KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 14 July 2015

INSIDEN PLAZA LOW YAT ... PENGANGGUR TIDAK MENGAKU SALAH PERTUDUHAN MENCURI TELEFON BIMBIT JENAMA LENOVO BERNILAI RM800.



Suspek dalam insiden Plaza Low Yat pada Sabtu lalu, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret atas pertuduhan mencuri.

Shahrul Anuar Abdul Aziz, 22, didakwa mencuri telefon bimbit jenama Lenovo bernilai RM800 dari Techsia Boutique di Plaza Low Yat pada jam 4.47 petang, 11 Julai lalu.

Dia didakwa di bawah Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dan boleh dikenakan hukuman penjara 10 tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Majistret, Nur A’minahtul Mardiah Md Noor membenarkan ikat jamin sebanyak RM3,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan pendengaran semula kes pada 14 Ogos ini.

Timbalan Pendakwa Raya, Suhaimi Ibrahim memohon jaminan ditetapkan pada RM5,000.

Ketika meminta jaminan dikurangkan, peguam, Shahruddin Adzli berkata, anak guamnya adalah anak bongsu dalam tiga beradik dan terpaksa menjaga ibu bapanya serta tidak bekerja.

Tambahnya, ibu bapa anak guamnya itu bisu dan dia adalah anak yang tidak menimbulkan sebarang risiko dan masalah.

Bercakap kepada pemberita di luar mahkamah, Shahruddin berkata, kakak dan ibu bapa anak guamnya turut hadir di mahkamah hari ini.

Sementara itu, 18 suspek berusia 16 hingga 25 tahun masih ditahan reman berhubung insiden rusuhan yang berlaku Sabtu lalu.

Dalam insiden itu, dua lelaki ditahan, kerana didakwa mencuri telefon bimbit dari sebuah kedai di tingkat atas Plaza Low Yat.

Mereka dikatakan cuba melarikan diri, namun berjaya ditahan pekerja kedai telefon Oppo yang terletak di tingkat satu.

Seorang daripada dua suspek yang ditangkap itu telah dibebaskan atas budi bicara polis.

18 comments:

  1. 1mdb 43 bilion lesap xnk ulas ke omakkau. Puih UG

    ReplyDelete
    Replies
    1. AG salah buat pertuduhan memang la lepas.

      Org curi moto
      AG siasat curi kereta

      Memang la taksalah

      Delete
  2. 800 kena 10 th
    lembu bebas
    pfkz bebas
    perwaja bebas
    b.bumi bebas
    mara pasti bebas
    BN bebas nak buat apa

    ReplyDelete
  3. Alahai.... koutim la.... da lowyat tu mca punya... atas sama atas kasi kautim lah... apa jd hal...

    Awal2 da IGP pi melawat lowyat... adoi la... kantoi kan diri sendiri la....

    Banyak je kes tipu situ... Adoiiiiii....

    Bayangkan kalu IGP kata mmg kes tipu...

    Mmg ngamuk la bdk2 melayu ni...

    ReplyDelete
  4. Siapa nak membela ganti rugi kepada perniagan bumiputra dan kedai mamak kat Bukit Bintang yang munjkin rugi ribuan ringgit atau jika tifdak jutan ringgit pemandu teksi yang rugi
    daripada kelakuan dia "Shahoul Anuar Azee"
    mana ikhlast, perkosa, ali kotak, yang selalu jika gaypizi amigas ada demostrasi haram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lidah pendek ke?
      pelat semacam ja..
      Ke jari awok yang pelat..

      Naik sengau aku membacanya

      Delete
  5. Ini baru kisah saorang penggangur yang x punya wang dan kuasa.sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  6. Dah tahu Low Yat tempat menipu pengguna. Mengapa masih ke sana? Harga di sana mmg murah tp jangan silap anda akan ditipu.
    Aku pernah tertipu od tahun 2010. Sejak tarikh itu aku tak pergi lg. Beli kedai lain. Mahal sikit tak apa asal jgn tertipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua orang tak kira bangsa atau agama nak beli yang ori &mahai2.ada juga kalangan rakyat suka pakai yang tiruan, mungkin faktor ekonomi, penjimatan dan sekadar nak bergaya saja.Kalau nak dengan cara mencuri sangat berbeza dengan trend pembeli.lojiknya ini bukan saorang pembeli tapi saorang pencuri.

      Delete
  7. Cina terbela dan melayu merempat. Inilah akibat selalu mengalah dgn cina.

    ReplyDelete
  8. Aku penah tipu peniaga kat low yat.....aku janji beli hphone dia keluar semua barang....siap nak bukak bill.....dah tampal warranty sticker.....pastu aku tanya apa khabar.....aku tanya apa khabar....dia trrpingga pingga sampai terngangga ......
    Tima kasih baca gurau ptg hari.....
    Apa khabar semua ?

    ReplyDelete
  9. Apa nak jadi pada pemuda melayu kini yg menganggur.... hutang ptptn tak bayar lepas tu cari kerja pilih dan cemburu dgn org hidup senang bila wang tiada curi. Lepas tu salahkan kaum cina mcm2 penipulah apalah melayu tidak penipu ke!! Sy rasa melayu lg byk penipu berbohong langsung tidak boleh dipercayai dan sebab itu melayu sdr ada penyakit takut kena tipu sampai semua org mrk tak percaya. Selagi itu manusia memang tak semuanya baik tak kira kaum semua sama shj. Melayu yg tidak mampu terimakan kelemahan hanya akan menyalahkan org lain, namun walaupun kaum cina tiada di negara ini melayu tetap sama malah mungkin lg miskin dari yg mrk sangkakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh kau nie..

      Delete
    2. 15.54 ko ni terlebih telan pil extacy ke..
      Melalut2.. Tak tau apa dicakap hujung pangkal

      Delete
  10. Teringat peribahasa orang tua, alah membeli menang memakai.la ni peribahasa masih relevan dan mungkin nak ubah sikit sesuai dengan arus dunia glibalisasi "alah mencuri menang menghasut"

    ReplyDelete
  11. Logik ka...kalau dah mencuri boleh pulak datang kali ke dua buat buat kecoh lagi....akai ada ka....? Dah agak melayu jugak yg dikambing hitamkan semuka...undur najib undur....

    ReplyDelete
  12. Biarlah mahkamah yg tentukan siapa yg bercakap benar? Baik korang semua pi bakar lemang ade jugak pekdahnyer...jgn buang masa dgn internet khayal nii...

    ReplyDelete
  13. boikot saja tempat tu..selesai..
    banyak lagi kedai hp melayu..tapi bangsa kita masih cari cina babi ni juga.. mengapa melayu masihahu tolong cina babi ni..
    bodoh ke apa melayu2 yg ada kat melesia ni..

    ReplyDelete