KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 15 July 2015

SOKONG HARAPAN BARU .. KEDUDUKKAN PKR TERSEPIT AZMIN TERHIMPIT.



15 JULAI 2015


MUAFAKAT BARU MENUMBANGKAN UMNO/BARISAN NASIONAL

Saya menyambut baik pengumuman dan pelancaran Gerakan Harapan Baru yang mengumpulkan ahli-ahli Parlimen, ADUN dan aktivis yang mempunyai rekod teruji menentang Umno/Barisan Nasional. Gerakan yang diketuai oleh YBhg Tuan Haji Mohamad Sabu dan dipimpin oleh tokoh-tokoh yang telah lama berjuang menentang Umno/Barisan Nasional ini adalah satu perkembangan baik pada kala rakyat mencari-cari jawapan kepada pelbagai kemelut politik, ekonomi dan sosial yang melanda negara sekarang.

Saya kenal rapat dengan tokoh-tokoh ini dan telah bersama-sama mereka memperjuangkan isu rakyat selama ini. Malah, rekod mereka berjuang untuk membawa perubahan di dalam negara adalah berkali ganda lebih lama dari saya dan pimpinan muda yang lain.

Oleh itu, saya mengalu-alukan iltizam mereka untuk terus berjuang menentang Umno/Barisan Nasional. Saya akan memberi sepenuh sokongan dan kerjasama kepada mereka untuk menjana gelombang rakyat menumpaskan Umno/Barisan Nasional menjelang Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14). Saya akan menyertai jelajah yang dianjurkan oleh Gerakan Harapan Baru selepas Aidilfitri.

Saya yakin pelancaran Gerakan Harapan Baru ini akan merintis kepada satu muafakat baru yang menyatukan semua pihak yang mahukan perubahan untuk menumpaskan Umno/Barisan Nasional menjelang PRU14.


RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN


ULASAN OMAK KAU:-


GHB dicetuskan idea penubuhannya susulan tewasnya barisan PAS yang merasakan diri mereka pemimpin progresif dan inklusif dalam pemilihan parti Islam itu ketika Muktamar ke-61 pada Jun lalu.

Hubungan keruh di antara PAS dan DAP yang mana akhirnya menyaksikan musnahnya Pakatan Rakyat (PR).

Keadaan ini mengakibatkan pemimpin "progresif lagi inklusif" PAS ini mengambil pendirian menubuhkan GHB untuk membolehkan mereka terus berada di persada arus perdana politik negara sambil mengharapkan kerjasama parti pembangkang dapat diteruskan.

Kenyataan Rafizi ini dikeluarkan ketika perpecahan jelas berlaku dalam PKR dalam isu GHB kerana kumpulan Timbalan Presiden Mohamed Azmin Ali lebih memihak kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan PAS manakala kumpulan Kak Wan lebih condong untuk sokong dan dokong DAP.

Jadi tidak hairan apabila bekas Setiausaha Agung PKR kini menjadi Pengarah Piliharaya Bersama PKR mulai membuat serangan hendap terhadap Tuan Guru Dato' Seri Hadi Awang dengan menyindir perjumpaan Anwar Ibrahim- Hadi Awang disebuah hotel di Kuala Terengganu sebagai perjumpaan memujuk untuk sokong Kak Wan sebagai calon tunggal MB Selangor bagi menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim .. kisah itu menjadi viral dimedia sosial serta di kutip beberpa portal untuk dihangat dan disensasikan bagi mengwujudkan suatu persepsi.

Jelasnya kedudukan kerajaan PR Selangor sudah pasti goyah .. Azmin tiada pilihan melainkan membuat pendirian tegas lagi jelas mengenai kedudukkan dan sokongan beliau ... bersama-sama dengan GBH/DAP atau tekad tenggelam timbul bersama-sama dengan PAS... Azmin sudah pastikan akan lakukan sesuatu agar kerusi MB Selangor yang disandangnya tidak melayang .

