Sunday 23 November 2014

PARA PESERTA TAWAS PUJI KERAJAAN NEGERI SELANGOR PIMPINAN AZMIN ALI YANG MEMPERKENALKAN PROGRAM TABUNG WARISAN ANAK SELANGOR (TAWAS) SEJAK TAHUN 2009.



KLANG, 23 NOV: Inisiatif Kerajaan Negeri memperkenalkan program tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) sejak 2009 diakui bukan satu omongan kosong.

Kebanyakan peserta yang ditemui dalam Program Pemberian Baucer Anak Masuk Sekolah TAWAS memuji usaha murni Kerajaan Negeri dalam mengotakan janji.

Memiliki perniagaan sendiri, Halim Redzuan, 44, daripada DUN Meru menyifatkan bantuan TAWAS sebagai program yang banyak membantu golongan ibu bapa sepertinya.

“Memang kalau dilihat nilai tidak begitu besar tetapi dalam keadaan kos sara hidup sekarang sekurang-kurangnya membantu.

“Dengan RM50 dapat juga dapat beli sepasang kasut dan baju untuk anak,” kata bapa kepada Hanis Humaira yang berusia enam tahun.

Pandangan itu disokong G Ilango yang menemani anak perempuannya, Sivaneshiny, mengambil baucer dan membeli kelengkapan masuk sekolah.

“Bagi kami, baucer ini memang membantu untuk menyiapkan kelengkapan anak, terutama ini anak pertama kami. Terima kasih Kerajaan Negeri,” katanya.

Sementara itu, Ng Chun Keat, 35, pula berharap Kerajaan Negeri dapat meningkatkan lagi jumlah pemberian baucer.

“Nilai RM50 sekarang bukan dapat tampung banyak barang, satu dua barang juga adakala sudah lebih dari jumlah itu.

“Jadi, cadangan saya naikkan sehingga RM200 bagi meringankan golongan berpendapatan rendah. Kos keseluruhan anak masuk sekolah juga sudah lebih RM 1,000 sekarang,” katanya.


TERHARU SUNGGUH OMAK KAU APABILA TAWAS YANG DI ILHAMKAN AZMIN ALI INI SEJAK TAHUN 2009 MENDAPAT SANJUNGAN DAN PUJIAN RAKYAT .. SYABAS DAN TAHNIAH KEPADA DATO' MENTERI BESAR SELANGOR, YAB AZMIN ALI YANG MEMPERKENALKAN PROGRAM INI UNTUK RAKYAT SELANGOR.

BENDA YANG BAIK MACAM MANA DI KRITIK DAN DIKUTUK PUN AKHIRNYA AKAN MENDAPAT SANJUNGAN DAN PUJIAN SERTA PENGHARGAAN JUA.

MENUNJUKKAN BETAPA JAUHNYA VISI YANG DIKEMUKAKAN OLEH AZMIN ALI KEPADA RAKYAT SELANGOR DEMI KESEJAHTERAAN DAN KEMAKMURAN MEREKA.

KALAU RAKYAT SELANGOR TIDAK JUA NAMPAK MAKA TIDAK DAPAT NAK KATA APA LAGI DAH.

13 comments:

  1. TAWAS adalah salah satu drp pgrm dalam MES ( Merakyatkan Ekonomi Selangor) Ilham Dari TSKI...kalau MB baru skrg ni perasan itu ilham dia...memang pukimakla...APA yg dia buat pembaharuan melainkan gali longkang Dan terjun tong sampah...tuuuiihhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa sampai nak mencarut.. Kalau anda non muslim semoga ALLAHtaala bg hidayah dkt anda.. kala anda muslim.. kasihani lah dkt emak dan ayah anda dpt anak sebegini gaya hidup..

      Delete
    2. Knpa heran ngan org mencarut, nik aziz pernah kata Allah pun mencarut.

      Delete
    3. Abu jangan lupa kamu kena nasihat sekali geng Azmin yang memang suka mencarut biadap kurang ajar malah pecahkan kepala orang lagi.

      Delete
  2. JOM BACA QURAN

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    2.[25]
    Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang beriman dan beramal soleh, sesungguhnya mereka beroleh syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; tiap-tiap kali mereka diberikan satu pemberian dari sejenis buah-buahan syurga itu, mereka berkata: “Inilah yang telah diberikan kepada kami dahulu”; dan mereka diberikan rezeki itu yang sama rupanya (tetapi berlainan hakikatnya),

    ReplyDelete
  3. Tak nampak pun yg Azmin mengaku dia pengasas program TEWAS. Kebetulan pujian diberikan ketika Azmin jadi MB tetapi sesungguhnya semua rakyat Msia amnya, rakyat Selangor khususnya amat arif dan tahu 2009 ketika program ini dimulakan MB Selangor ketika itu adalah TSKI. Seblum ini pun sejak 2009 semasa TSKI jadi MB program ini telah dpt pujian. Susah betul jadi Azmin dimata Omakkau, setiap perkara dan program baik yg jadi ikutan atau diteruskan oleh Azmin akan jadi bahan cemuhan dan diputar belitkan utk menanam perasaan benci org ramai pd Azmin. Meneruskan atau meniru sesuatu yg menjadi kebaikan pun salah apa tah lagi klau Azmin tak teruskan perkara2 baik ini, berpencak Omakkau membilang semua keburukan Azmin dan dah boleh dibayangkan camna Omakkau akan menjejeh diblognya. Omakkau patut sembahkan semua senarai2 salahlaku Azmin spt meniru Jokowi, meneruskan program TKSI kerana bagi Omakkau semua perkara berkaitan TKSI adalah exclusive dan x ada sesapa boleh meneruskannya walau utk kebaikan. Senarai salahlaku Azmin dimata Omakkau sembahkan pd Sultan kerana Sultan telah silap memilih Azmin sbgai MB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TEWAS bagi kat rakyat RM50, FEKAH balas RM700K+++.... boleh setara tu?

      Delete
  4. Udah2la OmakKau...dah makin bosan blog ni la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa paksa ko masuk blog ni?

      Delete
  5. Jangan Marah marah omakkau Dan geng geng dia.sekurang kurangnya omakkau tak jelajah satu Selangor buruk burukkan Azmin macamana yang dia orang buruk burukan TSKI.Omakkau menjejeh dalam blog dia saja.kalau KO orang tak suka boleh blah la...

    ReplyDelete
  6. Alangkah baiknya kalau TSKI tak dipecat.biarkan dia habiskan penggalnya.Parti pun tak berpecah...MB baru yang jadi pengganti naik cara terhormat.tak nampak pun perubahan yang Azmin buat skrg lebih baik dari Khalid.Melainkan dia lebih suka buat kerja kerja buruh.Cukup ke hanya 20% buat kerja kerja mb.

    ReplyDelete
  7. Apa sudah jadi dgn Omak Kau? Adakah Azmin mengaku TAWAS itu ideanyer... Omak Kau sudah mula membuat fitnah.....

    ReplyDelete
  8. Itu bukan fitnah...itu menyindir...tk faham ke?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...