KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 28 July 2015

JANGAN SALAH DAN MARAHKAN NAJIB ISU MUHYIDDIN YASSIN DIPECAT ... DIA HANYA IKUT NASIHAT MAHATHIR SAHAJA .. KALAU NAK MARAH ... MARAHLAH MAHATHIR.

Kira-kira dua bulan lalau Tun Mahathir telah memberikan nasihat kepada najib Razak selaku Perdana Menteri agar buang sesiapa yang tidak menyokong beliau.

Setelah sekian lama bersabar dan memberi peluang agar barisan kabinetnya bersatu dibelakang beliau sama-sama mengemudi negara ikut acuan dan kehendak pentadbiran beliau maka hari ini Muhyiddin Yassin dipecat sebab terlalu lantang secara terbuka menyerang dan mengehnatam dirinya sebagai perdana menteri.

Kesabaran ada batasannya .... lagi pun sebagai menghormati Tun mahathir rasanya maka nasihat dan pandangan Mahathir dua bulan lalu dipalikasi dan dilaksanakan.


PUTRAJAYA 1 Jun 2015 – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, jika beliau berada di tempat Datuk Seri Najib Tun Razak, beliau tidak teragak-agak untuk memecat mereka yang tidak sehaluan dengannya.

Malah menurut Dr Mahathir, ketika era pemerintahannya dahulu, beliau pernah melakukan perkara sama sambil memberi gambaran, Perdana Menteri juga akan berbuat demikian.

“Kalau saya Najib, saya buang sajalah orang tak suka dengan saya... saya buang. Dulu pun saya buang banyak orang,” katanya ketika ditemui media selepas merasmikan pertandingan penulisan esei dan foto anjuran Yayasan Maybank serta Yayasan Kepimpinan Perdana, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas soal beberapa menteri Kabinet yang dilihat mengkritik cara Najib menangani isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan menggesa agar ahli lembaga pengarah syarikat itu dipecat segera.

Beberapa kenyataan dan gesaan itu datang daripada Timbalannya sendiri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), Datuk Abdul Rahman Dahlan serta Ketua Umno Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee.

Laporan akhbar tempatan hari ini melaporkan Najib juga telah memberi kata dua kepada barisan Kabinetnya supaya letak jawatan jika tidak mahu bersama-samanya dalam pemulihan 1MDB pada Jumaat.

Setakat ini, hanya Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang memberi persetujuan bersyarat dalam perkara itu... SINAR HARIAN

49 comments:

  1. Lantik pengerusi PAC yg sedang bt siasatan 1mdb, nur jazlan jd timbalan menteri, buang gani patail yg arahkan tahan reman pesalah 1mdb...ini semua nak lambatkan siasatan & beri tekanan pada jawatankuasa lain. Takut ke najib?? Telur masuk dalam ke?? Buat masa skrg suruh rosmah urutkan pun mungkin tak keluar..ni semua nak lambatkan masa nak tutup lubang 1mdb. Akaun, jejak 1mdb & duit kasi sorok. Apa punya perangai penyamun kau waris ni?? Tun razak & tun rahah ajar kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. gi jawatan kat Lim Mat Sabu lahhh. Dia tak da jawatan. sebab kalah. Bagi jawatan tak da portfolio lepas tu lantik Lim Hanipa, Lim Kalid DLL aebagai pengarah bawah lim mat sabu. Gerenti depa akan bodek BN.Dan tak bodek DAP

      Delete
    2. 19.46 kau ni mabuk susu rosmah kot

      Delete
    3. najib bikin silap sepatutnya dia lantik TSKI jadi timbalan perdana menteri.baru malaysia boleh maju.

