KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 24 July 2015

SEKADAR NAK INGATKAN KEMBALI SEBAB MELAYU MUDAH LUPA .... TAK PERLU PARTI ISLAM BARU KATA USTAZ AHMAD AWANG




Tokoh ulama PAS, Ahmad Awang menolak penubuhan parti baru yang mungkin akan ditubuhkan oleh NGO Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa).

Beliau berkata demikian selepas ditanya pemberita mengenai rancangan PasMa berkemungkinan akan menubuhkan parti Islam Jun ini.

“Bagi saya, saya tak nak ada parti Islam yang baru sebab yang dah ada sekarang ini pun bukan mudah, untuk jadi (PAS) macam sekarang,” kata bekas naib presiden parti Islam itu.

Membandingkan dengan Indonesia, Ahmad berkata walaupun negara itu lebih besar politiknya kini menjurus ke arah pengurangan parti.

Ahmad berkata demikian selepas diskusi “Mempersada PAS di pentas perjuangan” di Kuala Lumpur malam tadi.

Presiden PasMa Datuk Phahrolrazi Zawawi dalam konvensyen NGO itu semalam berkata pendirian mereka sama ada membentuk parti politik atau tidak akan dibuat selepas berakhirnya muktamar PAS Jun depan.

Ahmad bagaimanapun berkata PasMa seharusnya mengekalkan tanggungjawabnya sebagai NGO seperti sekarang ini untuk membantu Pakatan Rakyat.

Beliau turut memuji usaha PasMa mengerahkan 1,000 sukarelawan di Permatang Pauh untuk membantu kempen pilihan raya kecil (PRK) sebagai sesuatu yang bagus.

“Jadi kalau dia parti politik yang baru, dia dilihat sebagai serpihan. Serpihan yang tumbuh bermula dari tidak puas hati dengan parti pimpinan yang ada berapa lama dia nak kuat.

“Kalau dia buat parti pun, dasarnya mesti macam PAS sahaja, jadi elok jadi NGO,” katanya.  

21 comments:

  1. Kah kah kah mmg dasar macai dan balaci Dap kaki u turn dan kaki koner baring mcm pkr juga !

    ReplyDelete
    Replies
    1. berita 24/4/15
      omakkau-ini kaki laga

      Delete
  2. Otak orang macam2. Sekali ikut arus dua kali ikut terus....

    ReplyDelete
  3. Terbaru...lagi pengikut dap bogel depan sogo tgh hari tadi. Apa nk jadi malaysia ni..golongan liberal tuntut hak bukan2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini gulongan yg disokong kuat oleh Pas..
      jgn lupa itu...

      Delete
  4. Ahmad Awang menolak penubuhan parti baru yang akan ditubuhkan oleh NGO PasMa kerana dia sangka Hadi Awang akan ambil balik orang yang kalah masuk dalam barisan kepimpinan baru.

    Tapi malangnya hanya dua orang saja yang terpilih sedangkan yang selebihnya dibiarkan tanpa dipedulikan. Itulah sikap Hadi setelah dapat membuang semua orang yang tidak sehaluan dengannya.

    Hadi sendiri pernah berkata, sesiapa yang tidak suka dengan cara dia, sila keluar dan cari tapak baru, dirikan masjid dan lantik diri sendiri jadi imam.

    Sikap angkuh Hadi itu telah memberi semangat orang yang tersisih untuk membawa diri mereka dengan penubuhan parti baru.

    Sekarang Ahmad Awang tidak menolak penubuhan parti baru atas nama gabongan harapan baru kerana motif perjuangannya mudah difahami dan disukai oleh ramai pihak.

    Andai kata GHB berjaya di daftarkan sebagai parti politik..... tugas pencacai PAS, akan hanya memfokaskan kepada GHB dan DAP saja.....isu 1MDB, MARA, Tabong Haji..... zero.....he..he..he..



