KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 24 July 2015

TEMUBUAL HADI AWANG DENGAN MEDIA ASING YANG KAKI RATIB UG LANGSUNG TIDAK TAHU .... SAYA TIDAK MENYOKONG NAJIB TEGAS HADI.



Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang sekali lagi menafikan bahawa beliau menyokong kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atau bahawa parti itu sedang mempertimbangkan menyertai gabungan Barisan Nasional atas nama Kerajaan Perpaduan (UG).

Dalam temu bual dengan Channel News Asia Singapura , Hadi berkata, adalah salah untuk mentafsirkan keengganannya untuk mengutuk Najib sebagai bukti kukuh sebagai sokongan kepada Perdana Menteri yang kini hebat diserang pelbagai sudut.


Beliau berkata dia hanya berpegang teguh kepada satu prinsip Islam apabila beliau berkata Najib tidak boleh dianggap bersalah hanya kerana media mendakwa bahawa dia telah melakukan kesalahan berkaitan dengan skandal 1MDB itu.

"Dalam sistem keadilan Islam yang diterima pakai oleh barat, orang yang dituduh tidak dianggap bersalah sehingga terbukti bersalah," katanya.


Beliau berkata PAS tidak akan membeli dan termakan dengan "penghakiman oleh media" atau tuduhan lisan oleh lawan dan musuh Najib semata-mata.


"Hari ini kita ada persaingan antara media baru untuk menjual produk mereka," katanya. "Kita tidak boleh bergantung kepada kebolehpercayaan berita yang sedang ganas dan garang sifatnya."


Hadi, yang baru-baru ini mengekalkan jawatan presiden parti itu dalam pilihan raya yang menyaksikan kumpulan ulama menyapu bersih parti Islam dan dikatakan sebagai penyumbang kepada berkuburnya Pakatan Rakyat, juga berkata, jika Perdana Menteri terpaksa diganti, ia mesti dilakukan melalui cara demokratik.


"Saya hanya mempertahankan konsep demokrasi," katanya. "Saya hanya mahu perubahan yang dibuat melalui cara demokratik yang betul."


Apabila ditanya sama ada PAS akan bekerjasama dengan Umno pada masa akan datang, Hadi berkata, PAS telah bekerja dengan semua jenis sekutu pada masa lalu, termasuk Umno pada tahun 1970 hingga 1974.


Bagaimanapun, beliau menolak kemungkinan kerajaan campuran di masa hadapan di peringkat persekutuan dengan Umno, tetapi berkata PAS tidak mempunyai masalah bekerja dengan agensi-agensi persekutuan di Kelantan.


"Kita boleh bekerjasama dengan agensi-agensi persekutuan yang mentadbir urusan awam tanpa menjadi sebahagian daripada kerajaan persekutuan," katanya.

32 comments:

  1. Pas kerjasama dgn bn...ghb bekerjasama dgn syaiton nir rojimm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sementara anwar sibuk dengan aktiviti penjara, kit siang cepat-cepat atur langkah supaya singkir pas & bagi sumbangan pada ghb. Esok ghb macam kerbau dicucuk hidung...patuh arahan dap. Bila anwar dibebaskan, dia akan tersepit. Pkr je dgr ckp dia. Yg lain dah tak ambik peduli. Hebat strategi kit siang. Kalau pakatan menang pilihanraya, wakil ghb jadi pm. Sekali lagi kes kerbau dicucuk hidung. Patuh apa saja arahan dap. Pkr terpaksa ikut. Statement rafizi sokong ghb menampakkan beliau sebenarnya bodoh...tak macam azmin. Berdiam diri tapi masih jd mb. Gaduh keluarga anwar dgn team azmin memburukkan lg keadaan..yg untung dap.

      Delete
  2. Hadi ni kaki kencing. Poodah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huh....hadi cakap sama macam syaitan...yang kau tuduh orang edar pil kuda tu mana saksinya?

      Tak lain tak bukan kerana ada kepentingan peribadi.

