Saturday 25 July 2015

KDN BERI TIGA ALASAN MENGAPA THE EDGE DIGANTUNG SELAMA 3 BULAN.


Kementerian Dalam Negeri (KDN)menjelaskan tiga sebab penggantungan permit penerbitan akhbar harian ‘The Edge’ dan ‘The Edge Financial Daily’.

Dalam kenyataannya, Ketua Setiausaha KDN, Datuk Alwi Ibrahim menjelaskan tindakan itu dibuat berdasarkan tajuk serta cara pelaporan mengenai 1MDB, sumber makumat yang diragukan dan proses siasatan yang sedang dilakukan ke atas syarikat berkenaan.

Atas alasan berkenaan akhbar itu akan digantung untuk tempoh tiga bulan bermula 27 Julai ini.

Jelas Alwi lagi, tindakan itu dilakukan selepas pihaknya meneliti laporan yang disiarkan selain surat tunjuk sebab yang diberikan sebelum ini.

“Kedua-dua penerbitan itu didapati mengandungi hasil penerbitan yang melanggar penerbitan Seksyen 7 (1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (Pindaan) 2012 kerana mengandungi hasil penerbitan yang memudarat atau mungkin memudaratkan ketenteraman awam atau mungkin menggemparkan fikiran orang ramai atau mungkin memudaratkan kepentingan awam atau kepentingan negara,” katanya.

61 comments:

  1. 3 sebab utama PAS harus ditolak.

    1. Suka tikam belakang kawan.
    2. Suka menghina rakan Pakatan/ahli jemaah PAS sendiri.
    3. Suka ponteng mesyuarat Pakatan dan sidang Parlimen.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kao mesti barua dap. dap makan babi. tuang guru jepong tok adi hanya mkn bawang tau...

      Delete
    2. Tidak cerdik sham tm.

      Delete
    3. Spesis bangang ni

      Delete
    4. Sham TM, ulasan anda TERBAIK!

      Delete
    5. Sham TM, sedih sebab bossnya kena gelak dgn Ibrahim Ali

      Delete
    6. Woi Sham TM
      matsabu bukan maksom sampai takle dikritik...

      Delete
    7. THURSDAY, JULY 9, 2015

      Pimpinan2 GHB Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

      Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GHB- LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

      Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

      Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GHB Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GHB terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

      Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek

      Delete
    8. fuck off lah pas cibai!

      Delete
    9. Tuang Presideng makan gaji haram. Tak hadir dewan sama seperti ponteng kerja. Haram makan hasil bukan usaha kita

      Delete
    10. Sham TM jangan banyak sangat makan duit DAP nanti ko jadi 'BABI kena cucuk hidung' ingat tu...

      Delete
  2. Hahaha.......yg bertanggungjawap atas 1mdb tidak di tahan dan siasat sebaliknya akhbar yg berikan maklumat yg mrk terima di soal siasat malah disuruh tutup selama 3bulan apa pendapatan utk akhbar itu dan perkerjanya??? Inilahkan keadilan??? Malah siasatan 1mdb sering di tangguh2 kalau benar 1mdb tidak bermasalah samun wang kenapa nak takut kenapa nak halang . Kalaulah itu. Bukan 1mdb sebaliknya berkaitan dgn dap pkr dan lain2nya pasti semua mrk di tahan di soal siasat dgn cepat dan teliti tanpa boleh tertanguh malah akhbar utusan atau mana2 berita tidak akan dihalang atau ditahan sebaliknya giatkan lagi cari maklumat yg mampu jatuhkan mrk. Inikah keadilan??? Maka usahlah berlakon jlnkan tugas berat sebelah dan langsung tidak profesional dlm takbir negara dan jaga keselamatan negara dgn telus dan adil. Hanya rakyat malaysia yg bodoh shj akan kianati bangsa negara dan hukumnya. Malaysia menuju kehancuran gelap yg tidak boleh diselamatkan lagi kerana adanya rakyat yg tidak maju pemikirannya dan terlalu pentingkan diri dari negara yg tercinta yg sering di sebut dibibir tetapi apa telah kamu lakukan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan tgh siasat..cerdik tk boleh dipakai,bongok tk boleh diajar

      Delete
    2. siasat apanye kalau yang jadi dalang tak ditangkap. pemberi maklumat dihalang keluar negara! bodoh! menganggu ketenteraman negara konon! kalau dah keturunan bugis perompak mengaku jelah!

