KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 20 November 2014

MIC BERGOLAK TERUK TUNGGU MASA NAK HANCUR LEBUR ... ANAK SAMY VELLU DESAK PRESIDEN MIC LETAK JAWATAN SEGERA!!!!



Presiden MIC, Datuk Seri G Palanivel perlu meletak jawatan daripada arena politik untuk mengelak dirinya dipengaruhi dan dieksploit oleh orang lain.

Pengarah Strategi MIC, Datuk Seri S Vell Paari membuat kenyataan ini kerana memang sudah diketahui bahawa Presiden MIC itu seorang yang pelupa dan sering keletihan.

Katanya, keadaan Palanivel itu memberi ruang kepada sesetengah orang untuk mempengaruhi dan mengeksploitasinya dalam menentukan arah tuju parti, dan perkara ini perlu dihentikan.

“Sebab inilah mengapa anggota MIC mahukan pilihan raya presiden diadakan.”

Vell Paari berkata tiada rancangan untuk memecat Palanivel, tetapi hanya menyatakan fakta.

Katanya lagi, dia yakin pandangannya itu diterima oleh sebilangan anggota parti.

“Ada dakwaan bahawa pengundi India akan bertukar untuk menyokong pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang, termasuk daripada anggota MIC yang tidak berpuas hati.”

Vell Paari berkata MIC terdesak untuk melakukan penukaran dan kepimpinan yang dinamik demi menjaga parti dan relevan dalam landskap politik Malaysia yang semakin berubah.

Katanya, parti memerlukan kepimpinan yang mampu menerima cabaran yang dihadapi oleh MIC.

Vell Paari berkata ia sesuatu yang menyedihkan apabila Sultan Pahang menegur Palanivel, berkenaan peranannya sebagai Ahli Parlimen Cameron Highlands.

Baru-baru ini, banjir lumpur menyebabkan lima terbunuh di kawasan tanah tinggi itu.

21 comments:

  1. Itu kerusi presiden mic kasi kosongkn segra, itu tempat dulu saya punya bapak jugak duduk, sekarang jugak out you go, itu sultan pahang sudah mare sama you jugak pasai tido la banyak tu kerja tarak bikin, dei anne out you go understand .....

    ReplyDelete
  2. Perhatian ! iIni peluang untuk geng anwarinas , ahli pasma dan jebon utk masuk beramai2 ke dalam MIC kasih taruk tiga calit atas dahi kemudian kemudian desak presiden letak jawatan dan ambil alih kepimpinan utk bergabung dgn PR bg mengukuhkan kekuatan PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kemudian kita akan humbankan BN.. jauh-jauh.

      Delete
    2. kalau dah semua masuk MIC dicadangkan kau pula jadi macai MIC ,bolehkan ,dan Omak kau juga serta ajak Khalid Ibrahim jion sama.MIC akan kuat.

      Delete
  3. Teringat pulak jenaka etnik masa zaman parti kapal layar memerintah dulu.
    Melayu - Sorang...tidur
    dua orang tidur
    tiga orang tidur
    India - Sorang kerja
    dua orang tubuh union
    tiga orang mogok
    China - Sorang berniaga
    dua orang berniaga
    TIGA ORANG BERNIAGA!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu sebok bela panda

      Delete
    2. Melayu tunggu durian maaa, tunggu kambing sampai ttido. Bukamn sengajer.

      Delete
    3. jaman dulu tu jaman Tunku Abedol Raman
      jaman itu OMNO Baziran Nazional cap kapal layar PAS cap blang bintang

      urang lama jaman dulu ada buat carita pengliporlara
      al maklom jaman itu TV itam puteh itu pun jarang jarang dalam kampong ada

      Dongeng urang lama
      urang Melayu - kalau seurang...dia tidur
      kalau dua tiga urang dia bersembang sambil minum kopi
      kalau rame urang melayu suka buat kenduri

      Urang India - kalau seurang...dia beli botol (keling botol)
      kalau dua tiga urang dia sembang sambil makan sireh
      kalau rame dia minum todi

      urang Cina - kalau saurang dia tanam sayor
      kalau dua tiga urang dia meniaga
      kalau rame dia masok itu kongsi gelap

      ini semua cerita lama, jaman sekarang mana ada lagi
      semua pertubohan/persatuan kena berdaftar
      yang terakhir daftar kalau tak silap.... OMNO
      OMNO yang lama dulu HARAM.... yang ada sekarang dengar kabar dah daftar tetapi ramai ahlinya pulak HANTU

      Delete
  4. Cina - untong untong untong untong
    India - kadang2 untong kadang2 untong
    Malay - ta tak untong tak untong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu mana bolih untong, semua mau kasi alibaba, sampai kiamat tak boleh untong, bodo punya olang.

      Delete
    2. tambah lagi satu
      malayu kalau maniaga ada untong sikit, mula plan nak bebini saorang lagi
      kalau masih ada untong bukak cawangan bini no 3

      ada juga yang mintak tolong kawan buat kertas kerja pinjam wang MARA konon nak membesarkan perniagaan, bila dapat duit bukan tambah cawangan kedai tapi tambah cawangan bini

      perniagaan ikut pandai dia, nak lingkup ka nak jadi apa

      Delete
  5. haktuihhh...

    ReplyDelete
  6. Omakkau semakin lama semakin ayu menawan...

    Jelingan Manja mengalahkan Anok Dara!!!!

    Ummmph...Geramnya nengok Omakkau sekarang...

    Hee heee...

    ReplyDelete
  7. Takda melayu takda eksyen
    Takda India takda mabuk
    Takda cina takda tipu ....kihkihkih

    ReplyDelete
  8. Uwah Uwah Uwah.. (Melayu Baru Bangun Tido)

    Apa????

    LIWAT....

    Kenaper PELIWAT TEGAR Nuar Al Juburi masih belom dijatuhkan Hukuman...

    Bebas ker Bersalah..

    Pegumabela dan pendakwaraya kan dah habis berhujah???

    Kenapa Belom ada KEPUTUSAN????

    Nak kena tunggu PAU UMNO habis dulu ker?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu kau sakit dulu dan nazak baru anwar dihukum.Masa tu baru kasi sibuk cari untuk minta maaf ,tunggu kau mati tapi tak mati.tapi siksa nazak kau terima.sebab fitnah tak habis2

      Delete
    2. siksa nazak yg teramat pedih untk peliwat tua kaki kelentong dia terima sebab meliwat dan mengelentong.

      Delete
  9. Banyak macai2 umno dok meroyan kat sini.. kekuatan umno = mungkin epal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekuatan BN = pungkok epal

      Delete
  10. sudh spi msanya mp cameron highland letk jwtn sb dh spi pringkt kemrhn sultn phg. tpi dmlysia xkn blku cmtu plbgi alsn akn dberi utk myelmtknnya. wluapa pn x nmpk mic akn hncur dn ahli myokng pr.sb nk mgawl ahli mic ni mudh je tabur rm smua.akn myokng mic. kcuali kaim india yg tegar dgn smngt pmbgkng sush nk dtuba ngn rm. mp palnival x prlu risau ngn ahli bwa beras 1 trektor skli ngn lain2 brg mknan edrkn set.ip cawgn mic. smua ahli akn bri sokongn pdu.

    ReplyDelete