KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 31 July 2015

MENJAWAB TOMAHAN KONONNYA PAS HALANG AHLI-AHLI PARLIMENNYA MENGUNDI TIDAK PERCAYA KEPADA NAJIB.


Setiausaha Politik Presiden PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar menjelaskan tajuk berita dalam akhbar Berita Harian: ‘Hadi beri amaran jangan sokong undi tidak percaya’ bertarikh hari ini adalah salah dan mengelirukan.

Menurutnya, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyebut bahawa undi tidak percaya di parlimen adalah salah satu proses demokrasi.

“PAS akan menelitinya. Bagaimana pula ia telah dispin sedemikian rupa oleh Berita Harian dengan tajuk dan isi yang bercanggahan dengan apa yang disebut oleh Presiden PAS.

“Melainkan Berita Harian berniat jahat dan mempunyai agenda pecah perintah. Kami mendesak pihak Berita Harian meminta maaf dan membuat pembetulan dalam masa 24 jam.

“Sekiranya pihak Berita Harian enggan berbuat demikian, pihak kami akan mengambil tindakan selanjutnya,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Dalam pada itu, Dr. Ahmad Samsuri turut memuat naik sebuah pautan temuramah Abdul Hadi yang menyebut bahawa, undi tidak percaya di parlimen adalah salah satu proses demokrasi.


Penafian Berita Disiarkan Oleh akhbar Berita Harian


Tajuk berita dalam akhbar cetak Berita Harian "Hadi beri amaran jangan sokong undi tidak percaya" bertarikh 31 Julai 2015 itu adalah salah dan mengelirukan. Presiden Pas menyebut bahawa undi tidak pe
rcaya di parlimen adalah salah satu proses demokrasi.

PAS akan menelitinya. Bagaimana pula ia telah di spin sedemikian rupa oleh Berita Harian dengan tajuk dan isi yang bercanggahan dengan apa yang disebut oleh Presiden PAS.


Melainkan Berita Harian berniat jahat dan mempunyai agenda pecah perintah. Kami mendesak pihak Berita Harian meminta maaf dan membuat pembetulan dalam masa 24 jam. Sekiranya pihak Berita Harian enggan berbuat demikian, pihak kami akan mengambil tindakan selanjutnya.


Disertakan pautan temuramah tersebut :

Dr Ahmad Samsuri Mokhtar
Setiausaha Politik Presiden PAS
31 Julai 2015
11.00 am


65 comments:

  1. Dah lama saya tak sokong Tuan Presiden.

    Kali ni kalau dia bercakap mewakili naluri rakyat, tiada sebab saya tak sokong.

    Saya bukan jumud dalam politik sokong dan bangkang mengkhinzir buta.

    Waima kalau UMNO betul-betul nak bela rakyat, saya tetap sokong juga.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang PAS pi masjid hari jumaat. GHB gebang politik.

      Nurul Oza binti Anuwing Abraham
      Tak Suka Ganh Hati Busuk (GHB)

      Delete
    2. Important Info Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR INI bukan tuduhan tapi soalan Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

      Mari Terjah
      Jesse Labu N9ers

      Delete
    3. GHB (geng haru biru)... kompolan yg terdesak...pakar stratergi pkr yg fenin dgn projek 'langkah kajang' n ambil alih putrajaya...

      Delete
    4. Ada tak dia kata dia sokong undi tak percaya?
      Tak ada kan.....

      Delete
    5. Kalu tak betol kasi saman
      Kalu betol jangan saman
      Kalu tak saman maknanya betol

      Saman la
      Saman. Saman

      Delete
    6. Sham nk berug dgn umno plak....tu la suka kata pas gila nk ug...akhirnya sendiri yg gila nk ug....gila terbalik...

      Delete
    7. Lain kali jaga la mulut tu supaya jangan longkang sangat.
      Orang muda skang ni dah tak percaya dah dengan mulut longkang!!

      Delete
    8. Apa hikmahnya pemecatan TSMY kepada Pas?

      Umno kini sama ada percaya atau tidak memang dalam keadaan terdesak. Untuk mengekalkan kuasa disebabkan berkurangnya sokongan dari team TSMY, umno perlu menggantikannya dengan pihak lain. Pas boleh mengambil kesempatan ini kerana kejadian seperti ini jarang benar berlaku dalam umno.

