KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 20 July 2015

BETUL KE GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) SUDAH BERJAYA LUMPUHKAN PAS KELANTAN?????



Kalau dibaca kepada semua ungkapan dan ayat-ayat dari pencinta dan pendakap Gerakan Harapan Baru (GHB) yang satu dunia pun tahu mendapat restu dan sokongan padu dari DAP .... digambarkan seolah-olah Perjumpaan Gerakan Harapan Baru di Dewan Perniagaan Cina Kota Bharu semalam suatu gelombang oren yang bakal melanda dan meranapkan kerajaan PAS Kelantan.

Aduh!!! begitu sekali tinggi sungguh keyakinan puak-puak ini ... seolah-olah kehadiran lebih kurang 1,500 ke 1,600 itu adalah jumlah keseluruhan pengundi berdaftar Kelantan tidak termasuk yang hadir tidak kurang ramainya sekadar mau mendengar celoteh para pemimpin GBH tetapi undi dan sokongan tetap padu dan utuh bersama PAS.

Kalau begini pergiraan dan analisis politik diamalkan oleh pendakap GHB mesra intim lagi ketat DAP ini guna pakai sebagai kayu ukur sokongan rakyat terhadap pertubuhan mereka ... maka tidak hairan mereka ini akan hanyut dan tenggelam dalam kepompong khayal dan syok sendiri tanpa melihat kepada realiti serta berpijak dibumi yang nyata.

Perlu ingat ... warga Kelantan cukup terkenal bersifat ingin tahu perkara baru ... akan mencuit minda mereka untuk diajak berfikir dan menilai ... mereka bukan jenis hadam dan telan bulat-bulat apa jua kisah yang dihidangkan .. sebab itu warga Kelantan cukup terkenal sebagai warga yang bijak berpolitik dan tidak mudah diperbodohkan dengan propaganda murahan yang memperlekeh dan menghina kebijaksanaan mereka.

Jika mau mempengaruhi jiwa dan minda rakyat Kelantan harus pemimpin kelahiran Kelantan yang amat disegani menjadi peneraju selain penceramah utama .. adakah Datuk Wan Rahim Ketua PAS Kawasan Kota Bharu seorang pemimpin tempatan yang disegani???

Bukan nak mengata tetapi lihat sahaja barisan pemimpin GHB yang hadir malam tadi memberikan ucapan berapi-api ternyata masuk telinga kanan keluar telinga kiri .. ucapan-ucapan sekadar penghibur lipur lara dan halwa telinga.

Selalunya mana-mana program pusingan pertama atau salam pengenalan lazimnya  memang dijangka akan mendapat sedikit sambutan baik kerana orang ramai ingin tahu mengenainya.

Namun, dengan pengedaran masa dan ditelan waktu, ia akan mula kehilangan tarikan selepas itu.

Perhimpunan GHB di Kota Baru malam diketuai Ahli Parlimen Kuala Krai Dr Mohd Hatta Ramli dan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.

150 comments:

  1. Dkt TV takde tunjuk cerita sarkis..
    GBH datang buat sarkis apa salahnya layan.
    Boring gak tak buat apa KT rumah cuti raya ni.
    Layan mat sabun buat lawak lagi best.
    Tak semestinya dtng kawe sokong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mst suke main sabun yek.kahkahkah

      Delete
    2. Sapa yang ikut Mat Sabun diorglah yang kaki Sabun...
      Wakakakaaa....
      Jgn lupa beli kuih Akok Norma. Kegemaran tue preside GBH " Gagasan Haru Biru " Mat Sabun.

      Delete
    3. Main sabun xpe jgn mabuk pil kuda sudahla. Kahkahkah

      Delete
    4. KALAU TS KHALID IBRAHIM TURUN PASTI SELURUH ORANG KELANTAN AKAN DATANG .MAKLUMLAH ORANG PALING RELEVAN DALAM MALAYSIA NI.TAK CAYA TANYA OMK

      Delete
    5. ni sekor lg hok gong...mat sabu dok mari la ngor, dio gi perlis...btl2 mabuk pil kudo supo presiden pasikulutut.

      Delete
    6. HOHOHO.....PENDAKAP....

      BAHAGIANYA OMAK KAU DENGAN SIAPA YA...? SILA KLIK...

      kalu tak klik kempunan korang...hahahaha

      Delete
    7. GHB ADA BERANI KE LANGGAR BAIAH TALAK 3??? GILA NAK KENA CARI CINA BUTA LG...UNTUNG LA KALAU CINA BUTA TU TAK PANJAT BEKAS BINI..KALAU DIA TAKNAK LEPASKAN...KAN KES NAYA. GHB NI OMONG KOSONG JE....STKT GERTAK. INI MESTI TGH DOK KAWTIM BLKG SUPAYA TERUS JADI CALON PRU14...KAHKAHKAH

      Delete
    8. Kenapa sejak akhir2 ni bila ada parti baru muncul, ulamak2 Pas susah nak tidor malam?

      Delete
    9. PAS NI IBARATNYA MACAM HEMPON NOKIA 3310.
      PARTI BARU NI PULAK MACAM SAMSUNG NOTE 6.

      KORANG MASIH NAK WALA' KAT NOKIA 3310?
      KORANG TAHU APA KELEMAHAN NOKIA 3310?
      SMS AJE BOLEH PAKAI, LAIN2 SUMA TAK BOLEH PAKAI....

      BAIK TUKAR KAT SAMSUNG NOTE 6.
      TAK PUN TUKAR KAT IPHONE 6 ULTRA.
      SISTEM DIA LEBIH CANGGIH BERBANDING NOKIA 3310...

      Delete
    10. walaupon nokia x canggih.tp bateri tahan lama

      Delete
    11. tq bro 16:19

      aduh mesranya pasangan ini

      sygnya belum ada jodoh

      parahnya gagal dlm percintaan

      buang emak buang saudara
      perjuangan lagi la kena buang jauh2
      demi cinta ku turutkan segalanya

      semuga ketemu jodohnya, maka tidaklah merapu lagi dlm dunia cyber mcm umi hafilda yg dah 'merasaa' tu

      rupanya umi menggila selama ini sebab tk dpt anuuuu

      syukurla dh dapat.

      omak bila lagi


      Delete
  2. Warga kelantan dah ambil pelajaran dari kes banjir smpi skrg mrk duk dlm khemah lagi dlm pomerintahan passikulutut. Diorg dah taubat nk undi pasikulutut lagi.ghb wadah baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku orang Selangor pun sakit hati juga . Aku ada juga saudara disana yang hidup begitu. Cerita hudud tak habis-habis. Cerita jebon tak habis-habis. Rakyat sendiri pun tak boleh bantu. PRU kali ni kasi dlingkup itu parti. PAS telah tidak ber'roh' selepas Almarhum Tuan Guru Nik Aziz meninggalkan kita.

      Delete
    2. selagi PAS berkuasa di kelantan selepas era TGNA, maka selagi itulah rakyat kelantan kena standby khemah selamanya

      dok la dlm khemah selamanya, jgn terima bantuan DAP nnti dok rumah DAP otomatik jadi kafir

      selagi hudud tk dilaksana di kelantan jgn harap dapat khemah baru

      Delete
  3. omak dah pakai matematik cara Rais Yatim dah plak hahaahaa...yg betul kena cakap betul baru org respek kalau merapu camni dah mcm papagomo dah plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. demi cinta pd khalid, tk pedulilah prinsip, org nk benci pun tkkisah
      jadi papagomo betina pun omak rela... papagomol

      begitulah hebatnya cinta buta omak pada khalid

      hebat khalid ni, byk hutang pun masih dicintai seorg wanita kegersangan

      Delete
  4. Dari seluruh ucapan2 GHB yang berapi itu, hanya perkatàan 'melawan UMNO' yang berjaya menawan hati pendengar. Ini kerana perkataan tersebut kini sudah hilang dalam Kamus Pas.

    Dan kalau begini pergiraan dan analisis politik diamalkan oleh Omak Kau selaku pendakap mesra intim lagi ketat T.S Khalid ini diguna pakai sebagai kayu ukur sokongan rakyat terhadap GHB maka nasib pembaca sama dengan nasib Omak kau sekarang.

    ReplyDelete
  5. Tak kisahlh dpt sambutan ke tidak tapi sekurang2nya ada jgk yg tak senang duduk dibuatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak senang duduk? Lagi parah pun ada. Yang tak boleh tidur malam kalau tak makan ubat tidur pun ada, yang mulut berbuih asyik meracau bila dapat mikrofon pun ada. Yang tak lalu makan pun ada. Yang terpaka makan viagra pun ada sebab hati terlalu bimbang hingga awang pun tak berselera nak mematok. Itu sebab kecoh satu parti. Ingat depa ambik pot sangat pasai rakyat? Rakyat makan ke tak makan, rakyat duduk bawah kemah ke atau bawah kolong. Pirah semua ingat pasai perut and the angry bird bawah perut!!

      Delete
  6. Tak betul tu Oamk kau,Pas belum lumpuh lagi ,GHB hanya kenakan sikit je dulu,Pas hanya rasa kebas2 .belum lumpuh.tapi dah hampir dah nak jadi strok.kalau lumpuh tak bestlah ,biar terketar2 dulu,biar rasa akit dan siksa dulu kemudian lumpuh dan tak mati agar Pas daopat lihat kejayaan GHB.macam tu ,apalah Oamk kau ni.jangna kau pulak yang lumpuh udah.

    ReplyDelete
  7. PAs patut belajar bersyukur sbb.apa yg.ingin di bersihkan dlm.muktamar(kemenangan paling jijik)telah ditakdirkan oleh Allah swt..PAs atau yg.sedondonnya just boleh happy2..Apa lu kisah GHB nak melalut ka..Yg.pastinya kita tunggu dan lihat..janji hati mau gumbira di hari raya so selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pas dah lumpuh kenapa bos bos GHB tak keluar2 dr pas.tak confidem keeee.kahkahkah

      Delete
    2. Nk keluar watpe. Dh tubuh parti baru nanti automatic keluar ko jgnla tunjuk sgt bangang ko tu.hahahaha

      Delete
    3. razak ajak ni ahli PAS gamoknya.
      tp sayang perlembagaan PAS yg simple pon dia tak tahu.
      macam ulamaknya juga tak pandai politik.

