KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 30 November 2014

KETUA WANITA KEADILAN PUSAT ZURAIDA KAMARUDDIN TIDAK DI IZINKAN PIJAK KAKI DI BUMI SARAWAK.



Pagi ini Ketua Wanita KeADILan Pusat, Zuraida Kamaruddin telah dihalang oleh pihak imigresen dari memasuki Sarawak.

Atas alasan dan sebab apa tidaklah diketahui tetapi yang pasti diharamkan kakinya pijak bumi Sarawak.

Sebelum ini Timbalan Menteri Dalam Negeri pernah memberitahu tentang hak mutlak kerajaan Sarawak yang sedang memerintah mempunyai kuasa mengarahkan pihak imigresen menghalang mana-mana individu dari memasuki negeri Sarawak atas alasan-alasan keselamatan dan ketenteraman awam serta keharmonian negeri Sarawak.

Kerajaan Sarawak sememangnya mempunyai hak untuk menghalang mana-mana individu atau ahli politik yang dilihat boleh mengancam keharmonian rakyat daripada memasuki negeri ini.

Perkara itu ditegaskan baru-baru oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar yang memberitahu ia sudah menjadi hak istimewa Sarawak dalam pembentukan Malaysia pada masa dahulu.

Malah, menurutnya, tindakan kerajaan negeri juga tidak melanggar undang-undang dan perjanjian.

“Saya sentiasa berpandukan kepada dua perkara sahaja iaitu perjanjian yang ditandatangani pada 1963 dan Perlembagaan Malaysia yang mengatakan bahawa kerajaan negeri mempunyai hak untuk menghalang mana-mana individu yang dianggap boleh memecah belah perpaduan.

“Selain itu, individu yang boleh mendatangkan ketidakstabilan, menjejaskan keharmonian dan membawa cara politik yang membawa kepada perpecahan rakyatnya,” katanya.

Wan Junaidi memberitahu perkara itu sudah menjadi tanggungjawab pemimpin kerajaan negeri untuk menjaga keharmonian rakyatnya yang berbilang kaum dan agama.

“Kita sedia maklum negeri Sarawak mempunyai banyak suku kaum, kita hidup macam saudara perpaduan kita amat akrab.

“Oleh yang demikian sudah menjadi tugas pemimpin negeri untuk memikirkan perkara itu bahawa satu keutamaan,” jelasnya.

Justeru, beliau menegaskan tidak menjadi isu sekiranya kerajaan negeri bertindak menghalang beberapa individu datang ke negeri ini.

Berita selanjutnya akan menyusul.


36 comments:

  1. Mereka berkata lagi: “Pohonkanlah kepada Tuhanmu untuk kami, supaya diterangkanNya kepada kami apa warnanya?” Nabi Musa menjawab: “Bahawasanya Allah berfirman: Bahawa (lembu betina) itu ialah seekor lembu kuning, kuning tua warnanya, lagi menyukakan orang-orang yang melihatnya”.
    AL QURAN 2.[69]

    ReplyDelete
  2. SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    SARAWAK FOR SARAWAKIANS

    NOT FOR MAK LAMPIR

    KAH KAH KAH












    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut la najib kata ko bangang

      Delete
    2. Ko pun sama bangang

      Delete
  3. ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ANWAR MOTHER OF CORRUPTION!!!







    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah najib kata ko bangang. Dah bagi makan kenyang, ini aja yg mampu ko buat.

      Delete
    2. Anon 15:01
      Bukannya apa aku hantar komen di atas tu, aku hot betul Najib kata bangang itu termasuklah aku ni. Adakah patut Najib pecah lobang?

      Delete
  4. Hahaha,
    Memang di sengajakan utk di halang mana2 party pkr msk sarawak atau sabah kerana takut kubu kuat di negeri ini akan ada perubahan peralihan undian, maka ini menampakkan mrk takut kalah dgn apa jua cara utk mempertahankan kekuasaan mrk selama ini. Jadi negara kita masih zaman jajahan yg belum merderka yg selama ini kita ketahui hanya zaman peralihan kuasa dari org englis kepada org melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu. Negara dah merdeka cuma otak belum merdeka

      Delete
    2. hahaha,
      ya saudara itulah minda tak merdeka tetapi merdeka kah negara kita ini kalau pemerintah belum merdeka!!!! kalau tak kenapa masih nak halang itu ini utk supaya yg bodoh tak tahu apa membodoh je undi asal bn!! nasib ada internet kalau tak sampai bila pun negara kita ini dijajah disamun digadai dirogol ,rakyat pula masih tak tahu negara sudah nak hancur rakyat pula yg tanggung akibat diperbuat begini.
      semoga perubahan akan belaku satu hari nanti kalau nyawa masih mampu melihat UBAH in future!!!!!!!

