KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 19 July 2015

GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) TERDESAK SAMPAI TERGAMAK GUNA WAJAH ALMARHUM TGNA SEBAGAI KEMPEN PROPAGANDA MURAHAN UNTUK RAIH SOKONGAN RAKYAT.


Jika apa yang dikisahkan ini benar betapa ada segelintir pihak penganjur Gabungan Harapan Baru (GHB) membuat kerja desperado (terdesak) sehingga sanggup dan tergamak guna pakai wajah Almarhum Tuan Guru Dato' Bentara Setia Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat mantan Musrsyidul Am PAS untuk dijadikan suatu daya tarikan kepada rakyat terutamanya ahli dan pendokong PAS menyokong dan menyertai Gerakan ini yang diwujudkan oleh beberapa bekas pemimpin PAS yang kecewa kerana tewas dalam pemilihan Muktamar PAS ke 61 lalu lantas merajuk dan bertekad mau menwujudkan sebuah parti beridentitikan "Islam" tetapi terbuka luas keahliannya kepada sesiapa jua rakyat Malaysia tanpa mengira Agama dan Kaum asalkan tidak menjadikan hudud sebagai agenda utama selain menjadikan DAP sebagai rakan sekutu paling padu .... menampakkan kepada rakyat betapa GBH ini sanggup lakukan apa sahaja demi meraih sokongan hatta yang dilakukan itu kerja jijik dan tidak masuk akal.

Ikut hukum akal logik ... kalau nama baik dan wajah TGNA sanggup disalah guna demi secebis batuan politik (political milage) ... tidak ada apa yang mereka tidak sanggup buat demi mencapai matlamat ... ini baru betul ikut falsafah poilitik Machiavelli iaitu matlamat menghalalkan cara.

Segala gerak kerja dan cara dikira halal asalkan matlamat mau melumpuh dan memusnahkan PAS tercapai atas sifat dendam kesumat geram marah sebab kalah dalam pemilihan .... Betulkah begitu????

Apakah kerja ini dianggap suatu kerja amanah dan progresif sehingga sanggup tidak mempedulikan diri di kritik keras asalkan matlamat utama penubuhan mencapai sasaran dan objektifnya?????

50 comments:

  1. ye tak ye ,mengapa guna gambar arwah nik aziz.mengapa tak guna gambar khalid ibrahim sure gempak.apa macam kalau Omak kau beri gambar omak kau dengan khalid supaya omkaldi makin ppular.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU HIHIHI....

      Delete
    2. Posted: Thu Jul 09, 2015 11:50 am Post subject: Ust Idris: Jangan 'fitnah' Nik Aziz dan Fadzil Noor 
      Naib Presiden PAS Idris Ahmad meminta pengkritik tidak "memfitnah" dua bekas pemimpin tertinggi mereka, Datuk Fadzil Noor dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat apabila mendakwa parti itu menyimpang daripada haluan ditetapkan.

      Dalam satu wawancara dengan Malaysiakini, Idris berkata adalah fitnah jika mengatakan Fadzil dan Nik Abdul Aziz tidak memberikan penekanan Islam ke dalam parti itu.

      “Itu satu fitnah kepada dua orang tok guru kami yang sudah meninggal. Seolah-olah mereka ini tidak pentingkan soal Islam, tidak pentingkan soal dasar.

      “Buku itu (perlembagaan parti) masih pakai, Majlis Syura tetap sama, kitab sama. (Untuk mengatakan bahawa kita sesat), itu fitnah la. Fitnah kepada dua orang tok guru tadi. Kasihan mereka,” katanya.

      Menurut Idris, pihak yang mengkritik PAS ketika ini mungkin sudah terlupa bagaimana ketegasan Nik Abdul Aziz dan Fadzil ketika mereka masih hidup.

      Fadzil adalah Presiden PAS sebelum Datuk Seri Abdul Hadi Awang, manakala Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan pernah menduduki jawatan Mursyidul Am parti berkenaan.

      Fadzil meninggal dunia pada 23 Julai 2002, manakala Nik Abdul Aziz menghembus nafas terakhirnya di rumah beliau di Pulau Melaka, Kelantan pada 12 Februari lalu.

