KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 22 November 2014

ISU JOKOWI ARAHKAN KAPAL NELAYAN MALAYSIA DIKARAMKAN .. KENYATAAN RASMI KETUA POLIS NEGARA.



KENYATAAN AKHBAR KETUA POLIS NEGARA : TANGKAPAN 200 ORANG NELAYAN DI PERAIRAN INDONESIA

Merujuk kepada tangkapan 200 orang nelayan di perairan Indonesia sepertimana yang dilaporkan oleh media pada 19 Nov 2014, identity sebenar dan status kerakyatan mereka tidak dapat disahkan kerana mereka tidak mempunyai sebarang dokumen perjalanan atau pengenalan diri. Mereka juga tidak boleh bertutur dalam Bahasa Malaysia dan dipercayai rakyat asing yang cuba menyusup masuk ke Malaysia melalui perairan Indonesia.

Kerjasama dengan pihak berkuasa Indonesia berhubung perkara ini masih diteruskan.

(TAN SRI DATO’ SRI KHALID BIN ABU BAKAR) IG
KETUA POLIS NEGARA
POLIS DIRAJA MALAYSIA

10 comments:

  1. JOM BACA QURAN

    2.[15]
    Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).
    2.[16]
    Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.

    ReplyDelete
  2. Kalau nelayan malaysia sekali pun jokowi harus bertindak secara lebih diplomasi.
    Sepatutnya cara malaysia melayani rakyat indinesia di sini,dijadikan contoh diplomasi. PTI ke atau yang halal menikmati hidop yang selesa disini.
    Adakah jokowi mau mencabar malaysia supaya bertindak seperti apa yang diperlakukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalaulah tindakan malaysia sama dengan tindakan jokovi, tidak mungkin ada 6 juta lebih warga asing di malaysia. Tahniah jokovi sebab anda telah menjalankan tanggungjawab yang sebaiknya kepada negara anda!

      Delete
  3. Mereka mungkin pendatang dari Madurai yg dihanyutkan pulang TANPA NIAT, setelah PRN Selangor bagi menumbangkan kerajaan PR tidak jadi kenyataan.

    ReplyDelete
  4. Isu pendatang haram dah jadi barah di Sabah.Keturunan mereka dah senang di Sabah.Bapa dan mak mereka adalah pendatang haram yang mendapat kp hasil kerjasama dari orang Sabah sendiri. Sepatutnya mana-mana pemohon kerja hendaklah kedua ibubapa perlu ada surat beranak yang disahkan oleh jabatan pendaptaran,ini untuk menghalang pencari pekerja dari pendatang haram dapat dihalang. Sekarang ni terdapat ramai anak dari pendatang haram terutamanya dari Indon memporolehi kerja sebagai guru,polis,tentera dan lain jabatan di Sabah. Mungkin anda tak percaya, tetapi ini adalah hakikat yang sebenarnya.

    ReplyDelete
  5. Ikhlas cakap.. aku kesian sgt dekat Omakkau ni, bukan sebab dia Janda tak laku atau hampir takde maruah mengekor bontot Jantan di bencinya tu.. Cuma aku kesian sebab Omakkau semakin hilang arah nak berblog, dah ketandusan idea, semakin sempit otak nak terima kenyataan bahawa yg pilih Azmin tu Sultan Selangor.. Semakin hilang arah perjuangan dlm Politik PKR, MB yg di sanjung dah kena lempar taik, yg di Junjung bagai nak Rak itu lah laki bini yg melempar.. Gila gila aku Kesian sgt sgt kat anak2 dia sebab ada mak yg begini..

    ReplyDelete
  6. Tak habis2 geng A****g berak dan kencing kat sini. perut banyak najis , hati penuh dendam dan iri hati , otak pulak penuh dgn unsur seks !

    ReplyDelete
  7. Itulah sepatutnya yang dilakukan oleh seorang pemimpin yang mempertahankan maruah negaranya dari dicerobohi orang luar(tak kiralah menceroboh perairan Indonesia menangkap ikan atau menceroboh masuk ke negaranya).
    Bukan macam kita di sini, pendatang kita panggil, bagi IC lagi,Habis orang kita tak boleh nak cari makan.Ini belum lagi masalah sosial akibat pendatang. Jangan lupa pengawal yang tembak Pegawai Bank dulu.Janganlah kita sibuk nak marah pemimpin diaorang. Patutnya kita pun buat macam tu.Kalau datang pendatang haram kat negara kita kita bagi amaran dan halau mereka balik ke perairan mereka.Barulah betul ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh kurang sangat dpt sokongan rakyat tempatan kene top up lh dgn rakyat asing termasuk pendatang haram demi utk mengekalkn kuasa kalau tidak hancuss wal mampuss lh..kihkihkih

      Delete
  8. Kalaulah tindakan malaysia sama dengan tindakan jokovi, tidak mungkin ada 6 juta lebih warga asing di malaysia.

    Tahniah jokovi sebab anda telah menjalankan tanggungjawab yang sebaiknya kepada negara anda!

    ReplyDelete