      Delete
    4. pas keluar PR dulu lah

      tk mustahak GHB keluar PAS akan berlaku otomatik la

      yg pas tk pecat2 mereka kenapa?

      asyik ugut tk sudah2, mcm wrestling je la... ckp byk bertindak tk berani

      mcmana nk buat hudud klu lemah syahwat pas ni

      Delete
  8. buat blogger omakkau..saya dah ikuti blog ni 2tahun lebih.suka saya membaca penulisan dari omakkau..tp sejak dari kes azmin ali jadi mb selangor banyak post dari omakkau berubah 90 darjah..lama kelamaan hgga la ke post yg ini post2 dari omakkau tiada beza nya dgn membaca utusan malaysia..selamat hari raya sy ucapkan..maaf zahir batin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....ni sy setuju dan memang dah mcm utusan dan lain2 nya mereka cerita yg tidak setulus berat sebelah. Org ramai 1500 atau lebih di katakan tidak bermaksud semua kelantan sokong tapi yg pas buat di johor dlm ratusan di katakan biar gambar jadi bukti rakyat johor masih kuat sokong pas!! Memang buat ulasan yg tidak betul malah gambar pun dikecilkan utk nampak tidak ketara. Namun tak apa mat sabu tak kisah semua itu, biar masa buktikan party baru ini nanti mampu buat kejutan.

      Delete
    2. sdr nak tahu kenapa Omak berubah sejak azmin jadi MB? Cuba Lihat di sini dan di sini anda lihatlah berapa rapatnya Omak dengan Khalid

      Delete
    3. cinta dan sex adalah 2 senjata ampuh yg blh menjerumuskan seseorg pejuang

      kita menghormati kecintaan omak pada khalid hingga perjuangan nya pun berasaskan pujaann nya itu

      tapi maaf lah , kepentingan rakyat lebih utama dpd kecintaan 2 insan sejoli yg tk berapa nk boleh berjoli sekarang ini

      tqvm bro 21:14

      foto itu menjelaskan segala2nya

      Delete
  9. Apa ada pada pemimpin yg kecewa dan pentingkan diri sendiri....jgn jd munafik?????

    ReplyDelete
  10. PAS ada satu juta ahli + UMNO ada tiga juta ahli = Tetap menang PRU14. Jadi korang jangan perasan ambil ahli Puterajaya. Sokong Omak dan PAS UG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik terang dn jelas selama ini UGPAS memang pengkhianat PR

      DAP adalah punch bag utk halalkan kerja2 haram jadah PASUG berselingkuh dgn umno dlm semak

      tq bro 12:23

      Delete
  11. Berikut ni ucapan LGE memburukkan Islam:

    Why should the relationship between God and humans be that of lord and slave? Muslims are being indoctrinated into believing that they are mere slaves and that they must serve God, even to die for God. And that is why we have many Muslim suicide bombers and jihadists.
    One you are born a Muslim or convert to Islam you are not allowed to leave Islam. Although this may not happen in Malaysia, yet, the punishment for apostasy is death.
    It is comforting to know that the progressive Muslims oppose Hudud and that is why they oppose PAS and have set up a new Islamic party. Under Hudud, Muslims may not leave Islam. Muslims must be allowed to leave Islam if they want to. That is what civil liberties and progress is all about — your right to believe or to not believe in God.
    Most of the problems in the Muslim world are due to religious extremism. And this extremism is the result of religious schools or madrasas. The Taliban is one classic example. If you want to end religious extremism then religious schools should be closed down. Children should not be forced to attend religious schools that poison their minds and turn them into Islamic nut cases.
    We certainly hope that the new Gerakan Harapan Baharu Islamic party will fight to end all this and ensure that Malaysia becomes a progressive society where freedom of choice and civil liberties is placed above everything else. We do not want to see just another Muslim party that is the clone of PAS or a Muslim party that is only minus-Hudud. That is not good enough. It has to be a complete package that includes your right to become an atheist or to enter into a gay union, if that is your inclination.
    I am waiting to hear what the new Gerakan Harapan Baharu Islamic party has planned for Malaysia in its aspiration to reform society. I mean we cannot just reform the political system unless we reform society itself.
    The only way to end racism is to push for integration. And we cannot have integration as long as Malays, Chinese, Indians and ‘others’ are divided by religion, language, culture and the education system.
    It is a bitter pill to swallow but then the best medicine is always bitter even if you try to sugar coat it. Race and religion need to be eliminated from all documentation and the education system. Malaysians must not see themselves as Muslims and non-Muslims or Bumiputeras and non-Bumiputeras.
    This may take one or two generations to achieve but finally when Malaysians no longer speak Chinese or Indian but just the National Language and Malays no longer place Islam as their priority (or, better still, leave Islam in large numbers) we just might be able to bring sanity back to the country.
    And the new Gerakan Harapan Baharu Islamic party is going to be the vehicle to achieve this. And that must include removing Article 153 from the Constitution plus ending Malay privileges and the New Economic Policy.

    Itulah akhirnya hasrat DAP utk dpt bantuan drp GHB menghapuskan DEB & artikel 153.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ko ni.kahkahkah

      Delete
    2. Anon 14.27 ko lagi bangang

      Delete
  12. Anom 12:16, nampok benor kau nie penipu, kaki klentong, mana sama laporan omakkau dgn utusan , kau nie mangkok hayyun, boddooo.

    Baru baca 2 tahun dah nak komen usaha blogger omakku, piiieeeraah macai dap babi, sial.

    Napper kau tak buat blog sendiri? Kau tengok ajer setiap isu...ada berapa puloh komen...

    Ini blog sensasi...omakkau dah jadi salah satu blogger hebat kat mesia.

    Kau poorah...pie jilat kote lim kit siang ler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhh bahasa ni kalau benda yg betul pun org tolak 100% mana akhlak? ke dari kecik dah cakap camni? malu laa saudara....istighfar byk2

      Delete
    2. Ni macai pil kuda.kahkahkah

      Delete
    3. kalau pil kuda bolih tahan tapi dia telan pil babi

      Delete
  13. Inilah ayat yg keluar dr mulut Ulama Pascai.. Nasarudin Tantawi kata Pengkhianat. Zaharudin Menantu kata Kurang Ajar Kencing Bertabur. Khairudin Attakiri kata Bisikan Syaitan. Hadi Awang kata Penyalak Kabilah. Semuanya ditujukan kpd GHB. Sungguh berhemah dan berhikmah sekali..

    ReplyDelete
  14. Ucapan tuang jepung memburukkan PKR yang memberi jawatang kepada pas dinegeri Selangor.


    Wan Azizah Tidak Layak Jadi Menteri Besar – Hadi Awang.Kuala Lumpur – Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS menolak pencalonan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wam Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor bukan disebabkan isu gender, tetapi disebabkan kebolehan beliau untuk memimpin.

    Menurut Hadi, Islam telah menetapkan beberapa ciri dan syarat dalam melantik seorang pemimpin.

    “Nak jadi pemimpin ini banyak syarat-syaratnya, antaranya pemimpin itu sendiri mesti ada kebolehan dan kelayakan untuk memimpin.

    “Kalau daripada awalnya lagi dia (Wan Azizah) tidak ada kebolehan, untuk jawab pertanyaan yang dibangkitkan di dalam dewan negeri.

    “Nak berdialog dalam dewan negeri pun tak boleh, macam mana nak jadi pemimpin (MB Selangor)” katanya.

    Seterusnya Hadi mengatakan beliau menggunakan budi bicaranya sendiri berdasarkan perlembagaan PAS ketika menghantar nama calon menteri besar Selangor baru-baru ini.

    “Kita dalam parti PAS ni sejak dulu, mengikut perlembagaan.

    “Perlembagaan PAS mengatakan presiden ada hak dia untuk membuat keputusan dalam beberapa perkara yang berkait dengan parti dan ahli-ahli parti, timbalan, naib, ini dia kena dukung keputusan yang dibuat presiden,” kata Hadi.

    Anehnya tuang jepung telah membersihkan pas dari label-label keluar dari mulutnya masih juga tidak senang diam diri.

    ReplyDelete
  15. Ini negara DEMOKRASI. Tak payahlah nak kutuk orang yg "tak sekepala" dengan kita. Mereka mungkin ada 1001 sebab. Kita pun BUKANNYA baik sangat. Harap demokrasi bertambah subur.

    ReplyDelete
  16. Harap pemimpin PAS kembali merenung diri sendiri dan baikilah akhlak kamu.

    ReplyDelete
  17. Hahaha......melayu dulu melayu bodoh pemikiran sempit, melayu kini melayu berpandangan jauh luas nakkan perubahan! Namun melayu kuno melayu yg tiada kemajuan dgn pemikiran sempit masih byk tetapi mrk boleh terus pilih pas atau umno, namun melayu yg jauh bijak berfikir berpandangan luas malah inginkan perubahan akan bisa buat pilihan dgn party baru utk harapan baru yg lebih jelas bersih dgn pemikir yg berpengalaman malah inginkan perubahan bersatu sesama manusia duduk senegara tanpa menghina mengafir mengaum duduk sama tinggi dgn bangsa yg berbeda ,bersatu sebagai rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  18. Habis ler Omak kau . baik baca Berita harian !

    ReplyDelete
  19. Omakkau jgnla igt yg baca blog ni org2 bodo, macik2 felda blhla tipu...ni org yg baca internet ni kbnykn bijak menilai baik buruk.... Pasal MDB langsung omakkau x usik.haje kaki ampu jilat UG omakkau nih

    ReplyDelete
  20. Omakkau yg pasti org kelate xminat lagi dgn pemimpin yg ade dlm pas....ianya bmula dKB inyallah kelate ucap sayonara PAS

    ReplyDelete
  21. yg komen diatas adalah bahlul yg sama. Mujur ada Omak kau, TUC, Tranung yg membuka rahsia2 golongan secular bertopeng justice

    Yg Benar

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  22. PAS bukan ada tujuan masuk PU pun. Agenda rakyat pun dia tolak tepi. Striker dari PAS yang merimaskan amno pun dah kena bungkus oleh kepimpinan PAS sendiri. Apa lagi yang diharapkan dari PAS? Telur dua bijik? Asmin terpaksa peluk PAS. Omakkau pun peluk PAS. Wow, peluk pelukan gitu... lah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa cium mulut skali Omakkau. Gosok gigi dulu. Kalu pakai gigi pelsu, elok renti kan aja rancangan tu. Nafas mesti mau segar bukan macam bau jamban, tuuuih. Kah kah kah..

