KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 26 July 2015

WANITA BERTUDUNG TURUT BEREBUT AMBIL KESEMPATAN MENGUTIP DAN MELARIKAN TIN-TIN BEER CARLSBERG TERBALIK HEBUH DI MEDIA SOSIAL.



Sebuah lori yang membawa minuman keras beer jenama calrsberg dilaporkan terbalik dalam satu kejadian kemalangan di sebuah jalan Jumaat lalu.

Lori yang membawa muatan minuman keras itu dilaporkan hilang kawalan lalu terbalik dalam kejadian sekitar jam 7.00 pagi.

Menurut saksi tiada sebarang kemalangan jiwa yang dilaporkan.

Beberapa keping gambar kemalangan tersebut, kemudiannya telah dimuatnaik di laman-laman Facebbok.

Melalui gambar tersebut kelihatan orang ramai yang berada di lokasi kemalangan telah mengambil kesempatan dengan mengutip dan mencuri minuman keras yang berterabur di atas jalan raya itu.

“Memalukan, ada dikalangan mereka yang dipercayai berketurunan Melayu turut mengambil kesempatan dengan mengutip dan melarikan tin-tin arak yang berselerakan itu.

” Paling mengejutkan kelihatan wanita bertudung turut mengambil kesempatan atas kejadian tersebut” komen seorang penguna laman sosial, Facebook .

50 comments:

  1. Perempuan bertudung tu saja nak rasa air kencing syaitan atau nak duit haram dengan menjualnya balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pungut free lepas tu juai mahai2 cam beli sekaki persegi tabong 1semoh

      Delete
    2. Baru progressive, faham, inclusive. Cap roket pi Oktoberfest. Oktoberfest bukan minum sirap

      Delete
    3. Inilah Harapan Baru yang DAPig mahukan.Equal for all.

      Delete
    4. Aku berharap GHB jgn sekali Jadi Gang Halal Beer, untuk menarik perhatian roket bukit bendera Penang.

      Gang Halal Beer dulu cakap kedai 24 jam boleh jual beer. Kah Kah Kah.

      GHB ( Gang Halal Beer)

      Delete
  2. Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan percakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

    1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

    2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini GHB punya olang - GENG HAMBAT BABI

      Delete
    2. Anon 21:46 ni mesti satu geng dgn kaki fitnah pil kuda.

      Delete
  3. Membangun bersama kepimpinan chai.kepada yang menang chai sila buat kerja dan bukannya buang masa menghadikan orang yang kalah.Yang kalah akan diharuang jinkan secara automatik bila menjadi ahli parti lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kalah dduk diamlah, kalau nak kerja pegi sembah tokong Dap. Kalau tak reti nak diam pegi masuk hutan jd komunis di rejimen ke 10. Kata dah nak tubuh parti baru, buat apa meroyan mcm org gila talak.

      Org mng nak buat kerja apa pun, kao diaml sajalah, bahlol.

      GILA TALAK SELEPAS KALAH.
      GILA BABI SELEPAS KENA CERAI

      Delete
    2. Salam...kepada semua..jgnlah krn pertahankan dap, ulama dikutuk dihina..terlalu hina perbuatan anda..sekian

      Delete
  4. Berbicaralah dgn penuh adab dan sopan. Setiap tulisan kita akan dihisab dihadapan Allah rabbul jalil. Malunya kita nanti bila semuanya akan dipaparkan dihadapan kita tanpa ada satu pun yang tertinggal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya apa jawapan tuang presideng bila ditanya kenapa tuduh G18 sbg Agen DAP..ANWARIS..BARUA..TOLOL..

