KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 4 December 2014

RAFIZI TERIMA SURAT PERMULAAN SAMAN DARI PEGUAM NAJIB MENGENAI SUATU CERAMAH BELIAU DI BANDAR TUN RAZAK MENGENAI ISU " KENAPA KITA PERTAHANKAN SUBSIDI MINYAK".



"Harga RON95 sewajarnya RM1.90 (itu sudah termasuk jaminan keuntungan syarikat minyak, ikut harga pasaran dan lain-lain) kalau Najib Razak kekalkan hanya 30sen seliter subsidi untuk rakyat. Jumlah ini hanya RM7 bilion, tidak sampai 20% dari hutang 1MDB. Ada sebab kenapa subsidi perlu dipertahankan - kerana ia hak rakyat".

Rafizi ni bukan nak kata apalah ... dia mempunyai rekod dan sejarah akhirnya akan mohon maaf ketika perbicaraan saman sedang berjalan.

Jika betul dipihak yang benar perlu selesaikan diperbicaraan bukannya buat pusingan U 360 darjah mohon maaf.

Lebih mulia dan afdal mohon maaf sebelum saman difailkan .. itu baru berjiwa besar mengaku kesilapan.

Tidak maulah nanti cakap kencang akhirnya mohon maaf setelah perbicaraan separuh jalan.

34 comments:

  1. http://sharpshooterblogger.blogspot.com/2014/12/saya-bangga-disaman-pm-demi-pertahankan.html

    ReplyDelete
  2. aku bkn nk ckp apa la..... rafizi ni die punya menuduh mcm betul tapi bila kantoi bodoh dengan slamber gaban settle lua je

    ReplyDelete
  3. Tetap dgn parti PR...pergi jahanam dgn umnonok....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang sama dengan Amuraria...ABU sampai mati....
      Kesian betul...kena tipu sampai mati.

      Delete
    2. Walauapapun terjadi gwe tatap dgn PR!!!porah!!! Umno kaki kencing.. Gwa warga mayalam kagie support sama itu encie rafizie Hussein..gwe tatap reformis..hah! Bukan mcm parti Pas-pus tu x consistent dan x confident terlampau sibuk mengkaji tentang perang Bandar sehingga x sedar diri sendiri yg berpaling,takde matlamat,jatidiri Dan wawasan...parti pas-pus ni mampuke menharunggi pru14?..akan wujud lagi ke parti pokok? Wii orang pas-pus agama bukan politics Dan politics tu bukan agama..Islam itu mensasarkan sesuatu perkara yg kepada APA apa yang menjurus kepada? baik kepada yg lebih baik!!!!takde konsesus nasional langsung pas-pusni ceeeeeet!!!

      Delete
  4. Kalau azmin naik presiden ganti dswa, rafizi boleh cari keje lain lps ni.

    ReplyDelete
  5. WALAUPUN ANWAR GAGAL NAIKKAN BININYA JADI MB SELANGOR,,


    TAK APA RAFIZI BOLEH ATUR STRATEGI UTK BINI ANWAR KM PENANG


    PAKAR TRAGEDI BOLEH ATUR LANGKAH GEORGETOWN PULA


    KHALID IBRAHIM DAH TURUN. SKRG GUAN ENG PERLU TURUN


    KALAU WAN AZIZAH TAK JADI KM PENANG,


    MUNGKIN JAWATAN PRESIDEN PKR AKAN DIRAMPAS AZMIN


    WAN AZIZAH BOLEH JADI KM PENANG WANITA PERTAMA


    DAP PASTI SOKONG HAK UNTUK WANITA JADI KM PENANG

    ReplyDelete
  6. rafizi boleh cakap dalam video tu bukan die, 'muka macam saya tapi perut buncit'

    ReplyDelete
  7. Tapi sekurang kurangnya apa yg di bongkar pasal mami sharizat... adalah benar.... kisah lembu... tapi masih bebas tanpa sebarang tindakan.. kelebihan di dunia kehendak ALLAH taala... akhirat akan bertemu juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.....benar betul tetap salah ini lah malaysia siapa berkuasa siapalah benar baik kita diam je......jgn macam omak kau entah siapa dia sokong mungkin tak lama lg lompat party pula......!

      Delete
  8. Team anti omak kau...omak kau gan Macai omnogok sama bangang.