      Delete
    3. Tak perlu siasat. Buang masa saja. Dah tahu hasil siasatan...najib x bersalah. Pemberi maklumat sumbat dlm jel. Serupa kes Sepol. Sama2 sedap tp Anuar sorang dijel. Kelakar sungguh

      Delete
    4. Alfatihah utk tan Sri zaionol bekas ksu kdn yg baru meninggal

      Ada lg puikimak ksu yg byk buat dosa belum meninggal?

      Alsan Civil servant( kuli batak kerajaan) terhadap the edge memang mcm tahik..

      Mohon ksu ksu jgn jadi cibai menteri dan ahli politik..

      Bila.masa the edge timbul huru hara persepsi pemberontakan rakyat?

      Skrg rakyat dok sabar tgu 1mdb selesai ... Andai tK sdlesai... Paham lah apa akn jd..

      Sogo !!!! Dataran merdeka !!!

      Delete
  3. Kenapa tiga bulan? Najib ditumbangkan umno dalam tempoh tu.

    ReplyDelete
  4. KEMBALIKAN AKTA "ISA " . INI SAJA CARA UNTUK TENTERAM NEGARA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak ko anon 12.44. Macam mana kalau mak bapak adik beradik ko kena tahan ISA. Kena tahan bertahun-tahun tanpa bicara dengan akta zalim tu. Cakap biarlah guna akal sikit. Bukan guna kepala lutut.

      Delete
    2. akta main jubur tidak pula dimansuhkan! kah! kah! kah! kah! main jubur pun nak dilesenkan! kah! kah! kah! kerajaan jubur malaysia! kah! kah! kah

      Delete
    3. Ada sesiapa menyebut jubur disini ? satu gegaran berpusat di sg buloh telah dikesan !

      Delete
  5. sebab dia tak cerdik la dia joint pas ug atau bn.

    ReplyDelete
  6. Di negara kapir makan babi serta komunis, dah tentu najib, rosmah serta keluarga sudah dihukum tembak mati , harta haram dirampas! Di malaysia, mereka didewakan dan orang yang tak bersalah pula ditangkap! Ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan salahkan mereka. Datuk dan nenek kita ditakutkan dengan komunis, lepas tu sokong ameno macam nak rak sampai tiga keturunan, sekarang tanggunglah bahananya. Dalam AlQuran banyak ayat yang suruh kita berfikir. Berfikirlah Melayu. Harapan 1 Malaysia akan bankrap sangatlah cerah!!! Selamat Menyambut Tahun Bankrap!!!

      Delete
  7. Cubalah sekat dan haramkan dow jones serta wall street journal! Mengapa tidak ditangkap sahaja editor mereka? Tak ada telur ke? Kah! Kah! Kah! kerajaan malaysia tahu main cibai saje! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengapa jho low tak ditangkap? kah! kah! kah! kah! kerajaan tak da telur ka? kah! kah! kah! kah!

      Delete
  8. Walaupon berbeza pendapat, janganlah hadi menghadi sesama sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat bro...

      Delete
    2. THURSDAY, JULY 9, 2015

      Pimpinan2 GBH Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

      Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GBH - LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

      Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

      Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GBH Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GBH terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

      Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek

      Delete
    3. fuck off lah hadi serta pas!

      Delete
  9. Kalau blog meloyawaves oleh Ramon Taylip diupdate tolong inform saya supaya saya boleh olah balik.



    Tulang Badak@Murtabak Waves
    Tepat, Jitu dan tidak Membodek

    ReplyDelete
  10. perompak bugis tak ada telur!

