KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 23 November 2014

BERITA BAIK UNTUK KAKITANGAN AWAM KERANA BAKAL MENJADI GELANDANGAN KATA PRESIDEN CUEPACS.



KUALA LUMPUR – Kakitangan kerajaan berisiko menjadi gelandangan sekiranya kerajaan tidak bertanggungjawab ke atas kawalan harga rumah yang melambung tinggi kini.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), Datuk Azih Muda berkata, perkara itu boleh berlaku kerana penjawat awam dengan pendapatan kini tidak mampu membeli rumah dengan harga yang sangat tinggi.


Katanya, Cuepacs menyokong saranan Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) sebelum ini agar kerajaan campur tangan dalam menentukan harga rumah.


“Sekarang harga rumah tidak mampu lagi dikawal, walaupun kerajaan baru-baru ini bersetuju mana-mana orang luar yang mahu memiliki hartanah di Malaysia mestilah berharga RM1 juta ke atas.


“Rentetan itu, dikhuatiri pemaju akan mengambil kesempatan menaikkan lagi harga rumah dan mengakibatkan rakyat negara terus tidak mampu memiliki rumah sendiri,” katanya.


Beliau berkata, pihaknya turut menyarankan kerajaan mewujudkan dasar seorang rakyat sebuah rumah.


“Kita mahu dasar di mana rakyat mampu beli rumah. Bagaimana caranya, ia tanggungjawab kerajaan melakukannya terutama mengawal harga rumah,” katanya.


Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan sidang media Konvensyen Perpaduan Nasional yang akan diadakan Ahad ini.


Katanya, pada konvensyen itu nanti, gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu dan Islam digelar Penggerak Perpaduan Nasional akan menyediakan memorandum khas merangkumi beberapa inti pati yang dibahaskan.

30 comments:

  1. haktuihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janda confirm ketagih batang...

      Delete
  2. Sebagai kakitangan kejaan azih kenalah patuh pada kejaan aka najib. Ni apa buat kenyataan yang kurang menyenangkan hati kejaan nih. Kalau tak nak menyokong kejaan baik berhenti jadi kakitangan kejaan. Kalau harga rumah naik, janganlah beli. Duduklah di rumah kakitangan kat puterajaya turr. Rumah naik pun kan baik untuk kejaan. Gila ker hapa azih ni...cuba gi singapore, kakitangan sana beli harga rumah lagi tinggi berbanding malaysia. Sepatotnya kakitangan malaysia bersyukor kepada kerajaan umno bn sebab harga rumah itu masih rendah berbanding negara jiran kita.
    Kalau tak mampu beli rumah, pergi angkat kaki gi balik indon. Orang indon pun bole beli rumah kat mesia, korang kakitangan kejaan tak mampu beli rumah pulak. Ini misti boros belanja. Kalu dah tau gaji kecik kenapa beli honda city? Beli proton iswara aje cukuplah.. Dah tu dulu sapa suruh hutang buat sampai 5 kad kredit. Sebab tu tak mampu nak beli rumah. Bila dah tak mampu, nak salahkan kerajaan Losmah pulak. Mana buleh macam tur.

    Azih patutnya jangan banyak komplen. Dah dapat Latok pun lagi manyak kompelin. Halega lumah nayek nyangan kasi sala kilajaan ma. Lu jumpa itu apek jual minyak petlol kasi cakap tolooooong jangan kasi minyak nayek halega, Cakap sama apek jaga itu pam petlol, nyangan kasi nayek petlol punyia halaga. Nanti lia talak kasi nayek itu halaga. Petlol talak naik halega, lumah talak nayek halaga maa.

    Latok nyangan bising sibab latok kakitangian kelajaan losmah. Latok singkili jompa bulak2 aka minah cun jaga tol. Ciakap sama bulak2 tol jangian kasi naik halega tol. Misti lia talak kasi naik punya. Kalu tol talak naik halega halega lumah pun talak nayek. Latok nyangan jumpa hasian maliek, talak gunia nanti lia suluh maka kangkong.

