinggi tapi kurang ajarnya jauh lebih tinggi..

Alih bahasa: Dia marah kat ayah dia depan orang ramai sebab ayah dia tak reti pam angin. Ayah dia berpakaian kemas semata-mata nak hadiri konvo dia. Saya menangis.

Punyalah bangga seorang ayah nak hadiri konvokesyen anak perempuannya .. siap berpakaian kemas .. Paling sedih dan pilunya ketika mau pam angin tayar kereta, kena herdik oleh anak perempuannya yang bakal menerima ijazah sebagai tidak reti nak pam angin tayar kereta.

Aduh!!!! .. Sedih amat .. bukan main sombong, angkuh dan bongkak gadis Melayu ini????? .. Belum lagi ayahnya itu berteduh dan tumpang nyawa dengan beliau.

Kawan boleh beribu ... anak boleh berpuluh .. bini boleh ramai kawin cerai .. tetapi ibu dan ayah itulah seorang ... tidak tahu jangan diherdik sebaliknya ditunjuk ajar secara baik .. kalau tahu ayah itu tidak pernah memiliki kereta mengapa perlu disuruh pam angin tayar.

FATHER DO NO WRONG. .. MEMANG GAMPANGLAH LU MINAH!!!!

35 comments:

  1. Gadis tu herdik ayahnya tanpa niat tu..xpe..blh d maafkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu dimaafkan gadis itu, sebab dia herdik ayahnya tanpa niat. Guni4tahil kata tak salah, jadi apa yg hendak dimaafkan?

      Delete
    2. Tanpa niat? Tu dpn org ramai...tmpat tak ada org? Anak derhaka tak cium bau syurga...mohon Allah jauhkan dari anak2 saya perangai mcm tu...jgn lepas ni herdik suami pulak...

      Delete
    3. setiap perbuatan bermula dari niat .....istilah xsengaja xbetui sebb dia ni dalam keadaan sedar bukan dalam keaddan tidak sedar ..otrg tak sengaja ni org xsedar wujud sesutu benda contoh : bubuh gula dalam air tiba2 ada semut ..dia xsedar pun semut tu ada dalam gula..

      Delete
    4. Anon 15:29 & yes
      Ibrahim Katak Ali seru nak bakar bible tu tak ada niat nak bakar, itu kata Guni4tahil maka ia tak jadi salah.

      Delete
  2. JOM BACA QURAN

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    2.[11]
    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan”.
    2.[12]
    Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.

    ReplyDelete
  3. INI HARGA MINYAK DUNIA SEKARANG:

    1 barrel/tong = $75.58 atau RM253.44
    1 barrel = 159 liter

    Harga seliter = RM253.44/ 159 = RM1.59 (Harga sebenar jika tiada subsidi)
    Harga sepetutnya selepas subsidi = RM1.59 - RM0.20 (subsidi) =RM1.39

    Harga runcit sebenar di Malaysia untuk 1 liter = RM2.30

    Beza sebenar = RM2.30 (harga di Malaysia) - RM1.39 (Harga sebenar) = RM0.91

    ***** RM0.91 tu sebenarnya bagi kat sapa????

    ReplyDelete
  4. Minah ni DNA dia sama dgn Umi Halpigidah sepusat sepusing dgn Rosmah a/p Mansor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DNA pulak sama ngan DNA penjuboq..betul kan cai?

      Delete
  5. Serupa peugeot kaklong stering lock je warna lain feel hampir2...kalau betul dia marah & tengking kat ayah dia...campaklah ijazah tu kat anjing dia tak sedar keiayaan yang dikecapinya dtg dari doa dan restu ibu bapa

    ReplyDelete
  6. Tak pe nnti ayah saman anak....anak pulak minta tsngguh beratus kali....kira kes mvm bang non gak nnti...tangguh .. .dan tangguh....smpi bapak mati....ahaksss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1521...banyak ker ko bela babi, dol?

      Delete
  7. anak org umno kot.

    ReplyDelete
  8. Sebijik mcm omakau otak kecik.hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15.23...banyak ker ko bela babi, dol?

      Delete
  9. Tak payah lah komen banyak-banyak. Mungkin tak sengaja tanpa niat, mana ada seorang anak tidak kasihkan ayah kandungnya. Cuma mulut tu tercelupar beberapa perkataan jer. Kira tutup isu jer....

    ReplyDelete
  10. Minah ni datang bulan dgn senggugut sekali kut atau dia jenis memang x leh cakap dgn nada rendah ada problem kotak suara kut ...jgn lh terus nk kondem dia ...