    ReplyDelete
  9. Setuju....omak geram nya kt rafizi n azmin je..tau la janda...kot ye pun coverla skt...kt luar ni ada gak yg geram kt omakau..pantat tembam tu..tgk dahi luas da tahu..biji kelentit mesti panjang...tu yg merenyam n meroyan je...main nk omakau...i suka lAAAyan pempuan gersang mcm u...kopi janggut 3 paket satu cawan i kasi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian emak hang mengandungkan hang...

      Delete
    2. ko ni knp r? gile kelentit bontot owg bagai

      Delete
    3. Emak bapak sibuk kerja cari duit. Tak ada masa nak bagi didikan agama. Manalah anak tau hukum hakam agama, dosa pahala, syurga neraka. Bila pegangan agama dah macam skeru longgar, tu yang banyak kurang, hisap dadah, perompak, kaki fitnah dan sebagainya. Emak bapak macam ni, kat neraka besok kena bakar api neraka.

      Delete
    4. Perangai buruk anak ni kadang2 ikut perangai mak bapak. Ada bapak yang cuma tau mencucuk aja buat anak. Tanggung jawab bagi pendidikan agama tolak tepi. Dia ingat cukup kalau bagi makan pakai dan pendidikan sekolah kebangsaan dan menengah. Tu yang kadang2 anak perangai macam setan, hulu hilir buat dosa, hulu hilir tabur fitnah, sana sini buat kerja bertentangan agama. Bukan salah anak saja, tapi mak bapak pun salah jugak.

      Delete
    5. Anak ni kan, kalau kita bagi didikan agama cukup insyaallah boleh jadi anak soleh dan solehah. Ajar mengaji kalu mampu, kalau tak mampu hantar tempat mengaji. Bawak surau masjid sembahyang berjemaah, kat rumah kalu tak sempat ke masjid bawak sembahyang berjemaah, sesekala bawak dengar kelas fardhu ain, insyaallah menjadi. Perangai kita di rumah pun sama, kalau bual guna bahasa baik, nasihat cara baik, jauhkan mengumpat, insyallah jadi sempurna anak kita.

      Tapi kalau emak bapak kat rumah solat pun susah, ke masjid surau setahun sekali masa raya, nak mengaji ke tak tak ada sapa tegur....jadi teruklah anak kita. kalau kat rumah bahasa asyik menengking, bahasa sepak terajang, laki bini kaki mengumpat, buat fitnah...manalah anak2 tak ikut perangai emak bapak. Manalah anak tak jadi kaki fitnah bila besar. Kalau kawan anak kita pun kaki lepak, hisap ganja, merempit kita buat dekkk aje... manalah anak tak jadi liar, tak kisah dosa pahala!

      Pokok pangkal, apa yang anak kita buat, sebar fitnah, buat adu domba, merompak, menghisap dadah, merempit, sikit2 ada kaitan dengan apa yang sudah kita ajar pada anak kita. Kalau bukan kita yang ajar pun, kita macam dah bagi jalan, bagi hint kepada anak2 kita untuk melakukan perkara tersebut.

      Jadinya, perangai anak yang suka memfitnah ni sebenarnya ada hubung kait dengan perangai emak bapak yang mendidik anak sama ada secara langsung atau pun secara tidak langsung.

      Delete
  10. rafizi kan pakarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr strategik.
    sbb tu selalu kantoi.
    padan muka

    ReplyDelete
  11. hahaha.....sokong rafizi apa beliau kata semuanya benar ....buat apa dia nak putarbelitkan silap bulan msk jel......belum sebulan dah dapat surat saman apa untungnya beliau dapat???? hanya nak tengak kan keadilan buat rakyat malaysia tetapi ada pula yg tak sokong sebaliknya kritik pula ....inilah rakyat malaysia kebanyakkan susah saudara sy tak sedih pun sebab saudara terlalu bodoh pentingkan diri tanpa bersama2 bersatu utk hak rakyat malaysia. miskin kita susah kita merana kita bukan hanya membebel tak tentu pasal tanpa kita perjuangkan hak kita sebagai rakyat malaysia. bagi saudari omak kau pula....dulu sy sokong blog saudari malah utamakan party tetapi lama2 sejak jatuhnya pm selangor saudari telah byk berubah umpama nak merendahkan party cuma pandai guna pena sambil menyindir......apa saudari lakukan ???? adakah ambil gambar!!! dan buat liputan macam pemberita tetapi menyindir ahli party sdr bukan ke bodoh dan bangang namanya!!! maka apa bezanya saudari dgn blogers umno yg dikata najib bangang!!!
    adakah lama sgt berpena sudah jadi tak siuman .......! kalau terusan omak kau begini....sy pasti saudari akan ditendang keluar party tahun depan....2015 omak kau terkubur selamanya......!