      Delete
    4. hahaha......politik malaysia dah sasau! anwar dlm penjara pun ketawa besar sakit perut ...walaupun dipenjarakan ,namun malaysia tetap tidak selamat dari bala yg melanda ekonomi penyamun pengkianat dll....!
      walau siapa pun di tukar di buang di lantik tetap tidak dapat selesaikan masalah besar yg melanda negara hanyalah melengah2kan dan melambat2kan, ini hanya menunggu perubahan yg mungkin belaku dan mungkin jahanamkan lagi ekonomi negara yg semakin runcing. mata wang terus jatuh ekonomi semakin lembat harga semakin mahal pelabur semakin takut rakyat semakin mabuk,entah bila akan cerah masa depan malaysia yg sering di impikan oleh lapisan masyarakat . yg pasti satu demi satu perubahan akan belaku dari politik pembangkang hinggalah pemerintah,rakyat bila lagi nak berubah ?????

      Delete
  2. Puas hadi serban dgn harun jin membodek. Tak dapat juga masuk kabinet najib.
    Nasi lemak buah bidara
    sayang selasih hamba lurutkan
    buang jebon buang semuanya
    kerana ahjib gor hadi turutkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi jawatan kat Lim Mat Sabu lahhh. Dia tak da jawatan. sebab kalah. Bagi jawatan tak da portfolio lepas tu lantik Lim Hanipa, Lim Kalid DLL aebagai pengarah bawah lim mat sabu. Gerenti depa akan bodek BN.Dan tak bodek DAP

      Delete
    2. 19:47 sudah2la simpan sikit bangang tu

      Delete
  3. Hishamuddin pondan tak frust ke? Jawatan tpm tu...ahli jawatankuasa masjid. Nak mantapkan lagi sokongan rakyat, najib kena lantik rosmah jadi senator seterusnya jd tpm. Kabinet laki bini..baru mantap. Bijak menabung, bijak juga belanja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berilah jawatan kat bini Anwar. Baru tenang Skit. 2014, Bini dia tak dapat Jadi mb.

      Bini dia ada jawatan, makan nasi dgn labu rebus pun sedap

      Delete
    2. 19.49 mabuk minum susu rosmah

      Delete
    3. Kenapa bangang sangat anon 19.49.
      Berbeza benar antara bini Anuar dgn bini Najib.
      Bini Anuar Doktor @Presiden PKR.
      Bini Najib lulusan SPM je..
      Bini Anuar berkhidmat utk rakyat.
      Bini Najib menghabiskan wang rakyat

      Delete
    4. Bini najib lulusan spm? Kau sekolah org cacat otak ke dulu?
      Itulah lain kali bacalah nst, jgn bca keldaian daily atau haramkah haramjadah. Dahlah otak tu cacat.

      Delete
    5. 22.14 yang bahalol, SPM tu maksudnya Surirumah PM je, tak ada jawatan apa pun. Yang nak pegang potfolio beratus juta tu kenapa? Tu lah akibatnya asyik baca surat khabar macai.

      Delete
    6. Anon orang kaya..sebab tu sokong rosmah

      Delete
    7. Cai2 BN ni baguih. Sedut telur pemerintah kemas sampai jadi licin. Esok luse kalau dh ade cahaya mata tu ajar la dieorg main keris dgn cak lempong. Dh besar anak2 tu esok boleh duduk sebelah jibby continue sedut telo die sampai geleber kulet...

      Delete
  4. Tak marah Najib


    Padan muka mahiaddin !!!

    Dulu kata Anwar pengkhianat melayu dan pas.party ajaran sesat..

    Padan muka ko tali barut mahafiraun

    ReplyDelete
    Replies
    1. elehhhhhh anwar papa nepotism. Bini first rakyat last

      Delete
    2. 19:53 jawapan setaraf budak tak lepas tingkatan 3. Siyan mak bapak tungkus lumus keja nak skolahkan kau. Stakat tu sj pemikiran.

      Delete
  5. Aku tak pelik Muhyidfin Yasin sedih. Tapi aku pelik gang GHB, mengamuk sebab kalah. La ni berharap kat roket

    Dei Tambi GHB, Bowdow nya kamu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak sedih peristiwa yg sama berlaku kat GHB. Fitnah di tabur olh GSB Geng Serban Besar hingga pas hancur. Kini yg tinggal dlm pas hanya geng siku dan lutut yg bodoh berpolitik. Klu bab mandi wajib mereka mmg pandai.