Apa yang pasti PKR kini sudah tidak sepakat dulu .. sudah wujud dua kem .. tidak menghairankan dalam pemilihan parti akan datang jika tidak ditangguhkan bayang-bayang Azmin Ali mau lawan Kak Wan sebagai Presiden PKR sudah tidak dapat dielakkan lagi .. dilihat atas kertas ternyata kumpulan Pro Azmin dilihat menguasai lebih PKR .

Jadi benarlah apa yang diramalkan berkesudahan betapa penubuhan GBH tidak membawa keuntungan kepada PKR sama ada dalam jangkan masa pendek apatah lagi masa panjang ... selain berebut ahli dan penyokong yang berakhir PKR berpecah dan semakin lemah ... kedudukkan PAS masih tidak berubah sedangkan DAP sebagai "penaja" GBH akan terus bertambah gagah ... kedudukan UMNO pertahankan Putrajaya tidak goyah.

57 comments:

  1. Pas siku lutoot tidak wala kepada amanat ayoh ping nak juga ug dengan ameno...amanat sudah tertulis umngok itu kafir harbi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis2 lagi lidah2 lks mengulangi perkataan ug yg x jadi2...kesian...terjelir2...

      Delete
    2. secara jujurnya bila parti baru ni muncul, ahli pas akan berpecah dua.
      Org kampung 70% akan sokong pas
      Orang bandar 99% akan sokong parti baru
      makanya, pas akan jadi parti kampung balik macam tahun 60-an dulu.

      Tak percaya?
      Tungguuuuuuu!!

      Delete
    3. tunggu ug x ug lagi
      tunggu ghb...aikkk ahli pas lagi
      angan2 jer la....tak percaya? tungguuuuu.....

      Delete
  2. Baru saja entri yang lepas bermaaf-maafan.

    Ni balik nak kena maki ke apa.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab dalam kepala wala'on ada batu

      Delete
    2. wahai keldai2 dap,,,,berpegang teguhla kamu dgn tali dap....dan jgn la kamu bercerai berai...dan igtla akan nikmat dap kpd kamu

      Delete
    3. mung ni isle ko kapir heh...asal maksud ayat quran mu gi putar ikut napsu mung...betul2 anok murid ayoh peng marang

      Delete
  3. Tokohhh???

    Tokoh syiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tokoh syiah pun presiden tak berani nak pecat ker?
      knapa liat sangat nak pecat tokoh syiah turrr
      tak ada telo ker?

      Delete
    2. tu la yg pelik,...dah tau kami xdak telo...aikkk masih jadi ahli pas lagi? xke gila babi....

      Delete
    3. apa susah sgt nk check telor org lain...klu dah rasa telor besar,,,keluar la...xyah tggu2...x gitu?

      Delete
  4. Kepada semua pengerak GHB.

    Memang ada sedikit manusia dan bloger yang memperlekehkan perjuangan GHB.

    Biarkan mereka itu menyalak dan melolong sepuasnya.

    Kabilah tetap menuju destinasinya menawan Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kami.masih ahli pas....hehehehehehe

      Delete
    2. Mcmana nak buat...dulu masa berbaiah tertambah talak 3...kononnya nk tunjuk terlbh taat setia...alhirnya mkn diri...so nk lepas baiah terpaksa carik jln supaya dioecat dan terlepas sumpah baiah...hahahahahaha...no worry...abg mat keh jd cina buta utk kolid...kolid jadi cina buta utk nipah...nipah plak jd cina buta utk dzul...dan dzul jd cina buta utk abg mata...ni bkn keluarga 69 lagi...ni keluarga g18...isteri kau isteri aku....hahahahahaha

      Delete
    3. kenapa presiden pas tak berani nak pecat atau gantung keahlian para profesional yang nak tubuhkan parti baru tu? Pecat la sebab diaorang dah merosakkan parti Pas Pis Pus.

      Pecat la woiii.
      Bila nak pecat?

      Delete
    4. Jap mat sabu ada baiah jugak ke. Rasanya tak ada pun.
      Bagaimana pula hamim berjasa n apo lai dulu kua pas jugak.
      La ni alasan baiah pulak, Lawaknya bukan adun atau ahli parlimen sik ada baiah. You can join pas any time and check out any time.
      Pa hal masih ahli pas. Kan pas mundur pas tak betul abis tunggu apa lagi.

