KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 30 November 2014

GAYA DUDUK LIM GUAN ENG SILA PANGGUNG YANG MENERIMA KRITIKAN PEDAS.


Gambar diatas dikhabarkan dirakam sewaktu suatu delegasi pelabur luar negara berkunjung ke pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.

Kena perlu akui betapa dari segi adab rasanya duduk cara sila panggung yang ditonjolkan oleh Lim Guan Eng tidak kena pada tempatnya lagi-lagi dari seorang yang bergelar pemimpin Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT).

Amat jarang-jarang melihat pemimpin negara kita akan lakukan sebegini punya rupa.

Mohon respon dari tuan punya badan atau wakilnya demi pencerahan.

34 comments:

  1. Orang cina ni kalau dah cina tu tetap dipanggil cina jugak........walaupun bukan semua bangsa diaorang sombong tapi kebanyakanjenis bangsa diaorang ni sama je dengan yahudi memang suka sombong , cara duduk pun dah tahu. Kalau segelintir melayu pun ada yang suka meninggi diri dan sombong, apatah lagi bangsa cina yang berjaya menketedarah duit berbilion2 di malaysia ni hahahahhaha. Tak payah la minta penjelasan guan eng jelaskan ye cik kak. Nanti dia bagi alasan sakit punggung plak.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Porah!!!encik lim guan eng bugus...D.a.p sentiasa consistent ..sekurang2nya beliau xberlakon baik macam sesesetengah pemimpin kaum melayu Dan gambar ITU bersabda ada sapdu do atasnya...matlamat itu keutamaan dan gambar itu berfatwa lagi pelabur senang dgn sikapnya

      Delete
    2. Anon 08:32, Lim Guan tu memang cina maka tak kan nak jadi melayu pulak. Apa punya turrrr ...lah.

      Delete
    3. Ini lah gaya 100 juta ! My negeri, my decision ! Who are u ?
      he.. he.. he.. Jika jadi PM, bayangkan kaki nya atas meja pula, pelawat atau jemputan bercakap dengan "tapak kasut" nya saja !

      Delete
    4. Taik hanjing

      Delete
  2. Bangsa yg kurang sopan, sila panggung tu kira ringan lh jugak kalau dia buat berkahak tengah makan dengan deligasi tu lg haru..cina tetap cina...kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







      Delete
    2. Bukannya apa aku hantar komen begini, aku hot betul Najib kata bangang itu termasuklah aku ni. Adakah patut Najib pecah lobang?

      Delete
  3. Mereka berkata pula: “Berdoalah kepada Tuhanmu untuk kami, supaya diterangkanNya kepada kami bagaimana (sifat-sifat) lembu itu?”
    AL QURAN 2.[68]

    ReplyDelete
  4. Salah satu cara LGE menyahkan Melayu dp PP. Dengan berlagak sedikit bongkak, maka tak banyak pelaburan datang ke PP. Dengan itu mudah sahaja pehak pengusaha membuangkan pekerja2 yang ramainya dp orang Melayu. Dan terpaksalah penganggor2 tersebut berhijrah ke negeri lain.

    ReplyDelete
  5. Sapa yang jual tanah Melayu di pp.. Cu cite. Bukan semua cina sombong, kita tahu ke cara cina itu cara yg tak baik mungkin itu cara terbaik nya, Tan Seri, Datuk, hisap rokok di PAU.. Apa ke hal pulak molek ke tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg jual tanah tu semistinya lah ORANG MELAYU. Tak cukup pebelajaan . Kalau orang melayu kaya macam org cini tentu taj jual tanah.

      Delete
  6. Sila panggung lebih sopan dari sula punggong.

    ReplyDelete
  7. UMNO BERKATA "CUKUPLAH DENGAN ADANYA OMAKKAU MEWAKILI KITA".

    ReplyDelete
  8. Dap cina,mca tu melayu pejuang tulen agama islam.hee

    ReplyDelete
  9. Asyik sangat perbincangan tu....nak buat ladang ternak babi ke ? Kawasan melayu Balik Pulau ada lagi. Lagi pun Ketum boleh backing. Orang Balik Pulau beritahu Ketum kalau ceramah depan melayu cakap lain. Depan cina cakap lain.

    ReplyDelete
  10. Sila panggung pun hangpa buat isu kutuk LGE dah tak dak modal lain ka? Otak macam budak tadika.