      Idris berkata, kritikan yang diterima PAS ketika ini adalah kritikan biasa daripada puak progresif yang sedang menimbang untuk menubuhkan sebuah parti baru.

      Mereka turut mendakwa pemikiran PAS tertutup di bawah Abdul Hadi .

      Idris berkata, keadaan itu berlaku kerana terdapat persepsi bahawa ulama dalam PAS lebih mengutamakan akhirat daripada menang dalam politik.

      “Itulah tuduhan ke atas Tok Guru Nik Aziz dulu ketika jadi menteri besar pada 1990 oleh Umno… Sekarang ini pula diambil alih oleh orang yang kononnya mereka anti-Umno. Rupanya mereka ni ambil hujah-hujah Umno yang dipakai pada 1990 dulu,” katanya.

      Idris berkata, terdapat banyak persepsi negatif terhadap PAS, namun ia hanyalah "persepsi".

      "Itu sebabnya apabila kita telah menutup pintu mesyuarat, kita biarkan mereka memperkatakan apa yang mereka tidak berpuas hati. Kita tidak ada masalah dengan menjawab, dan kadang-kadang apa yang mereka katakan adalah semua persepsi," katanya.

      Idris yang dilantik sebagai pengerusi Harakah baru-baru ini berkata, sekiranya PAS hanya mengutamakan akhirat dan tidak mahu memenangi pilihan raya, mereka sudah tentu menyertai tabligh dan tidak perlu berjumpa media.

      Malah kata MP Bukit Gantang itu lagi, jangan ada di fikiran bahawa orang yang mempunyai latar belakang jurusan agama tidak boleh mentadbir.

      Sebaliknya, dalam PAS sendiri menerima golongan profesional yang ada di antara mereka memegang jawatan dalam parti itu.

      Beliau turut menyelar pengkritik Hadi dengan berkata: “Kalau nampak Tok Guru Hadi minum teh (dengan Umno) tak boleh tapi orang lain tak apa. Najib ziarah Tok Guru Hadi tidak boleh tapi orang lain tak apa.

      “Ini politik yang naif. Kalau macam ini cara mereka berfikir, jadi siapa yang konservatif, bukan ulama (yang konservatif),” katanya.

      Delete
    3. Ooooiiiii anon 14.47 & 14.57 awat geng hang terdesak sangat guna gambar almarhum tgna .......... kenapa tak guna gambar tuan garu LKS dan LGE yang maksum lagi banyak karamah ........ kalau hang dgn puak2 hang pun ragu2 dgn tuan garu hang ......... org lain lagi lah kah kah kah ........ inikah yg dikatakan puak2 GHB pandai berpolitik ? Strategi sampah ! Buat org menyampah !

      Delete
    4. anon 15.45.tuan guru LKS dan LGE tu untukm mengajar kau dan keluarga kau aje yang masihtak faham tentang islam dan kafir,kalau dah kau tahu LKS dan LGE tu maksum dan keramah ,ha apa lagi ciumlah mereka,tak nak dapat barakah? bodoh kau,melepas peluang kau .Orang belum apa2 lagi kau dah gelabah,kesian ,dia ni dapat tuan guru standard LKS dan Ustaz LGE ,hinaya kau.

      Delete
    5. G18 group belacan.

      Delete
    6. Jangan gunakan nama orang yang sudah tiada . Kita tak tau samada beliau setuju atau tidak. Lagi pun TGNA adalah pejuang islam dan hudud tulen tulen. GHB bagaimana? Apaka! Itu juga dasar pejuangan GHB?

      Delete
    7. TAK SYG BINI KE G18 OIII.....BINI KORANG JADI JANDA LPS TUBUH PARTI BARU/MASUK PARTI LAIN. TALAK 3 TU....SAPA2 NAK JADIK CINA BUTA BOLEH APPLY DGN G18. KAHKAHKAH

      Delete
    8. Anon 14:47

      Nah...ni gambar glamor Omak dengan ikon diaKLIK SINI >>>

      Delete
    9. Kita tunggu statement drpd nik abduh pasal guna muka almarhum Tuan Guru Nik Aziz ni.. ok..