    Latuk. halega lumah tinggi kalu, nyangan bili lumah. Latok bole beli tanah. Sungiai buloh sana tanyah manyak mulah. Satu bag halega 2 linggit ma. Bumiputela Mau flee pun ala kat Rawang. Luas 3 kaki X 7 kaki X 5 kaki maa.

    Halega lumah nayek pun Latok mau biseng satu donia.?
    Haiya....olang kilajaan hidup susaaaah mati pun susaaaah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan main tegar kemacaian kau ya. Aku ada pantun 2 kerat utk kau macai...

      Bagai melepaskan biawak komodo,
      Menjadi macai ameno, wajib bodo....

      sekian...

      Delete
    2. woi macai, aku bagi ko RM1000 la klu dapat kuarters kerajaan.ko ingat senang ke nak dapat..bengong nya statement...harghkkktuiiihhhh....

      Delete
  3. Betul lah kalau tak mampu beli, duduk rumah mak mertua atau atas pokok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak de mentua, pokok pun tak de, nak dok mana plak:-(

      Delete
    2. Bawah jambatan kan ada.tak pun duduk Kat masjid...

      Delete
  4. JOM BACA QURAN

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    2.[22]
    Dia lah yang menjadikan bumi ini untuk kamu sebagai hamparan, dan langit (serta segala isinya) sebagai bangunan (yang dibina dengan kukuhnya); dan diturunkanNya air hujan dari langit, lalu dikeluarkanNya dengan air itu berjenis-jenis buah-buahan yang menjadi rezeki bagi kamu; maka janganlah kamu mengadakan bagi Allah, sebarang sekutu, padahal kamu semua mengetahui (bahawa Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa).

    ReplyDelete
  5. Sebagai penyokong setia karat biru TSKI, Omak Kau dapat berapa bahagian daripada papmpasan 2.7Juta tu? Takkan la Faekah je yg dapat... itu xlogik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah...faekah pun senyap je...tara bunyi langsung derrrr....sorok duit bawah bantal atau....tapi sokong omakkau sbb x berat sebelah...dua2 dia belasah....cuma tang azmin jokowi je bnyk sangat...hahaha

      Delete
  6. Kesian orang keje gomen. Itulah balasan kesetiaan tak berbelah bagi kat Najib!

    ReplyDelete
  7. Tapi mana2 janda mesti ketagih batang... sy janda sy tahu la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi bengap ker kau ni? Ni tajuk apa dibincangkan? Dulu kecik2 mak bapak kau suruh gi sekolah tapi kau hisap ganja kat taman ni la jadinya- warganegara malaysia yg patut dibuang ke laut kau la orgnya

      Delete
  8. ROSMAH MANSOR JKK23 November 2014 at 11:54

    Kalau tak.mampu.beli rumah... duduk.dalam kain rosmah pun boleh..... keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau masok jer dlm lubang jubor rosmah tu..senang ler kau hari2 cium bau kentut dia.

      Delete
  9. cakapnya tu ada poin juga. Bila ramai tak mampu beli rumah, apatahlagi nak kahwin, xdelah lelaki nak kahwin bila rumahpun xmampu beli. Yang darapun melepas apa lagi yang janda yang pernah merasa tentunya ketagih. Jangan suka2 nak buang orang kelaut. Singkat sangat tahap pemikiran kalau begitu.

    ReplyDelete
  10. Kenapa tak perjuangkan kenaikan gaji kump sokongan yg paling rendah ni...opis boy

    ReplyDelete
  11. Penjawat awam d cameron harus d tukar setiap 2 tahun sekali...

    ReplyDelete
  12. Setiap manusia dan benda hidup di janjikan rezeki. Rezeki di Selangor dan P.Pinang rezeki terpijak. Faktor WOW !!!

    He..he.. siang kerja. Malam kerja. Tidur dua kali sehari cukup.... Heboh ikut pembangkang, kerajaan juga yang salah.... tidak di beri itu dan ini, kata zalim ! Di beri, mencarut, memaki juga siang malam. Rezeki halal jadi haram !

    Ikut Anon 11:05 Jom baca Al Quran. Rezeki datang siang malam. Gerenti berbondong-bondong nikmat Allah SWT !

