KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 31 July 2015

MOHAMAD HASAN BERSYUKUR SEANDAINYA DIRINYA DI GUGURKAN SEBAGAI MB NEGERI SEMBILAN



“Saya digugurkan? Alhamdulillah..,” ia ringkas Datuk Seri Mohamad Hasan mengenai khabar angin di media sosial bahawa beliau akan digugurkan sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka anjuran Badan Kemajuan Anak-Anak Negeri Sembilan pada Jumaat.

Desas-desus mengenai penggugurannya timbul selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan sebagai Timbalan Perdana Menteri dalam rombakan kabinet yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa.

Terdahulu dalam ucapannya Mohamad yang juga merupakan Pengerusi UMNO Negeri Sembilan memberi amaran kepada pihak luar supaya tidak mengacau pentadbiran yang diketuainya.

Jelasnya, pihak luar seharusnya menjaga kawasan masing-masing dan tidak menganggu kawasan orang lain.

“Kito duduk diam-diam. Duduk di pengkalan kito. Sey duduk sey jago pengkalan Negeri Sembilan. Tapi jangan kacau-kacau Negeri Sembilan. Keno pangkah nanti,” katanya.

Dalam pada itu, beliau turut diminta mengulas mengenai tindakan beberapa UMNO bahagian yang membatalkan jemputan untuk menjemput Muhyiddin bagi merasmikan Mesyuarat UMNO Bahagian seperti Rabu, Batu Gajah dan Ipoh Barat.

“Saya tidak tahu pada itu. Kita ini orang Melayu, UMNO ini parti Melayu. Untuk membatalkan jemputan itu. Orang Melayu ini susah untuk membatalkan..tapi terpulang pada masing-masing. Kita jangan hilang budi bahasa,” ujarnya.

23 comments:

  1. Md hasan kurang ampu rosmah. Rosmah puaka minang dah jadi penasihat utama negara. Sapa2 dia suka...naik. Sapa2 dia tak berkenan...cari keje lain. Rosmah suruh tukar kabinet dapur, najib pg tukar kabinet menteri.

    ReplyDelete
  2. MEMANG INI SEMUA KEJA ROSMAH PUAKA TU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat aku video dekat youtube rosmah puaka .pelakon upahan pkr itu konon tak tahan duduk dekat malaysia konon di kacau oleh rosmah, pelakon ada lagi dekat duduk malaysia ini siap hadir majis kahwin lagi dan siapa menipu lagi konon rosmah abai kan anak dia, lupa pesan Anak rosmah salam najib di amerika lagi dan siap bergambar dengan najib lagi. Sekarang macai buat fitnah buat lagi fitnah itu ia ,kami tak tertipu pelakon video rosmah puaka itu

      Delete
  3. Tapi GHB mengamuk bila akar umbi, perwakilan menolak mereka. Macam hippies pekena dam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku x sokong GHB Geng Hadi Barua. Bila ada usul undi x percaya kpd PM pasti Hadi akn pertahan Najib.

      Delete
    2. Tak mungkin dia akan pertahankan najib.
      Dia akan ponteng dan pergi jepun.
      Dia mesti memastikan dia kelihatan bersih.

      Delete
  4. Aku suka sangat bila Mat Hasan digugurkan. Duit simpanan pun dah cukup banyak. Berilah pemimpin umno lain utk kaut harta n9 pulak.

    ReplyDelete
  5. Salam 1rasuah,

    Raja adil raja dihormati.

    Kurangkan juga penjawat awam, tender kerajaan, hapuskan PTPTN dan jumlah menteri.
    1 pejabat kecil dikhabarkan mempunyai 7 orang kerani sedangkan pejabat sudah dilengkapi sistem pengkomputeran, tujuan komputer ialah mengurangkan manusia dan kertas. tender kerajaan, 1 pen RM14, 1 karipap RM3, pasang paip RM5K claim RM300K harus dihapuskan. Hapuskan PTPTN dan lesen IPTS, beri biasiswa kepada skorer SPM, berhenti jual degree kepada bodo melalui ipta dan s untuk mengurangkan perebutan jawatan degree dan ke bergantungan kepada PATI. Kurangkan jumlah menteri, kita ada menteri wanita, kenapa masih dilantik shahrizat yang kalah menjadi penasihat menteri wanita, pejabat najib sahaja mempunyai 40 orang kakitangan membazir!

    Kurangkan perbelanjaan kerajaan tambahkan subsidi kepada rakyat.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangla yg potong sawit pun ada degree wooit.. Kau terlebih telan viagra ke?

