KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 26 November 2014

DULU KRITIK BR1M SEBAGAI PROGRAM BELI UNDI KINI MAU PULA BUAT KEMPEN TANDA TANGAN SALUR PADA SURIRUMAH SECARA TERUS.


Wanita PKR menggesa kerajaan meyalurkan sebahagian pemberian BR1M kepada surirumah supaya dapat dimanfaatkan secara langsung daripada pembayaran wang tunai tersebut. 
 
"Ini sejajar dengan Bajet Responsif Gender di mana wanita diberi kuasa membuat keputusan dalam pengurusan kewangan dalam hal ehwal rumah tangga mereka," kata Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin.
 
Beliau yang juga ahli Parlimen Ampang berkata, ia sangat penting kerana wanita yang bertanggungjawab memastikan bantuan kewangan itu dibelanja untuk barangan asas rumah yang diperlukan.
 
Wanita PKR, katanya, akan melancarkan “kempen tandatangan” di seluruh negeri bagi menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak lebih prihatin dalam menjaga kebajikan surirumah dengan menyalurkan BR1M 2015 dikhaskan khususnya kepada surirumah.
 
"Telah terbukti bahawa wanita bertanggungjawab dan lebih teliti dalam pengurusan belanjawan isi rumah. 
 
"Dengan itu, surirumah perlu diberi pengiktirafan dalam mengendalikan ekonomi rumah tangga dengan bijak. 
 
"Ini akan melibatkan perbincangan sihat antara suami dan isteri dan memerlukan konsensi dua pihak dalam membuat keputusan bersama terutama dalam perihal kewangan," katanya dalam satu kenyataan.
 
Dengan menyalurkan BR1M kepada surirumah, tegas Zuraida, ia memberi peluang dan ruang kepada wanita untuk memainkan peranan secara aktif membangunkan negara serta mendidik anak generasi akan datang.


ULASAN OMAK KAU:-
Pemimpin yang hebat dan disegani bukannya mempunyai kedudukan yang tinggi sama ada dalam kerajaan maupun parti, tetapi mempunyai prinsip, pendirian dan perjuangan yang sentiasa konsisten sama ada secara perbuatan maupun lisan.

Tidak bersifat flip flop dan sering membuat pusingan U 360 darjah.

Mendakap kepercayaan penuh kepada apa yang diucapkan dan diperjuangkan .. tidak berdolak dalik .. berani menerima kebenaran walaupun ianya datang dan terbit dari pihak lawan maupun saingan dalam parti sendiri.

Tidak bersifat jumud mengkritik sebagai tunjuk yang pihak idea maupun program pihak musuh sentiasa sahaja tidak betul dan salah. Berjiwa besar menerima kebaikan tidak kira dari siapa asalkan tidak menggugat akidah dan menjual maruah perjuangan.

Sebab itu dari awal Omak Kau cukup yakin dan beri sokongan padu jitu kepada YB Hajah Rodziah ismail bagi menerajui sayap Wanita KeADILan .. memiliki prinsip yang jelas lagi tegas ... malangnya beliau tumpas dengan sokongan yang cukup sedikit .. by the skin of the teeth.

Bagaimana nak mendapatkan penghormatan dari rakyat kalau sering berubah kedudukan dan pendirian dalam memperkatakan sesuatu isu.

Hormat tidak boleh dipinta secara paksa tetapi perlu diperlu diperolehi secara mulia.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

28 comments:

  1. Azmin untuk keadilan raya...keadilan untuk srmua....siapa.yg menghalang padah menanti ...kalau istana segambut jadi penghalang pun padah juga menanti kamu....keadilan raya utk srmua. .....hidup azmin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit tabung yg TSKI sediakan byk. Klu tak, tak tau la mana nak korek.

      Delete
    2. Kejayaan politik adalah memgenai kepintaran memunapulasi dan mengambil kesempatan atas kelemahan lawan
      Sebab itu jangan heran kalau ada buat pusingan u.
      Sebab yang penting adalah kemenangan mereka. Bukanya kebenaran sesuatu isu.

      Delete
  2. Klip klap klip klap klip klap

    ReplyDelete
  3. Dalam pkr,azmin hanya tim.presiden. kalau siapa yang halang azmin akan terima padah. Apa kuasa yang azmin ada?
    Parti boleh memecat azmin bila bila masa,walaupun tiada sebarang alasan yanh kukoh. Lihat sahaja apa yang anwar telah lakukan kpd. Khalid.
    sepatut statement berbunyi begini." Azmin akan terima pada jika menghalang kehendak anwar dan DAP.
    jika menentang akan dibuang swbagau ahli pkr. Automatikli ,hilang majoriti sebagai MB.
    Kalau ya nak bodek azmin biarlah berpijak kpd. Realiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin dipecat oleh jijah ...kah kah kah....klu tski bole le buat...klu berani buat pada azmin maka istana segmbut dan segala isi dlm istana itu akan berkecai hamcur lebur....tungguuu

      Delete
    2. Ko jangan perasan lebih lebih.Kehebatan Azmin hanya Bab putar belit saja. Kat Hulu Selangor orang tak pandang Azmin.penyokong Azmin boleh dikira dengan jari.specis munafik kurang ajar dan biadap saja yang menyokong Azmin ni.

