KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 4 December 2014

MENTERI WILAYAH PERSEKUTUAN MELAKUKAN TERJAHAN TURUN PADANG TAPI TIDAK BOLEH LAWAN TERJAHAN AZMIN "JOKOWI" ALI.



Semalam Menteri Wilayah Persekutuan, merangkap Setiausaha Agung UMNO Malaysia yang juga Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengambil kesempatan untuk mengadakan walkabout, bagi meninjau masalah dan memantau beberapa kawasan di sekitar ibu kota.

Beliau bersama pegawai dan kakitangan kementeriannya meninjau serta menemui orang ramai serta peniaga di sekitar Jalan Petaling, Kota Raya dan Jalan Alor.

Jelasnya, beliau memutuskan untuk turun padang, terutamanya di sekitar Jalan Petaling, selepas menerima banyak aduan mengenai peniaga warga asing beroperasi di kawasan itu.

“Berada di Jalan Petaling membuat tinjauan, kerana banyak aduan terlalu ramai pekerja asing yang berniaga, iaitu lebih 70 peratus,” katanya menerusi Twitternya, @TengkuAdnanReal.

Di samping itu, Tengku Adnan turut memeriksa lesen perniagaan di sekitar Kota Raya dan golongan gelandangan di sekitar kawasan berkenaan.

Beliau turut meluangkan masa menyanyi bersama seniman jalanan di sekitar Jalan Alor dan Bukit Bintang, selepas memeriksa kualiti persekitaran serta kebersihan di kedua-dua lokasi itu.



ULASAN OMAK KAU:-

Kalau setakat turun padang buat terjahan walkabout tinjau dan tanya khabar apa barang beb ... rasanya baik tak payah lakukan terjahan .. buang masa dan stamina ... sila ikuti contoh YAB Hj Azmin b Hj Ali kita .. terjah sampai cuci dan gali longkang besar bersendirian.

Sepatutnya Ku Nan ni pun kena lakukan perkara yang serupa demi memastikan maksud dan tujuan terjahan yang sebenar-benarnya bukan sahaja dilakukan tetapi paling penting dilihat ianya dilakukan.

Kun Nan sepatutnya buat terjahan tempat pelupusan sampah, tinjau tempat nyamuk aedes membiak, lakukan semburan dengan Ridsect disemua bas sekolah,  memandangkan Kuala Lumpur tidak ada sawah padi digantikan dari semburan racun serangga perosak kepada fogging dikawasan-kawasan perumahan terutamanya di flet-flet dan rumah PPRT .. tahan mana-mana lori haram angkut sampah, terjun longkang yang tersumbat ... Itu baru betul dinamakan terjahan turun padang... merasai dan menyelami denyutan nadi rakyat.

Sekarang ini penduduk Kuala Lumpur bising bengit mengamuk pasal jalan-jalan berlopak dan berlubang tidak diturap .. sepatutnya ambilah peluang keemasan ini lakukan kerja-kerja menurap jalan menggunakan cangkul dan skop. Tapi suatu petua mustahak yang mesti di ikuti ialah .. semasa melakukan kerja-kerja tersebut pasti melakukan sendirian para pegawai yang turut mengiring hendaklah memerhatikan sahaja .. baru terjahan ada umph!!!

Perlunya Tengku Andan Tengku Mansor ini belajar dengan Dato' Menteri Besar Selangor YAB Hj Azmin bin Hj Ali kaedah dan cara serta gerak kerja makna turun padang buat terjahan.

HIDUP AZMIN ALI!!!!! ... WE LOVE AZMIN ALI!!!!


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

9 comments:

  1. Azmin jokowi layak jadi presiden pkr

    untuk masa depan parti & pru14

    wan azizah perlu bersara segera

    azmin jokowi perlu masa untuk susun jentera

    jadi wan azizah mesti berundur sekarang

    undur azizah undur!!!

    undur segera!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai2 ni azmin pun x kenal, sibuk je pung pang pung pang memuji mendewa dewakn azmin ...tah2 macai2 umngok yg main serangan saraf dlm pr tp x kisah sangat lh dia orang ni dh bertahap bangang kata najib yg x mendatangkn kudis sikit pun ... hahaha

      Delete
  2. Kunan ko tengok sikit pti kt chowkit, puduraya dn pasar borong selayang tu dh bermaharaja lela, esok kok jd mcm sabah banyak lak suruhanjaya lh seketriatlh dn mcm lg jaya dn triat nk ditubuh mengabihkn duit rakyat. Umbo/bn ni kn leh percaya sangat, dibiarkn saja pti tu ade muslihat ke ... jgn org nk terjah ko nk terjah tp habuk pun tarak, pusing2 mkn angin je mengabihkn duit rakyat bayar gaji dn elaun ko je ...

    ReplyDelete
  3. omak kau ini nak jadi mamagomo ke? Aku tak rasa keihklasan dia membuat ulasan mengenai hal Azmin.Marah dendam membawa pada dunia akhirat.

    ReplyDelete
  4. Datuk Seri Azmin "jokowi" Ali wajar gantikan Encik Anwar Ibrahim dan Puan Wan Azizah terajui kepimpinan tertinggi PKR..

    ReplyDelete
  5. bguslh menteri wilayah dh turun pdg. disyorkn menteti ini wat tetjahan dbkt bintang pd mlm hujng mnggu.klu bolh bwa dia msuk tip premis hiburn.spa. liht sndiri apa crita ad ddalm dn kta dgr apa cadgn serta tindkn terjahn akn dlakukn.

    ReplyDelete
  6. Jangan lupa kasi itu peniaga asing bungkus dan kasi olang melayu lesen untuk berniaga. Kalau boleh buat skema dan dana sikit untuk tolong olang melayu terutama anak muda yang menanggor.

    ReplyDelete
  7. Apa ni hanisya...tak kan dh berpaling arah dah skrg ? Cinta I kat u ni mcmana ? Waaaa

    ReplyDelete
  8. Ah buto la..Selamatkan malaysia!!! Negara ini kian hancur!!!

    ReplyDelete