      Delete
    2. Baru progressive, faham, inclusive. Cap roket pi Oktoberfest. Oktoberfest bukan minum sirap

      aku takut kawan dgn roket Dari barbican terus layan stout. GHB jaga2

      Delete
    3. Salam..tuang presiden tak kata agen dap, dia kata pilihan dap, anwarinas tu betul sbb mereka perthankan pendapat anwar dari pimpinan sendiri, barua tu maknanya tali barut..betulla..knp membelakang pimpinan sendiri..tak ke tolol tu...bodoh.....sekian tk

      Delete
  5. Ahli pasiku x terlibat dlm aktiviti kutip tin beer. Haram minum beer mcm tuan pil kuda mkn gaji haram sbb ponteng dewan. Tolong jangan hadikan org yg kutip tin beer. Pesanan daripada

    Nurul Basha Batang Kecil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila babi selepas kalah
      Gila talak slps kna cerai

      Delete
    2. Baru progressive, faham, inclusive. Cap roket pi Oktoberfest. Oktoberfest bukan minum sirap

      aku takut kawan dgn roket Dari barbican terus layan stout. GHB jaga2

      Delete
  6. Baru progressive, faham, inclusive. Cap roket pi Oktoberfest. Oktoberfest bukan minum sirap

    ReplyDelete
  7. THURSDAY, JULY 9, 2015

    Pimpinan2 GHB Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

    Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GHB- LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

    Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

    Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GHB Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GHB terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

    Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

    Tulang Badak@Murtabak Waves
    Tepat, Jitu dan tidak Membodek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang babi kalau jual pasti x laku. Nanti tak cukup modal minta kat dap. Malu aku jd anak Kelantan mangsa banjir cina yg tolong. Bukan cina Kelantan tp cina dap. Hari2 sumpah dap tp tangan minta sedekah daripada dap. Ada pemimpin pasiku. Tapi harap telor je besar. Satu sen x guna. Hari2 cerita hudud tak sedar rakyat sendiri kebulur.

      Delete
    2. Kerjaan kelantan xbuat apa2 ke..cina dap bagi apa..bila pas kelantan mintak sedekah dari dap....kalau anjing katakan anjing...jgn malu jilat dibur lge ye...

      Delete
  8. Dicadangkan motto utk GHB

    Gila babi selepas kalah
    Gila talak selepas kena cerai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku berharap GHB jgn sekali Jadi Gang Halal Beer, untuk menarik perhatian roket bukit bendera Penang.

      Gang Halal Beer dulu cakap kedai 24 jam boleh jual beer. Kah Kah Kah.

      GHB ( Gang Halal Beer)

      Delete
  9. Walaupon ada orang Islam yang sekadar untuk tolong kutip untuk pemiliknya minumam haram tu, hukumnya tetap haram dan berdosa.

    Tiada pahala kalau kita tolong menolong dalam kerja-kerja maksiat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik hutan la Sham TM

      Aku berharap GHB jgn sekali Jadi Gang Halal Beer, untuk menarik perhatian roket bukit bendera Penang.

      Gang Halal Beer dulu cakap kedai 24 jam boleh jual beer. Kah Kah Kah.

      GHB ( Gang Halal Beer)