      Sekian terima kasih.

      Nurul Basar Kote Kecik

      Delete
    2. Mandi wajib tu fardhu ain, kau mmg tak mandi wajib sbb kote kau kecik, telor je yg besar.

      Delete
  6. GHB Ulangi Sejarah Buruk Semangat 46
    Dulu Tengku Razaleigh buat.

    Sekarang Lim Mat Sabu ikut

    Tahun 1996 Tengku Razaleigh isytihar Semangat 46 putus hubungan dengan PAS. Namun, Tengku Razaleigh tidak izinkan Timbalan Menteri Besar II dan 3 exco Kelantan wakil S46 letak jawatan dari kerajaan Kelantan.

    Hari ni Lim.Mat Sabu n friends nak buat party pecahan tapi tak mau blahh

    Alasan yang Lim Mat Sabu guna sama dengan alasan yang Tengku Razaleigh guna:

    Lim Mat Sabu ==> Mandat YB G18 dipilih atas mandat PR bukan mandat PAS

    Patutlah Tengku Razaleigh jadi calon Perdana Menteri

    Sama Lim.Mat Sabu fengan Tengku Razaleigh rupanya.

    Tulang Badak@Murtabak Waves
    Tepat, Jitu dan tidak Membodek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang babi kalau jual pasti x laku. Nanti tak cukup modal minta kat dap. Malu aku jd anak Kelantan mangsa banjir cina yg tolong. Bukan cina Kelantan tp cina dap. Hari2 sumpah dap tp tangan minta sedekah daripada dap. Ada pemimpin pasiku. Tapi harap telor je besar. Satu sen x guna. Hari2 cerita hudud tak sedar rakyat sendiri kebulur.

      Delete
  7. Aku dah lama kata, Bila TSKI kena pecat, PKR Jadi haru biru. Anwar kan king of nepotism. Semua bolei mampos., jawatan sila beri kat Bini anuar.

    King of nepotism tengah panic, Pas dah merajuk sebab Clan Kajang Move mensabotage PAS dari i dlm mrelalui Gang Hati Busuk (GHB). Take percaya? GHB dok angkut Saifuddin Nasution pi rata. Takkan Saifudfin orang.MIC.

    Wei Anuar Lahabau, TSKI kamu pecat, PAS kamu sabotage. Inikan orang ug brrsama kamu DLM masa kamu susah??? Tapi kerana nepotism dia sanggup buat khianat

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Forever

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulasan Jeff Ulu Babi mmg mantap. Mantap bab dengki dan busuk hati. Buat apa kau Jeff Ulu Babi bergiat dlm politik. Kepakaran kau jual daging babi. Paling untung jual kat geng umno di Sabah.

      Delete
  8. Teori konspirasi semakin terdedah.

    ReplyDelete
  9. Najwa bole la nysnyi lagu ....senyum tak perlu kata apa apa.....nnti muhyuddin bole tido lena

    ReplyDelete
  10. Rasalh mcmana anwar rasa 17 tahun lalu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bezanya dia tak buat keje jijik jubo menjubo mcm anwar aljubori..ngeh3

      Delete
    2. 22:12 suka main jubo ye tp tuduh anwar plak.boddooo

      Delete
    3. 22:12 Itu personal problem. At least die x bawak lari duit tabung.... cing*. Eh, bunyi duit cecer la. Spe yg bawak lari tu. Jeng jeng jeng

      Delete
  11. Sesiapa sahaja yang menghadikan bini semoh akan mendapat hadi'ah.

