KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 13 July 2015

KETUA POLIS NEGARA MENGESAHKAN TIADA PENIPUAN DALAM INSIDEN LOW YAT



Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan tiada sebarang penipuan berlaku melibatkan suspek yang ketika ini ditahan polis dan penjual di sebuah kedai telefon di Low Yat Plaza, Kuala Lumpur, pada Sabtu.

Katanya, cerita mengenai penipuan itu direka rakan suspek itu yang dibebaskan polis selepas kedua-dua mereka ditahan pihak keselamatan Plaza Low Yat dan diserahkan kepada pihak berkuasa itu ketika kejadian.

"Saya minta media laporkan dengan jelas. Tiada penipuan dalam kes ini oleh sesiapa. Dalam kes ini tiada penipuan oleh penjual.

"Berita penipuan ini diada-adakan sahaja, seolah-olah ini isu perkauman. Jangan main-main isu ini. Isu ini sangat bahaya," katanya pada sidang media di plaza tersebut petang ini.

Penjelasan itu dibuat Khalid selepas polis Kuala Lumpur tengah hari tadi mengumumkan pihaknya masih belum menerima sebarang laporan berkenaan kes tipu yang dikatakan itu.

"Setakat ini tidak ada laporan daripada mana-mana pihak menyokong kenyataan yang suspek ialah seorang mangsa penipuan," kata Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Tajuddin Mat Isa terdahulu hari ini.

Mesej yang viral di Internet sejak Sabtu mendakwa, suspek ditipu supaya membeli telefon pintar yang diklon dan kemudiannya bertindak balas apabila penjual enggan menggantikan telefon itu.

Posting yang dibuat atas talian itu juga mendakwa, suspek dipukul selepas didakwa cuba melarikan diri dengan telefon "sebenar". Suspek dan rakannya kemudiannya ditahan berikutan kejadian itu.

"Setakat ini kami menyiasatnya sebagai kes kecurian. Kami juga mendapat rakaman kamera televisyen litar tertutup bagi memudahkan siasatan kami," kata Tajuddin.

21 comments:

  1. Antara nasihat Ustaz Zaharuddin kepada yang terlibat:-
    "Juga ingin ditegaskan, bagi mereka yang bergaduh di mana-mana sahaja, JANGANLAH sewenangnya melaungkan lafaz takbir sewaktu nafsu amarah itu sedang dilayani. Pergaduhan & kebencian akibat dari hal DUNIAWI semata-mata TIDAK LAYAK dilaungkan lafaz mulia itu malah boleh merosakkan imej Islam."

    bab lafaz takbir ni setuju sangat2.....kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat ini lagi dulu lagi sepatutnya ditujukan kepada penyokong-penyokong PAS yang suka bertakbir tak kena pada tempat.

      Delete
  2. Boleh pecaya ke dang wangi siasat? Lanciauuuu...balai paling kuat pau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa sudah cakap..lu ada wang suma bleh settle punya...itu melayu talak wang kasi penjala sama dia...

      Delete
  3. Kalau percaya kepada pencuri beginilah jadinya.Nasib baik nilai dicuri x sampai berbilion2 rm

    ReplyDelete
  4. Hahaha.....inilah kaki curi berckp bohong beli satu curi satu kerana kena tangkap tak puas hati rusuh kedai org!! Skrg peniaga rugi kena curi dan rosak barangan kedai siapa ganti??? Mana boleh lepas begitu shj. Ni semua sebab berat sebelah penjenayah melayu tidak diberikan hukuman berat, bila di bebaskab buat balik kerja sama hanya susahkan hidup org. Sebab tu saudara mara mrk benci ada saudara penjenayah buat malu keluarga je....siapa nak berkawan dgn penjenayah kalau bukan sama geng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik nilai bukan 700 bilion tapi hanya rm799 telah menyebabkan rusuhan.nasib baik zaman maklumat lebih pantas lagi dari niat jahat pencuri penagih @ tukang hasut perkauman kalau tidak kita kembali kepada zaman pak kaduk.

      Delete
    2. Hahaha...cina sakai pakai cawat orang utan sudah bagi komen.

      Delete
    3. 700 biĺlion? Borak macam anwar...billion saje. Kahkahkah....lancau

      Delete
  5. Semua Salah PDRM

    Berpunca kerana tidak efisyen dalam menyalurkan kenyataan yang telus

    Kenyataan yang mengelirukan dan menyebabkan kebanyakan org melaporkan pelbagai spekulasi.

    Sedangkan RAKYAT ingin maklumat yg jujur & telus.

    KEGAGALAN PIHAK POLIS DALAM MEMBERI MAKLUMAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa hairan...cina panggil polis 'anjing'...
      tapi manyak cepat buat report sama 'anjing'
      apasat talak cari itu tokong penang..manyak busat punya...

      Delete
  6. Akhir Nya
    Melayu Yang Salah
    Melayu Yang Cikai
    Melayu Yang Hina

    Seronok PDRM diorg permain2kan kita.
    PDRM pun dah pandai buat spin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini malaysia pakai undamg2 rimba...
      sapa kuat manyak wang..tak salah...
      wang xkuat betul pon jadi salah...
      betul lah pdrm 'anjing'

      Delete
  7. memang geng melayu cikai pun...orang Islam patut di masjid2 diwaktu begini, munajat mohon maghfirah dan rahmah Allah...bukan berpleseran di kedai phone, shopping complex dan sebagainya...sengaja undang bala

    ReplyDelete
  8. kes penyangak...dibela oleh bapak2 penyangak juga

    ReplyDelete
  9. Pekida ni patut buang perkataan Islam...mencemar Islam, dan menjadi tabir untuk bukan Islam menerima Islam

    ReplyDelete
  10. Berniaga ala gangsterism.

    Tengok cara berniaga dkt petaling street
    Nak tanya harga pun banyak takut oo..
    Soalan pertama diorg "lu mau beli tak may beli?"
    Klu dah bagi harga tapi tak beli alamat kena maki @ ugut @ pukul.. Peniaga2 asing yg diorg upah pun dah besar kepala igt ada backup.
    Dekat low yat pun lebih kurang juga sistem terutama kios2 kecil yg tak letak tanda harga.

    Apa pun PDRM... tipah tertipu lagi

    Dah meletup baru nk cerita yang sebenarnya.
    Klu tau cerita sebenar igt Melayu nak ka backup budak tu... Pi sembahyang terawikh lagi baik.
    Sah kena penampar siam dgn abg beso diorg.

    Tapi harta benda awam yang musnah & yang cedera tu siapa nak tanggungjwb?

    Nak saman siapa?

    ReplyDelete
  11. Salahkan melayu. Menangkan cina.
    Macam kat Penang. Keling bakar surau, tangkap melayu. Keling bebas.
    Melayu dah jadi paria dinegeri sendiri. Keling Cina dapat lesen besar.
    Cerita diputar belit. Tak tahu yg mana betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. malang aku lahir sebagai melayu

      Delete
    2. Itu curik rm799 kedapatan dia tipu untuk tutup kesalahan curik.bangang x bangang bila keharmonian kaum dia porak perandakan.

      Delete
  12. Saya harap pencuri jadi penipu ini dihukum berat setimpal dengan kesalahan meniup api perkauman.

    ReplyDelete