    ReplyDelete
  11. Sila panggong bukan isu besar bagi. Jual jxxxxr pun tak ada masaalah bagi mereka.,janji dapat duit.
    Bukankah tukang angkut.najis dari rumah ke rumah dulu cina?
    Memang lah keturunan ini yang tiada adab.
    Keturunan jual punggong beradab sikit kerana nak tarik pelanggan.

    ReplyDelete
  12. hari ini sila panggung...
    bila DAP menang banyak kerusi nanti kepala hangpa pula kena pijak....
    padan muka nak bekawan dengan dap..mca..gerakan...
    depa ni sama sahaja..
    Pasai apa melayu2 kita ni bodoh sangat...

    ReplyDelete
  13. Politik negara maju mereka berlumba lumba menawarkan pilihan yang menguntungkan rakyat.tapi politik msia masih tak habis habis dan riuh rendah memainkan sentimen pasal bangsa yang tidak boleh membantu bila masuk kubur kelak..Allah menyuruh orang orang beriman bersatu atas semangat Islam tapi umporno,mca dan mic tegar dengan menyeru kepada bangsa masing masing...Rasulullah SAW dan para sahabat telah berperang dan berbunuhan sesama ahli keluarga serta sesama bangsa dalam perang badar demi menegakkan agama bukannya menegakkan bangsa hehehe

    ReplyDelete
  14. ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukannya apa aku hantar komen begini, aku hot betul Najib kata bangang itu termasuklah aku ni. Adakah patut Najib pecah lobang?

      Delete
    2. Penjelat NAAMANU tuduh tnpa fakta...bahlol bangang badigol...ABU

      Delete
  15. Sejarah menunjukkan pemimpin umpornolah yang menyebabkan bangsa melayu Islam di Malaysia berpecah belah kerana berlainan fahaman politik...pemimpin umporno yang menubuhkan PAS,Semangat 46,Keadilan dan lain lain...umno hari ini bukanlah umno lagi tapi umno tiruan yang lebih dikenali sebagai umporno iaitu parti legasi mamak kutty

    ReplyDelete
  16. Inilah kata2 LGE yg menyalahkan pehak lain yg menyebabkan kurangnya pelaburan datang kePP

    "Putrajaya keeping investors away from Penang, says Guan Eng - "

    See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/putrajaya-keeping-investors-away-from-penang-says-guan-eng#sthash.J3apngK6.dpuf

    ReplyDelete
  17. Terbaik lah Lim Guan Eng- UMNO parti celaka

    ReplyDelete
  18. Hahaha.....
    Cara org kaya dan berkuasa memang duduk begitu cuma tempat sj bezanya. Asal jgn goyang kaki sudah sebab memang tak bermoral depan tetamu yg ramai. Mungkin ada tujuannya dgn sebab tertentu utk menundukkan pelabur2 asing yg pp satu tempat yg bagus utk melabur bukannya menangih pelaburan. Yakin kemampuan lee guan eng mampu lakukan yg terbaik buat pp yg mana kita boleh lihat bukan belum buat sudah nak kritik.

    ReplyDelete
  19. duduk puya padal pn jdi isu..yg belakun ni apa cerita bla hrga geth jtuh mnteri tba2 jd penoreh. bla hrga pdi mejunm mnteri pun turn kesawh. sblum ni x pnh nmpk pn. alsn rsa dnyutn.hto rkyt konon.

    ReplyDelete
  20. PAU tapu buat keputusan kerajaan bengong puak2 ni....tak boleh beza langsung parti dan kerajaan bila dikritik marah pulak salahkan habis semua orang lain...bincanglah pasal ekonomi bumiputra ke...kesan2 gst kepada rakyat ke...ujudkan biasiswa umno ke...graduan menganggur ke...melayu global ke...jumlah profesional melayu ke...saintis melayu ke...teknokrat bumiputra ke.....adussss

    ReplyDelete
  21. Pau inti kacang sedap .pau inti daging sedap gak.. Sekian t.ksh

    ReplyDelete
  22. kta nk ajr lge dudk bsila dn mkn pki tgn pulk. lps tu tolg jgn kutk lge dh pndai blkun. sb smua x kena bla kita dh bnci seseorg spi cra dudk pn dh jdi msalh bsr kpd rkyt.

    ReplyDelete
  23. Pm father of rasuah

    ReplyDelete
  24. Rosmah mother of planeing how to make corruption and give our cuntry gone to bankrupcy. On that time PR can take over Malaysia

    ReplyDelete