      Delete
    5. Basar....
      check out bila2 masa bole...
      Asalkan tak berUG atau masuk parti biru karat
      Asalkan ABU sudahlah.

      Delete
    6. kalu dia berani
      pecatlah mat sabu, salahuddin, husam dan G17 tu
      penat aku tunggu tuang presdeng umumkan pecat G17...
      napa agaknya sayang sangat dia nak pecat yer?

      Delete
    7. Aku daripada pangkah Pas, baik aku pangkah umno sekali
      puas hati aku

      Delete
    8. lawan islam xper...lawan dap jgn sekali...

      Delete
  5. Ramai betul yang dah naik sawan sekarang ni sejak tertubuhnya GHB ni.
    Tak tau la kenapa.
    Katanya GHB ni tak kemana, tak kuat, tiada pengaruh, ditolak rakyat, serpihan dsbnya.
    Tapi kenapa ramai yang gabra, panik dan macam dah tersapuk hantu pon ramai.
    Ada bloger yang siang malam kerjanya bagaimana nak bagi gambaran buruk kumpulan GHB ini.
    Hairan, kumpulan sendiri pon tunggang langgang sampai semakin lama semakin orang membenci dan menjauhinya.
    Kesilapan dan kebobrokan sendiri tak nampak hanya nak cari kelemahan orang lain sahaja modal untuk mencaci.
    Kalau rasa kuat apa peduli kat orang lain.
    Tapi sebenarnya tak kuat cuma perasan kuat tu yang hati perut penuh dendam kesumat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kami masih ahli pas....hihi

      Delete
    2. Yg naik sawan g17...hari2 meraung2...tapi masih duk dlm pas...x gika babi ke gitu?

      Delete
    3. UMNO untuk kesejahteraan15 July 2015 at 23:08

      Pelik...
      Kenapa presiden takut sangat nak pecat G17 tu?
      Patutnya dah lama kena pecat sebab dah tak setia dengan parti PUS.
      Yang lepas2 kat selangor kalu mcm ni dah kena gantung keahlian, tapi yang ni pelik sikit sebab tak berani nak gantung keahlian. Nak pecat lagi la takut....
      Agaknya telo presiden dah kecut kot?

      Delete
    4. pecat aje la mangkok2 G17 tu
      tak kan nak pecat pun susah sangat
      cuba ajak berunding dengan harun din
      tentu dia setuju

      Delete
    5. 2201.....
      cara hang mengutuk tu ada ciri2 tuang presdeng sikit
      comanya dia guna pekataan anjing dan serigala

      Delete
    6. gah nk tubuh parti baru tp xdak teluq nk kuar pas? nk suruh org plak pecat? gila babi ke?

      Delete
  6. Lepas nih time raya boleh lah GHB cium dahi TG LKS lebih suci&inklusif berbanding cium dahi TGHA kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cium dahi hj hadi?

      ada bau pil kuda...
      ada bau barua
      ada bau anjing seri gala
      ada bau tolol
      ada bau hanyir siku buruk
      ada bau lutut gout

      Delete
    2. GHB bukan wala'on.
      Dia tak main cium2 tangan ker dahi ker...
      Wala'on aje yang main cium2 tangan ngan dahi nih...
      Nak lebih wala'on kenalah cium tapak kaki

      Delete
    3. Pasal Dahi LKS ada kunci rahmat dan pintu syurga Kahkahkah....rugilah GHB tak walaun Khakahakah

      Delete
    4. apa2 jua tindakan yg tidak disetujui dap kita harus hormati....allah dn rasul bleh tggu dulu sehingga kita smpi ke putrajaya...krn hanya dap yg berkuasa menentukan kemenangan kita ke putrajaya,,,,

      Delete
  7. Apalah takut sangat G17 tu buat parti baru....
    Bukan dia nak lingkopkan Pas pon....
    Dia nak lingkopkan amnobn dan sekutu2nya la....