    ReplyDelete
  11. macam ini omak kau di gantung tiga bulan dah kira beruntung dibandingkan dengan the new of world ditutup oleh kerajaan british sebab melakukan fitnah dan mengintip mangsa rogol, macam ini ada ke media pro bn intip anwar main china doll dan rogol saipul itu kecuai benda dah disebar internet , ada Ke media pro bn intip syarikat selangor itu kecuai terdapat laporan akaun yg tak masuk akal ditunjukan oleh orang, kes 1mbd tak satu akuan di tunjukan macai pkr tak boleh di percayai. Malah banyak putar belik oleh rafizi dan tony taik itu, angka2 putar belik, cuba omak kau. Kes akaun rosmah pun palsukan oleh macai pkr itu. Macam mana orang percaya, cuba tengok harakah yg banyak jual ubat kuat sex tak tutup kerajaan sebab apa sebab tak suka ambil tindakan melalut2

    ReplyDelete
  12. Cakap biar berfakta, jangan main hadi.

    ReplyDelete
  13. Saya Rasa kita tak payah buat apa apa tentang imdb, Mara atau tabung haji. Kita terus sensasikan ghb. GHB kini musuh utama kita. Kalau dulu ada Isu Israel pas turun demo, ada konsert penyanyi oversea pas turun demo. Saya cadang semua pemuda pas turun demo sampai GHB hancur. Itulah yg sebaiknya. Hal2 lain dalam negara sekarang kita buat buat tak tahu. Sya.....jgn ketawa kuat sangat tau

    ReplyDelete
  14. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main bontot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa ....................telima kasih sama wa punya halapan balu aaa ..........telima kasih wa punya baluaa ............. telima kasih balua !

    ReplyDelete
  15. PENGUMUMAN.

    AKAN DIADAKAN DEMONTRASI BESAR-BESARAN MENENTANG PENUBUHAN GHB.

    TARIKH : 32 JULY 2015.
    TEMPAT : DEPAN RUMAH.
    MODERATOR : OMAK KAU, HARDY AWE, ABG K DAN ULARMAK SIKU DAN LUTUT HELLFIRE.
    KEHADIRAN ADALAH WALAK.

    SEBARKAN.

    ReplyDelete
  16. Pas perlukan ubat cirit birit mulut untuk mengubat mulut yang suka menghadikan orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana lebih teruk, menghadikan orang atau menajibkan wang negara?

      Delete
    2. Anakku....dengarlah nasihat emak. Janganlah ko mengambil hadi (pil kuda) kerana ia boleh membawa maut.

      Delete
  17. Pimpinan2 PAS Pertahan Najib, Pimpinan2 UMNO Majoriti Membisu
    Kalau tidak takkanlah Dato Najib sampai berterima kasih pada Mursyidul Am PAS kerana mempertahankan beliau dalam skandal 1MDB yang terbaru.

    Haji Hadi Awang pula mahukan 2 orang saksi di bawa ke hadapan barulah boleh dikatakan Najib bersalah.

    Nik Amar pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh.

    MB Kelantan pun sama minta bukti dikemukakan.

    Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 UMNO hanya diam membisu.

    Tak dengar pun pimpinan2 UMNO hatta Menteri2 Kabinet keluar mempertahankan Najib kecuali beberapa orang sahaja.

    Nampaknya, Najib terpaksa bergantung pada PAS untuk terus memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang babi kalau jual pasti x laku. Nanti tak cukup modal minta kat dap. Malu aku jd anak Kelantan mangsa banjir cina yg tolong. Bukan cina Kelantan tp cina dap. Hari2 sumpah dap tp tangan minta sedekah daripada dap. Ada pemimpin pasiku. Tapi harap telor je besar. Satu sen x guna. Hari2 cerita hudud tak sedar rakyat sendiri kebulur.

      Delete
  18. Bro, 32/7? Jgn buat lawak Bro. Orang GHB faham. Di buatnya orang pas betul betul turun 32/7 macam mana? Omak, jgn ketawa kuat sangat tau, tak senonoh tau.

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. Jngan sebut apa yang orang lain sudah tahu!!!!

      Delete
  20. Malaysia diperintah oleh penyamun.. dan byk macai2 penyamun k9men melaga laga.. Dah faham benor cara penyamun2.

    ReplyDelete
  21. Buatla apapun masa berkuasa ni. Nanti bila hilang kuasa, masa orang lain pulak buat kerja. Allah s.w,t. Maha Kaya dan Maha Adil.

