KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 27 November 2014

INILAH WAJAH PERWAKILAN PEMUDA UMNO NEGERI SEMBILAN YANG DIKATAKAN MAU UMNO BERSIKAP SEPERTI TALIBAN DI AFGHANISTAN?????




Semalam seorang perwakilan Pemuda UMNO menyeru ahli parti Melayu terbesar itu agar tidak terlalu bertoleransi dan diplomatik dengan golongan yang dikatakan akan menghancurkan Islam.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO Bahagian Seremban, Shamsul Amri Mohd Kamal dalam ucapannya di perhimpunan Pemuda UMNO semalam berkata, ahli parti tidak perlu takut membela agama dan menambah polis perlu bertindak terhadap sesiapa yang melabel mereka pelampau.

"Dulu mereka tak berani menyentuh kita, tak berani menegur kita, tapi lebih-lebih lagi‎ hari ini, mereka berani cabar kita dengan pelbagai isu yang menggoncang kesabaran dan toleransi kita.

"Bangkitlah bangsaku, bangkitlah sahabatku, sedarlah kesabaran kita ada hadnya, toleransi kita ada sempadannya. Jangan kerana terlalu berdiplomasi dan bertoleransi, kita menggadaikan satu demi satu termasuklah juga agama Islam yang kita cintai," kata Shamsul semalam.

Sebelum ini Ketua Pemuda UMNO Malaysia merangkap Menteri Belia Dan Sukan yang juga Ahli Parlimen rembau,  Khairy Jamaluddin cuba membawa imej sederhana dan progresif bagi sayap dipimpinnya tetapi menteri belia dan sukan itu sendiri terjerat dengan permainan politik golongan kanan parti itu.

Akhirnya Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak yang mau membawa perubahan dan reform kepada UMNO agar terus relevan mengikut edaran masa tinggal berseorangan.

Perdana menteri tidak boleh lagi mengharapkan Khairy dan Pemuda UMNO untuk bersamanya melakukan perubahan yang dimahukan masyarakat dan melawan golongan berhaluan kanan dalam parti itu.

Kenyataan ketua penerangan Pemuda UMNO Seremban semalam mencerminkan realiti dalam sayap yang dipimpin Khairy Jamaluddin.

Ketika Khairy cuba merubah imej Pemuda UMNO agar dilihat progresif sejajar dengan inspirasi dan kemahuan Najib Razak, Shamsul mahu sayap itu mencontohi Taliban di Afghanistan.

Shamsul memberikan contoh program "I Want to Touch a Dog" baru-baru ini, keputusan Mahkamah Rayuan membenarkan permohonan mencabar larangan pakaian songsang terhadap lelaki transgender oleh Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Sembilan), serta kes perebutan anak melibatkan seorang mualaf dengan bekas isterinya yang beragama Hindu.

Shamsul berkata insiden tersebut boleh mencetuskan kekeliruan di kalangan umat Islam dan melemahkan kedudukan Islam di negara ini.

"Kita perlu lebih profesional dalam hal ini dan kita kena pastikan kita pertahankan agama kita. Dan barangsiapa yang cuba mengutuk menyatakan bila kita sebut pasal hal agama maka kita ini ekstrem, maka kita ambil tindakan padanya segera.

"Mengapa bila orang menghina agama kita, kita lengah-lengahkan? Tetapi bila kita menyentuh menegur orang lain, oh cepat ditangkap tak payah tunggu 24 jam. Maka perlu kita ambil tindakan serius," katanya.

Nampaknya UMNO sudah tidak mempunyai harapan lagi untuk menjadi progresif, sederhana sepertimana kehendak dan hajat Dato' Seri Najib Razak kerana ektremisme sudah menguasai segenap penjuru parti itu.

32 comments:

  1. Nak harap Umno memartabatkan agama Islam? Boleh jalan daaa. Umno itu sendiri pun bergantung hayat dgn jubur Sialfool. Kalau Umno nak memartabatkan fitnah, itu tanpa waswas memang boleh diharapkan.

    ReplyDelete
  2. apa kaitan saiful dgn umngok bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaitannya adalah RM2.6 juta hilang, memang janda ketagih batang...

      Delete
    2. Kaitannya si saiful di bela umno jumpa najib konon minta biasiswa...3 badut pakai jaket kalis peluru tu pun orang kuat umno...peguam yang bela saiful pun peguam umno

      Delete
    3. apa kaitan saiful dgn umngok bodoh

      kaitannya ialah jubog sepol buleh kemut sampai 3..4..hari ontok tahan ayag mani dari tumpah
      OMNU suka jubog macam ni. Ada paham ka ???

      hope done the Q

      Delete
  3. Cinta Islam?
    Lawak betul la. Mcm cerita khinzir bole terbang.......

    ReplyDelete
  4. 2.[57]
    Dan Kami telah menaungi kamu dengan awan (dari panas matahari di padang pasir) dan Kami turunkan kepada kamu “Mann” dan “Salwa”, (serta Kami berfirman): “Makanlah dari makanan-makanan yang baik yang Kami telah kurniakan kepada kamu”.
    AL QURAN

    ReplyDelete
  5. ok juga la tu...
    sekurangnya masih ada dlm penjuru hati masih cinta dan sayang Islam....
    perlu kenali juga penyangak2 yg hina islam dari kalangan islam itu sendiri..
    siapa mereka.... termasuklah yg makan rasuah..yg makan wang rakyat.. yg cakap lidah bercabang.... cakap punyai baik tapi dibelakang macam syaitan dan iblis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai na dlm umno...x terlawannye...kihkihkih

      Delete
  6. Omakkau kena minta komen faekah isu 2.6 juta pampasan vss tu...harap faekah muncul dan buat comeback utk jd setpol azmin mb baru pulak...tu lah..jgn setia pd tski shj...

