KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 27 July 2015

ELOK MUHYIDDIN DENGAR NASIHAT DAN SARANAN MB NEGERI SEMBILAN ... KALAU RASA TIDAK SUKA DENGAN PM ELOK SAHAJA BERHENTI



DIKATAKAN bahawa Perdana Menteri dikelilingi oleh penasihat dan pegawai yang tidak berguna.  Selalu bagi nasihat salah kata mereka.

Sejauh mana kenyataan itu betul, masih boleh didebatkan kerana dari pandangan dan penglihatan, tidak ada kenyataan Datuk Seri Najib yang boleh diguna untuk melemahkan UMNO, setakat spin spin biasa macam itu sajalah, majoritinya tidak pernah disebut beliau pun.

Penulis dalam masa yang sama, tidak pasti penasihat dan pegawai bagaimana pula yang mengelilingi Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menganjurkan jika beliau berkata ‘BN Akan Kalah Kalau Pilihanraya Diadakan Esok”, ia adalah satu cara untuk memberi persepsi positif kepada BN?

Agaknya penasihat dan pegawai yang sama juga yang menganjurkan dengan berkata “Saya Melayu Dulu, Malaysia Kemudian” akan meningkatkan imej beliau sebagai pemimpin untuk rakyat berbilang kaum di negara ini.

Mungkinlah, penulis tidak tahu.

Tapi yang penting penulis nak cakap, nasihat itu salah.  Ia tidak langsung membantu, menambah buruk lagi ada, terutama bila hanya sekerat saja yang diambil sebagai tajuk, sekerat lagi tak disebut, tapi begitulah permainan persepsi.

Muhyidin penulis rasa tahu, tapi entah kenapa, beliau masih memilih untuk menyebutkannya sekalipun tahu ia akan diputar belitkan.

Penulis akui, kebenaran kadang kala memang pahit, tapi ada cara mengendalikannya.

Kita tidak akan cerita kulit bapak kita berpanau kepada orang lain sekalipun itulah kebenarannya.  Komando tentera yang ditangkap, tidak akan menceritakan strategi pasukannya kepada musuh sekalipun itulah kebenarannya.

Faham maksud cakap tu?

Cheras adalah kawasan yang BN memang tidak pernah menang zaman berzaman.  Buruk-buruk Bukit Bintang pun calon BN pernah menang sekali disitu tapi Cheras seingat penulis tidak pernah.

Zaman cemerlang tak pernah, zaman tak berapa nak cemerlang apa lagi.

Justeru, jika yang dirujuk Muhyiddin bila berkata “BN Akan Kalah Kalau Pilihanraya Diadakan Esok” adalah kawasan Cheras, maka itu masuk akal.  Memang kalau ikut bacaan sekarang, Cheras adalah kawasan yang kita tida boleh menang untuk satu jangka masa yang panjang.

Tapi, tak pula kita bagi mereka menang tanpa bertanding, betul gitu Tan Sri?

Kebenarannya begini sajalah Tan Sri, pahit dan susah juga nak sebut tapi kita perlu sebutkan juga, Tan Sri juga yang ajar ni.  Kalau tak yakin nak memastikan kemenangan UMNO/BN, kalau tak boleh nak beri persepsi baik kepada UMNO/BN dan paling penting, kalau tak boleh nak jadi Timbalan yang setia, ikut macam nasihat dibawah... MYKMU.NET

36 comments:

  1. THURSDAY, JULY 9, 2015

    Pimpinan2 GHB Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

    Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GHB- LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

    Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

    Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GHB Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GHB terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

    Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

    Tulang Badak@Murtabak Waves
    Tepat, Jitu dan tidak Membodek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang mak badak.....
      Menghadikan orang lain bukan budaya masyarakat kita...

      Delete
    2. GHB Ulangi Sejarah Buruk Semangat 46
      Dulu Tengku Razaleigh buat.

      Sekarang Lim Mat Sabu ikut

      Tahun 1996 Tengku Razaleigh isytihar Semangat 46 putus hubungan dengan PAS. Namun, Tengku Razaleigh tidak izinkan Timbalan Menteri Besar II dan 3 exco Kelantan wakil S46 letak jawatan dari kerajaan Kelantan.

      Hari ni Lim.Mat Sabu n friends nak buat party pecahan tapi tak mau blahh

      Alasan yang Lim Mat Sabu guna sama dengan alasan yang Tengku Razaleigh guna:

      Lim Mat Sabu ==> Mandat YB G18 dipilih atas mandat PR bukan mandat PAS

      Patutlah Tengku Razaleigh jadi calon Perdana Menteri

      Sama Lim.Mat Sabu fengan Tengku Razaleigh rupanya.