    ReplyDelete
  22. New York Times (NYT) dalam surat jawapannya kepada Najib diatas laporan " usd 700 juta masuk kedlm akaunnya " ... mengatakan "kami bepegang teguh terhadap setiap laporan yg kami terbitkan" .."tetapi jika terdapat kesalahan fakta (penipuan) ia bukan salah kami" ..."tetapi ia adalah berpunca dari sumber berita itu sendiri"..."andai ada dari kalangan pembaca yg mempercayai berita yg kami terbitkan itu adalah diatas pertimbangan mereka sendiri".."kami tidak menuduh Najib menggelapkan dana .. tetapi sumber yg kami dapati mengatakannya begitu"..."kami juga tidak dapat memastikan kesahihan sumber itu"...demikianlah sedikit sebanyak maksud dari jawapan NYT kepada najib ....yg membawa maksud NYT tidak bersalah atau bersubahat ...benar atau fitnah bergantung kepada sumber dan sipembaca itu sendiri...aku baca dari blog... demikianlah tatkala khabar yg dibawa oleh sikafir..apabila diminta pertanggungjawapan maka dijawap dengan begitu mudah "kami hanya melaporkan".....

    ReplyDelete
  23. begitu juga halnya dengan THE EDGE..Malaysia Kini...Suara Keadilan..The Sarawak Report..Harakah...mengambil pertimbangan "kami hanya melaporkan berita".... inilah etika yg menjadi pegangan diseluruh dunia ... maka yg bersalah adalah sumber dan pertimbangan sipembaca ... nauzubillah hi minzalik..... rancangan yg begitu rapi...mengambil masa ...tenaga..dan kewangan yg bukan sedikit ...setelah terbongkar " sumber utama" maka kini pertanggungjawapan dikembalikan kepada si pembaca "kenapa kamu mempercayainya...kami hanya melaporkan"... segala tindakan(dlm bentuk lisan atau apa sahaja) kamu setelah mempercayai khabar yg kami bawa bukan urusan kami ... maka benarlah The Edge...Malaysia Kini...The Sarawak Report..Suara Keadilan ..Harakah .... tidak bersalah atau bersubahat (fahaman sikafir dlm etika penyiaran sesuatu khabar berita)...masih segar dengan segala khabar mengenai 1mdb ? ..kekal teruja dengan khabar najib songlap usd 700 juta ?... 42 billion ? .. Jho low ?..petro saudi ? .. kerana kini terbongkar betapa " sumber khabar berita" tidak mengakui ia telah membuat apa2 ubah suai mengenai khabar yg ia jual ... dan si penyiar berita juga mempertahankan ia menyiarkan tanpa berlaku ubah suai...akhirnya si pembaca yg bertanggungjawap sama ada khabar yg dibawa adalah benar atau fitnah...yg paling kelakar... si sumber dan sipenyiar telah berjual beli khabar dengan harga usd 200juta.... tetapi si sumber mendakwa tidak dapat satu sen pun...si penyiar mendakwa inilah satu2 jln untuk mendapatkan "bukti" penyelewengan dlm 1Mdb... tetapi yg bertanggungjawap sama ada "bukti" itu benar atau fitnah bukanlah urusan si penyiar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. unknown ni dia tulis tentang ekonomi dia tau ke.
      yg aku tau dia cuma tau tentang biri2 dan gembala saja.
      aku mmg tak baca komen dia ni

      Delete
    2. aku tidak menulis tentang ekonomi .... aku membawakan kepada kamu cermin pada sifat sombong dan jahil kamu sendiri ... bukankah segala khabar mengenai 1MDB...Najib..dll ... kamu sangat mempercayainya ?... kini dengan Kuasa Allahswt .... sifat kebolehpercayaan khabar mengenai 1MDB bergantung sepenuhnya kepada dirimu sendiri .."kami hanya melaporkan"...maka hujah ini sudah diambil oleh sipenyiar..."tiada ubahsuai dlm khabar yg saya jual kepada mereka"...hujah penyelamatan ini digunakan oleh sumber berita (justo) ... nampaknya kamu merupakan "saksi" yg kukuh kepada segala penyelewengan 1MDB ...

