KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 24 July 2015

INDIVIDU KETIGA BERKAITAN SIASATAN 1MDB DITAHAN



Seorang pemilik syarikat perdagangan berusia 28 tahun antara terkini ditahan reman selama 4 hari berhubung siasatan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Ariffin Ismail Shahlul Hameed direman hari ini selama 4 hari sehingga 27 Julai.

Timbalan pendakwa raya awam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahmad Sazilee Abdul Khairy memohon perintah reman sehingga 7 hari tetapi majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahman hanya membenarkan selama 4 hari.

Ariffin ditahan kira-kira jam 10.45 malam semalam di bawah Seksyen 16 (a) Akta SPRM bagi membantu siasatan, kata jurucakap agensi terbabit.

Difahamkan Ariffin merupakan pemilik perusahaan perdagangan dan syarikatnya terletak di Setapak, Kuala Lumpur.

Ariffin merupakan yang ketiga ditahan berkaitan siasatan berterusan pasukan pertugas khas kerajaan menyiasat 1MDB.

20 comments:

  1. Sedara hanipa maidin ni...loyar belacan. Menangis meroyan ungkit keje tak seberapa masa dlm pas..skrg ni tgh training tebar roti canai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nipah dan zol sekarang agak senang sikit sebab dah banyak dapat drp si babi tua tuuu duit...semua dap saport hingga nak puki pun tuan guru lim kit sial boleh bagi. Dap tak kira asalkan matlamat untuk pesongkan orang islam berjaya sanggup beri apa saja. Kolit bila si babi tua tu beri rm 500 hengget cash money terbeliak biji mata. Tambah pulak nipah moiden lagi lah pulak si tambi tuu. Sebab tu geng2 ghb sanggup maki hamun hukum2 Allah dan permain-mainkan hadis2 nabi. Depa nih tak kira halal ke haram habis depa sapu. Memang patutlah keluar drp pas. Pas mahu orang yg bersih klu depa masih dlm pas alamat susahlah pas sebab ada ahli2nya kaki songlap duit dan kaki puki amoi. Mat sabun memang jenis pantang tengok betina dahi licin. Kes kat hotel kelantan dulu tu belum setel2 lagi sampai hari nih. Kolit entah2 kaki main belakang...tengok pada rupa tu ada tokoh.

      Delete
    2. Kenapa macai umno takut sangat bila GBH ditubuhkan?
      Sebab macai umno sayang kat Pas kot?

      Delete
    3. Knpa ikan ikan bilis shj ditangkap dan disiasat? Dimana dan bila ikan paus yang nak ditangkap?

      Delete
  2. Duit berbillion kalau kena curi memang sedia maklum la. Tapi kalau duit derma tin biskut, tin milo, zakat fakir miskin & anak yatim pun kena kebas...ini dah kira kes sengkek, haprak. Curi/songlap tetap berdosa tapi nak buat mcm mana...pkr & ghb perlu modal untuk jalankan kegiatan parti. Dap smart...duit penang diorang sedut senyap2. Siap bagi modal lg kat ghb. Tapi ingat...diorang pasti mintak balasan satu masa nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiiiii bengap....
      Ada bukti?
      Ada kalu report polis la....
      Perangai fitnah tuang presdeng jgn ikut la...

      Delete
    2. Dua hari lepas mursyidul am dap alfadhil tuan guru cabok lim kit sial ak babi tua tu dah beri green light nak beri juta2 kpd ghb. Sebelum nih 10 juta dah diberi òleh ostad lim guano end. Tapi kata kolit somat ngan nipah tak cukup.tulah yg si babi tua tu akan tambah. Ghb benar2 alat perkakas dap. Macam lembu kena cocok idong. Kolot somat ngan nipah pantang tengok duit terus kelabu mata sanggup maki hamun hukum allah dan persenda hadis2 nabi..memang silako bugimak punya manusia.

      Delete
    3. kalu ada bukti lim kit siang bagi 10 juta, buat la report kat polis sbb ini rasuah politik.
      perangai fitnah tuang presideng jangan ikut la....buruk sangat.

      sapa masukkan 2 bilion lebih dlm akaun tu?

      Delete
    4. kira hebatlah PKR DAP boleh songlap dn hilangkan jejak

      yg dungu pak jib, merompak kantoi

      yg lebih lebai malang ialah PAS... khemah mangsa banjir pun belum diganti lagi

      hahaha

      Delete
  3. Ularmak beringus cai siku lutut serban bertanduk saitan nak menanduk. Dia gatal kepala sebab baru nak tumbuh tanduk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim hanipa, Ljm Mat Sabu dgn Lip Kolidsamad dah lypa 1 mdb. Hari2/may kutuk ulamak.

      Demi pangkat DAP ku jilar

      Delete
    2. Lim hanipa, Ljm Mat Sabu dgn Lip Kolidsamad dah lupa 1 mdb. Hari2 mau kutuk ulamak.

      Demi pangkat DAP ku jilat.

      GBH vula nak buat particularly baru yg namanya PASemboq

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Original. Pembenci Prngkhianat Abdullah bin Ubay dan Sewelan Nepotism

      Delete
    3. PKR rosak kerana gang kajang Move, PAS tidak rosak kerana akar umbi tolak orang gila kuasa. Kalah buat particular baru. Masuk DAP la Lim Mat Sabu woiiiii

      Delete
    4. Ularmak hadi
      Kaki kencing wala'un
      Baiah kepala lutut
      Wala'un kena kencing sampai mati la...
      Sbb otak letak kat siku.
      Sbb tu siku dia besar2
      Dlm serban pun ada lutut
      Dalam lutut pulak ada wala'un
      Wala'un bengap kena ikat .baiah
      Kena baiah otak terus kering
      Jadi lembu kena ikat lubang hidung
      Bodoh otak pun macam lembu
      Kerbau pun bole tewas dia punya bodo

      Delete
  4. Dah 30 walak akhinya balak. Ingatkan ni wali. Takbirla sungguh sungguh rupanya buntut kuali.

    ReplyDelete
  5. Ardi ah WANG kincing bidili. Ptuih.

    ReplyDelete
  6. walak kat kepala buto lagi baik....

    ReplyDelete
  7. wala'un pasang bendera atas pokok
    jatuh pokok terus mampooos
    bini lari sbb kena talak 3
    apa punyer bodo

    ReplyDelete
  8. apa hujah pun yg diluahkan

    yg pasti PAS dalam kenangan

    GHB pasti ke depan

    umno mcm beruk kena belacan

    jerat dipasang hanya kena kawan(PAS)

    musuh yg ditakuti tetap mampan

    membela rakyat demi masa depan

    PKR DAP GHB segan menawan

    talak 3 suku makin meroyan

    siku dn lutut mainan pondan

    MARI KITA TERUSKAN PERJUANGAN

    tak kira hujan atau taufan

    lolongan serigala pedulikan

    putrajaya kita damba kan

    demi generasi masa depan

    seraaaaannnnnnnnnnggg !

    ReplyDelete
  9. Hahaha......siapa kata 1mdb tiada masalah??? Kenapa skrg byk masalah??? Dah 3 di tahan di siasat!! Kalaulah 1mdb bersih maka tiada yg di ragukan perlu di siasat. Masalah skrg adakah akan ada yg dikambing hitamkan utk lindungi mrk yg sepatutnya bertanggungjawap.

    ReplyDelete