      Delete
  10. GILA BABI SELEPAS KALAH
    GILA TALAK SELEPAS KENA CERAI

    ReplyDelete
  11. Mmg manusia sekarang ni pantang diuji sikit dgn kesusahan dan kesukaran terus merintih, memberontak dan meroyan ........ tengok puak2 macai dan balaci DAP depa dok kutuk ulamak dan marahkan ulamak bila dikatakan cari redha ilahi sbb depa utamakan redha undi dan cina Dap ........... depa nak tongkat langit tak ingat mati , nanti kat akhirat kita tengok apakah puak2 Dap akan membela depa dpd api neraka ? Bodoh piang puak2 macai PKR dan balaci DAP ni ......... la ni NASA sendiri pun akui tentang kebenaran Islam spt kehebatan lailatul qadar dan batu hajarul aswad hingga ada pegawai NASA yg telah memeluk Islam tapi kat malaysia ni ada melayu islam bahlol nak cemari Islam dgn agenda sekular, kristianisasi, cauvinisme , lgbt dan sebagainya .............. ulamak terus difitnah dan dicaci ....... LGE dan LKS dipuji dan restu dicari hanya kerana mengejar cita2 politik depa Jaguh spinner macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk, addin, sisi bukit, alhussyen, bloglistb dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm ! Depa tuduh TGHH suka kata barua dan tolol ………….. sebagai seorang ketua sesebuah organisasi adakalanya perlu ditegur agak keras anak buah yang buat kesalahan yg tidak wajar secara semberono walaupun berkali2 diingatkan bagi menimbulkan kesedaran lagi pun pun alquran pun ada sebut perkataan bodoh dsbnya kepada manusia yg degil seperti ini agar mereka sedar. Depa kata TGHH suka ponteng sidang parlimen sedangkan TGHH mungkin ada komitmen lain …………. Tapi hairan bila depa boleh pejam mata bila Anwar dan LGE ponteng sidang parlimen utk bercuti di New Zealand dsbnya. Depa kata Pas nak UG dgn umno ………….. tapi sampai sekarang tak da UG …………….. yg ketaranya PKR dan DAP yg bersungguh2 nak UG dgn umno tapi depa spin jadi CG (CaretakerGovernment) …………. nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn boleh, UG boleh ,ponteng boleh, tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang masa je layan puak-puak yg jadi Gila babi selepas kalah, Gila talak selepas kena cerai.

      Delete
    2. Ada rancangan UG tapi kena tangguh dulu pasal ramai ahli sekarang nak pakat pakat berhijrah mengikut wadah baru, Tak percaya sila tanya Hassan Ali, Ustaz Nash, Ustaz Haron Din ataupun Tuan Guru kita sendiri.

      Delete
  12. gila puak2 tuang guru pil kude ni dah boleh diubati lg...kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila pil kuda ada ubat, gila pil babi jd mcm GHB - Gila babi selepas kalah.

      Delete
  13. Ya allah omak, kenapa terlalu buruk sangka. Mungkin dia sekadar mencari benda lain atau mengambil kotak kosong. Tak boleh begitu, mesti bawa empat saksi kalau nak tuduh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takat punggut tin yang pecah untuk direcyle pon heboh sehadi.

      Delete
    2. Anon 23:23...salah tu...hadi sekampung...kahkahkah..lawok lawok.

      Delete
  14. Isteri di pecat dan suami di pukul, kenapalah puak Pas ni mcm UMNO sudah. Kita boleh berbeza pandangan dan jua bebas sokong mana mana perjuangan. Kalau kita mengunakan kekerasan bermaksud kita tidak punya ahklak dan tidak beriman kpd allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah dah insaf, tapi kalau tak kaitkan perangai buruk dan hodoh kita dgn org lain tak boleh ke?

      Delete
    2. Ahklak x penting...yang penting menghadikan orang

      Delete
  15. Saksi yg tgok tu sorang peliwat
    Seorang pernah kna tangkap khalwat
    Seorang pelakon video lucah
    Seorang lg kntoi melancap dpn laptop.

    ReplyDelete
  16. Aku rasa puak yang kuat mencarut, memcaci dan rasist di dalam ruang ni adalah kalangan troper UMNO. Tak mungkin ahli PAS mempunyai akhlak seburuk ini. Ini strategi UMNO untuk memburukkan imej jemaah Pas yang ramai dari gologan agamawan, ustaz dan ulama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tuang kuat menghadikan pemimpin pas sendiri, apalagi ahli dibawahnya.Terimalah seadanya kepimpinan kertas chai

      Delete
  17. Sya, kita tak nak Ada ikatan dgn pas tapi saya Nak cadang adalan kerjasama untuk pembagian kerusi. Bukan tak yakin boleh menang tapi perjalanan kita ke putrajaya lebih mudah. Kita sama2 boleh jatuhkan UMNO. Minta pas nyatakan pendirian hubungan dgn UMNO supaya kita penyokong ghb Jelas dan pengundi semua Jelas.