      Delete
    2. Boleh celen Inul gerudi ke Omakkau? Kah kah kah..

      Delete
  23. Hahaha... PAS dah goyang

    ReplyDelete
  24. Banyak sangat komen kutuk mengutuk tak habis2.

    Sebelum anda nak balas membalas, jawab dulu soalan kuiz ni. Lepas tu duduk diam2 atau ambil tindakan yang betul.

    1. YA ATAU TIDAK KITA SEKARANG HIDUP MAKIN SUSAH DAN RAKYAT TERHIMPIT HIDUP DENGAN HUTANG PERIBADI DAN HUTANG NEGARA BEGITU TINGGI?
    Kalau jawapan YA, duduk diam2. Atau join mana2 parti pun tak apa. Asalkan bn jatuh dan kita pulihkan balik ekonomi negara.
    Kalau jawapan TIDAK, anda orang kaya. Pun duduk diam2. Buat apa kecoh2 buang masa kat sini. Pergi le enjoy dan syukur tuhan bagi kaya.

    2. DAP DAN KAWAN2 MELAYU DIA NAK BUAT BAIK KE JAHAT KEPADA RAKYAT?
    Kalau jawapan nak buat BAIK, kita sokong le. Apa susah. Tukar le 5 tahun lagi. Kasihan dap, ambil kerajaan yang dah papa kedana. Duit asyik habis bayar bank dunia saja. Bukan sikit. Billion2 dengan bunganya sekali..
    Kalau jawapannya JAHAT pada rakyat. Kau jangan sekali2 pangkah dap. Teruskan pangkah bn. Dap memang jahat. Merembat billlllion duit rakyat. Kau bawa wirid ayat ni ' dap rembat, dap rembat, dap rembat" sampai habis umur kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. soalan bagi omak kau yang jawab sebaba dia meroyan sakn.

      Delete
    2. Pencacai PAS UG UMNO tentu jem nak jawab soalan bernas ni.

      Delete
    3. maka ikutlah kamu mencari keredhaan gerombolan kafir harbi ... sesungguhnya keadaan kamu tidak terhimpit atau semakin susah...tetapi kamu hanya kehilangan "berkat" pada nikmat yg masih ada buat diri kamu..hak kamu sebagai org awam masih berlangsung ...senang atau susah tidak termasuk dlm hak2 yg wajib ditunaikan sipemerintah...fahami terlebih dahulu hak si org awam yg wajib dituntut kepada sipemerintahmu...kamu hanya sikufur nikmat yg jahil lagi sombong sifatnya...jng lupa belajar juga ciri2 dan sifat2 golongan non muslim yg jatuh kedlm ketegori kafir harbi ...dan jng lupa syariat islam apa hukumnya bertahaluf dengan golongan seperti ini...contoh terbaik lihatlah pada natijah yg dapat kepada PAS ...akibat berjual beli ilmu kepada golongan kafir harbi...selepas berjaya menguasai selangor...perak dan penang...bukan kamu (PAS atau PKR) yg menjadi kuasa pemutus melainkan kamu akan berlutut terlebih dahulu kepada gerombolan kafir harbi itu ... mengapa PKR diangkat sebagai "ketua" tanpa kuasa pemutus didlm PR ... ia adalah kerana tiadanya batas dlm perihal akidah dan bangsa didlmnya ( fahaman orientalis) iaitu semua bangsa adalah sama tarafnya walaupun diatas daulat tanah warisannya sendiri..dan semua agama adalah benar ...salah satu fahaman yg dibawa para orientalis yg paling lama bertapak "semua agama menganjurkan penganutnya berbuat perkara yg baik"...sedang iktiqad seorang muslim " semua kebaikan yg diperbuat oleh seorang manusia ia adalah didlm syariat @ ajaran islam" ...walaupun sipelakunya seorang non muslim..jika ia berbuat kebaikan ia telah menunaikan syariat islam ....belajar tak salah wahai sahabat

      Delete
  25. Ini g18 nak bawa bencana betul le. Nanti jadi lawan 3 penjuru bn-pas-g18 pulak. Bn mesti menang punya.

    Eh. Kalau Bn menang di pantai timur saja tapi pembangkang menang satu malaysia dan pegang putra jaya boleh jadi apa pula nih?

    Macai2, tolong jawab. Takutnya pemerintah baru bagi balik royalti minyak terus kepada rakyat cukup2 mewah sampai bn yang menang di pantai timur malu besar. Macam mana ni2. Selama ni bn tak hingin pun nak bagi. Sampai papa kedana pantai timur. Tiba2 kerajaan baru bagi balik. Jahat betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MABUK KE? KELANTAN MANA MINYAK?? HUSAM KAKI KELENTONG MENIAGA KAMBING PUN BOLEH BANGKRAP PEGI CANANG MINTAK ROYALTI, BAWAK WARTAWAN NAIK BOT NELAYAN SAMPAI PENGHUJUNG LAUT TAK JUMPA PELANTAR. WARTAWAN RAMAI YG MUNTAH2 MABUK LAUT...TERPENGARUH DGN CERITA KARUT KELANTAN ADA MINYAK. ITU SEMUA KEJE BODOH...SAJE NK ALIHKAN PANDANGAN ORG KELANTAN...BALAK KENA SAPU, EKONOMI TAK BERKEMBANG.

      Delete
  26. Kekuatan GHB cuma majoriti cina dan minoriti melayu/india... kalau ada kawasan 30%-40% cina ada potensi ghb menang ...kalau menang pun jika baki % core umno core pro ulamak memang nak cari kerja nak undi ghb (kalau secara teori lah) kalau tak ...tak menanglah jawabnyer ghb.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya rasa situasi ini lebih baik sbb pas awal2 lg dah kata putrajaya (baca - pilihanraya) bukan matlamatnya...

      Delete
    2. Buat apa undi Pas...dia bukan nak menang.

      Yang bodoh sasau saja undi parti yang cintakan kekalahan dlm pilihanraya.

      Bayar deposit pun niat sedekah kepada SPR....

      Delete
    3. Orang nampak sistem demokrasi yg ada sekarang belum ada tanda2 memupuk toleransi agama.. jika ada pun semakin menguncup dan mengecil ...apa jaminan hak org islam jika Pakatan 2.0 terajui negara???...

      aku tak menampakkan kesaksamaan agama islam khusus dalam bab tuntutan anak dan pusaka melibatkan berlainan agama...mungkin ini tanda2 awal "dajjal in progress" bila ikut dajjal akan dilimpahi nikmat berpjgn jika tak ikut dajal kawasan itu akan jadi pdg jarak pdg tekukur(mungkin bermula dari kelantan).... tentera2 umno mmg suatu hari nanti akan terkubur jika bangkitnya dajjal..... mana mungkin parti komponen BN seiya sekata dengan UMNO...PAS dan mana2 jemaah islam lain suatu hari nanti akan berlaku tapisan bila bersama2 dengan kumpulan Islam yg sebenar iaitu mahdi...

      munkin kisah ini cuma dongengan bagi org yg jauhi islam tapi tidak bg insan yg sygkan islam dan imannya...

      Delete
  27. Jangan bimbang.

    PAS + UMNO + Abg Khalid + restu OK.

    Putrajaya tetap milik kami.

    Pakatan 2.0 jangan mimpi nak menang.

    Geng OK.
    Tuan Guru Shnizo Abe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq tuan guru

      mengesahkan adanya hubungan haram tanpa nikah diantara PAS UG dan umnu

      pemimpin PAS yg dolak dalih dn menafi hubungan itu memanglah munafik harakiri

      kalau benar dan betul kenapa nk sorok hubungan itu?

      mesti atas dasar jahat ni maka PAS nk sorok dn menipu

      Delete
  28. Statement2 yg keluar dr mulut pimpinan PAS dikutip & d published oleh Media utusan dan seangkatan dgn.nya..So, apa makna tu ??? Kita main politik utk dapat kuasa.Kalau main politik xnak kuasa hanya nak mendakwahkan Islam adlah lbh baik bergerak mlalui saluran NGO, tabligh dan bdn2 dakwah lain..Ke guaner ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. utusan kutip kenyataaan yang bangang2 dan bodoh2 saja dari pemimpin Pas supaya mereka lebih bangang dan bodoh lagi di mata penyokong Umno.

      Nak kutip kenyataan yang cerdik tak dapat sebab memang yang bangang dan bodoh saja keluar dari mulut UG.

      Delete
  29. teruskan menulis kebenaran omakkau! support penulisan anda! selamanya undi ku untuk PAS!. dan selamat berjuang GHB. kami menyokong saluran demokrasi dan perjuangan Islam yang syumul!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro ni statement cut and paste dr tahun 2008 ke?

      PAS islam syumul apa nya... PAS islam syuruuuuuuuu adalah

      hudud hanya bahan lawak jenaka PASUG dan umnu

      DAP adalah puncah bag

      nk setel semua ni GHB mesti jadi parti politik segera

      baru PASUG tak dpt full payment dpd umnu sebb bodoh buat keje

      Delete
  30. Omak, ini baru permulaan je. Baik omak cepat 2 buat laporan pada pimpinan atasan PAS supaya bertindak cepat dan berjumpa dengan ahli2 bawahan. Mereka terlalu leka Sekarang dan sibuk dgn GHB. Tumpukan kepada parti. GHB bukan nak hancurkan atau goyahkan PAS. Mereka cuma nak satu wadah baru, jadi sambutlah cabaran ini dgn hati yang terbuka. PAS masih ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pemimpin PAS bangang sejak mereka percaya umnu

      bila dh kena sontot dgn umnu sekarang abis madu sepah dibuang, so terpaksa jadi pelacur menagih semula pada GHB, ugut dn lain2

      PAS memang tknak hudud pun. mereka sibuk GHB dan DAP saja

      patutnya PAS dh bersih dr jebon adalah masanya gerakkan jentera utk laksana hudud di kelantan dan malaysia

      kan umnu pun sokong hudud, apa PAS tunggu lagi?

      siapa munafik harakiri sekarang yg mengecewakan umat islam dgn hudud yg dijaja sebagai alat politik PASUG

      PAS MESTI SEGERA BERJUANG HUDUD YG SEBENAR DR SEKARANG rakyat nk tengok dan nk sokong

      ..... kecuali memang PASUG ni munafik

      Delete
  31. Nampak gayanya GHB berjaya menjadikan ahli PaS goyah. Pemimpin2 pas kecut perut.. Ahli akar umbi berbalah sama sendiri.. Masing2 memprtahankan orng yg dipuja..dia ni betul dia tu salah.. Macm2 komentar dikeluarkan. Tahniah kpd GHB..jika mereka tak kecut dgn umno tapi mereka takut dgn ghb. Teruskan perjuangan mu omk.

