KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 29 November 2014

SURAT PEKELILING KONONNYA HARGA BARU RON97, RON95 DAN DIESEL MULAI 1HB DISEMBER 2014 SETELAH DIAPUNGKAN TERSEBAR DI INTERNET.



Berikutan pemansuhan subsidi minyak yang akan dilaksanakan oleh kerajaan mulai 1 Disember ini, harga petrol dan diesel akan diapungkan mengikut harga pasaran semasa.

Ramai rakyat Malaysia tertunggu-tunggu dengan harga baru yang akan diumumkan oleh kerajaan setelah pemansuhan subsidi terhadap bahan api ini.

Menurut surat pekeliling yang tersebar di internet, dipercayai pekeliling yang diberikan syarikat IPTB(Buraqoil), harga minyak RON97 akan diturunkan sebanyak 9sen, RON95 diturunkan sebanyak 4sen manakala diesel pula membuat kejutan dengan naik sebanyak 3sen.

Berikut adalah harga terkini minyak dan diesel menurut surat pekeliling tersebut.

RON97 RM2.46 sen seliter
RON95 RM2.26 sen seliter
DIESEL RM2.23 sen seliter

Tidak dapat dipastikan akan kesahihan "surat pekeliling" ini .. Jika benar amatlah malang kerana petrol orang kaya RON97 diturunkan sehingga 9 sen seliter sedang RON95 hanya 4 sen seliter sahaja .. paling malang diesel naik 3 sen seliter.

Sekali imbas macam ada keraguan sedikit akan kesahihan surat pekeliling ini namun perlu pihak berwajib memberikan respon demi kebenaran dan pencerahan.

Jika benar maka sudah pasti para pengguna RON95 akan berhijrah menggunakan RON97 memandangkan perbezaan harga sekadar 20 sen seliter.

16 comments:

  1. harga minyak 2T/4T rm 15??? tak turun? minyak motor sintetik 20W-50 rm19??? minyak motor sintetik 5W-40 rm 58????

    ReplyDelete
  2. Macam Kat atas ni rupanya perangai orang sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la perangai orang umno...

      Delete
  3. Komen2 pesakit otak tahap 3 .

    ReplyDelete
  4. Ni ape punye komen daa....lain tajuk lain cerite x reti membaca ke atau x paham ke ... samdul betul lh ....

    ReplyDelete
  5. Maka Kami jadikan apa yang berlaku itu sebagai suatu hukuman pencegah bagi orang-orang yang ada pada masa itu dan orang-orang yang datang kemudian, dan suatu pengajaran bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa.
    AL QURAN 2.[66]

    ReplyDelete
  6. Sehari dua ni salah satu dari ron 95/97 banyak yang kehabisan stok kat petrol pump.....pasal apa boleh jadi macamtu..?? Masa minyak dunia naik secepat kilat naik puluh2 sen bila minyak dunia turun macam siput sen-sen jer turun...lepas tu apong ikut harga pasaran dunia konon....tak lain tak bukan memang krjn tak mahu jual minyak lebih murah kepada rakyat...kalau betul subsidi ke mana lepas ni...siapa yang rembat?

    ReplyDelete
  7. Masih nak undi BN?
    Insaflah wahai rakyar Malaysia.

    ReplyDelete
  8. Menghapuskn subsidi adalh tindakan bodoh dn bongkaknye umno/bn umpama mengorek kuburnye sendiri. Kita tengok apa akan jd dgn negara kita pada tahun hadapan. Najib betul2 kurang cerdik mentadbir negara dn dia tidak sepatutnye menjadi pm Malaysia ....liciknye bukan sebagai pentadbir tetapi pemusnah negara...

    ReplyDelete
  9. Cilaka lh pemimpin2 yg mengkhianati rakyat x kira dari parti mane sekali pun ... ramai dh kita saksikan pemimpin2 mcm ni yg bekas2 atau masih memegang jawatan, zahirnye bukan main segak tp jiwanye rosak kepanasan x tentu hala, x puas2 dgn ape yg ade, nk kaya kaya lg, nk berkuasa berkuasa lg, curi sana curi sini walau pun dh tua bangka nk menungkak langit jugak...padan lh muka pada yg angkuh x nk bertaubat ...

    ReplyDelete
  10. Manusia yg baik dan jahat semua akan mati jua satu hari nanti..itu sudah fitrah kejadian manusia...Tp ingat kematian itulah yg menentukan kehidupan kita nanti...manusia islam yg baik dibalas baik...manusia islam jahat dibalas jahat bersama dgn manusia kafir...andai ingatan ini ada di dada manusia islam pasti mereka semua berlaku baik..renungan bersama....

    ReplyDelete
  11. Hahaha.....minyak ron97 memang begitu harga tetapu ron95 yg di mahalkan ikut harga pasaran sebab tu rasa mahal. Maka gunalah ron97 biar ron95 tak laku isi kat shell dll asal bukan petron dan petronas ini kita ada hak.

    ReplyDelete
  12. Mmg bapak samdul dan maha celaka la mereka2 yg menganiaya rakyat

    ReplyDelete
  13. Ni pun naik jugak..

    http://peruserpaid.com/?ref=49916

    ReplyDelete