KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 22 November 2014

APA YANG TIDAK KENA DENGAN MYKAD INI????


Ianya bukan MyKad palsu .. bukan MyKad yang di ubah suai atau di edit maupun di superimpose.

Nama Chua Lai Fatt tetapi wajah tidak mencerminkan nama yang tertera.

Dengar kata pemegang MyKad ini dilahirkan dalam keluarga keturunan India telah dibela dan menjadi anak angkat kepada suatu keluarga keturunan Cina sejak lahir.

Itulah hebatnya negara kita ini ... jangan hakimi seseorang dari penampilan secara luaran... Jangan terpukau dan terpesona dengan lagak lakun memegang skop cuci longkang besar secara bersendirian ... Allah SWT memberi kita otak dan akal untuk berfikir dan menilai.

Perlu bijak membezakan antara kaca dengan berlian ... perlu tangkas menghidu antara ikhlas dan sandiwara.

15 comments:

  1. Keling dan auta berpisah tiada! Kih kih kih.

    ReplyDelete
  2. JOM BACA QURAN

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    2.[13]
    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman”. Mereka menjawab: “Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?” Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murakab orang bengong tak sedar bahawa dia bengong
      dia dok perasan pertahan bahawa dia ceredik, bijak, alim, padahal sebenarnya bengong tahap murakap

      Delete
  3. Lu yg banyak sandiwara. Lu tau ka ? Dalam hati org. Jangan melampau lah. Luingat lu tak mati ke. Ada akal ke. Jangan pikir dgn akal je. Pikir dgn iman sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia umno punya worang jugak ...

      Delete
  4. Hari ini tak boleh kritik siapa-siapa nanti umno,pkr,pas,juga kena,sebab apa,sebab banyak nak jadi macai,pembodek dan pencacai..jadi penulis blog perlu jadi diri sendiri,nak hentam,hentamlah,tak perlu nak jadi macai dan pencacai

    ReplyDelete
  5. Anak smvelu celup dgn nyonya mana, entahlah. Dia tak ada niat untuk dilahirkan sebagai anak bukan cina, mana ada salahnya Omakau!!!

    ReplyDelete
  6. Sebenarnya kita tak perlu menyindir perbuatan baik seseorang dan beliau pun tidak hendak menujuk nunjuk tapi perbuatan beliau telah di rakam oleh juru gambar maka kita sebagai ahli atau penyokong perlu lah berfikiran terbuka, pemimpin datang dan pergi jadi misi sebenar adalah untuk menumbangkan musuh utama iaitu UMNO/BN dan saya tahu Admin ni penyokong aka orang TSKI jadi saya rasa sudah2 lah tak perlu lagi untuk kita bertelagah sesama sendiri, hidup perlu di teruskan dan kita perlu memberi sokongan yg tidak berbelah bagi pada pemimpin yg baru, beri dia peluang menunjukan kehebatan beliau mentadbir, sama2 kita tunggu sehingga PRU14.

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya Chua Lai Fatt dia anak angkat kepada satu keluarga orang cina Malaysia. Isu ini pernah di bangkitkan.

    ReplyDelete
  8. http://ongkianming.com/2013/05/17/press-statement-apologies-to-mr-chua-lai-fatt-and-his-family/

    http://satdthinks.blogspot.com/2013/05/im-sorry-2-chua-lai-fatt.html

    ReplyDelete
  9. Biasa je kat sekolah....muka india nama cina..kdg mak india bapak cina....anak2 swbijik india....takde isu la ni.

    ReplyDelete
  10. Yg x kene pd ic tu ialah x letak nama ibunya...omakau binti tski...bkn warganegara tp barua negara

    ReplyDelete
  11. Barua Azmin munafik dah kena rasuk.mereka trauma dengar nama Khalid Ibrahim yang tinggalkan 3 billion untuk Azmin bedal..

    ReplyDelete
  12. Di Bekok Segamat, ramai yg mcm ni. Tak heran pun sbb ramai cina kahwin dgn india

    ReplyDelete
  13. Sbenarnya kes bgini mmg byk da. Org Cina ambl kanak2 India mnjadi anak angkat. Tiada yg peliknya. Kita harus mnerima kenyataan ini sebagai salah satu norma dalam masyarakat kita, yakni masyarakat majmuk itu sendiri. Love Malaysia.

    ReplyDelete