    Omakkau baca Al Quran ? :) Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  13. Nelayan, petani, buruh tak ada tempat nak mengadu pasal harga rumah. Mereka sedar diri, ukur baju di badan sendiri. Betul mcm kata2 Anon 10:43, lagak lebih tak ukur saiz kemampuan. Kalau tak mampu beli banglo beli flat sudahlah. Acah2 Cuepacs nak mintak naik gaji lagilah tu.

    ReplyDelete
  14. Orang perjuangkan yang betul pun korang melalut....gaji 3500 pun ditakrif miskin apa cer....kerajaan memang tak kawal langsung harga rumah menybabkan rmh berkeluasan 700kps cecah 400 - 500k...lesen permit kelulusan penguatkuasaan semua di tangan kerajaan...tukar sahaja slogan kepada rumah mampu lihat

    ReplyDelete
  15. Mari beramai ramai pekerja kerajaan umno bergelendangan- masih kosong lagi kat bwh jembatan tu- putrajaya byk port kosong leh letak umah- dkt sikit gi opis-tak pun mintak pengarah luluskan stor jadi bilik sewa-kat putrajaya pun byk lombong utk mandi dan berak- nak dkt dgn PM bole cari tapak umah dkt dgn tmpt parking kete JPM- semoga ramai tak dpt beli rumah dan menjadi gelandangan di putrajaya- aminn -

    ReplyDelete
  16. Itu let ah jib xkisah sebab fakta skrg 90% kakitangan krjaan xundi BEnd. Org kakitangan day lama sedr dorg bkn krja tuk BEnd. Tp tuk rakyat. Skrg kecuh day kakitangan nak pencenkn CEO UmPoRno. Besara wajib dah.

    ReplyDelete
  17. sbg kakitangan awam nk bli rumah ikut la kemampuan. ko org amik personal loan smpi baki tggl 60% pastu salahkan kerajaan sal harga rumah. yang baru kerja tu gaji kecik duduk la kuaters n sewa la dlu ikut kemampuan. nti gaji lebih beli la rumah ikut kemampuan. jgn amik personal loan bt enjoy. aku pn kakitangan awam jgn nk cari salah kerajaan jer tgk perangan sdri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kj mana???klu kj gomen area kampong2 jgan bnyak bunyi, meh sini dok KL @ Putrajaya ko rs tgok taraf hdup sini, sewa bilik jer dah 3 ratus..ko nak dok beranak pinak dalam bilik ke??? klu gj cm aku skang kj kat pendalaman kompom aku da beli umah teres...tp dok sini aku nak beli flat pon x mampu..klu mampu pon jiran2 ko mesti bangla indon myanmar.beza gaji staf gomen kampong2 ngan KL nih hanya RM50-RM150 jer...taraf hidop berganda bezanya...pasal kuarters lak, cb ko aply, jgan harap la leh dapat...suma org beratur..yg da income 8k pon still dok kuarters x nak kluar2...pastu beli umah kat kampung2 buat sewa@ homestay...yang baru2 kj gigit jari la...

      Delete
  18. apapun apa yang janda tu kata ada kebenarannya. Kenalah baca apa yg tersirat dalam kata-katanya. Perempuan yg dara kebarangkalian tdk begitu tertekan namun berat mata memandang berat lagi yang memikulnya samada dara atau tidak.

    ReplyDelete
  19. sepatutnya kakitangan gomen beli rumah 0% riba .

    ReplyDelete
  20. Ini sudah bagus. Canberra pusat pentadbiran Australia pun ada ramai gelandangan tak Putrajaya tak ade!! Kalau nak sampai status negara maju Malaysia kena maju dalam pelbagai bidang. Contohnya bilangan yang ramai dalam sektor gelandangan, statistik meningkat dalam kes bunuh diri, angka meningkat dalam kelahiran anak-anak haram terutama dikalangan orang Melayu. Tak ketinggalan juga peningkatan kes rompakan bersenjata dan juga mewujudkan industri seks disetiap daerah!! Itu baru ada pembangunan macam Jepun, Perancis, Italy dan juga Denmark!!!

    ReplyDelete
  21. Memang patut pun jadi gelandangan..they deserve it..gomen habis berbilion bayar gaji diaorg..tapi perkhidmatan mcm celaka..

    ReplyDelete