    ReplyDelete
  32. Kami sangat2 berharap semua pembaca blog omak kau tidak menghina dan merendah2kan insan mulia ini. Beliau telah memberi peluang seluas2 kepada semua rakyat untuk meluahkan isi hati.

    Tiada blog rakyat sehebat ini. Inilah rumah omak kau yang sentiasa terbuka untuk kita nyembang. Usah sekali2 anda menghina omak kau selaku tuan rumah.

    Berilah tumpuan mengulas isu2 supaya rakyat malaysia terdidik mindanya, terjamin kesejahteraannya dan terbela nasibnya.

    Sempena hari raya ini, saya mewakili seluruh rakyat malaysia mengucapkan ampun maaf jika kami pernah menyakiti omal kau. Wahai Allah, dikau terima dan rahmatilah setiap amalan dan niat baik omak kau dan ampunilah dosa2nya jika ada. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkah kejang pas ug (jentik2)

      ●02 Sept 2014

      Tanpa Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat.
      Pejabat Presiden PAS Hantar 3 nama Adun PAS:

      1. Iskandar
      2. Sallehin
      3. Yunus.

      ●04 Sept 2014
      Tanpa mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat.

      U-turn
      Hantar 3 nama, 2 PKR, 1 PAS:
      1. Yakub Sapari
      2. Dr Idris
      3. Iskandar (Pas)

      Buat u-turn perkara biasa bagi pas ug tapi kalau tuang jepung berdegar2 hudud amanat tapi menyimpang terus ke jepung.

      Delete
  33. Apakah PAS layak untuk dibuat kawan. Sila lihat sejarah PAS kalau berkawan.

    1. Joint Parti Perikatan/BN = LARI.
    2. Joint Angkatan Perpaduan Ummah = LARI.
    3. Joint Barisan Altenatif = LARI.
    4. Joint Pakatan Rakyat = Khianat dan Tikam Kawan.

    Agaknya dengan siapa yang sesuai berkawan dengan PAS.

    Baru je UMNO nganjing ajak kawan, terus je putus hubungan dengan DAP dan sebahagian dengan PKR.

    Ibarat dengar guruh dilangit, habis air di tempayan dicurah.

    Semakin lama orang semakin menjauhi PAS baik orang Islam atau bukan Islam.

    Terbaru DHPP Perak mengumumkan perletakan jawatan dan menyokong GHB yang lebih moderate, inklusif dan sesuai untuk semua kaum.

    Kamu yang paham agama lebih daripada kami, tunjukkan lah ahklak yang baik, kata-kata mu, janji-janji mu serta perbuatan mu.

    Islam itu rahmat untuk sekalian alam dan bukannya untuk orang Melayu sahaja.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu aku percaya dan yakin bahawa UMNO mempermainkan PAS, dihalaunya PAS keluar. Tapi aku yakin sekarang bukan UMNO yang halau PAS, tapi PAS yang halau diri dia sendiri. Macam sekarang, PAS yang putuskan hubungan dengan DAP..... Jelas lagi menjelaskan, Terang lagi bersuluh. Terima sebulat suara.......tapi puak2 PAS main swing....kata DAP yang putuskan hubungan......Apa ni? Boleh terima pakai ker puak ini? Boleh jadi saksi ker orang gini? Bagi aku orang PAS ni ialah orang yang tidak berpendirian.

      Delete
  34. PERSOALAN BAIAH PAS YANG MENJADIKAN WANITA SEBAGAI BARANG TEBUSAN.

    INI BETUL-BETUL MENGHINA KAUM WANITA SEBENARNYA.

    ISLAM MENGANGKAT WANITA DI KEDUDUKAN YANG TINGGI HINGGAKAN SYURGA ITU DIBAWAH TAPAK KAKI SEORANG WANITA.

    DAN BAGAIMANA PULA BAIAH WAKIL RAKYAT WANITA DARI PAS.

    MINTA PENCERAHAN DARI CERDIK PANDAI SEKALIAN ADA TAK DALIL ATAU HADIS YANG MEMBENARKANNYA.

    DARI HAMBA YANG FAKIR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. napa baiah mesti pertaruh isteri?

      napa tk pertaruh harta benda sebb kalau belot blh ambil harta utk perjuangan

      atau PAS memang ada unsur muta'ah syiah

      apa komen dr mashitah agaknya dlm bab ini

      tergamak ke dia nk belasah PAS yg sedang isap mengisap dgn umno sekarang ini dlm semak

      Delete
  35. Habis tu tuan presiden GHB ta u turn ke? Tahun lpas msa dia masih timb. Presiden pas, siap bg amaran kpd pemimpin pas yg kalah & kecewa spya istiqomah pd parti, jgn kluar parti. Ia marujuk kpd pharolrazi kedah yg tubuhkan Pasma kerana kecewa. Sekarang??? Mat syabu nilah yg jilat kahaknya sndiri. Dialah yg mempelopori ceramah dgn kata2 maki hamun pd org umno dulu. Dialah yg memberi gelaran al-juburi pd nuar berahim. Tak apa...Allah Maha Adil. Begitulah dia dikeluarkan dr pas...dgn cara yg hina...ini adalah ketentuan Allah. Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya mamat UG ni mcm ulamaknya juga.
      Mat Sabu ckp tu masa PAS dibawah jagaan TGNA belum ada caci mrncaci tolol mentolol barua dsbnya.
      Masa tu PAS dilihat relevan sbb TGNA dan tuang presideng tak berani tunjuk belang.
      PAS yg dulu bukan lah yg sekarang.
      PAS yg skrg dah macam bangkai.

      Delete
    2. penyokong UG memang terdiri mereka yg buduh mcm nik beduh

      sama mcm pnyokong umnu juga

      ini kerana mereka menjual amanah dgn dunia

      persoalan mudah pun mereka keliru, ada hati nk tulis berunsur agama kunun

      Delete
  36. bolih kau buktikan bila dan dimana Mat Sabu memberi gelaran al juburi pada nuar ibrahim.tolong bagi bukti dengan segera.aku nak buat satu laporan polis tentnag hal ini.dan aku akan cari nama sbenar siapa anon 17.53 ni .atau aku bagi masa untuk kau menarik balik tuduhan ini ,sila.kau salah tulis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai UG dah kepanasan sekarang.
      Biarkan saja.
      Puak ni puak yg dipinggirkan dan makin terbuang.
      PAS akan lenyap perlahan-lahan dan akan dikenang sebagai pemecah belah umat Islam

      Delete
    2. Paku dulang oaku serpih boh..
      GHB tu bukan pececah belah umat islam ke?

      Delete
    3. aku sokong anon 18:10. Rata2 dan dari dulu lagi ramai orang PAS kata mat sabu memberi gelaran al juburi. Disini aku syak dah bahawa ada golongan dalam PAS nak jatuhkan mat sabu dan melaga2kan dengan Annuar. Jahat lagi menjahatkan

      Delete
    4. Mat syabuuu kata kat dlm bilik 121 hotel perdana, kote bharu, msa tu normah bini kawan dia ada jugak, mereka berdua je.....pegawai Maik yg 7 org tu dtg kmdian.

      Delete
    5. Tu dia dah bagi jawapan... anon 21:52 dah bagi pun... tapi anom 18:10 mana tau cite ni masa tu dia sekolah rendah lg hinggus meleleh lg.... dah lah bawa betenang tak payah nak betekak pasal politik satu dunia tahu politik itu kotor... kalau tak nak kotor jagan nak berjinak2 dlm politik duduk je kat masjid..... jadi je org masjid.

      Delete
    6. ANON 21:52

      SILA ISYTIHARKAN DIRI UTK SEDIA JADI SAKSI
      BESERTA BAHAN2 BUKTI SEKALI

      takde bukti sapa nk dengar nnti dihantar ke tanjung rambutan pulak

      punya gelap hati puak UG dan umnu ni

      yg depa sibukkan mat sabu pernah kata anwar juburi

      yg anwar dizalimi 2 kali tak diikisahkan pulak

      mereka puak UG dan umnu ini sekongkol dgn puak zalim yg melayakan mereka disentuh api neraka, hadi dn harun din selalu baca ayat ni, sekarang merekalah yg dimaksdukan ayat ini

      KEZALIMAN KE ATAS ANWAR YG PERLU DIPERBESARKAN BUKAN MAT SABU GELAR JUBURI TANPA BUKTI

      Delete
  37. Tak kisahlah siapa kata siapa, siapa fitnah siapa yang pentingnya untuk kesihatan mental seseorang itu perlu jauhkan diri dari UMNO dan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak di ikutkan bukti najib paling byk di fitnah mcm yg kau org selalu comen... bila org yg kau sokong kau ckp tak de bukti... tapi bila najib yg di finah tak de pulak kau org tanya bukti nampak sgt kau org dah temakan hasutan dap yg nak yg ......... ...... dot dot tu kau org fikirlah sendiri.

      Delete
    2. aku dan beribu2 melayu lain sokong DAP...... so what?

      jadi alat kafir DAP? no problem aku rela dpd jadi mangsa kezaliman UG yg mengguna agama dan umnu yg menggunakan perkauman

      pemimpin UG dan umnu sama2 kaya raya nk bolot dunia, penyokong mereka di bawah yg dungu diperbodohkan dgn sentimen kaum dn agama

      rubbish

      Delete
  38. PAS bukan lawan GHB. GHB tumpu nak jatuhkan BN sahaja. GHB bukan takut PAS, GHB ada "peluru", PAS cuma ada siku dan lutut ajer. GHB bukan nak tarik ahli PAS, PAS yang membaruakan ahli sendiri. Jika mereka keluar, itu SILAP PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori brader, ulamak mana ada buat silap. Yang buat silap orang lain saja!!