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek

      Delete
    3. Tulang badak aka tulang bodoh

      Delete
    4. NAJIB PATUT AMBIL KHALID IBRAHIM JADI PENASIHAT BARU SEMUA MASALAH AKAN SELESAI TAK CAYA TANYA OMK

      Delete
  2. Yg bermasaalah sepatutnya berhenti, yang tiada masaalah menganti.Biarlah tak bijak cap ayam 3.85 tu belakang kira.

    ReplyDelete
  3. Hidup lagi tulang badak dan tulang babi ni,kesian bila baca setiap tulisanya ,dia sakit jiwa,mentalnya rendah,sekarang dia dalam kelamkabut membicarakan GHB ,sebenarnay GHB belum ada jasad lagi hanya bayang2 je tapi puak2 ni meraban tak tantu hala ,Hebat GHB ni ,belum lahir dah menggocng pemikiran puak2 tulang babi.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha takan omak kau remove komen ostad unknown.

      Delete
  5. Kalau rakyat tak suka jangan undi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita undi tun mahadir jadi pm

      Delete
  6. Kalau rakyat tak suka jangan undi

    ReplyDelete
  7. Perancangan bijak mudin, teloq yang ilang tu dah naik tanduk.gegar jangan tak gegar dengan fakta.Menghadi orang bukan budaya umngok.

    ReplyDelete
  8. Itulah umno.....dah tahu Najib buat angkara macam tu masih nak sokong.....memang umno nak menipu melayu lagi.....yang nak membetulkan kesalahan tu orang melayu tapi orang melayu pulak ysng membangkang.....bodoh betul.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengampu dan bodek mmg budaya umno. Klu tak bodek nnt hilang jawatan dan kemewahan. Gadai agama..gadai bangsa..gadai tanah air pun tak apa asalkan poket penuh.

      Delete
  9. Sy setuju ngan analisa ko omakkau. Kalau x setia pada najid mesti berhentilah sebab x leh lah lawan tokey yg lantik awak. Dulu Muhiyudin dah lawan tokey dia Pak Lah tapi x boleh kira x setia pada PM sebab Pak Lah tu lembik. Lawan Pak Lah okey tapi x leh lah nak lawan najid pulak. Itu dah dikira derhaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah Nazak. Elok benar Muhyudin bersuara. Msia perlu pemimpin yg bersih dan berinan. Lihat isteri Muhyudin pandai tutup aurat. Ini baru nama wanita Islam.
      Sekian terima kasih.

      Nurul Basha Kote Kecik.

      Delete
    2. bukankah kemudian kamu kekal mencela dan melaknat Tan Sri Muhyidin...? dia tetap UMNO...sedang dada kamu diisi dengan segala macam kezaliman yg ditimpakan oleh UMNO...sudah lupakah kamu betapa tersiksanya hidup kamu ? ...

      Delete
    3. bukankah kemudian kamu kekal mencela dan melaknat Tan Sri Muhyidin...? dia tetap UMNO...sedang dada kamu diisi dengan segala macam kezaliman yg ditimpakan oleh UMNO...sudah lupakah kamu betapa tersiksanya hidup kamu ? ...

      Delete
    4. Ini ada petua, kau cari sarang tebuan, kau masukkan kote kecik kau ke dalamnya, selepas 5 minit, kote kau gerenti sebesar lengan, isteri kau tentu puas sepuas puasnya.

      Delete
  10. Tapi, tak pula KITA bagi mereka menang tanpa bertanding, betul gitu Tan Sri?

    Ok menggunakan suku kata KITA yang merujuk kepada orang yang berada dalam satu kumpulan yang sama.

    Maka sahlah OK memang betul berUG dengan UMNO.

    Betul ke OK, kalau tak betul saya minta maaf zahir & batin.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. THURSDAY, JULY 9, 2015

      Pimpinan2 GHB Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

      Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GHB- LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

      Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

      Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GHB Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GHB terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

      Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek

      Delete
    2. Tulang babi kalau jual pasti x laku. Nanti tak cukup modal minta kat dap. Malu aku jd anak Kelantan mangsa banjir cina yg tolong. Bukan cina Kelantan tp cina dap. Hari2 sumpah dap tp tangan minta sedekah daripada dap. Ada pemimpin pasiku. Tapi harap telor je besar. Satu sen x guna. Hari2 cerita hudud tak sedar rakyat sendiri kebulur.

      Delete
  11. MB n9 nih cuba menangguk air keruh. Kat n9 dah tak laku. Penggal depan sayonara. Good bye Mamat si parang tumpul. Klu Najib msh berkuasa dpt lah jd MP. Itu pon klu menang. Begitulah cara org umno berpolitik. Cukup kotor.

    Sekian terima kasih.