    ReplyDelete
  7. Masalah nya, bila dlm masjid, dlm forum, bergegar cakap bab islam, Lps.5 minit, hadir dan lulus pesta maksiat, dah, Camane nak ikut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu dh jadi SOP umno...hihihi

      Delete
  8. Nurul izzah faham ka isu ni. Setakat isu touch d dog pun dia tak faham, ini benda complex lagi la

    ReplyDelete
  9. Bos dn big bos ko dh x nk Islam nk wat mcm mane, dulu big bos ko suruh ko org contohi semangat IS kene sergah dek obama kecut teloq dan2 tu kutuk IS kt dewan kosong PBB yg disaksikan hnya suaminye rosmah dn dua tiga ekor pengiring dia dr msia...ni ko lak baru ketua pemuda seremban ....ade dia kisah ...hihihi

    ReplyDelete
  10. suara prwakiln ini ad kbenrnnya yg mhukn umno brtindk tgs dn pnts dlm mengani isu agama yg dsentuh scara senstivti olh pihlk trtentu.krna apa yg kta liht klu pkara senstivti yg mlibtkn nama isteri atu mnteri yg trpapr dblog fgn cpt kilt dn bgtu pntas mngarhkn polis serta kem.multi media siast dn org yg trlibt. x spi 24jm bjya dtgkp.

    ReplyDelete
  11. Polis Di Rosmah Malaysia.hee

    ReplyDelete
  12. Den sokong kau tompi den raso susah nak buek cam tu dlm umno ... org dh biaso bekorih nk kau suruh jadi taliban takan maun dae doh ...buek lotih yo lh ...hihihi

    ReplyDelete
  13. Bagus2 jadi laa Taliban-sokong sokong-bila dah jadi Taliban bole la kaum umno serang negara singapura-selepas kaum umno dah jadi Taliban diwajibkan berkawan dgn IS lak-wujudkan Boko Haram lak-hantar kaum2 umno training kat afghanistan untuk jadi Taliban sejati-sunguh bgus saranan perwakilan pemuda umno negeri sembilan ni

    ReplyDelete
  14. Bila Ommakau menulis tidak pakai otak ini lah jadinya

    ReplyDelete
  15. bilo komen pakai kepala lutut dan kau org tergolong dalam manusia keling katu

    ReplyDelete
  16. fahami ucapan penuh baru komen atau dengar ucapan penuh....jangan jadi lahir bodoh mati pun bodoh wahai org melayu islam....

    ReplyDelete
  17. bab1 kau ni jangan jadi mcam org pnumbuk terbalik pom sana pom sini kalau berani mai depan2 kina lawan buku lima kita tngok sapa punya gigi sapu kaki lima ma cibai jngan jadi ank haram lagi buruk dari pdatang haram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Per citer kau ni ?bgus sgt nak tumbuk org smpai patah gigi-kau nak tungu kat mana kau ckp-maa cibai punya budak-jgn sampai mkn guna straw-celaka anak haram budak umno ni

      Delete
    2. lah marah pulak kau cakap kan org xpa plak sial lahhh...mari lah kasi set tempat kau ingat aku goyang ke jngan doq smbang ja aku pun memang tnggu ja org jual ni xsabaq nak beli nak jual xpandai hahahahaha...ingat ni btang psang ka suka2 nak kasi org mkan guna straw bdak umno haram habis kau ni apa pulak ank haram ke yg lahir dari juboq.....

      Delete
    3. Maa ci bai punya budak-kau tungu aku esok kul 1 kat kampung nakhoda gombak-aku tungu kau-kita tgk sapa mkn guna straw-pukimak punya budak

      Delete
    4. cakap lbih pom2 tapi ayam kg rupa nya ank haram ni...kasi set pot cantik ckit lah sial mcam ni ka samsing mcam samdol ada lah babi berani main tempat sendiri ja ke kita jumpa tngah2 lah apa cam ada bran...kau ni lahir salah hari xpun kau lahir tampa di rancang...

      Delete
    5. Hoi budak babi-mana kau! Takut ke atau lahir dah memang takde telor? Ma cibai tul kau ni sama mcm mak kau-mana port kau aku nak pegi-bgi ko tel kau sekali pukimak-kau nak rasa kene penampar ni-hoi cibai mana port kau aku nak dtg-ma cibai punya budak sial-penakut tul punya anak haram

      Delete
  18. woiii bangan....nama dio pun kau salah ni kan kau nak spin ucapan dio...berapa banyak kau dapat bayaran dari org liberal ni omakkau

    ReplyDelete
  19. bila berkata mgguna kan otak ni lah jadi nya org semua dngar guna telinga ni kau dngar guna lubang hdung 2 yg makin lama makin bodoh jadi nya klau xmampu jadi lumpur utk samak pkara yg haram jangan jadi babi yg haram sial lahhhhh

    ReplyDelete
  20. Kelakar betul samdol ni nak meniru Taliban. Ni kalau tak minum air ketum mesti kena ganja sepam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa....kau ni lagi kelakar atau kau memang bodoh cam admin...dah lumrah org bodoh komen tampa dengar ucapan yg benar...tabiat org bodoh suka dengar ckp org bodoh tampa usul periksa....atau golongan liberal yg banyak terdapat dikalangan org melayu sekarang....

      Delete