      Delete
    2. wah abdul said

      lu syiah ke , hadi tu taraf ayatolah ke sampai tk buat silap

      kenal ke ayatullah hadi awe

      Delete
  39. Kah kah tu la rupa nya rakyat kelantan tak abis sbis kena tipu ...kena goreng....nnpk jer berserban jual isle dah hukum hakam isle...berdoyon doyonn datang mintak di goreng....siannn...sekian tima kasih

    ReplyDelete
  40. Omak, saya perhatikan pengomen Dalam blog omak terbahagi kepada 2 kumpulan besar iaitu penyokong GHB dan penyokong PAS. Ada sedikit penyokong UMNO. Penyokong UMNO agak kurang memberi komen disebabkan pertelagahan antara GHB dan PAS menguntungkan mereka. Penyokong GHB sedikit terhadapan berbanding PAS. Mereka ada kekuatan mental dan situasi terkini agak menyebelahi mereka buat masa ini. Lebih banyak pos mengenai GHB Akan lebih menguntungkan mereka. Omak jangan terperangkap dalam permainan paikologi ini. Jgn ikut rentak mereka. Tukarkan tiang gol dan ubah permainan. Ahli PAS masih Ada 1 juta atau mungkin kurang dalam 25% bila GHB diluluskan sebagai parti politik. Fikir2 kan lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi buat blog sendiri.

      Delete
    2. Penyokong GHB terkedepan sebab mereka ni cerdik dan pandai berhujah.

      Penyokong PAS UG semakin lama semakin ke belakang sebab ulamak dia tarik gear reverse dan cuma pandai maki dan mencarut.

      Delete
    3. Pas UG hanya ada siku dan lutut saja. Otak pun ada kat siku dan lutut saja. Akal tak ada.

      Delete
    4. omak adalah segelintir yg umnu tu

      tapi wadah omak adalah khalid berahim

      fikrah omak adalah cinta buta itu adalah segala2nya

      matlamat perjuangan omak ... utk memiliki khalid walau terpaksa harungi lautan api sekali pun (kununnya la)

      nasihat hamba :

      semuga percintaan hingga ke jinjang pelamin
      bahagia ke anak cucu

      Delete
  41. GHB yg berpaut pada gerombolan kafir harbi ..... maka kamu hanya akan direhdai oleh gerombolan ini selagi kamu menurut pada segala kehendak dan hawa nafsu mereka...satu2 cara untuk GHB membuktikan kamu bukanlah penjual beli ilmu adalah dengan diangkat GHB sebagai kuasa pemutus dan akurnya rakan tahaluf melalui ucapan dan tindakan mereka kelak....andai masih kamu kekal memperbodohkan org awam dengan kalimat "tiada ketua diantara kami" ....maka jadilah kamu seburuk2 manusia untuk diikut oleh umat islam ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas UG hanya berpaut kepada siku dan lutut sahaja. Selagi kamu gagal memanafaatkan otak dan akal kamu maka jadilah kamu sebodoh-bodoh manusia

      Delete
    2. tkapayah sibuk dgn kafir harbi hangpa tu

      kau kerah semua UGPAS yg berjanggut atau tidak yg berserban atau singlet yg bermoto sikal atau vellfire utk REALISASIKAN PERLAKSANAAN HUDUD YG SYUMUL DAN MENEPATI ISLAM YG SEBENAR.... MULAI SEKARANG JUGA

      tk payah kau sibuk dgn kami dan kafir harbi

      hakikatnya munafik itu lebih bawah nerakanya dpd kafir.

      CEPAT GERAKAN PERLAKSAAN HUDUD WAHAI UGPAS

      jgn sampai kau di cop munafik oleh umat islam selepas ni

      bodoh tk kerje ke kacau org lain nk tubuh parti

      Delete
  42. Apa perancangan PRU14 di Kelantan? PAS sudah tentu akan meletakkan calun sebanyak mungkin. PKR masih belum ada kata putus yang muktamad. GHB belum maklumkan strategi di kelantan. Yang pasti lawan PAS, PKR dan GHB adalah UMNO. Mungkin ada satu rundingan akan diadakan. Kena ada give and take dan dalam situasi ini, PAS kena lebih memberi kepada GHB. Tak kan kita nak tengok Kelantan tumbang?
    Usahakan permuafakatan ini secepat mungkin. PAS sebagai Abang perlu memulakan langkah ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Gua Musang, Manik Urai, Kuala Krai, Tanah Merah, Galas, Rantau Panjang, Kota Bharu hingga ke Tumpat rakyat Kelantan yang sengsara akibat banjir masih terbiar tanpa di peduli oleh Pas.

      Untuk apa lagi mereka nak undi Pas?

      Puak2 UG hanya tunjuk muka masa nak raih undi. Masa rakyat kebulur, hilang harta benda, berumah dalam kemah dimana muka UG Pas?

      Yang bertungkus lumus membantu hanyalah NGO.

      Puak UG Pas tahu nyanyi lagu hudud dan lau siku lutut tak renti-renti

      Delete
    2. Tapi masalahnya ulamak PAS kata, PAS bertanding bukan untuk menag.

      Jadi solusinya PAS jangan bertanding langsung dan bagi kat GHB dan PKR saja yang bertanding.

      Tugas PAS yang layak ialah panjat pokok gantung bendera, pasang khemah ceramah dan tolong kutip duit derma.

      Delete
    3. Pemimpin PAS sudah tukar baju biru. Demo takseh faham politik jange cakap politik. Hadi dah lamo pakai baju biru tapi di luar di masih tunjuk hijau dan lilit serban atas kepala nak tunjuklah betapa lah waraknya presideng PAS ini. Sama juga Ustaj yang jual air jampi, lagok meme machey orge warak lah sangat tapi tak tahu nak bedza orge baham wang rakyat nak 4 saksi. Woit, baham wang rakyat ada rekod dalam bank, nak 4 saksi bapo wei. Elok jual air jampi aja lah, takyah masuk parti politik.

      Delete
    4. dalam PRU14 nanti .. manifesto PAS kelantan ialah untuk.....

      MENGGANTIKAN KHEMAH2 USANG MANGSA2 BANJIR 2015

      PASUG peduli apa kelantan tumbang pada umnu

      lihat saja bagaimana presideng jaga terengganu dan PAS jaga kedah

      dua2 tumbang

      kecuali perak yg ditumbangkan cara zalim dn khianat

      so kelantan bersedia utk menerima perubahan beralih kpd GHB

      kita tkleh hidup dgn nostalgia mcm umnu, pembaharuan adalah perlu

      GHB adalah harapan rakyat utk selamatkan kelantan dpd PASUG+umnu


      percayalah PASUG tkade apa perjuangan dah, semata2 nk menjilat gula2 dunia dpd umnu

      sedangkan hudud pun tak jadi apa, apa lagi nasib rakyat

      PASUG betul2 menghina rakyat kelantan selepas ketiadaan TGNA

      kejam betul PASUG berketuakan org nganu tu

      Delete
  43. omak Kau, kalau sudah tidak sealiran dengan pakatan, buang saja gambar dan imej pada blog ini. Awak ni kunun nya bloger tapi takleh nak baca gelombang rakyat. Orge Kelate sudah menyampah dengan PAS UG. Mereka tetap akan jatuhkan PAS pada Pilihanraya ke 14. Ini janji orge Kelate. Demo tahu apa. Jadi bloger kunun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 20:41,
      kau jgn tak tau Omak dengan bos dia dah masuk pas pun (bkn jadi ahli tapi "masuk")

      Cuba Klik Sini kalu tak percaya

      Delete
    2. demi cinta buta membujur lalu melintang patah

      persetan kan dgn perjuangan

      khalid adalah segala2nya bagi ku

      ohh kekanda khalidd

      napalah kau ditendang dr kerusi MB selangor

      kalau tak ada chance adinda jadi puan seri omakkau

      Delete
  44. "Semulia" PAS dengan kepimpinan ulama ..dihinakan Allahswt atas berjual beli pada ilmu yg ada didlm dada mereka....menipu daya pada org awam pada sesuatu yg tidak mereka lakukan "kami bertahaluf siasyi tetapi tiada kuasa pemutus diantara kami"... Allahswt Maha Besar ...jng sesekali kamu berjual beli pada ilmuNya demi habuan kuasa yg sedikit...andai yg menghinakan PAS adalah dari " musuh" dunia akhirat mereka(fahaman majoriti ahli PAS) tiadalah ia menjadi persoalan yg berat untuk difahami..tetapi dengan QudratNya ...PAS berpecah belah..."ditarbiahkan" oleh sikafir pada urusan akidah dan syariatnya..diperolok ilmunya...dicela dan diaib oleh jemaahnya dan rakan "tahalufnya"... diperdengarkan qalam Allahswt oleh golongan yg tidak bersyahadah lalu PAS menyambutnya dengan laungan takbir ... sedangkan si kafir itu melafaz qalam Allahswt adalah untuk kamu lebih membenci saudara sebangsa dan seagama dengan kamu...ditinggalkan dlm memutuskan halatuju PR..hanya untuk kamu taati " muafakat" diantara rakan kamu...inilah antara kifarah buat PAS hasil dari usaha kamu sendiri...tetapi belum terlambat buat PAS untuk kembali bertaut dengan jemaah yg lebih besar ....untuk PAS mensyariatkan urusan umat islam yg belum terlaksana...ingatlah saudaramu adalah UMNO ...bangsamu lebih banyak berpayung didlm UMNO...bersatulah demi Allahswt ...bersamalah demi bangsamu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa....Pas UG...bila lagi nak gabung dengan Umno? Kan Umno dah sokong hudud tu!!!

      Tunjukkan bukti kamu tu parti yang baik. Bukankah di DUN Kelantan Umno tanpa ragu2 menyokong kamu?