      Delete
    3. Tugas pemberita ialah memberitakan.
      Berita yg diberitakan mamou menyelamatkan negara drp dilanyak oleh sekelompok kecil lanun negara. Menjadi tanggunghawab pemberita memahamkan masyarakat dan menyedarkan mereka sebelum semua harta negara tinggal sisa.

      Delete
    4. Aku lebih tak percaya pada Najib sebab dalam PRU13 dulu dia secara terang-terangan telah menipu kononnya calit jari guna dakwat kekal.... sebenar dicalit dengan pewarna makanan. Bukan PR sahaja kena tipu, umno/bn pun kena tipu jugalah.

      Tolong! Tolong! Ada serigala di sini...
      Tolong! Tolong! Selamatkan biri2 saya...

      Delete
  24. What a spin unknow mcm bagus bagus je komen.then why dont najib sue.berani krn benar tak dtg forum nothing to hide sbb byk sgt nak d hide.berani saman harakah sj wsj hampeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kini org seperti kamu "bersendirian" ...setelah sipenyiar dan sumber beritanya meletakkan sifat benar atau fitnahnya khabar yg mereka sampaikan itu..sepenuhnya didlm pertimbangan kamu sendiri...jika kamu mahu mempercayai 1MDB melupuskan 42billion ...najib ambil usd 700juta..maka itulah "kebenaran" yg terpakai hanya untuk kamu ... maka telah terputus kepadamu ilmu2 yg ada diluar sana...tiada guna PAC...tiada harga siasatan dalaman ...sebagaimana hinanya si penyiar dan sumber beritanya ...kerana melepaskan diri dari bertanggungjawap terhadap khabar yg dibawanya ... tetapi jgn lupa PAC dan siasatan dalam akan diangkat sebagai "benar" atau sekadar alat bergantung kepada keputusannya kelak .. kerana golongan yg mempercayai khabar mengenai 1MDB dan najib curi usd 700juta "bersaksikan" dirinya sendiri ... tak mungkin "aku menipu diriku" ... dlm perihal sebesar ini....42bilion adalah duit aku (rakyat)...usd 700juta pun duit aku (rakyat) ....

      Delete
  25. Bagus Pejuang pejuang GHB . Terus terusan focus pada kepincangan umno walaupun terus dihentam gabungan pas dan umno. Manakala pas dok sibuk dgn GHB. Umno dok sibuk dgn pkr tapi sayang pas sangat2. Jgn ketawa kuat sangat Sya

    ReplyDelete
  26. 3 sebab kenapa The Edge disekat;

    1. Najib suruh
    2. Rosmah suruh
    3. Najib & Rosmah suruh

    ReplyDelete
  27. Saya berharap pasikulutut lebih bijak dari pkr &dap dan umngok bn.namun telahan saya tidak tepat bila terbaca satu komen yang sangat saya sukai.Komen itu sangat tepat dan relevan dengan apa yang tersimpan didalam hati saya selama ini.terima kasih kepada komen yang bernas itu..
    "" Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan pecakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

    1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

    2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.""

    ReplyDelete
  28. As Salam Sya. Dia orang selalu sebut Din Ayam, tontvi, hellfire Dari pas. Siapa dia orang Ni? Saya Ada la Kenal beberapa kerat pemimpin pas yang lepas sebab selalu terserempak kat luar seperti dr Zul, dr hatta, Abang mat....(kuat kerja kot dia orang Ni). Yang pelik Ni din Ayam . Cuba cerita sikit siapa dan kenapa panggil dia Ayam?

    ReplyDelete
  29. keris buruk 50 thn tak dapat ikut cara Islam 100%. Pas belum teraju negara dah kecoh, jadi pembaharuan cara baru harus di fikir. Kita mahu orang kafir tertarik ke Islam jangan pulak kita ikut mereka. Sifat tamak dunia jadi angkara. Hanya Allah SWT yang tahu siapa yang benar. Kalau kumpulan Islam dapat membuat orang kafir minati Islam, itu dah jadi kejayaan permulaan. Kalau profesional yang alim kemudian belajar jadi ugamawan , Pas tak goyah. Memang ulama penting bagai check balance jika tersasar.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...