    Nurul Basha Kote Kecik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah jumpa ke sarang tebuan utk besarkan kote kecik kau tu...

      Delete
  12. Jgn kutuk nurul basar
    Dia dah masuk pas
    Bila dia masuk pas?
    Sejak dia kena hadikan walaun

    ReplyDelete
  13. Org lain yg buat salah org lain pulak yg kena letak jawatan.ini pemikiran melayu piang mcm mb n9 tu.byk sgt melayu piang gaya mcm ni patut mat najib dpt jd pm.n9 ko melaka ko bg kat geng harapan baru.apa dok kacau kelantan pula.jika berani langar johor sana baru bleh kaya raya n bn terlungkup sbb negeri kaya semua diambil pembangkang.ada buat onar dkelantan pula.

    ReplyDelete
  14. Gambar tpm n pm nampak elok ok tapi tajuknya mcm ko

    ReplyDelete
  15. Org Umno bergaduh taklah mcm geng Pas & GHB bergaduh. Org bodoh bergaduh buruk rupanya
    Org umno kalau nak bergaduh tak apa tapi jgnlah tiru kaedah Pas & GHB bergaduh, teruk!!' menjatuhkan dan menampakkan kemaluan yg besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari dari tun masa forum nothing to hide x buruk ke.kahkahkah... Cancel forum sbb keselamatan.kahkahkah

      Delete
    2. Takot kena hadi kot..

      Delete
  16. Di Malaysia ni salah satu cara nak kenal seseorang tu dari parti mana, kita tgok gaya bahasa, kalau suka melabel itu dr Pas, kalau suka mencarut itu tak lain mesti dari GHB, kalau cakap mcm prof serba tau, itu dari PKR, kalau byk diam sbb malas nak layan, itu biasanya dari umno (cara najib), kalau tak bersunat ( kulup) itu dari Dap, Mca, Gerakan, Mic.

    ReplyDelete
  17. Pkr ......... profesor serba tahu ?????? ...........pro babi sedut tahi ada la !

    ReplyDelete
  18. " Kita tidak akan bercerita kulit bapak kita berpanau.......... Komando tentera................. OmakKau, ayat ni same je ngan ayat blog My.KMU. Tak terror lah klau tulis pakai ayat org lain x pakai
    ayat sendiri, mcm kena arah. Tak leh tulis guna idea
    sendiri sebab benefactor tak yakin ngan kebolehan
    omakkau guna hujah sendiri. Kena selaras tulisan. Baca pun x sedap, same je takde variety lansung.
    Omakkau prepaid ke postpaid?

    ReplyDelete
  19. Senario pentadbiran sedang berkecamuk. Yang batil jadi hak dan yang hak jadi batil. Dunia keliling ketawa terbahak-bahak. Ada juga yang hairan dan jadi bengong. Apasal Melayu Brunei okey dan apasal Melayu Malaysia teruk!!. Apasal teruk sangat.? Amalan rasuah sudah merebak merata tempat. Matawang menjunam. Ekonomi tidak boleh menampung pekerja yang baru memasuki pasaran tenaga buruh. Kita tidak tahu apa hikmah disebalik ini semua. Kita tidak tahu apa yang Allah s.w.t. sediakan dihadapan kita. Mungkin kita akan dijajah macam Iraq dan Afghanistan. Mungkin kita akan jadi Somalia. Mungkin satu gempa bumi yang kuat akan menghancurkan Kuala Lumpur sehingga mayat jadi reput begitu sahaja dan tak ada orang nak kutip dan kebumikan. Mungkin juga tsunami atau ribut taufan atau banjir besar akan melanda atau pun kita mungkin dilanda satu wabak penyakit yang dasyat sehinggakan WHO pun pening kepala. Mungkin juga berlaku peperangan sesama sendiri dan memusnahkan segalanya. Segalanya mungkin kerana bila yang menyokong orang zalim terlalu ramai. Segalanya mungkin bila ugama dibuat mainan untk membuncitkan perut. Segalanya mungkin bila fitnah sudah berleluasa. Bersedialah menghadapi segalanya!!

    ReplyDelete
  20. metapu apa mamat...munkin segala munkin..
    kau fikir ke kalau segala cinaDAP dah ambilalih jawatan penting di negara ini..
    bila org alim gila dunia hartabenda, wanita dan takhta...cakap bohong..duit zakat dibahagi sama sendiri.. cakap suka label dan maki2.. mufti2 pula jahat sama dengan menteri..pasang kereta besar dan driver nak samakan diri jadi tuan...
    jng nampak org sekular sahaja yg jahat..tapi tok aji lebai dan ulamak ada lagi yg lebih jahat ,bermuka2 depan org besar depan sultan, .bukan semua.

    ReplyDelete