KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 25 November 2014

SEBELUM INI MANGKUK KOSONG DIKENAKAN BAYARAN RM1, KINI BEKAS BUNGKUSAN MAKANAN PULA DIKENA BAYARAN RM1 OLEH RESTORAN YANG SAMA.


Sebelum ini heboh di alam maya terutamanya di laman sosial dan blog betapa sebuah restoran di Kota Kinabalu mengenakan bayaran RM1 kepada pelanggan yang minta satu mangkuk kosong.

Tuan punya restoran terus memohon maaf atas kesilapan juruwang restorannya yang melakukan kesilapan tulin dan berjanji kesilapan itu tidak berulang.

Kali ini restoran yang sama telah kenakan bayaran RM1 untuk bekas bungkusan makanan.

26 comments:

  1. Baik jual mangkok kosong/ tapau aje.
    Cepat sikit kaya!

    ReplyDelete
  2. Tokeh dia ni islam ker kapir?
    hih hih

    ReplyDelete
  3. mangkok hayun betul la

    ReplyDelete
  4. tu rega mangkok tapau belum masuk gst turrr
    kalu masuk gst mau naik 1.50

    ReplyDelete
  5. melayu niaga nak cepat kaya ajer!
    kalu nak cepat pergi haji sekalipun, janganlah sampai pinjam mangkok pun nak kena bayar sampai singgit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu restoren mamak la bro.

      Delete
  6. makanan yg mahal ni selalunya kat sabah ngan pahang.
    nak makan kena hati2, jangan main ambik aje.
    kang kena cuci pinggan plak

    ReplyDelete
  7. xdak sapa terfikir utk boikot ke..?
    kalu udah kurang ajar tu.. AJAR jer la sesekali !!..
    xmkn kat situ pun bukannya bleh kebulur pun.. xgitu...?
    kalu MacD... KFC cepat je sebar supaya boikot !!
    bodoss !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ada bagi duit kat zionist tak?
      Kalu ada bagi, kita wajib boikot.
      Aku pun dah lama boikot.
      Bukan kebulur pun kalu tak makan burger turr.. tepi jalan melambak2 anak melayu jual berger ngan ayam goreng!!
      Tak mampoooos pun kalu tak makan burger yg sedekah duit utk sembelih saudara seislam kita!!

      Delete
    2. tiga2 sekali kita boikot.
      bodoss la kalu tak boikot tiga2 sekali tu!

      Delete
  8. Akhir tahun 2015 ni mb baru ada bagi bonus kat kakitangan kjaan selangor tak?? Dulu TSKI ada bagi 1 bulan gaji.....

    ReplyDelete
  9. Ini restoran berpendapatan tinggi, semua nk dijualnye, mcm najib nk buat msia negara berpendapatan tinggi jugak, apa je yg x dijualnye ...kihkihkih

    ReplyDelete
  10. Penghuni neraka... sama macam tipu dacing ni..

    ReplyDelete
  11. Jange begitu bro.... restoran ni pun ada kpi utuk mangkuk tu...mungkin kpi dio jualan mangkuk akan melebihi jualan nasik ataupun mangkuk tu mengikut harga pasaran minyak semasa..., apa yang aku mengarut ni mangkuk ayung betul

    ReplyDelete
  12. Mmg cekik darah..mangkuk ayun..boikot je klu smpai gitu skali..byk lg restoran lain yg lebih baik dan brtimbangrasa

    ReplyDelete
  13. Kalau berlaku di selangor dah lama azmin buat terjahan tu...hihihi

    ReplyDelete
  14. 2.[49]
    Dan (kenangkanlah) ketika Kami selamatkan kamu dari Firaun dan orang-orangnya, yang sentiasa menyeksa kamu dengan seksa yang seburuk-buruknya; mereka menyembelih anak-anak lelaki kamu
    AL QARAN

    ReplyDelete
  15. Bagaimana ropanya Umi Aisah penghuni syurga ni ye....?

    ReplyDelete
  16. Pemilik restoran cuma menyahut slogan transformasi PM ke arah restoran berpendapatan tinggi...sama kan?? Negara berpendapatan tinggi tala kepada rakyat...kita tiada pilihan tetapi pengunjung restoran ni masih ada pilihan ke restoran lain

    ReplyDelete
  17. Aku x nak bayar....meh sini aku cuci mangkuk tokey tu..

    ReplyDelete
  18. Sekarang semua barang mahal !

    ReplyDelete
  19. Patutnya tokey nie masukkan sekali sewa meja kerusi cawan sudu garpu kalu makan kat situ baru cepat kaya

    ReplyDelete
  20. Kita kena faham keadaan di sabah.
    Operational kos.
    gaji 10 org. Pekerja 9000 sebula.
    Tukang masak 3 orang 7500.
    Pengurus 1 orang 3000
    Sewa bulanan 10 000
    Bil api dan air 1000 sebulan.
    Pelbagai 1000 sebulan.
    Berapa kos?
    31 500. Lebih kuran 1000 sehari.
    Untok cover kos shj. Restoran ini kena buat sale 3000 sehari.
    faham faham lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis tu knapa tak tutup aje restoran tu klu dah tau operational tinggi? Kan untong klu buat kedai sewa mangkok ngan jual bekas tapau. Kos pun tak sampai RM10 hinggit sehari. Untung pulak ribu2.

      Delete
  21. yg pegi makan kat kedai tu buat per... haktuihhhhh

    ReplyDelete
  22. hahaha!!!
    saudara 2 baru tahu ke???? peniaga melayu memang begitu sesuka hati kira tambah itu ini sebab nak untung lebih.
    saya pernah makan kat kedai makan melayu dekat hospital nak kira pun kena berfikir berapa nak kira ini.......hahaha. inilah bangsa melayu pandai kira pandai kritik peniaga bangsa lain jual mahal untung banyak tetapi bangsa melayu jual lagi mahal .

    ReplyDelete