    ReplyDelete
  12. Ramai nye blogger bangang umno menyalak kat sini.kahkahkah.makan duit haram

    ReplyDelete
  13. Alhamdullillah

    Rafizi bekerja tuk Rakyat , pasangan Bahalol kerja tuk perut sendiri.

    Betani kerana benar , si Bahalol tetap batil.

    ReplyDelete
  14. Ustazah umno apa cer...berdegar2 kat PAU tuduh cina bakar quran...alih2 yang polis siasat wartawan dan sorang MP dap atas alasan cuba menimbulkan ketegangan kaum...binawe betul sapa sebelah keris tu semua kebal dan bebal tu pasal berlagak sombong angkuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 95% cina adalah dap

      Delete
  15. Bloger bloger UMNO ini gulongan Asobiyah iaitu gulongan menyokong pemerentah yg zalim. Meraka tahu pemerentah menzalami rakyat dikenakan pelbagai cikai kepada rakyat,pemerentah melakukan rasuah dengan berleluasa,pemerintaj tidak amanah tidak jujur dalam mengurus tadbir negara tetapi mereka tetap juga memyokong dan membela penxalim ini. Ini lah yg dimaksudkan dengan pecacai gulongan Asobiyah. Kenapa mereka mempertahankan pemerentah yg zalim? Kerana mereka ada imbuhan dan kepentingan. Omak kau pun dah termasuk dalam gulungan pecacai Asobiyah. Dulu bela kebenaran sekarang membela pengkhianat. Apa nak jadi lah dengan Omak kau ini. Cari makan kut lain Omak Kau. Dapat duit dari hasil yg berkat ini buat lah apa pun tidak akan mendapat keberkatan. Dapat nya RM100/- tapi akan bebelanja RM120/- bila nak senang. Malaysis sekarang ini dah parah kerana gulongan Asobiyah ini berada dimana mana. Patut lah ajaran syiah dapat meresap masuk dengan mudah. Mula mula Asobiyah lama lama akan jadi gulongan Munafik.Saya ingatkan satu je kita ini akan mati. Penagih dadah kalau ditanya mereka mati nak surga tapi dalam keadaan kita yg normal kenapa kita memilih neraka selepas kematian nanti. Berbalik lah kepangkal jalan. Yg buruk itu tetap buruk dan yg baik tetap baik jangan burukan yg baik dan baikan yg buruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8.40
      pandai ko sebut asobiah..zalim..syiah sume...semuoko hempuk kat org lain...parti pas yg assobiah..kafir mengkafir yg munafik dan syiah serta plural dan libral suma dlm PasMa dan Pakatan Rakyat ko nk campak ke mana sial....klu dah mampos nnti yg pasti anwar ibrahim dikenang bukan dng gelaran Dato Seri dia dikenang dengan gelaran Al Juburi...ahakss

      Delete
    2. Cukai jizyah diertikan sebagai cukai perlindungan yang dikenakan kepada golongan bukan Islam yang tinggal di negara Islam untuk menjamin perlindungan dan keselamatan nyawa, harta benda dan amalan agama mereka. Cukai jizyah bermula pada zaman Nabi Muhammad s.a.w. apabila suku Yahudi Taima membayar cukai itu untuk mendapatkan perlindungan di bawah negara Islam Madinah. Pada zaman khulafa al Rasyidin sistem cukai jizyah dikembangkan akibat perluasan kerajaan Islam ke wilayah Mesopotamian, Asia Tengah, Syria dan Afrika......

      lihat: https://fastnote.wordpress.com/jizyah-zaman-umayyah/

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Kah kah cube ko citer mahkamah mana yg panggil pm dlm kes altantuya tu...bodo...bodo...fakta ko mana bodo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  18. Ko pergi cari sendiri la bodo...fakta pun tak ade....bodo...bodo....

    ReplyDelete
  19. Rafizi YB Pandan ker??? Hancusss la Pandan lepas ni... Mana team double A? Mana Geng TSKI? Mana kumpulan Saifuddin?

    Jom cari pasal lagi bagus..... sambil layan blog omakkau... wkakaka
    cuba usha ==> http://tinyurl.com/ngl5ypv

    ReplyDelete
  20. LAWAN TETAP LAWAN!!! TELO NAJIB SEMAKIN KECUT..DAN MENUNGGU MASA UNTUK PECAH!!! Hahahahaahahahaahahah!!!

    ReplyDelete