      Sekarang Umno tunggu kamu pula masuk BN. Baru betul. Tapi kamu masih berdolak-dalih macam mana Umno nak sokong hudud di parlimen.

      Rupanya bukan dengan PR saja kamu menipu, dengan Umno pun kamu u-turn juga.

      Delete
    2. PERHATIAN.
      SESIAPA TERJUMPA KOMEN UNKNOWN SILA SKIP DENGAN SEGERA..
      KOMENNYA TAK TAU HUJUNG PANGKAL
      AKU MEMANG TAK BACA TERUS SCROLL JE KE BAWAH NGEH NEH NGEH.

      Delete
    3. bergetar dada kamu...tatkala didatangkan sesuatu yg bukan menurut pada hawa nafsu dan kesombonganmu...maka kamu tidak mampu hatta hanya untuk membacanya...tahukah kamu salah satu tanda antara yg haq dan yg bathil...si bathil akan menjauhi sesuatu yg datang bukan dari kelompoknya....tetapi yg haq dikurnia pada kesediaan untuk berdepan pada apa jua yg datang untuk ia jadikan ikutan atau sebaliknya...sori sahabat ...

      Delete
    4. Biaq pi la en unknown, dok kesian kat orang sangat sangat pun susah jugak. Kalau orang tak nak dengar atau paham cakap kita mesti ada pasai. Samada depa semua betoi tak paham atau cara kita tak kena. Saya tgk en unknown ni dah lama dok pertahan kerajaan yang ada, baguih la lagu tu tapi kalau nak orang dengaq dan paham serta ikut cakap kita kenalah cakap elok elok..ni awai awai lagi kata orang yang tak sehaluan gerombolan itulah, kawanan inilah..maka susah sikit la en unknown nak dapat perhatian orang(bukan penyokong kerajaan)..tapi janganlah pulak berhenti atas usaha en unknown, sebab politik tanpa lawan adalah kerja gila.

      Delete
    5. sori sahabat...jgn salah faham.frasa.."gerombolan" "kawanan binatang ternak".."penjual beli ilmu"..adalah kata ganti yg bukan bersifat menghina...ia memang ada didlm perbendaharaan bahasa melayu..bagi merujuk kepada seseorang atau sekumpulan org....yg menjadi pokok pada maksudku hanyalah supaya bangsaku menyedari bahawa tanah melayu ini adalah nikmat dan amanah Allahswt yg kelak akan dapat menambah berat neraca amal kita yg berbangsa melayu atau menambah berat pada dosa2 yg lain (ini fardhu kifayah) .. tatkala datang golongan yg membawa fitnah.. mempertahankan hak yg berhak keatas bangsa melayu di atas amanah dan nikmat dariNya terhadap tanah melayu ini sebagai rasist @assobiah...maka aku adalah diantara yg akan membela dan menurut pada jemaah yg mempertahankan hak dan amanah ini ... inilah sebab utama lahirnya UMNO...dan ketahuilah usaha ini termasuk didlm syariat islam...apapun terima kasih kawan....kamu benar2 berhemah dan berilmu...

      Delete
    6. Tuan unknow telah telah lama berjuang untuk islam umno. Mari kita nyatakan sedikit sahaja kejayaan2 islam umno tersebut agar tuan unknow dan kawan2nya merasa bangga. Inilah amal jariah mereka untuk dibawa berjumpa Allah swt nanti.

      1. Merdeka dengan perjanjian jadi negara sekular lord reid dengan terma2nya. Yakni mengekalkan sistem penjajahan sepenuhnya. Raja jahat macam mana pun jadi ketua agama.

      2. Buka kasino, kilang arak dan judi, wujud dan makmur sampai sekarang.

      3. Ahli parlimen islam majoriti tapi tak mau ambil hudud. Boleh ngaji quran tapi untuk bertanding saja.

      4. Berjuta2 ekar tanah rizab melayu hilang tidak berganti. Berbillion saham bumi hilang ghaib.

      4. Berbillion hasil negara hilang dan pinjam pula bank dunia lebih 700 bilion.

      5. Tak mampu beri makan 28 juta rakyat yang seramai penduduk kota delhi sahaja pun. Ada pula berjuta2 rakyat asing kaut hasil negara.

      6. Sekarang kutip cukai gst walaupun kepada orang fakir. Duit minyak dan gas tak mampu sara rakyat.

      7. Sekarang semua rakyat dari bayi kena bayar pinjaman. Billion2 pula setahun.

      8. Sekarang cari jalan merembat semua tabung. Tak kira tabung orang miskin nak naik haji. Nak bayar hutang punya pasal.

      9. Sekarang orang tanya di mana duit 42 billion, bos unknow jawab tolong tutup sarawak report. Orang tanya kenapa kau ada 2.6 billlion, bos unknow jawab aku tak pakai duit tu. Yang 2 juta jangan tanya, celah gigi emak unknow saja tu.

      10. Sekarang orang tanya kenapa ambil ramai penasihat2 barat, bos unknow jawab dah lama dah. Jangan buat tak tahu. Kami berbangga bayar mahal berjuta2 setahun.

      Sekarang rakyat dah nampak 5% sahaja kebaik2kan umno. Itu di puncak ice sahaja. Bahagian yang lebih besar lagi kita minta unknow timbulkan. Kami rakyat malaysia nak tengok sangat2 bahagian besar kebaikkan umno tu. Kami nak raikan dan bawa jumpa Allah Swt nanti. "Oh tuhan, saksikanlah amal jariah kami ni betapa kami memuliakan penjajah, anak buahnya serta pengikut2nya. Kami telah memiskinkan berjuta2 rakyat. Redalah atas kami ya Allah"

      Tuan unknow dah sama tarafkan iman orang2 islam yang nak berkawan dengan dap. Tuan unknow tidak menerima hakikat bahawa kita telah ditakdirkan hidup bersama2 rakyat berbilang bangsa dan agama. Hakikat semua insan wajib disantuni dan diberi hak2 sebagai rakyat. Demi Allah yang memberi aku iman, akulah orang pertama yang akan melawan dap kalau mereka berani mengubah hukum Allah. Syaratnya beri dulu kuasa pemerintahan yang menjamin semua orang bebas bekerja tanpa campur tangan mana2 kuasa asing, kuasa gelap yang rakyat tak tahu dan kuasa menteri2.

      Berani ke 30% orang dap nak campur tangan soal hukum hakam ummat islam pada masa semua pemimpin2 islam berjaya melahirkan sifat2 terpuji dan rendah diri? Setiap rakyat akan terdidik untuk saling menghormati antara satu sama lain. Berani ke dap hendak memusnahkan kesejahteraan rakyat yang telah kita bina dari darah dan air mata serta penghinaan dari umno selama lebih setengah abad ini.

      Tuan unknow, akulah orang pertama yang akan melawan dap kalau dia belot. Makna lebih kasar, aku akan tebas lehernya!

      Delete
    7. kelakar juga kamu ...takrif sekular (pemisahan antara agama dlm pentadbiran sesebuah negara adalah merujuk pada perebutan kuasa diantara pihak gereja kristian dan penguasa ilmu (reformasi) yg sentiasa terbuka hijabnya mengikut peredaran zaman) kerana fahaman penganut kristian ..banyak ilmu pengetahuan dlm urusan fardhu kifayah tidak berada didlm kitab bible yg para pendeta mereka tulis semula ..bukankah akhirnya fungsi gereja hanyalah sekadar dlm urusan perkahwinan dan kematian ...setelah kamu beriktiqad islam itu sempurna mengapa kamu berkongsi pada fahaman si kristian ? istilah sekular tiada dlm islam...perlembagaan "lord reid" yg tidak termasuk didlm sabitan hukum hudud adalah menepati syariat islam..iaitu qisas dan takzir (hukum yg berubah mengikut peredaran zaman dan penguasaan ilmu yg dibuka hijabnya)..contoh kecil hukuman melanggar lampu isyarat..takzirnya didenda atau penjara..jumlah dan tempoh akan berubah mengikut zaman..segala khabar mengenai najib kamu mempercayai sebagai benar ...itu terpulang kepadamu...berpalinglah dari DAP jika kamu benar2 mengerti apa itu sifat kafir harbi...fahamanku mengenai sekular dan perlembagaan mungkin tidak sama dengan kamu ... sejak dari merdeka sehingga kewaktu ini banyak syariat islam yg berjaya dilaksanakan...taraf kemiskinan ..taraf buta huruf..kadar kelahiran..taraf kesihatan..penguasaan ilmu dan urusan fardhu kifayah yg lain semakin berkembang ...lalu nikmat mana yg hendak kamu dustakan ?

      Delete
    8. DAP matlamat dan halatujunya hendak menyamaratakan hak semua kaum di tanah melayu ini..apakah tanah ini tiada daulatnya (pewarisnya)..adapun bangsa melayu iktiqadnya adalah dengan syahadah ..maka syariat islam diangkat didlm perlembagaan ...sesuai dengan bangsa melayu sebagai pewaris diatas kedaulatan seluruh tanah melayu ini...kamu bertahaluf dengan DAP ...apakah mereka mengakui kamu bersama hak dan iktiqad syahadahmu dan mereka akur dengannya ?...tidak sama sekali kerana mereka tergolong didlm sifat si kafir harbi ..mereka tidak mengangkat PAS sebagai kuasa pemutus didlm PR sedangkan PAS itu memiliki dua syarat yg paling penting iaitu berbangsa melayu dan bersyahadah...

      Delete
    9. La..en unknown. Awat jadi lagi tu. Walau apapun niat kita, samada untuk seseorang atau sekumpulan manusia biarlah diguna bahasa yang menawan. Kerana melayu itu sendiri sangat kaya dengan sopan santun dan budi BAHASA. Maksudnya bahasa kita ni dah melalu proses penghalusan yang baik. Kita memiliki prosa kata yang indah lunak dan sangat sedap untuk didengar. Jadi kenapa masih menggunakan kata ganti yang kurang molek. Yang dituju pula sebangsa seagama, bak kata pepatah ular menyusur akar takkan hilang bisanya. Apapun cakap aku ni hanya cakap kosong saja tiada niat aku nak mengajaq atau memperbetoi apa saja perbuatan en unknown. Kalau ada terasa hati aku mintak maaf banyak banyak la, tak dak niat aku dok nak sakitkan hati hang. Cuma selalu orang pesan kat aku, niat tak menghalakan cara. Perbezaan itu hikmah, perenungan itu perlu. Sama sama kita semua mendapat keridhaan Ilahi.

