KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 19 November 2014

PEMBULI JALANRAYA ... SEORANG PENGARAH SYARIKAT TELAH DIHERET KEMAHKAMAH




PETALING JAYA - Seorang pengarah syarikat konsultan didakwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya terhadap dua pertuduhan melakukan khianat dengan meludah dan membengkokkan pengelap cermin kenderaan serta membuat ugutan jenayah terhadap seorang pembantu peribadi dua hari lalu.

Khoo Kok An, 58, mengaku tidak bersalah dihadapan Majistret Salamiah Salleh.

Bagi pertuduhan pertama, Kok An didakwa melakukan khianat dengan membengkokkan pengelap cermin depan kereta dan meludah ke arah cermin hadapan kereta Perodua Kenari putih milik Alisa Thean Wei Yun, 45.

Pendakwaan terhadapnya dibuat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua pula, dia didakwa melakukan ugutan jenayah bagi mendatangkan kegentaran terhadap mangsa yang sama dengan menghalang laluan perjalanan.

Bagi kesalahan itu pendakwaan dikemukakan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun dengan denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Kedua-dua kesalahan itu didakwa berlaku di Lebuh Raya Damansara Puchong (LDP) susur keluar Putrajaya atas jejambat Subang Jaya, jam 8 pagi, 17 November 2014.

Timbalan Pendakwa Raya Tan Gin Han menawarkan jaminan sebanyak RM20,000 dengan seorang penjamin bagi kedua-dua kes atas alasan kes itu mendapat perhatian umum.

Bagaimanapun peguam T. Geetha memohon wang jaminan dikurangkan kepada RM1000 kerana kesalahan itu merupakan kesalahan pertama tertuduh.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM10,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 15 Disember depan untuk sebutan kes.

16 comments:

  1. Dah tua nak mampus pun perangai buruk macam setan !!!
    bloodyfool !!

    ReplyDelete
  2. Elok pergi sewa Shafee Abdullah, yg cukup pakar spin cerita hingga berjaya memeningkan hakim.

    ReplyDelete
  3. Padan muka kau...!

    ReplyDelete
  4. Tak mengaku salah? Must be a very arrogant guy. Serve him right.

    ReplyDelete
  5. Suh jer hakim seleman abdullah pasti kes sellu tunda....mcm haramjadah bang non....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohn kpd hakim yg mgendalikn kes ini. mnjatuhkn hukmn pnjara srta denda yg mksima kpd yg dtudh. klu dhukm denda tnpa pnjara dtudh akn bt mbh ego srta x mghormti org ln jka nk wat prkra kurng ajar seprti inili.klu hukm pnjara x kurng 2. thn bru dia sdr tanh tinggi rendh. saya yakin ramai masyarkt mnruh prasaan benci dn mhu hukmn pnjara djatuhkn kpd bliau.

      Delete
  6. kpd omakkau tolg pamirkn gambr kereta serts nombor pndftarn sipembuli ni. sb klu kmi jupa senang nk buyikn HON bla trserempk dgn dia.nk tgok skuat mna gengstar sipmbiuli ni.

    ReplyDelete
  7. Minta hakim menghukum pesalah seperti menghukum kak long kiki dgn hukuman khidmat masyarakat-jgn kerana kiki kaum malayu dia diberi hukuman ringan-bertindak adil tuan hakim-kak long kiki telah mengugut dan merosakan kereta uncle dgn steering lock tapi cuma dpt hukuman ringan-

    ReplyDelete
  8. Penjarakn setan ni...dan denda maximum klu didenda sahaja dia org kaya apahal dgn duit tp klu penjara baru dia boleh belajar supaya jangan buat kurang ajar

    ReplyDelete
  9. tahniah kepada polis..
    kes-kes begini memang sewajarnya diberikan perhatian serta merta supaya jenayah seperti ini tidak menjadi kebiasaan dan terus merbak menjadi virus dalam masyarakat. Perlu tindakan serta merta untuk pendakwaan dan dijatuhkan hukuman setimpal sebagai usaha untuk diteladani.

    ReplyDelete
  10. Cina tua ni memang kurang ajar, dh terang2 buat salah pun x nk mengaku pasal dia ingat dia banyak duit, minta tuan mejistret kasi hukum maksima sama ini cina tua biar dia sedar diri sikit ....

    ReplyDelete
  11. Kompem lepaslah...jgn hrp ler kaki dia msuk pnjara...
    Hnya d bolehland

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia lepas, org cari sama dia maa....

      Delete
  12. Tau lak buat muka 10 sen ....

    ReplyDelete
  13. Muka tua jrnis suka mementat patut dihukum larangan memandu 10 tahun,dilarang sentuh stering kereta selama 10 tahun,dilarang memandu melebihi jarak 10 meter selama 10 tahun,dilarang memasuki sebarang kereta temasuk kereta lembu selama 10 tahun semua hukuman berjalan secara berasingan..padan muka kau tua kutuk tak sedar diri

    ReplyDelete
  14. Tak kira bangsa,, kalau perangai jahat tahap babi.. Letak je dlm jel, ingat jln ni mok bapok dia seorang je punya, belajar cerdik, boleh jadi boh.. Akal mcm lembu

    ReplyDelete