      Delete
  5. mak lampir tu patutnya dikenakan perintah tahanan dalam rumah jer.

    takada ler dia ke sana sini membuat kacau.

    klip klap klip klap,.....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minyak byk, hutan byk.......duduk umah pjg. Keh3

      Delete
  6. Waah .....dah puas jelajah selangor kali ni nak jelajah sarawak pula.siapa jadi mangsa mak minang lampir kali ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis minda tertutup. Pemimpin duduk istana, ko duduk rumah panjang sampai 7 keturunan

      Delete
  7. Klip klab klip klap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kata ko bangang

      Delete
  8. Pemerintah BN yg kecut telur dgn wanita keadilan... kalau pembangkang buat kesalahan penjarakan sj... kalau selagi bebas bermakna kita bebas utk bergerak.. rasuah lembu dan pembunuh alantuya boleh pula pergi sarawak...

    ReplyDelete
  9. Kalau mengancam keharmonian sarawak atau mana2 sekalipun dakwa..di mna mahkamah .. bukan main tuduh.

    ReplyDelete
  10. Batu api yang suka melihat rakyat Sarawak bergaduh sama sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh betol. Jenis xblh berubah. Otak karat. Patut la keluarga raja berooks blh kaya raya

      Delete
  11. Dasar penakut.
    Patut la kena rembat keluarga raja brokkk

    ReplyDelete
  12. Ptut la taik hanjing bau busuk .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak busuk, yg wangi semua dah kena rembat licin keluarga raja berookss

      Delete
  13. Apahal nie - dgn rakyat sendiri pon takut ke !! dasar politik penjajah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia takut serawak tumbang mcm kat Selangor.

      Delete
  14. Esok2 Allah taala larang kau dari memasuki salah satu syurgaNya....merangkaklah kau mencari zuraida kerana kezaliman ini..bertaubatlah Allah tidak suka kepada hambanya yang zalim apatah lagi larangan ini nampaknya lebih bersifat politik

    ReplyDelete
  15. DENGAN ZURAIDA PUN TAKUT.....
    DENGAN ALLAH TAK PULAK TAKUT....

    ReplyDelete
  16. Wanita umno pun bangang bangang tangan perompak lembu pun di cium cup cup cup...bagi semangat supaya MAK lembu merompak lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sorang geng dia si said tu suruh dia berhenti sbb dia kata ada liabiliti. Liabiliti tu lembu kondo ker? Tak paham pulak aku base ingkelis nih

      Delete
  17. Lain mcm takutnye pemimpun2 umno/bn ni, pelik betul, takut sangat timbunan hasil rompakan akan lesap kalau hilang kuasa ke atau tk cukup2 nk merompak lg dn x hendak diganggu gugat kedudukan mereka ke....pirates of the carribean pun x mcm ni ....kihkihkih

    ReplyDelete
  18. Dlm politik aku atas pagar, observer je, kalau lh rakyat Malaysia sendiri x boleh nk bergerak bebas dlm negara dia sendiri ape ke mende, ape jenis mentaliti bn ni ....lg ko sekat lg org sangka ko pengecut, bg aku bn bukan gentlemen tp amat takut bayang2nye sendiri...sori bn ur not my choice bye bye...

    ReplyDelete
  19. Kenapa la BN ni takut sgt dgn pembangkang..mentaliti lapuk dan ketinggalan zaman,mcm mana rakyat sendiri dihalang bergerak bebas dlm negara sendiri?

    ReplyDelete
  20. Jgn la kata sarawak utk orgn sarawak,sarawak juga dlm M'sia,lg dihalang lg menampakkan sikap tidak matang dan takut.dgn bayang2 sendiri..

    ReplyDelete
  21. padan muka awak minah lampir.....
    cakap sombong..itulah akibatnya semua org dah meluat dan nak termuntah tengok kau buritdah wooi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22:56 ko contoh yg najib kata bangang tu, memang patut pun gaya komen dn penulisan ko mcm samdul je ....hahaha

      Delete
  22. Lain kali jangan bagi pemumpin2 sarawak kini datang semenanjung...
    buat semak saja....
    Duduk dalam hutan sarawak ....tell your leader....white hair.

    ReplyDelete