      Delete
    2. Macai dap bodo

      Delete
    3. Anon 17.59 ........ tghh tak tuju kat sesiapa tp knp ada insan terasa dan sensitif .......... kalau tak makan cili knp perlu terasa pedas ?

      Delete
    4. Ketua kencing berdiri ahli-ahli kencing berlari!!!

      Delete
  3. T3ntera dajjal laknatullah dah ready...tunggu arahan je dari dajjal mata 4, anak beranak lim. Dajjal mata 4 cakap on...diorang hantar permohonan kat ROS. Maka dengan rasminya tertubuhlah GHB (gay harapan rakyat). Hancur musnah malaysia dilanda demam gay..

    ReplyDelete
  4. Hadi...Pakar koner baring dan u-turn. Cakap berbelit-beli...maki memaki, caci mencaci...ulama Malaysia lah katakan....

    ReplyDelete
  5. Akhlak UMALAK PAS lebih buruk dariakhlak ABU JAHAL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ni ulama yg buruk nilah yg kau snjumg siang malam. Bila dah kalah kutuk pula. Eloklah duduk satu kapal dgn mat sabu.

      Delete
    2. Akhlak kau je yg baik anon 16.42 ........ tp cara cakap masya Allah ........ menunjukkan sebaliknya !

      Delete
    3. Sedikit sebanyak terjawab juga mengapa terdapat segelintir guru-guru ugama yang hanya sibuk mengajar dan membuat kerja kebajikan namun enggan melibatkan diri dalam kancah politik!!

      Delete
  6. Jangan cela GHB kahkahkaah mereke tentera Allah kahkahkah pembawa panji mahdi kahkahkah pintu memberi rahmat kat bumi bertuah ini kahkahkah.........tuh yg DAP sayang tuh kahkahkah.....berbudilah kepada DAP seumpama berbudi sesama mukmin malah lebih dari itu kahkahkah...Duli DAP kahkahal!!!!

    ReplyDelete
  7. Puqk2 setan gondol ni akan kata seseorang tidak bersalah sehingga mahkamah memutuskan dia bersalah. Itu sekiranya ia melibatkan pemimpin yg disukai / puak2 dia sendiri. Tapi kalau kena pd pihak lwn belum apa 2 dah sibuk suruh letak jwtn.
    Baguslah hj hadi ckp mcm tu. Nampaknya sejak akhir 2 ini hj hadi dah lebih rasional berbanding dulu iaitu semasa puak2 setan gondol masih dlm Pas. Akupun dah mulai suka hj hadi sekarang berbanding dulu. Eloklah puak2 setan gondol ni tukar kiblat ke tokong Dap penang pulah.
    Maafla kalau guna bahasa kesat sikit sbb puak2 yg diketuai mat sabu ni mmg dr dulu lagi suka mencarut, mengejek, memperlekeh, menganjing serta memberi gelaran buruk pd org lain. Gelaran utk mahathir, mat taib, nuar berahim, nakhaie, dll yg dia tak suka termasuklah kpd hj hadi skrang.

    ReplyDelete
  8. Haron Din seharusnya berani dan ikhlas menasihati Hadi supaya tidak selalu ponteng sesi Parlimen. Ini kerana perbuatan hadi seolah olah makan gaji buta di mana ianya haram di dalam Islam. Jangan ada dua hukum pula, kalau puak GHB haram tapi presiden sendiri harus.

    Kerja ponteng parlimen tiada kaitan dgn Umno, PKR atau Dap, Takut nanti ada puak kata tidak hadir parlimen semua salah PKR atau Dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi tak dtg parlimen sbb malu nak duduk sebelah kak wan dan lim yg dia kutuk tu...

      hadi protes kak wan jadi mb tapi tak protes bila kak wan jadi ketua pembangkang. sebab dia sendiri takut nak jadi ketua pembangkang...

      Delete
  9. pi mai pi mai kena kot hang saja tok lebai

    ReplyDelete
  10. GERAKAN HARAPAN BARU = GEREJA HARAPAN BARU. Eeik!!! Macam mana nama boleh serupa? Sapa yg bagi nama "Harapan Baru" ni....jgn2 geng Evangelica DAP...utk dpt pembiayaan kut....