      Delete
    10. Apabila anda membaca berkali2 ulasan tuan unknown, adakah anda pasti beliau telah menjawab 10 soalan saya? Rasanya tidak. Beliau hanya memeningkan kita lagi untuk mentafsir perlembagaan lord ried yang kononnya sesuai dengan ajaran islam. Boleh diubah suai dari masa ke semasa.

      Tuan unknown. Saya telah merentas dunia. Saya telah melihat tamaddun dan kebinasaan kepada kaum2 yang engkar dan menyembelahi pemerintah yang zalim. Seluruh bumi asean saya jejaki dan saya menjadi malu apabila mereka menghina2 negara kita. Padahal dulunya mereka sanjungi kita.

      Tuan unknown. Dari ulasan anda itu izinkan saya membuat kesimpulan. Anda telah ditanam sifat bencikan dap yang keterlaluan. Tulisan2 anda mengenai kapir harbi yang halal darahnya ditumpahkan, menyebabkan orang2 bukan islam phobia dan takut dengan umno dan pas. Terima kasih kerana menambahkan musuh kepada umno.

      Tuan unknown tidak diberitahu atau dilarang sama sekali menyentuh hal2 ekonomi semasa. Kalau tersempak penyamun mencuri seekor ayam, tuan akan terajang cukup2. Tapi kalau bos dia bawa sekapal duit untuk dibawa lari, tuan unknow akan berlari2 datang cium tangan. 'Nak bawa ke mana tu, nak bawa larilah. He, he, silakan."

      Tuan unknown dipercayai akan mempertahan bos umno dia sampai mati. Sampai jumpa Allah di mahsyar nanti. Di sana dia harapkan reda Allah kerana benci dap.

      Delete
    11. kamu memanjangkan khabar yg bercampur baur antara yg benar dan fitnah...merdekanya tanah melayu dicapai tanpa syarat (dikembalikan kedaulatan seluruh tanah ini kepada bangsa melayu) ..perlembagaan "penjajah" yg kamu fahamkan sebagai terkeluar dari ajaran islam .. akibat kerana kurangnya ilmu .. hudud adalah hukum yg tidak boleh diubahsuai..sedang taazir dan qisas berubah mengikut zaman dan pertimbangan sipemerintah..ulama..dan mereka yg terlibat..cth kecil aku membunuh lalu warisnya berhak menuntut keadilan melalui hudud (jika disyariatkan) atau melalui qisas mahupun taazir..ia boleh berupa penjara atau denda (wang darah) dlm tempoh dan jumlah tertentu .. ada kes si waris hanya menuntut dengan satu tamparan atas pembunuhan terhadap anaknya..sipemerintah hanya belum mensyariatkan hudud..beranikah kamu katakan bahawa undang2 "sivil" yg tidak mensabitkan jenayah hudud yg berjalan diseluruh negara2(negara yg dikuasai si muslim atau non muslim) yg ujud dimuka bumi ini...bukannya dari undang2 islam (qisas dan taazir) ? ... contoh kecil aku conteng dinding di negara non muslim hukumnya denda atau penjara..atau diusir keluar ..fahaman non muslim ..itu undang2 sivil @sekular ...lalu aku menconteng dinding di negara yg diperintah si muslim..lalu aku didenda ..di penjara atau diusir keluar ..lalu kamu katakan itulah undang2 islam (taazir @ qisas ) ?... apakah ada sesuatu kebaikan di muka bumi ini tetapi ia bukan dari syariat islam ? simuslim cuci tangan sebelum makan kamu katakan itu syariat islam..si non muslim turut cuci tangan sebelum makan adakah iktiqad kamu bersetuju perbuatan mereka hasil dari "syariat" agama mereka ? apakah sama islam dengan agama yg lain ? .. soal DAP jika mereka akur dengan mengangkat umat islam sebagai kuasa pemutus (PAS) semasa wujudnya PR ..atau kini GHB PR 2.0..sebagaimana UMNO menjadi kuasa pemutus didlm BN .. maka tiada keraguan disitu...ok sahabat nanti kita sambung .. :)

      Delete
  45. kami anak muda underground yg undi PR pd PRU13.. ramai yg akan menyokong GBH.. Gerakan Underground Tlah bermula sejak PAS langgar janji xletak calon bertindih pd PRU 13.. sehari sblm mengundi.. kami swing undi pd BN agar PAS ambil iktibar dan pengajaran tp semakin buruk.. Di KEDAH, gerakan swing undi berlaku saat akhir..

    ReplyDelete
  46. Aku penyokong PAS dan Melayu. Aku juga sokong pandangan ulama kita supaya melayu bersatu. Omak tak perlu gentar pasal macai PKR, Dapig dan GHB kerana big brother UMNO sedia membantu dari segi teknikal dan budget. Kuatkan kritikan terhadap musuh no. 1 iaitu Dapig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam DAP ada ustaz,melayu islam yg sembahyang 5 waktu dgn ko.BERHATI-HATI tentang islam kamu.

      Delete
    2. ada bau hancing tak?

      Delete
  47. PARTI AMANAT SUSHI kepanasan sekarang.Sudah berjaya membersihkan parti tapi mereka seperti kehilangan arah tuju parti.Apakah yang tinggal didalam PARTI AMANAT SUSHI adalah orang yang dikategorikan sebagai "loser"?Gagal mengorak langkah selepas menyingkirkan golongan progresif melalui chai.Bayangan UG semakin hampir, sokongan kepada syarikat modal berbayar Rm1 jota tapi menjana hutang Rm42 bilion itu pasti.

    ReplyDelete
  48. Dari dulu aku ni memang undi PAS/Pakatan Rakyat.
    Tapi aku sangat sedih PAS sekarang bukan PAS yang dulu lagi.
    Harap pimpinan PAS muhasabah diri dan kembali ke pangkal jalan.

    ReplyDelete
  49. PAS muhasabah diri....ahaksss pas gi jahanam jer skali dng pasma......dua dua beruk ni mana tahu pasal muhasabah....ngaku dulu atau tarik balik amanat sial....doa sial ko....dll lagi.....kalau nk muhasabah lepas tu mudah buat u turn sampai dlm lubang kubo....sia sia jer pukimak ooii....puiiii

    ReplyDelete
  50. OMK dh dpt isu baru utk meroyan....ksian!!!! pakai lambang PKR...kutuk PKR...ni lambung PAS plak....

    ReplyDelete
  51. Mesti walak pada ularmak.

    ReplyDelete
  52. Pas yang dulu bukanlah yang sekarang. Uhuk uhuk. Ptuih.

    ReplyDelete
  53. wahai si bodoh UNKNWON

    apa buang masa tulis jela2 boring nk bac, tk baca pun

    elok kau kerah semua PASUG UTK LAKSANAKAN HUDUD SEGERA DI MALAYSIA INI

    apasal kau sibuk dgn GHB dan DAP ? takde keje ke

    JGN SAMPAI PAS UG DAN KAU JADI MUNAFIK KERANA PERMAINKAN HUDUD

    maka nantinya tentulah berkawan dgn kafir DAP lauh lebih afdhal dpd ditipu oleh munafik harakiri

    komen uak UG patut di ignorekan sebb mereka tu pemalas dan penipu, ada kerja utk laksana hudud tp mereka sibuk rumahtangga org lain

    kau ingat dgn asyik melabel DAP kafir harbi, maka iman kau akan bertambah? ajaran syiah ke yg kau anuti?

    MENGAKU DAN BERSUMPAHLAH YANG KAU YAKIN PASTI ORG PAS YG WALA' PASTI GERENTI WAJIB MASUK SYURGA?

    buktikan yg DAP harbi pasti matinya tk beriman


    ulamak penipu adalah ulamak yg layak dilutut dan disiku

    ReplyDelete
    Replies
    1. ??? ...kerana kamu tidak membacalah ...kamu menjadi ibarat org mabuk ...bacalah...kemudian timbangkan...ok sahabat... :)

      Delete
    2. ??? ...kerana kamu tidak membacalah ...kamu menjadi ibarat org mabuk ...bacalah...kemudian timbangkan...ok sahabat... :)

      Delete
    3. ??? ...kerana kamu tidak membacalah ...kamu menjadi ibarat org mabuk ...bacalah...kemudian timbangkan...ok sahabat... :)

      Delete
  54. Ashhaduallailahaillallah. Waashaduannamuhammadarrasullah.
    Tiada tuhan yang ku sembah melainkan Allah. Dan sesungguhnya nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

    Mohon tuan unknown menjawab pertanyaan saya dengan menulis kalimat syahadah seperti di atas sebagai pembuka kata untuk mengesahkan tuan unknown beragama islam.

    Belum pernah rasanya tuan unknown mempamirkan 3 kotak rasa kesal dan terkejut kemungkinan orang tidak membaca komen tuan tapi memandai pula membalas komen.

    Orang itu tidak bersalah kerana dia orang melayu tapi tidak faham bahasa melayu yang tuan tuliskan. Tuan menulis gaya paderi indonesia. Gaya bahasanya memang berbunga2. Mesti ada kalimat domba dan gembala. Paderi2 ini pula faham dan boleh mengupas masalah kedua2 agama. Orang2 indonesia banyak yang dipanggil membela umno bn. Dari bomoh sampai orang2 bijak pandai dalam macam2 aliran.

    Kalau tuan orang malaysia dan bersekolah di negara ini, tuan pasti dapat menyampaikan buah fikiran dengan gaya bahasa yang jelas. Pembaca tidak lagi salah faham dan mengolok2kan tuan.

    Silakan tuan unknown menjawab dengan membaca kalimah syahadah dan menafikan bahawa tuan bukan dari indonesia yang beragama kristian. Nyatakan bahawa tuan bukan diupah untuk mempertahankan umno.

    Silakan. Beribu2 pembaca sedang menanti jawapan tuan. Kalau tuan cuba menjawab secara berbelit2, tidak ada orang mahu membaca tulisan tuan lagi.