    Lain la kalu Pas dah jadi sekutu amnobn!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lidah dap dgn cerita ug.....terjelir2 dari dulu smpi skrg dok ratib benda x jadi...kesian...

      Delete
    2. Benda tak terjadi tapi termktub dalam sejarah hadi dan anjing2 nya tak walak pada nik aziz kahkahkah.muka tebal kena tipu dengan umno pun masih nik beduh jaja nama bapak yg sudah tiada.memang patut abang dia nik omar sound adik yg selalu menyusahkan bapak nya hingga kena isa.nik omar pung bantu legasi yg di tinggalkan bapak dia yg mana d barua kan oleh legasi hadi dan anjing2 anak menantu.

      Delete
  8. Haji Hadi tu baik orangnya
    Mat Sabu ngan Nasarudin dah buat macam2 pun Haji Hadi tak nak pecat lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin Hadi terkenangkan jasa2 mat sabu yang terlalu banyak dalam pas. Sebab tu tak berani nak pecat. Mana la tau kalau2 mat sabu terbukak hati nak sokong pas balik. heeee

      sekian terima kasih.

      Delete
    2. dah gila baiah ni la jadinya...klu kuar parti sape nk jd cina buta? tlg la pecat kami...tlg la....

      Delete
  9. Lepas raya nanti boleh pecat tak?
    Pecat la...pecat la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas pecat G17, boleh ganti dengan Jeff ulu yam...
      Misti Pas maju punyer.

      Delete
    2. tlg la pecat....kesian kami...nnt terlanggar baiah kami....tlgggg

      Delete
  10. Pas mesti berani macam umno.
    Pecat aje mat sabu dan geng2 dia tu
    habis cerita

    ReplyDelete
    Replies
    1. tlg la pecat kami dgn segera...kesian baiah kami...nape la kami pi tambah jatuh talak tiga...adehhhhh

      Delete
    2. Budak barua ug yg di hantar majlis syuru dan hadi tanpa pengetahuan arwah nik aziz tak di pecat sebuk suruh pecat org yg hentam dn menyusahkan umno selama ni.budak PASUG ni memang terbaik.

      Delete
  11. Pas mesti berani letak jawatan di pp.jgn nampak hipokrit

    ReplyDelete
    Replies
    1. g17 mesti berani letak jawatan ahli pas jgn nampak hip.....t

      Delete
  12. Pak Lebai ni 2 benda dia tak boleh tolak.
    1. Duit.
    2. Burit.

    ReplyDelete
  13. Pak Lebai ni 2 benda dia tak boleh tolak.
    1. Duit.
    2. Burit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lidah anjing dap terjelir2 ckp cam org gila babi,,,semuanya krn org islam kelantan nak laksana undang2 islam utk org islam...kesian,,,kot dap yg menolak blh faham lg...ni anjing2 dap yg kebanyakannya ngaku islam...tapi xnak syariat islam,,,,,

      Delete
    2. tengok la bahasa pak lebai.
      ini nama pejuang islam.
      xde akhlak tp nk suruh org ikut dia.
      ahklak umno jauh lbih baik klu mcm ni.

      Delete
  14. Azmin tak perlu buat apa2. Sbg MB kedudukannya selamat selagi tak ada undi tidak percaya terhdpnya. DAP terpaksa terima di Selangor PAS masih sebhgn kerajaan di Selangor. Kalau DAP boleh minta MB pecat PAS, PAS juga boleh minta DAP dipecat. Kedudukan kerajaan Selangor kekal selagi tidak ada undi tidak percaya terhdp MB.

    Masing2 exco buat kerja masing2. Meteka tak perlu berinteraksi. Yg buat kerja adalah pegawai kerajaan. Exco hanya buat keputusan ikut bidang masing2. So walaupun DAP& PAS tak sebulu, ia tidak jejas kerajaan Selangor sbb masing2 ada bidang tugas masing2.

    Jadi Azmin hanya perlu diamkan diri atau buat kenyataan bhw dia dokong kedua2 parti DAP & PAS sebagai kerajaan Selangor.