      Delete
  4. Ni mmg idea bodoh pr.

    ReplyDelete
  5. Omakkao bengang sbb Khalid tak bayar pampasan kat dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa....asal jgn jadi mp klip klap klip klap. Buat malu ahli2 kat org umno sbb u turn 360 darjah.

      Delete
  6. PKR dan UMNO adalah dari spesies yang sama. UMNO dilahirkan terlebih dulu dari pudding factory. Setelah melalui proses mutation,lahirlah PKR. Cuma Pkr di lahir kan dari setor kunyit.
    Swbab itu perangai tak jauj beza.
    Dulu meroyan habis bila UMNO tak beri peeuntokan kpd. MP mereka. UMNO ditudoh tidak menghormati pilihan rakyat.
    tapi hari ini, kera jaan PKR selangor juga ambil langkah yang sama.
    500 ribu disalor kpd. Penyelaras DUN. Cuma bezanya diberi juga sebagai token kpd. Adun pembangkang.
    Umno patutlah bertindak demekian sebab mereka TERLALU JAHAT. jadi PKR nampak JAHAT sahaja.
    Kayalah penyelaras DUN kali ni.
    dan memang ini pun yang mereka peemrjuangkan.
    Kalau UMNO selama ini memperkayakan kerbabatnya kini giliran PKR pula.
    Taik dan air kwncing ,sama sama najis.

    ReplyDelete
  7. 2.[50]
    Dan (kenangkanlah) ketika kami belahkan laut (Merah) untuk kamu lalui (kerana melarikan diri dari angkara Firaun), maka Kami selamatkan kamu dan Kami tenggelamkan Firaun bersama-sama tenteranya, sedang kamu semua menyaksikannya.
    AL QURAN

    ReplyDelete
  8. Terkenang camana jubo sepol dibelah ale uto Anwar ahakssa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam babi la ko ni.

      Delete
    2. Dia terkenang jubo saifuull je ,jubo mak dia kena belah olae bangla dia tak sedar.kesian dia.

      Delete
  9. PKR Zuraida makin nampak tak de otak. sokong br1m, masukle umno. sial punya skim, ajar rakyat jadi peminta sedekah, skim menjatuhkan maruah rakyat jadi tukang tadah tangan

    ReplyDelete
  10. minah ni ahli parlimen umno...bengong x sudah2..kenyataan x mcm ahli pr..

    ReplyDelete
  11. Sape nak belajo mcm mana nk kemot taik selama 3 hari sila jumpa saipol kelly.hee

    ReplyDelete
  12. Apakah PKR u turn ? Apakah PKR nak berUG dgn Umno ? Apakah PKR sdg berkompromi dgn UMNO dlm gelap sbg mana dipelawa Najib ? Apakah PKR parti Flip Flop ? Apakah PKR mengkhianati PR ? Inilah tuduhan, tohmahan dan fitnah yg dilemparkan kpd Pas ! Nah sekarang cuba buka mata macai PKR oooiii parti PKR yg mengata org rupa2nya dia yg lebih. Ini tak mustahil kerana PKR sanggup buat apa saje demi kuasa hatta menggadaikan perjuangan , bangsa mahupun agama !

    ReplyDelete
  13. Macai2 PKR sepatutnya tubuhkan ngo PiKiRMaBapa sama mcm Pasma yg dipimpin oleh Jebon2 utk buat check and balance agar perjuangan PKR tdk tersasar. Kalau perlu desak tuang presideng hang letak jawatan krn hilang arah perjuangan. Macai blogger blh jln propaganda utk jatuhkan tuang presideng hang tp anda tetap disyorkan agar tidak menggunakan kaedah fitnah, unsur2 sex maniac, maki hamun dan pre empty strike dok gitu !

    ReplyDelete
  14. Ingat BR1M ingat najib ingat najib ingat BR1M ingat BR1M ingat najib ...sbb tahun ni najib bg BR1M 3 kali ansuran ... kihkihkih

    ReplyDelete
  15. Patut la meroyan x sdh2..team yg d sokong smuanya kalah dlm pemilihan parti..lg membara bla khalid kena pecat..omakkau bknnya pejuang parti tp pejuang team khalid..follow la khalid omakkau jd ahli bebas..x yah la guna lmbg pr 2 lg...

    ReplyDelete
  16. Kan dah bagi tau ,Omak kau tu meroyan siang malam sebab Khldi kena tendang,dia sekarang hentam Azmin dan peminpin PKR.dia jadi macai Umno.Kesian dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara senang utk lepaskan diri dan alihkan isu ialah dgn tuduh orang lain yg tidak sealiran dgn mrk sbg umno

      Delete
    2. Rakyat Selangor sokong Omak....

      Delete
    3. Sokong jugak!!!

      Delete
  17. Pkr ni parti kelangkabut ....

    ReplyDelete
  18. Wak syg omakkau. .haters pergi mampos la ko!!!

    ReplyDelete