KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 6 December 2014

RoS ARAHKAN MIC ADAKAN PEMILIHAN SEMULA 3 NAIB PRESIDEN DAN JAWATANKUASA KERJA PUSAT (CWC).



Pendaftar Pertubuhan (RoS) meminta MIC mengadakan pemilihan semula jawatan dalam Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) dan tiga jawatan naib presiden, menurut sumber.

Ini bermakna, MIC dijangka menangguhkan mesyuarat agung tahunannya di Pusat Dagangan Dunia Putra, bermula dengan sayapnya Ahad ini dan Perhimpunan Agung dijadualkan pada 13 dan 14 Disember ini.

Setiausaha Agung MIC, A Prakash Rao dijadual mengadakan sidang media mengenai perkara ini di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur hari ini.

Satu sumber berkata para pegawai RoS menyerahkan surat kepada Rao yang menggariskan apa yang diperlukan dilakukan oleh MIC kira-kira pukul 6.30 petang semalam.

RoS mengarahkan MIC mengadakan semula pemilihan di lapan bahagian iaitu Bayan Baru, Bukit Gelugor, Subang, Bandar Baru Kulim, Taiping, Tambun, Sepang dan Jasin.

RoS menyiasat beberapa aduan mengenai salah laku dan penyalahgunaan kuasa semasa pemilihan parti pada 30 November dan 1 Disember tahun lepas.

Pengadu, antara lain, mahu RoS untuk membatalkan keputusan dan mengadakan pemilihan semula untuk jawatan CWC dan naib presiden.

Dalam pada itu, ada juga dakwaan mengenai penipuan dalam kertas undi bagi slot naib presiden.

7 comments:

  1. Smua mesti ada tipu jugak, mic ka, mca ka, dap ka, gerakan ka, pkr ka, umno ka... smua tipu jugak ....parti punya election pun tipu itu pelihanraya umum lg tipu jugak ....kahkahkah

    ReplyDelete
  2. Saja nak tulis. Bagi tau Melayu Melayu yang bengong agar bukak mata. UMNO usir Singapura dari Malaysia. Masa tu Duit kita sama nilai. Sekarang duit Singapore satu dollar Singapore bersamaan dua ringgit lima puluh sen. Sekarang siapa yang bangang memerintah? UMNO ke atau PAP. Melayu kalau tak reti jaga ekonomi tolong bagi kat Cina. Macam zaman Tunku, MCA jaga bajet semua okay. Bagi kat Melayu haprak semua lingkup. Haram jadah betul. Menyusahkan orang Melayu juga!! Harga getah turun, harga sawit pun turun juga tapi harga minyak masak mahal pulak. Semuga yang tak reti jaga ekonomi tu cepat masuk kubur. Biar aman sikit dunia ni!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman tunku dulu nmpak ekonomi msia tersusun, zaman madey ke atas hancur. Pemimpin2 tertinggi melayu pulak dipergunakn dn dipermainkn oleh taikun2 cina dn India. Ramai ank2 melayu yg bijak dn mahir dlm ekonomi tp telah disisihkn oleh puak2 ni utk kepentingan mereka ...bukan semua melayu tu bodoh, tp melayu yg bodoh yg memperbodoh bodohkn melayu yg pandai2 ni dgn kuasa yg ade ditangan melayu bodoh tu....tunggulh smpai dia orang ni kiok atau masa dia org ni dh x de kuasa nnti ...hihihi

      Delete
  3. Banyak yg bodoh berlagak pandai lh tu ... negara lingkup x jd hal nnti boleh salahkn org lain, tu lh melayu ....lebih berlagak je ...binawae betul....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudh spi msanya pemimpn kita kurngkn brpolitk dn bnykkn bekrja utk memikrkn kestabiln ekonomi serta keamanan. bnyk. pkra dlm hl ini Bila nasi dh jdi bubr brulh nk brtindk ketahp mksima. rakyt pun dh bosan mliht keadaan ini. contohilh ngara jirn sprti singapore. thailnd wlupn ada kmelut dalmn namun masalh ekonomi dutamakn.tetpi dngara kta siang mlm. trmsuk media bcakp psl politk x hbis hbis.

      Delete
    2. Bukan mudah nk pecahkan mental block peminpin2 melayu ni bro, lg2 bg yg tua2 ghanyut yg x nk berundur, menungkak langit, tamak mengisi tombolok sendiri, kalau boleh malaysia ni dia nk sapu kasi licin ....yg muda2 pun x boleh harap tumpang semangkuk menyapu, ni lh realitinye bangsa melayu terutamanye dlm umno....kihkihkih

      Delete
  4. btl kta mantan pm tu org mlyu trutama kalngn pemimpn rmai yg bodh. klebihn mereka kpd brpilitik je. tu sb apa sja yg dbuat smua nk dpolitikkn smpi lupa kpd memperkasakn ekonomi bngsa sndiri. liht sjalh senario skrg. org cina x kira fahmn politik sibuk brckp psl ekonomi semasa tpi kta bckp psl politk jelh.

    ReplyDelete