    ReplyDelete
  5. maksud sabda Nabi saw . hendaklah kamu duduk dalam Jamaah Islam . ulasan : kalau kita lari daripada jamaah Islam sudah tentu jauh daripada bantuan dan pertolongan Allah . GHB . geng hambat biawak akan ikut yahudi sampai lubang biawak sejengkal demi sejengkal . sehasta demi sehasta . akhirnya ikut program cium anjing , acara minum arak dll

    Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

    ReplyDelete
  6. maksud sabda Nabi saw . hendaklah kamu duduk dalam Jamaah Islam . ulasan : kalau kita lari daripada jamaah Islam sudah tentu jauh daripada bantuan dan pertolongan Allah . GHB . geng hambat biawak akan ikut yahudi sampai lubang biawak sejengkal demi sejengkal . sehasta demi sehasta . akhirnya ikut program cium anjing , acara minum arak dll

    Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadith 2 siapa kah perawi nya dan dari sahih mana? Hadith no berapa dlm carta hadith jgn main sedap cakap aje.....wallahualam.

      Delete
  7. Kalau parti islam yang lain lebih baik apa salahnya.

    ReplyDelete
  8. Ketua syoru ularmak haru jin dan tuang presideng kaki kencing nak walak macam mana.

    ReplyDelete
  9. Jangan hina ularmak ha.

    ReplyDelete
  10. Hadi. Jangan tak hadi. Hentam sajalah hadi.

    ReplyDelete
  11. Dulu aku muka dia macam nak cium saja. Sekarang nak termuntah. Ptuih.

    ReplyDelete
  12. Geng Hambat Biawak @ GHB @ geng hancur berderai wajib ditolak sebab depa bukan jamaah Islam . mereka dibantu oleh kafir Dap untuk hancur parti Islam

    ReplyDelete
  13. Omak kau, aku doakan supaya engkau dengan keluarga kau kemalangan dasyat atau kena penyakit serius seperti kanser ke, aids ke, jantung ke tapi jangan mati terus biar mati secara perlahan-lahan supaya dapat lah kau merasa akibatnya menjadi penghasut perpecahan sesama Islam.. Ya Allah Ya Tuhan Ku kabulkan lah doa ku ini.. berikan lah kesengsaraan yang teramat sangat kepada Hanisya Abd Hamid kerana menjadi penghasut dan batu api supaya umat Islam di Malaysia berpecah dan seterusnya Islam terkubur di bumi Malaysia. Amin Ya Rabbal Alamin..

    ReplyDelete
  14. Bila dapat olamak sedunia yang bengong beginilah jadinya.orang berdegar-degar nak laksana hudud dia sebok pi jepung.ini bodoh yang x boleh didakwa.

    ReplyDelete
  15. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua yg mengatakan tidak benar terhadap para ulama. Selamat hari raya maaf zhr btn...

    ReplyDelete
  16. Bila pulak GHB jadi parti Islam. GHB mendasari Islam sebagai Dasar Parti dengan meliputi ruang yg lebih luas 'Gigantic Islamic Policy' bukan semata-mata Hudud. Berbeza ngan PAS... fokus Hudud sahaja. Islam itu indah dan luas... jgn disempitkan. Jadinya.. tak timbul isu tubuh parti Islam baru. Islam bukan hanya pada nama... Keindahan Islam itu pada pelaksanaannya meliputi kebajikan keadilan kemakmuran keselamatan dll kepada rakyat. Hudud sebahagian daripada itu. Jgn disempitkan pemikiran dgn tindakan yg berbolak-balik. ....dan jgn ponteng Sidang Parlimen pi mkn angin di Jepang bila nak 'table' rang undang-undang syariah tu..berani la sikit. Dlm Parlimen kena bercakap...bukan tulis fesbuk!

    ReplyDelete
  17. masuk dap kena berkawan ngan cina. masuk umno penuh ngan penyamum elite dan geng mamak. masuk pkr rojak kurang kuah. masuk pas kena wala presedeng lidah bercabang ngan ulamak separuh masak. baik masuk geng rani kulup ..hehehe..kita report polis..kipidap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah..kah..
      Geng kulup tak potong.. tak sunat laa.
      cuba buka zip seluar dia nampak belalai macam ayam piru( ayam turki)..

      Delete