    ReplyDelete
  11. macai dap buat apa pun xguna yg tahu jilat dap jerkk

    ReplyDelete
  12. ROS dah luluskah pendaftaran DAP yg kecoh dlm pemilihan CEC sampai LKS menangis...

    ReplyDelete
  13. yang beri nama GHB ,gereja harapan baru ialah Mak kau bukan Omak kau.kah.kah.

    ReplyDelete
  14. kau ni buta ke paekak? takkan nak jadikan isu ini kau lupa apa hadi komen tenang 1MDB ,najib buakln malaikat ,mana ada 4 oarng saksi nak tuduh najib mkan haron din [un sma ,.eh ,kau ni pekak dan buta kot

    ReplyDelete
  15. Ayoh hadi sama dgn omak kau ni.media sosial bknnya menghukum najib tp mendedahkan perbuatannya yg telah membuat jenayah kolar puteh.sudah disiasat begitu bkn nya dia bleh dpt duduk mencongok duduk d kerusi empuk pm lg.wpun dia blum ddapati bersalah adalah tdk molek dia utk disiasat sdg dia adalah
    pm.ia adalah spt menyiasat bos
    sendiri.maka mmg wajar lah dia utk berundur brg seketika selama org membuat siadatan.jika tdk org tidak akan percaya dgn hasil siasatan krana ada campur tangan dr suspek penjenayah sekali.jika mmg tdk bersalah apa yg hendak dtakutkan.biar sj la org siasat.

    ReplyDelete
  16. MANA TAK CELARU INI SEMUA kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai

    ReplyDelete
  17. Pandai betul si Hadi ni putar belit. Macam ikat serban dia juga. Ramai saksi yang belum mati lagi dia dah pusing macam pusing serban dia juga. Lainlah kalau Pak Lah atau Ustaz Ahmad Awang dan orang-orang yang kena hina dah mati bolehlah pusing. Inilah dunia harta dan kekayaan punya pasal belit tidak jadi hal. Itu perkara biasa. Janji perut dan beda bawah perut sentiasa kenyang!!!

    ReplyDelete
  18. Sokonglah mat sabu sbb...
    1. Dia kalah 3 kali berturut2 PRU...kesian dia
    2. Dia hilang jawatan timb pres pas..kalah teruk...siannya
    3. Dia cuma dpt elaun sbg peng. PAPP shj..sbg ketua barua Dap
    4. Dia berbakat besar sbg pemain sarkis...boleh bersuara spt bapak beruk
    5. Dia sgt berbakat dlm main ayat dgn bini orang
    6. Dia bekas chief pasukan anjing pengesan Pas
    7. Dia presiden GHB.... Bangga wooo

    ReplyDelete
  19. maksud sabda Nabi saw . hendaklah kamu duduk dalam Jamaah Islam . ulasan : kalau kita lari daripada jamaah Islam sudah tentu jauh daripada bantuan dan pertolongan Allah . GHB . geng hambat biawak akan ikut yahudi sampai lubang biawak sejengkal demi sejengkal . sehasta demi sehasta . akhirnya ikut program cium anjing , acara minum arak dll

    Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

    ReplyDelete
  20. maksud sabda Nabi saw . hendaklah kamu duduk dalam Jamaah Islam . ulasan : kalau kita lari daripada jamaah Islam sudah tentu jauh daripada bantuan dan pertolongan Allah . GHB . geng hambat biawak akan ikut yahudi sampai lubang biawak sejengkal demi sejengkal . sehasta demi sehasta . akhirnya ikut program cium anjing , acara minum arak dll

    Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen kamu mencarut dan taksub. Kamu fikir kamu mempunyai ilmu agama yang baik tapi......

      Delete
  21. Macam mana Hadi suka meghina orang macam itu jugalah pengikut dan penyokongnya. Satu hati satu jiwa dan satu perangai!!

    ReplyDelete
  22. tuan presedeng lebih kureng sama taraf ngan ahm maslang ngan hassang malek. sesuai masuk bn

    ReplyDelete