    Di Selangor skg yg berkuasa adalah MB & MB boleh pilih utk kerjasama dgn kedua2 parti & tidak siapa pun boleh gugat kedudukannya. PAS awal2 lagi dah sokong Azmin. DAP awal2 lagi tak sokong Azmin. Jadi yg tersepit di Selangor adalah DAP. Tapi utk tutup kelemahannya DAP cuba hasut MB supaya buat pilihan antara PAS & DAP seolah2 DAP tu hebat & boleh memberi arahan kpd MB.

    Azmin boleh duduk diam shj sampai PRU14 melainkan Rafizi merancang utk pecat Azmin drp keahlian PKR sprti yg dilakukan trhdp TSKI.

    Munkin Rafizi akn buat Langkah Kajang 2.0 utk singkir Azmin & gantinya dgn Wan Azizah.

    Ttang parti baru. Azmin juga boleh tolak utk tidak terima mrk anggotai kerajaan Selangor & siapa pun tak boleh buat apa2. Sbb Azmin MB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendek cerita khalid brahim takda peluang nak jadi mb walau dia terhegeh2.sebab azmindi perkenankan oleh hadi.jadi mana puak2 PASUG dan omak kau kena hormat azmin sebagaimana kehendak olarmak hadi.jangan tak walakun.mana budak PAS dan budak khalid brahim yg kutuk azmin kena hormat pada azmin dan kerajaan selangor sebab azmin barua hadi yg di perkenan oleh PASUG.maka jawatan2 dan kerusi empuk serta gaji bulanan lebai2 di selangor selamat.budak2 khalid brahim dan PAS janganjadi kera sumbang membebel pkr selangor.olarmak PAS tak putus dengan pkr kahkahkah ayat gila jawatang dan gaji buta walhal terang2 buat taik dengan pkr lepas buat taik dengan parti lain dalam pembangkang.BN juga lebih baik dari pembangkang PAS yg cuba jadi pembangang asyik salahkan pehak lain.bergabung dengan bn dulu pun salahkan bn.bergabung dengan pakatan pun nak salahkan pakatan.yg bermasalah PAS tu sendiri.aku org atas pagar nampak sangat PAS ni bermasalah langsung tak boleh bergabung dengan parti lain.elok undi BN tak perlu layan puak ekstremis yg tak tahu buat kerja tahu salahkan org lain.barisan nasional terbaik.

      Delete
  15. Allah bersama imam mohd sabu demi peluasan kuasa Dan wilayah dibumi ini.

    Jemaah akan sentiasa berdiri diblkgmu menghapuskan musuh Islam sebenarnya.

    Segala puji pujian utk ahlulbait Dan imam Hussain

    ReplyDelete
  16. GHB vs PAS masuk BN
    PAS + BN = MALAY POWER
    Kelantan + Selangor PAS punya.

    Amacam .. Okay?
    Hahhaahha

    ReplyDelete
  17. Hahaha....azmin telah merasa jadi mb negeri maju dah cukup beruntung maka tiada apa kekesalan, namun mb tidak patut ditukar kali kedua sebab masalah rakyat lebih diutamakan. Paling tidak pru 14 nanti baru tukar mb baru. Tidak kira bersatu atau berpecah ! Kedudukan dun2 selangor harus di satukan buat sementara waktu walaupun dah tidak bersatu. Kalau rakyat tidak di utamakan lebih pada pangkat dan party, maka tiada guna party ini di sokong rakyat yg hanya akan susahkan rakyat! Apa bezanya dgn umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuar mulut rimau..
      Masuk mulut boya..
      Tapi jgn sekali bagi peluang dkt DAPigs.

      Apa2 pon kita balik raya dulu...
      Pro UMNO dah standby ka nk jwb soalan2 cepu emas pasai Najib & 1MDB.. dari sepupu sepapat...
      *nk selamat biar UMNO pun jgn pro Najib.

      Pro Muhyidin Yassin takpa..
      Pemimpin berjiwa rakyat..
      Dari keluarga sederhana..

      Bukan mcm Najib.. Gologan elit.
      Mana tau pasal masaalah rakyat in..

      Delete