Sunday 12 July 2015

PUNCA SEBENAR INSIDEN PERGADUHAN DI PLAZA LOW YAT





Sebuah kedai menjual telefon jenama Oppo di Plaza Low Yat, Kuala Lumpur mengalami kerosakan teruk akibat diserang oleh tujuh orang lelaki Melayu yang dilaporkan bertindak sedemikian bagi membalas dendam.

Dalam kejadian pada jam 7.50 malam itu, 7 orang lelaki Melayu telah menyerang dan memukul kakitangan kedai berkenaan selain dari merosakkan barangan dalam kedai tersebut yang mengakibatkan kerugian sebanyak RM70,000.


Difahamkan, insiden pergaduhan itu berpunca daripada tidak puas hati seorang lelaki Melayu yang telah ditahan oleh pengawal keselamatan bangunan berkenaan kerana didakwa telah mencuri telefon bimbit di kedai itu.


Suspek yang ditahan oleh pengawal keselamatan itu kemudian menyerahkannya kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.


Susulan dari itu, 7 orang lelaki Melayu yang juga rakan kepada suspek telah datang dan menyerang kakitangan Oppo dan merosakkan segala barangan di premis itu.


"Salah seorang rakan suspek tidak berpuas hati telah memanggil beberapa rakannya dan bertindak memecahkan barang-barang di dalam kedai telefon," menurut kenyataan laporan polis yang dibuat.


Bagaimanapun, tindakan beberapa lelaki itu telah mengundang kemarahan para peniaga di bangunan itu dan menyebabkan mereka dibelasah bertubi-tubi sehingga ke kawasan pintu masuk utama Plaza Low Yat.


Polis berjaya menangkap seorang rakan suspek yang berusia 22 tahun dan siasatan lanjut bagi mengesan suspek yang terlibat sedang dijalankan.


Bagaimanapun, reaksi netizen di laman sosial pula berbangga dengan tindakan anak-anak muda Melayu yang dilihat berani menggegarkan Low Yat yang selama ini sering menipu pelanggan mereka.


"Respect! Ada juga anak Melayu yang berani menggegarkan Low Yat yang menjadi sarang penipu bangsa itu!" kata mereka.

Tidak kurang juga ada yang mendakwa suspek telah dituduh mencuri telefon bimbit di premis tersebut.

Bagaimanapun setelah dibawa ke balai, suspek menunjukkan bukti pembelian dan dilepaskan serta merta oleh pihak polis.

23 comments:

  1. Terbaik melayu ni macam ni yg hero... semua penisga low yat cina penipu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain kali bawaklah 50 orang baru ngam, hancurkan terus kedai2 disitu..next time baru cina tu tahu melayu adalah pemilik negara ini...jangan jadi macam Umno kecut kote nak bertindak...

      Delete
    2. jangan dok pi beli kat cina2 DAPpigs kawasan Loyat tu. Semua penipu bosar. Barang clone di jual dgn harga ori. Kita boikot depa tu semua. Kalau nak pi beli jugak, jom cari penjual yang bertauliah, walaupun mahal sikit tapi puas hati tak kena kencing dek cina2 DAPpigs spesis kominis tu....

      Delete
    3. Rugi rm70,000? Lanciauuu...meja plywood, brg berterabur rugi rm70,000? Lu betul2 pukimak la cina..sudah tipu lagi mau tipu..

      Delete
  2. Budak melayu tu kena tipu. Ingatkan dia dapat original set, bila balik rumah, dia check fon yg dia beli tu oppo clone set. Sapa tak marah

    ReplyDelete
  3. kalau dah tahu.cina2 babi dap ni suka menipu, janganlah beli di kedai cina.. belilah di kedai melayu..
    boikot kedai cina low yat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mca dan gerakan pun ncina bodohlah umno berkawan dgn cina...

      Delete
    2. elok pukul si mansor ni dulu... dialah punca cina hilang respek kpd melayu.... asyik berpolitik 24 jam...

      Delete
  4. Itu hari di johor darul samseng

    hari ni merebak ker wp darul 1mdb

    ajaran ayoh ping marang ... duku hataun kena bakor keret ... dr zul kn lempang

    ReplyDelete
  5. Lepas ni pergi la gegar ramai2 skit.. baru diaorg dh xberani nk jual barangan TIPU

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. citer pak kaduk dari omak kau.

    ReplyDelete
  7. Budak tu kena tipu la omak....dia kembali semula ke kedai minta tukar yang ori tapi xdilayan menyebabkan dia ambil set ori dan tinggalkan set clone tapi kedai tuduh dia curi pulak....last angkat geng ler nak 'ngajar' sikit penipu tu....

    ReplyDelete
  8. Dah tiba masa Melayu didedahkan dgn perniagaan alat telemunikasi.
    Beri pendedahan kasi kurang monopoli mereka. Bnyk sangat sudah melayu ditipu dgn mereka.

    ReplyDelete
  9. Dah melayu bebal...cina ludah pon masih nak jilat..terutama geng segamboot clan yg telah meletakan melayu bawah tapak kaki Dap...
    terima je la...

    ReplyDelete
  10. Hahaha.......melayu melayu!! Melayu punya undang melayu yg langgar undang. Kalau peniaga menipu reportlah dgn pihak berkuasa kenapa perlu menyerang, apa bezanya saudara dgn samseng. . Inilah melayu walaupun duduk di bandar maju tetap perangai mcm budak kampung. Apa lg di bulan mulia mana ajaran yg saudara ikut??? Beragama islam tapi ikut ajaran syaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu duduk dlm hutan borneo lu mana tau hal dlm bandar. Celaka east malaysian otak mcm orang utan. Datuk nenek lu hari2 mkn babi. Keturunan lu pun dah mcm babi

      Delete
    2. bulan Ramadan tak baik nak taburkan fitnah... fitnah tu dosa bang

      Delete
  11. Isu perniagaan saja, boleh buat aduan kpd KemPerdagangan, ikutlah undang2. Jangan guna mata berwarna!
    Pihak pengurusan bgn lowyat patut juga disalahkan, kalau kes tipu sering berlaku, pengurusan mestilah mengadakan counter aduan dan kerjasama dgn pihak kerajaan

    ReplyDelete
  12. ha ha melayu macam hooligan. Biasa lah. Kan bersaudara dengan isis terrorist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu hanya bertindak jika ada pihak lain lebih2/luar batasan. Jarang melayu cari pasal. Itu sebab ditakdirkan datuk nenek cina & india boleh dtg cari rezeki di tanah melayu. Baru je sampai dah tubuh kongsi gelap & jd komunis. Itu pun melayu boleh bersabar lagi. Skrg ni, dapat kuasa sikit dlm politik, tunjuk hebat, cabar hak2 melayu. Kaji demografi negara ini, melayu makin ramai. Satu hari nanti tak mustahil kamu kami hapuskan.

      Delete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...