KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 8 December 2014

SEORANG ANGGOTA POLIS KENA TAHAN PIHAK IMIGRESEN KERANA CUBA MENYELUDUP PENDATANG ASING TANPA IZIN (PATI) DENGAN MENGGUNAKAN KERETA.



Seorang pegawai Imigresen yang bertugas di Imigresen Kastam Padang Besar Perlis telah berjaya menahan seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal dalam cubaan menyeludup membawa masuk Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) dengan menggunakan kereta Proton PHR 5422.

Tahniah diucapkan atas penangkapan dalang sindiket ini.. harapkan pagar,pagar makan padi.

Kerana seekor kerbau membawa lumpur habis semua terpalit ... hanya disebabkan seorang anggota polis melakukan kerja jijik ini maka tidak pasal-pasal nama baik PDRM tercemar teruk.

22 comments:

  1. Harapkn pagar, pagar mkn padi, gaji dn elaun dh kira banyak pun buat keje haram, minta pihak polis/imigresen buat siasatan lanjut mesti ade lg yg terlibat, x kira yg berpangkat tinggi sekalipun ... tangkap!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mungkin ramai lg terlibat

      Delete
  2. Harap kan anwar ...anwar anjing yahudi budak si biden naib president USA.....siasat tak kira pangkat sklipun....kikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau merepik ni labu

      Delete
    2. Bapak kau la hanjing

      Delete
    3. Bila si BANGANG komen maka nampak lah BANGANG nya tu.

      Delete
  3. Begitulah pekerjaan penguatkuasa yg diberi kuasa... kerana nila setitik habis susu sebelanga... kepada yg amanah menjalankan tugas.. akan dapat habuan yg tak ternilai dari isi bumi... InShaAllah

    ReplyDelete
  4. Harapkan tok jib, tok jib nyontot tuya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tok jib tak seludup PATI, tok jib bawa masuk bangla secara sah, dah buat janji nak ambl 12 000 lg bangla nk bawa masuk mlsia

      Delete
  5. yang terlepas pun ramai..yang dilepas pun tah tah..ramai juga...
    tanahairku selamat aman...semua ada...

    yang jujur dan amanah..semoga Allah membalas jasa baik mereka.Amin

    ReplyDelete
  6. Manusia terjerumus ke lembah kehinaan oleh sebab 3 perkara,wanita,harta, kuasa.
    1. Lelaki boleh buat apa saja untuk mendapat wanita termasuk sihir
    2. Lelaki yg tak beriman hentam saja kiri kanan tak kira dosa pahala.
    3. Yang ini pula jenis mengampu,,membodek,bosnya dg memperlekeh rakan saingan.. orang jenis membongkok & sambil mencuim tangan bos.
    kita pun nak muntah tengok caranya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dengan panduan saudara 0927
      generasi yang lebih tua pernah berpesan mengingatkan saya suatu masa dulu semasa saya akan melangkah dari kampong untok merantau ke tempat orang kerana mencari untong nasib.
      Kata mereka "Awang ingatlah bahaya 3 pekara"
      yang pertama DUIT
      yang kedua BURIT
      yang ketiga PANGKAT

      yang pertama dan yang kedua hendaklah diurustadbir sendiri, jangan sesekali menaroh kepercayaan kepada orang lain kerana meletakkan kepercayaan kepada orang lain akan menyebabkan engkau menyesal di kemudian hari
      manakala pangkat pula selalunya menjadi punca orang lelaki lupa daratan/ gelapmata dan mudah terjerumus. Bukan tak boleh, tetapi kena berhati hati cermat

      Delete
  7. Itu baru satu...byak lg sebenarnya... jabatan kt malaysia semua ada masalah rasuah n salah guna kuasa...rakyat da muak la....selagi dadah masih byk kt malaysia selagi itu la pdrm belum berjaya...itu ukuran spec untuk pdrm...

    ReplyDelete
  8. wang puya pasl sgla krja bolh dlakukn olh sesiapa saja yg mncari jln mudh apath lgi yg bragama islam x hiraikn dosa pahla serta musibah memakn diri. trigat laporn kajian trkini yg mgatakn ahli2 politk makn rasuah sb ada kuasa bgitujugalh angota pnguatkuasa pn trjbk rasuah krna dtgn mereka.

    ReplyDelete
  9. Zahid kene jg lh ini semua kakitangan bwh kementerian ko ... nnti jd mcm ayam lak, berkokok bukan main lantang tp ekor penuh dgn taik ....kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Mamat ini nak kaya jugak ; kesian lah pada nya....

    ReplyDelete
  11. Mamat polis ini ikut falsafah UMNO. Kalau nak kaya join umno. Silap.dia join polis. Tan Sari Musa Hassan semasa jadi KPN dah bagitahu kalau nak kaya jangan masuk polis gi lah jadi ahli perniagaan. Maksud Tan Seri jangan masuk polis pangkat bawahan kalau pangkat atasan tak apa lah. Jadi konstbel landok bulanan 50rgt Pegawai RM3,000/- kena tangkap pangkat bawah begadai begolok lah nak cari.lowyer dan duit jamin tapi pegawai nak heran apa. Pangkat bawah landok setahun.50x12 - 600rgt peg 3,000x12 - 36,000rgt.Mantan KPN cakap tu betol lah

    ReplyDelete
  12. 08:31 bapak segala hanjing...bangang agt UMNO TOTOK NI. Bangang xblh di ajar...mampos lg baik

    ReplyDelete
  13. Bukan baru satu kes polis jd dalang. Nak tau cerita polis ni....senang je. Interview bangla, mat indon, pakistan, nepal dll. Klau buat satu buku tebal ..xmuat. Mcm2 cerita blh dpt

    ReplyDelete
  14. Kalau tertangkap pun setakat tukar tempat kerja. Sapa heran.

    ReplyDelete
  15. Biasa maaa-cari makan looo-polis pun mau makan maa-ini malaysia maaa-semua bole maaa-

    ReplyDelete
  16. Hek eleh. Dia tu hanya dijadikan kambing hitam je. Ini mesti ikut arahan umngok entah dah berapa kali dan tentu ada ramai lagi kaki yg dipasang oleh umngok. Tangkap satu ni buat wayang je.

    ReplyDelete