    ReplyDelete
  55. asyhadu Allah ilahaillallah..wa asyhaduan na Muhamadurasullallah... tiga kotak yg kamu maksudkan..akibat wifi yg tak berapa kuat..adapun segala apa yg kamu sangka kepadaku cukuplah ia hanya terpakai untuk dirimu sendiri... aku diantara mereka yg memilih untuk mempertahankan sipemerintah dari tipu daya para penjual beli ilmu (perlukah aku menamakan golongan ini ?) ... seringkali aku mengingatkan pada saudara seagama betapa DAP itu adalah gerombolan non muslim yg bersifat kafir harbi...bukanlah untuk kamu membela mereka dengan pertanyaan pada sesuatu yg dihijabkan Allah swt kepada sekalian manusia "kepastian tentang sesuatu dimasa hadapan"..."apakah aku pasti seluruh gerombolan kafir harbi itu akan pasti neraka tempatnya" kerana nasibku sendiri bagaimana akhirnya pun aku tak tahu... tetapi supaya kamu mengambil pelajaran dan persediaan dlm menghadapi golongan seperti ini (DAP) ...

    ReplyDelete
  56. asyhadu Allah ilahaillallah..wa asyhaduan na Muhamadurasullallah... tiga kotak yg kamu maksudkan..akibat wifi yg tak berapa kuat..adapun segala apa yg kamu sangka kepadaku cukuplah ia hanya terpakai untuk dirimu sendiri... aku diantara mereka yg memilih untuk mempertahankan sipemerintah dari tipu daya para penjual beli ilmu (perlukah aku menamakan golongan ini ?) ... seringkali aku mengingatkan pada saudara seagama betapa DAP itu adalah gerombolan non muslim yg bersifat kafir harbi...bukanlah untuk kamu membela mereka dengan pertanyaan pada sesuatu yg dihijabkan Allah swt kepada sekalian manusia "kepastian tentang sesuatu dimasa hadapan"..."apakah aku pasti seluruh gerombolan kafir harbi itu akan pasti neraka tempatnya" kerana nasibku sendiri bagaimana akhirnya pun aku tak tahu... tetapi supaya kamu mengambil pelajaran dan persediaan dlm menghadapi golongan seperti ini (DAP) ...

    ReplyDelete
  57. Assalamualaikum tuan unknown.

    Saya minta maaf kepada tuan kalau ada lintasan hati saya ada sezarrah pun mengatakan tuan kaffir. Demi Allah saya tidak sekali2 menuduh saudara kafir kerana kita belum mengenali antara satu sama lain secara nyata. Kemuskilan2 mengenai identiti dan kepercayaan tuan saya timbulkan kerana adanya perbedaan gaya bahasa. Juga semaraknya hujah2 anti dap itu saya anggap batu api untuk memecah belahkan pakatan rakyat. Saya menerima pengakuan tuan sebagai seorang muslim.

    Namun saya tidak akan sekali2 menerima hujjah tuan yang membuat dakwaan hitam putih bahawa dap adalah kaffir harbi. Kerana belum ada mana2 pihak berkuasa agama negeri2 baik jabatannya atau mufti2nya mengistiharkan dap sebagai kaffir harbi. Belum ada penguat kuasaan undang2 islam atas nama kedaulatan negara islam berperlembagaan al quran dan al hadis di negara ini. Negara sekular ini tiada memiliki intigriti untuk memisahkan 2 golongan orang kaffir kepada kaffir harbi yang derhaka boleh diperangi dan golongan kaffir zimni yang taat dan harus dilayani.

    Menjatuhkan sendiri hukum kaffir harbi kepada dap yang juga terdiri dari kalangan orang2 islam sebagai ahlinya tidakkah menggugat akidah kita sendiri? Tidakkah memecah belahkan keharmonian kaum?

    Padahal hanya hakim negara islam sahaja yang berhak menjatuhkan hukum tersebut. Sebagai rakyat jelata, kita diperintahkan berdakwah bukan menghukum. Kita diperintahkan mendirikan negara islam berpelembagaan al quran dan al hadis. Soal ia berjaya atau gagal, itu bergantung sejauh mana kita berusaha berdakwah dan menunjukkan sifat mulia sebagai orang islam.

    Adakah umno selama ini berdakwah kepada orang2 bukan islam? Atau pernahkan seorang mp umno satu jam pun bangkit di parlimen membuat cadangan untuk mengambil al quran sebagai dasar perlembagaan? Selama lebih setengah abad kesempatan diberi Allah kepada umno berkuasa, belum pernah terjadi.

    Sekarang telah timbul bermacam2 dakwaan kepada kepimpinan umno bn. Segala yang berlaku ini adalah peringatan dari Allah. Di dunia lagi seluruh rakyat mendapat bala kerana salah memilih. Di akhirat nanti pembalasan Allah SWT kepada penzalim2 itu sangatlah pedih.

    Sesungguhnya ketakutan kepada dap itu kecil sahaja. Ketakutan kita kepada pembalasan Allah SWT kerana menolak hukumNya tersangat besar. Orang2 yang memimpin ummat islam tanpa iman sebagai tonggak pasti merosakkan kehidupan di bumi. Seterusnya kebinasaan dan mendapat azab di akhirat.

    Wassalam.




    ReplyDelete
    Replies
    1. adapun....matlamat ...ucapan..dan halatuju DAP merupakan tanda jelas ia bersifat kafir harbi...menuntut hak sama rata berkait pada perihal bangsa dan iktiqad akidah didlm negara ini...apakah seluruh tanah ini tidak punya kedaulatan ?...apakah semua agama merupakan iktiqad yg benar ? ... tidakkah kamu mengetahui taraf "tahaluf siasyi" yg dihidupkan hanya dengan semangat mahu menjadi penguasa melalui PRU ...kemudian mereka saling berkhianat..sesama mereka ... ya benar walaupun negara ini masih merupakan negara islam...tetapi ada syariat yg belum mampu dilaksanakan...bagaimana jika PR 2.0 masih dengan sifat "tiada ketua diantara kami"....? apakah kamu mampu berkata ia merupakan salah satu syariat yg diajarkan islam ? mereka tidak lain hanya berjual beli ilmu kepada gerombolan kafir harbi...dlm menipu daya org awam ... segala adu domba mengenai sipemerintah bercampur baur antara yg benar dan yg bathil ... 1mdb contoh terbaik..akhirnya terbongkar sedikit demi sedikit betapa wujudnya keraguan mengenai sumber yg membawa khabar mengenai 1mdb...kamu sanggup " mentaati" DAP bukan sebagai kafir harbi yg bergerak melalui jln politik ..kerana tiada pengesahan ijtihad dari penguasa agama dinegara ini....tetapi dengan sombong "mengesahkan" segala khabar mengenai 1mdb...seolah2 kamu mengetahuinya dengan begitu pasti ... dan pelbagai khabar betapa zalimnya sipemerintah...sedang kamu tidak sedikitpun ketinggalan dlm merebut hak2 kamu sebagai org awam .. nikmat mana yg hendak kamu dustakan ? wahai sahabat :)

      Delete
  58. Keadilan tanpa melalui manual yg telah ditetapkan Allah SWT tidak akan berjaya...
    Masing2 ada kelebihan dan juga kekurangan. Apa yg penting, kebajikan rakyat mesti terbela dalam masa kejatuhan ekonomi sekarang ni, dengan skandal 1MDB, pemerintahan Pemimpin UMNO yg korup. Pada masa yg sama, DAP mengambil kesempatan atas perbezaan pendapat dalam kepimpinan PAS untuk memecahbelahkan perpaduan umat Islam dengan memainkan isu hudud di KELANTAN dan menyerang peribadi TGHadi Awang. Saya sendiri sebagai rakyat Kelantan telah hadir di ceramah GSB Kota Bharu 19/7/2015 dan mendapati masih banyak persoalan belum terjawab tentang hala tuju rakyat malaysia umumnya, dan hala tuju perjuangan Islam (khasnya dari pihak PAS dan GHB) dalam menangani permasalahan membela nasib rakyat, dan yang terpenting dalam
    perjuangan untuk memenangkan Islam di Malaysia ini. Yang pasti, UMNO lega kerana golongan profesional telah dipisahkan daripada PAS dan DAP dan Cina2 yang bersifat chauvinis sedang bertepuk tangan kerana telah berjaya memisahkan penyokong2 PAS dan ulamak. adalah lebih baik untuk kita TUNGGU & LIHAT dan jangan membuat sebarang spekulasi. Kita DOAkan semoga kedua2 golongan ini bersatu kembali atas dasar perjuangan Islam, demi membela rakyat, kerana Allah SWT!

    ReplyDelete
  59. Geng tutuh bini ore... Kepalo Mat Sabun! Ore yg penah g sayengi Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz sehinggo nate sabun ni terlepah dr hukume... Lo nih dio r bapok sete.. Merosak ke PAS. Xngene budi nate badok sumbu sekor nih. Biar Allah laknat nate ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduhai syahdunya kalimat2 orang PAS ye. Sungguh indah bahasamu empunya anon 20.46.

      Ada jual ke kamus bahasamu nih? Kami nak belajar bait2 indah yang penuh hikmah lagi tinggi tata bahasanya ini.

      Dah lulus dan khatam nanti kami nak juga tulis macam anon. Kaw2 punya.

      Delete
  60. ghb ke,tnb ke...apa2 lah yg parti baru ni mmg aku org klantan malas nak trima..dan aku dr golongan professional ni sorrylah ttp konservatif ye..kau caci lah ulama dan btul ulama x maksum..tp aku ttp dpihak diorang..whatever

    ReplyDelete
  61. pas x kalah malah makin kuat d geruni dan d sayangi...x perlu jd pak turut...idup pas

    ReplyDelete
  62. steady..bagus si UNKNOWN..
    teruskan ulasan2 bernas ampuh tuan..^^..

    wow?? GERAKAN HARAPAN BARU??? or ''GELAKKAN'' HARAPAN BARU???
    ops..maaf..^^..
    bagus2.. teruskan perbalahan ''sihat'' korang... melayu2....gua2 disini minum kopi dhulu..okey..peace.;-)..

    ReplyDelete
  63. omakkau ..teruskan perjuangan anda,jgn dilayan jebon dan barua,hahahaha,macai tolong terasa...

    ReplyDelete