      Delete
  6. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa
    wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , zulhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mari ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya bukan Md Hassan saja yang harus dipencenkan.

      Seluruh kepimpinan UMNO BN tu harus dipencenkan dengan segera.

      Yang nak berUG juga harus dipencenkan sekali.

      Habis punah harta Negara di faraid sesama mereka.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    2. 21.25 mabuk susu rosmah

      Delete
    3. Anon 21.25 kuat main lanchauu....
      Meroyan mcm rosmah datang bulan...

      Delete
    4. Yg kalah pemilihan tak kira parti pun, sepatutnya terus pencen, bukan meroyan tubuh parti baru.

      Delete
    5. Anon 21;25,

      Jangan lupa peligi itu lumah MCA, ata manyak ayam goleng, lumah Jho Low ata manyak ang pau ... manayk nyaman

      Delete
    6. Lu sulah manyak cotud maa...

      Delete
  7. Nampaknya penyakit takde telo sudah merebak kepada barisan pemimpin UMNO Negeri & Bahagian.

    Tolak Pemimpin UMNO yang takde telo.

    Yang takde telo, diam & mengampu Najib umpama pemimpin yang pentingkan diri sendiri.
    Perjuangan untuk membela hak rakyat & org melayu palsu semata2.
    Rakyat patut tolak pemimpin sebegini.
    Tolak ketua bahagian yang takde telo.
    Kasi bersih pemimpin takde telo dalam UMNO.
    *Azalina dikecualikan sebab dia memey takde telo.

    ReplyDelete
  8. Umno telah membela rakyat terutama melayu. Janganlah kita jatuhkan melayu hanya kerana pembubaran kabinet ini. Bagi rakyat johor sokongan tuan puan terhadap umno selama ini amat dihargai dan amat diperlukan. Hanya yg khianat shj yg keluar umno dan percaya umno johor tidak begitu. Sayangi umno kerana amat sayangkan johor lebih dari negeri lain. Najib bertindak sot ini juga adalah utk kebaikan negeri johor. Cuba lihat sikap ahmad maslan, azalina dan halimah juga menteri besar tuan sokongan mereka pada umno amat hebat walau dikritik teruk. Jangan kerana ini kita keluar umno! Umno pembela rakyat. Segala kenaikan harga barang akibat gst adalah demi kebaikan rakyat. Utk mendapat PM org johor mungkin belum rezeki kerana ramai lagi calon yg lebih baik dr negeri lain. Tahniah rakyat johor anda paling setia bersama umno walau apa jua keadaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku respek Hassan Malek
      Walaupun kena pecat tapi dia tak bising
      Kalau ramailah rakyat malaysia macam Hassan malik, sudah tentu malaysia aman dan damai buat selama2nya.

      Delete
    2. Ahli amno johor perlu meniru sikap dan pemikiran hassan malek demi kesejahteraan bangsa dan negara.

      Hidup Hassan Malek!!!

      Delete
    3. Aku percaya 100 persen kalau Hassan malek terus mengekalkan momentum ini, beliau akan diangkat semula dalam barisan kabinet selepas PRU14 nanti.

      Kepada Hassan Malek, dinasihatkan bersabar. Banyakkan sikit jumpa wartawan dan berilah sokongan padu yang tidak berbelah bagi kepada pimpinan yang ada sekarang. Insyaallah....

      Delete
    4. Macam sokong, macam candek. Macam macam.

      Apapun untuk warga Johor, aku bersimpati dengan kalian semua. Kenaikan kos hidup amat menekankan. Sabar dan buatlah pilihan yang tepat.

      Aku orang Kedah, terasa jugak bahang sikit sikit. Cerita dah tersebar kencang. Perang bersambung lagi.

      Tak tau nak buat geina, bila gajah berperang bukan takat tersepit habih jahanam pokok pokok dibantainya.

      Delete
  9. Buat masa sekarang tak perlu keluar UMNO.
    Tunggu pemilihan.
    Jika keputusan pemilihan bukan apa yang kita kehendaki.. baru keluar parti.
    Undi anda diperlukan untuk menukar barisan kepimpinan UMNO yang amat memalukan dalam sejarah.
    UMNO akan musnah jika masih membela Najib & membelakangkan apa yang rakyat inginkan.
    Najib pls be gentlemen.
    Ini lah akibat pertahankan barisan pengurusan 1MDB.
    UMNO rosak kerana 1MDB.

    ReplyDelete