      Pas boleh membuat permintaan kpd umno supaya kanun jenayah Islam/ hudud di kelantan di bentangkan di parlimen. Sebagai pertukaran, MP umno mesti menyokong kanun ini supaya dapat dilaksanakan. Sebagai balasannya kepada umno, MP Pas pula akan menyokong umno/ najib. Ini dipanggil win win situation demi Islam. Jika ini berlaku maka Umno/ Najib akan terus mengekalkan kuasa dan sokongan daripada orang Melayu akan bertambah 100%. PKR dan GHB pula akan dipulaukan oleh orang Melayu dengan alasan tidak menyokong hudud dan akhirnya terkubur. Confirm!! Ambillah peluang ini demi agama, bangsa dan tanah air.

      Delete
    9. hudud berjaya dibentang tapi rakyat merana terus terusan.teori apakejadah ni.dlm keadaan ekonomi gawat sy umar gantung hudud.umno dah takboleh di ubati tapi dibunuh.

      Delete
    10. hudud berjaya dibentang tapi rakyat merana terus terusan.teori apakejadah ni.dlm keadaan ekonomi gawat sy umar gantung hudud.umno dah takboleh di ubati tapi dibunuh.

      Delete
  2. Peduli apa kau tak sokong tghh ....... tapi mulut celaka kau tu mmg rakyat peduli sbb kau buat fitnah membabi buta buta tanpa buat rujukan terlebih dulu sbgmana kat blog mountdweller @ ROTTWEILER ............... mmg macai dan balaci DAP dah ada dna dan genetik Bab! sbb tu malas nak selidik dulu terus tohmah membabi buta !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah selidik.
      Dia memang tak ada cakap nak sokong undi tak percaya.

      Delete
    2. Tak guna tuang presdeng buang air lior buat video.. Kalu tak betol tuang presdeng kena samang kat mahakamah. Tuang presdeng kena cuci nama tuang presdeng.

      Kalu betol jangang samang.....

      Delete
    3. Bkn x selidik tapi hati dh haru biru...klu boleh fitnah...fitnah lagi...soal iman tolak tepi...nnt dh smpi ptjaya baru tobat...

      Delete
    4. Kesimpulannya...
      jaga mulut jangan longkang sangat
      nanti orang tak percaya lagi dah

      Delete
  3. Ini hari hati ku gumbira, parti ku PAS dan Presiden tak lama lagi bergabung dengan UMNO. Hidup Melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun suka pas bergabung dgn umno baru class...masa PRU14 senang nak buat pilihan....hahahahancus

      Delete
  4. press tanya lain yang dijawab lain. isu pokok tak pernah dijawab. dan sememangnya hadi tu tak tahu nak jawab apa pun. bengong melantun2. gitu lah hadi. pemimpin yang serba tak tahu. hadi ni masih khayal dengan pil kuda lagi gamaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol....
      Dia tak kata pun yg dia kompom sokong undi tak percaya.
      Dia nak pikir dulu.
      Dia mungkin tak sokong jika .........

      Delete
    2. Betul...dap bkn parti islam cuma tolak hikum islam...hahahhahahaha

      Delete
    3. pikir punya pikir punya pikir punya pikir
      dia tak sokong
      sbb najib dah puji

      Delete
  5. Khalid samad OK bila kedai 24 jam jual beer kat shah alam. Beliau juga menentang orang bangkang oktoberfest. Maka says panggil GHB, gang halal beer (GHB). Aku tak pernah tuduh GHB minum beer, aku jamin paling teruk pun depa minum ayaq milo ais.

    Cuma aku panggil GHB Gang Halal Beer sebab mereka bersekongkol dengan peminat2 beer yg berpusat di Penang.

    Untuk sedikit pangkat dan imbuhan GHB sanggup menjadi Liberal Sekularisme dan disumbat dengan roket dihidung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhsa neraka mcm ni kompom ahli amno

      Delete
    2. Bahasa ghb senang jer....semua boleh...tapi kami masih ahli pas

      Delete
  6. Tengok apa dah jd.bh dah putar kenyataan tghh.biasa la kalau dah tak suka mcm2 tulis .orang kata lain depa tulis lain.ni bukan fitnah ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat khabar sampah tu dah byk bg ruang kpd tuang presdeng masa muktsmar dulu. Sekarang wsktu utk tuang presdeng bayar balik.

      Mana bole free

      Delete
    2. Klu tak betul kasi saman
      Klu tak saman memang betul

      Delete
    3. Kau org ni hanya dap jer betul...

      Delete
    4. jangan susah hati sangat
      kalau tak nak sokong ponteng aje sidang parlimen
      apa nak bising2

      Delete
  7. Tengok apa dah jd.bh dah putar kenyataan tghh.biasa la kalau dah tak suka mcm2 tulis .orang kata lain depa tulis lain.ni bukan fitnah ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku percaya 100% apa yg ditulis surat kabar ni. Surat kabar tak tipu.