    ReplyDelete
  12. Bukankan cerita jubo menjubo ini rekaan umno semata2. Bila umno rasa tergugat jubo sepol jd pertaruhan. Kini Sepol hidup senang dgn wang ganjaran KAMBING HITAM.Tujuh keturunan akn tanggung malu maruah diri jd pertaruhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xmana senang nya.balasan nye cpt je tiba
      Tgk jela nanti

      Delete
  13. Kemana tumpahnya budu kalau bukan disushi.itulah perumpamaannya.Hanya dollah tersingkir tanpa menyingirkan sesiapa.Tuang presideng sushi kena lebih tunjukan komitmen padu dalam menongkat umngok barulah jawatang tpm tu semakin dekat.Lagi banyak menghadi pakatan (dah mapuh) semakin hampir dengan siku dan lutut.

    ReplyDelete
  14. ceh... ingat pecat muhyiddin ganti hadi . baru la kayo..

    ReplyDelete
  15. Sian muhyidin.tp xpe, mampu ke najib bertahan.tgklah drama seterusnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ingat mohyi nak masuk Pas
      rupanya hampas....

      Delete
  16. ingat ke pecat Mohyi.. ganti rosmah..
    ni yg aku frust..

    ReplyDelete
  17. Patut la pemimpin UMNO mkn kurang pemikiran.
    Sapa yang tunjuk lebih bijak akan dibuang..
    Yang Pak turut dinaikan pangkat.
    Sapa tak kenal Zahid Nissan March.
    Muhyiddin.. Dihukum kerana cuba bersuara untuk menyampaikan hasrat majoriti rakyat.
    Zahid track dia laju.. Lebih kurang Anwar.
    Walaupun berlainan politik..
    Sahabat tetap sahabat...

    ReplyDelete
  18. Patut la pemimpin UMNO mkn kurang pemikiran.
    Sapa yang tunjuk lebih bijak akan dibuang..
    Yang Pak turut dinaikan pangkat.
    Sapa tak kenal Zahid Nissan March.
    Muhyiddin.. Dihukum kerana cuba bersuara untuk menyampaikan hasrat majoriti rakyat.
    Zahid track dia laju.. Lebih kurang Anwar.
    Walaupun berlainan politik..
    Sahabat tetap sahabat...

    ReplyDelete
  19. zahid tu dulu memang penyokong dan menyanjung anwar.. itu dulu... tapi masa mengubah manusia (walaupun pemikiran mungkin tidak ikut berubah sama) tapi sekarang dia dah jadi TPM kita belum tahu apa pula tindak tanduk dia pada masa hadapan. Soalnya mudah saje ; sekarang ni Najib yang tersepit (samada dia sedar atau tidak ) dengan segala macam mehnah dan masalah yang bertimpa-timpa dia akan membuat apa saja keputusan untuk menyelamatkan diri dia walau ianya bersifat sementara. Cuma yang pasti lagi jelas Najib akan terus menempuh kesukaran yang lebih mencabar dan menyiksa dia (samada secara langsung mahu pun secara tidak langsung ) Dan dia pasti amat menyedari sekiranya dia melepaskan Jawatan PM pada ketika yang amat tidak menentu seperti sekarang ni pun belum tentu membantu dia melepaskan diri dari kemelut yang bermula dari salah laku beliau sendiri dan berlanjutan sehingga peringkat yang amat kronik dan semakin membelit dirinya.

    ReplyDelete
  20. Bala menimpa najib dan negara satu persatu atas kejahatan yg dia lakukan...

    ReplyDelete
  21. yg baru kena lantik pun belum tentu selamat

    ReplyDelete
  22. umnobn dah nak padam la tu

    ReplyDelete
  23. betul tu.. pttnya lantik rosmah mansor bukan zahid.

    ReplyDelete
  24. Maksudnye apa? Itu menunjukkan yg Jibby dh start ketaq pale lutut. Duduk x senang tido x lena. Bkn susah pun nk kasi tau rakyat yg dana IMDB tu gi mane. Paham2 je la. Jib jgn jadi kepala bana bole x? Ingat rakyat zaman skrg ni otak mcm orang ice age ke ape. Cuba la citer betul2. Perut tu jib... perut tu jib... Beringat sikit. Anak bini yg menanggung kelak.

    ReplyDelete