    ReplyDelete
  11. Mungkin itu bukan ayahnya. Sebaliknya lelaki itu adalah suaminya akibat kahwin paksa selepas ayah kandung kalah judi dengan lelaki itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. ini betui2 paling lucu punya komen...hahaha....terbaik!

      Delete
  12. Cai umnu suka makan babi ke.hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. walau apa pn alsn sibetina ni x bolh dmafkn ats prbuatn kurg ajrnya kpd org yg lbh tua apth lg dia seprh yg bpeljrn tnggi. klu ayhnya x dampunkn dosa nya psti stu hri dturnkn musibah yg mgaibkn trhdpnya. olh itu kta smua bringt ingtlh yg tua dhormti dn yg muda dsyngi.

      Delete
  13. Ni mmg anak kaum2 umno-mmg mcm celaka umno ni-dapat ijazah trus jadi mcm rosmah mansor-perangai anak2 melayu umno-elok kene sumpah jadi mangkuk tandas pompuan ni-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa elok sangat najib letak jawatan, selagi jd pm asyik kene maki, carut dn sumpah org je, senang pun dh lenang dh, duit bertimbun, gi lh bawak rosmah tu duduk luar negara, kt msia ni memang kene je le ....x tau lh ape ke suwae nye dia org ni ...

      Delete
  14. Cai pkr suka makan taik babi.hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai pkr ke umno ke dua2 babi, bersahabatlh, kn dh satu spesis...hee

      Delete
  15. Jgn sebarkn fitnah

    ReplyDelete
  16. Ikhlas cakap.. aku kesian sgt dekat Omakkau ni, bukan sebab dia Janda tak laku atau hampir takde maruah mengekor bontot Jantan di bencinya tu.. Cuma aku kesian sebab Omakkau semakin hilang arah nak berblog, dah ketandusan idea, semakin sempit otak nak terima kenyataan bahawa yg pilih Azmin tu Sultan Selangor.. Semakin hilang arah perjuangan dlm Politik PKR, MB yg di sanjung dah kena lempar taik, yg di Junjung bagai nak Rak itu lah laki bini yg melempar.. Gila gila aku Kesian sgt sgt kat anak2 dia sebab ada mak yg begini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kenape bro sakit ke, merepek melalut x tentu hala, kene sampuk ke ape, nmpak parah na, elok ko kesiankn diri ko dulu, gi lh hospital ke jumpa bomoh ke sebelum melarat, bukan ape takut org yg ko kesiankn sangat2 tu x de ape2 ko pulak yg merana sakan....gi lh berubat ke bertaubat ke, cepat ye ...

      Delete
    2. 1955 ni sbnrnya cnta dia kt Omak Kau tlh ditolak..tu yg meroyan xtentu hala. Kesiannn..kah kah

      Delete
  17. xsilap aku...
    anak perempuannya tu la yg melalui detik hitam apabila diperkosa bergilir-gilir sekumpulan lima lelaki warga Myanmar termasuk seorangnya dikenali sebagai ‘Si Pendek’.

    ReplyDelete
  18. Korang tengok ler dia punya keta PEUGEOT ha ha ha macam yang kita semua tau spesis strereng lock semua tuu yang ni kaler merah ler pulak...patutnya ambik nombor keta tu skali jeng jeng jeng baru la mampus betina tu kena follow peringatan buat semua lelaki kalau teringin jadi hamba bini kawin ler betina macam tuu

    ReplyDelete
  19. Ni br nama kurang ajar...tp salah bapak dia laaa kurang ajar kt anak dia...manjakan sgt....skrg makan tuan

    ReplyDelete
  20. Benda ni dah jadi viral.maafkan sy tp sy nak bgtahu kjadian tsebut adalah tidak benar.si pmpuan tersebut bukan ke konvo,malah dah lama konvo.kami dlm proses mencari si penyebar viral yg mana sudah melarikan diri dgn mnutup semua akaun twitter n instagramnya. Harap saudara/saudari berhenti turut sama memfitnah.

    ReplyDelete
  21. ank pompuan die dh lama dh keje..si ayah sbnarnya sakit,bru lepas operation bru sebulan dua..mgkin sb tu si anak xtak ayah duk mencankung mcm tu..ckup2 lah memfitnah...

    ReplyDelete
  22. nah siarkan pulak berita kebenaran. dah alang2 awak punya blog menyumbang pada damage, sekrang tolong betulkan.

    salam. mohon maaf sy komen di sini. saya dtg utk nyatakan perkara benar

    https://www.facebook.com/ntsya.412/media_set?set=a.10203355733757454.1073741828.1334445897&type=1

    ReplyDelete