      Delete
  8. Tengok apa dah jd.bh dah putar kenyataan tghh.biasa la kalau dah tak suka mcm2 tulis .orang kata lain depa tulis lain.ni bukan fitnah ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu salah satu daripada sejota teknik hadi-menghadi sesama manusia

      Delete
    2. Kalu tuang presdeng tak saman, maknanya betul la turr

      Delete
  9. mu dok sokong sudak,tapi kaki natang fitnah memang tak habis sokmo sampai mampus..kalau jenis sama perangai memang jenis lembu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu x betol kasi samang
      Kalu betol x payah samang

      Delete
    2. Umno serang pas...dap serang pas...ghb serang pas...ug ke?

      Delete
    3. umno serang ghb....pas serang ghb... tak ug ke?

      Delete
  10. mu dok sokong sudah,tapi kaki natang fitnah memang tak habis sokmo sampai mampus..kalau jenis sama perangai memang jenis lembu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu betol jangang samang
      Klu x betol cepat samang

      Delete
  11. mu dok sokong sudah,tapi kaki natang fitnah memang tak habis sokmo sampai mampus..kalau jenis sama perangai memang jenis lembu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samang lah klu x betol
      Bila nak samang?
      Klu betol jangang samang

      Delete
  12. mu dok sokong sudah,tapi kaki natang fitnah memang tak habis sokmo sampai mampus..kalau jenis sama perangai memang jenis lembu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol.
      Tak kang nak sokong kawang sesama ug dijatuhkang.

      Delete
    2. Burita hairan menipu
      Tuan prisden tolong saman

      Delete
  13. heei..tunggu apa lagi.
    mu kata nak samang... samang aje le...
    laing kali " Berita Hairang" tu tak berani dok buli mu dng macang2 fitnah..
    betol tokk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani ker dia samang?
      Heeee

      Delete
  14. Asal buka mulut je jadi masaalah. Tak habis dengan masaalah. Bila tuan presiden nak letak jawatan? Benda simple pun tak reti nak komen. Bawak-bawak berubatlah dan berehat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu panggil mulut cirit birit
      Sampai mati pun x ada ubat

      Delete
    2. Bila mulut cirit birit otak jadi sasau

      Delete
    3. Bula sasau join ghb...uh ah uh ah...tapo masih ahli pas

      Delete
  15. Bila org yg dijamin masuk syurga mcm ulama pil kuda ni bercakap bila2 masa dia boleh uturn sbb pengtaksub ulama pil kuda akan percaya sampai mampos..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn hina tokey pil kuda
      Ko tak walak lagikah?

      Delete
    2. Dijamin masuk neraka dgn tokong xper plak...tokong lbh islamik dari ulamak ek

      Delete
  16. Replies
    1. Errrtrrr.....
      Ada dia cskap nak sokong undi tak percaya?
      Ada?

      Delete
  17. Woow najib puji hadi...

    ReplyDelete
  18. Kawang malas nak komeng
    Kawang bagi masa 48 jang
    Kalau lebih 48 jang tak samang.....
    Baru kawang komeng

    Sekarang kawang simpang dulu komeng kawang

    ReplyDelete
  19. Dah dapat pujian takan la nak saman.

    ReplyDelete
  20. Kahak hijau amanat yang pernah diludah kemuka umngok dah telan balik kot.

    ReplyDelete
  21. wow...berjote-jote pujiang pok jib kpd tuang guru parti amanat suhsi. dok wat mmende lg mitok la jd meteri jong bace doa pulop. jangan lupe musodor ang boleh jd spekar box

    ReplyDelete
  22. Betul betul banggang! mana bole salah, sekarang semua pakai recoder. Lain cerita, kalu Haddi tidak faham soalan, lain di tanya lain dia jawab. Inilah akibat nya terlalu lama di lautan mencandat sotong, otak selalu bergoyang mabuk laut.

    ReplyDelete
  23. Yang masih pecayakan wartawan TV3 RTM Berita Harian Utusan Bernama dan sewaktu dengannya tu untuk pc buat apa??? Jangan dilayan media juara memfitnah putar belit dulu kini dan selamanya ni....tengok jer tag media diaorang 'sound' awal2....kami tak percaya kamu!

    ReplyDelete
  24. Ya media pkr dah mengatasi umno sbg juara spinner !

    ReplyDelete