    ReplyDelete
  18. Kesian mana pergi pun mesti jumpa orang UMNO dan PAS yang gila babi. Topik lori angkut beer terbalik. Lepas tu habis melalut. Disinilah terserlah kebijaksaan Almarhum Sir Sultan Omar Bolkiah (Sultan Brunei) yang tidak mahu masuk Malaysia sebab Almarhum tahu negaranya akan jadi miskin dan rakyatnya jadi susah. Sebab itu juga dia telefon Lee Kuan Yew bila Singapura ditendang kerajaan UMNO dari Malaysia. Sekarang Singapura dan Brunei menjadi sahabat baik. Baik dari segi ekonomi dan juga pertahanan. Yang best nya UMNO Singapura mati tak berkubor di Singapura. Syabas Pak Othman Wok!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. N3 yg cukup ilmiah. Klu kita sabar sikit msa lg umno Msia juga akn berkubur.

      Delete
    2. Elok sgt kalau kau jd rakyat Singapura pulak, aku setuju sgt, sangat-sangat setuju kalau org cerdik mcm kau ni jd warga Singapura, kalau boleh kaum keluarga sahabat handai, taman perumahan kau tu, kau ajak sekali. Aku setuju sgt sgt. Biar org yg bodoh mcm aku je yg duduk di Malaysia ni, tak apa lah. Ini negara demokrasi, tolong...tolong dan tolong cepat cepat keluar pergi Singapura.

      Delete
    3. Perlu aku ulang lagi sekali, Malaysia mengamalkan demokrasi yg tidak sempurna, Singapura lebih sempurna demokrasi nya, oleh itu tuan2 berdua hijrahlah kpd yg lebih baik, mengapa masih menunggu? Biarlah hari esok tuan2 lebih baik berbanding hari ini. Dan aku cukup hairan mengapa Melayu Singapura nak sgt jd warga Malaysia, adakah mereka mendapat info yg salah dr rakan dan saudara mereka d Malaysia? Atau Melayu Singapura semua bodoh. Kalau Melayu Singapura semua bodoh, eloklah mereka semua dtg ke Malaysia, supaya Melayu Malaysia yg cerdik cerdik pergi ke Singapura pulak. Lagi cepat lagi elok.

      Delete
  19. dap dan pkr berpisah tiada dengan arak

    ReplyDelete
  20. Anon 7:35 & anon 8:37, cepatlah bertindak, kau org berdua org cerdik, tak malu ke makan dlm tandas sambil berak? Perogol pun tau malu, tutup muka bila org nak ambil gmbor.

    ReplyDelete
  21. hidup umno...
    parti melayu lain dah nak lingkup...
    berpecah belah, bercerai berai, lawan tabur fitnah, lawan pejatuh sesama sendiri, yg jahil dah tah hormat ulamak, yg alim masih gila jawatan dan habuan dunia yg tak seberapa.. yg buat2 alim masih berlakon tunjuk pandai dan warak taik kucing..
    ada lagi melayu yg sangat bodoh mengambil DAP tempat.bergantung..cina komunis dijadikan idola dan rakan seperjuangan dunia akhirat..
    elokla melayu2 bangrap lahanat ni tolong cina, ikut cina makan babi cina..main anjing2 cina.. betapa hinanya kelakuan mereka mencari makan dengan menjual maruah diri..
    ulamak pula tak boleh ditegur terus.melenting...
    macam mereka ni maksum..kata2 mereka semua betul wajib ikut walaupun kata2 itu tidak sesuai dng hukum dan keadaan semasa...
    budak2 baru lebai kulup pula nak tunjuk pandai , bercakap berbelit2 macam lidah biawak bercabang..pada hal pengalaman dpm parti bari setahun jagung dah nak tunjuk jagoh..
    ndak tak ndak perlu sokong umno walaupun ada seekor dua yg telan duit haram..

    ReplyDelete
  22. dah agk dh dua ekor balaci melayu bangsat (puak ummnoo ckp).Nk ckp politik sgt kalu dh bengap, asyik SPIN ayat lame je. Oooooo patutlh anak buah Ahmad Maslan.

    ReplyDelete