      Delete
  2. يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَأَطِيعُواْ ٱلرَّسُولَ وَأُوْلِى ٱلۡأَمۡرِ مِنكُمۡ‌ۖ فَإِن تَنَـٰزَعۡتُمۡ فِى شَىۡءٍ۬ فَرُدُّوهُ إِلَى ٱللَّهِ وَٱلرَّسُولِ إِن كُنتُمۡ تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأَخِرِ‌ۚ ذَٲلِكَ خَيۡرٌ۬ وَأَحۡسَنُ تَأۡوِيلاً
    Yang maksudnya:
    “Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya." [An-Nisaa' : 59.]

    Itulah pengajaran Al-Qur'an. Tetapi kenapa PasMa dan G18 tidak mahu mengenahkan pengajaran Al-Qur'an tersebut sedangkan mereka berada dalam PAS di mana hukum tertingi PAS adalah KITABULLAH?

    Adakah mereka mahu berpolitik walau pun mereka ahli PAS (yang sepatutnya berakhlak Islamiah) tetapi mahu menggunakan politik sebagaimana maksud politics oleh Hendry Adams, iaitu:
    “Politics as a practice, whatever its profession; has always been the systematic organisation of hatred.” [Hendry Adams (1838 – 1918)].

    Allah SWT Berfirman:
    (وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
    Yang maksudnya:
    ”Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]
    [Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal. 1307-1308].

    Sekarang mereka mahu menubuhkan sebuah parti baru yang kononnya sebuah parti yang berlandaskan Islam tetapi bagaimanakah mereka mahu memertabatkan Islam sebagai Ad-Deen sebagai perjuangan mereka sedangkan mereka telah Allah Berikan gilongan zalim sebagai teman kepada mereka?

    Yang sepatutnya bila berada dalam sebuah Gerakan Islam seperti PAS mereka seharusnya bersifat Islamiah menerima saja keputusan demokrasi di Muktamar PAS yang baru berlalu itu; dan redha dengan tidak kira siapalah yang majoriti perwakilan PAS Kawasan dari seluruh negara itu pilih bagi memimpin PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ikut Al Quran ke...?????

      Eeeeee terpukaunya.

      Tu yang boleh melabel, boo kawan, hukumkan kafir dan sebagainya sampai Pengerusi DHPP Sdar Balasurbamaniam tanya ayat mana yg membenarkannya, semua ulamak suci terkebil-kebil macam ayam berak kapor tak dapat nak jawab hahaha....

      Cuba baca surah al Hujrat tentang hukum melabel dan menjatuhkan maruah sesama Islam apa pulak huhumnya.

      PAS semakin terdesak menggunakan ayat suci untuk menghalalkan perbuatan buruk mereka.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    2. Ayat tu tak relevan kalau pemimpin UG buat kerja macam freemason persis Machiavelli matlamat menghalalkan cara.... mengutamakan bangsa dari kebenaran Islam.

      Maka sebab nak mengembalikan syiar Islam iaitu rahmat ke seluruh alam maka GHB perlu ditubuhkan agar kesesatan yang dibawa PAS UG dapat dihentikan.

      Delete
    3. UG mana ada. Rekaan Jebon belaka

      Delete
    4. mengembalikan syiar islam tapi kene rujuk dap dulu...kih kih kih
      berpaksikan quran...tapi klu 6 ayat atau kurang...tinggalkan dulu...kih kih kih

      Delete
  3. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  4. Kuala Lumpur, 17hb Julai 2015. Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang semalam menerima ucapan Hari Raya aidil fitri daripada Ketua Kesatuan Ulamak Sedunia Dr Yusuf Al Qaradawi.

    Dalam ucapan tersebut , Ketua kepada Kesatuan Ulamak Sedunia itu juga turut meletakkan harapan yang tinggi kepada Presiden PAS untuk mengemudi bahtera perubahan umat Islam dan rakyat Malaysia secara khususnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dapat ucapan selamat aidil fitri dari najib rosmah tak? Dia doa kebaikan kepada rakyat malaysia tak? So biasalah Presiden Kesatuan ucap aidil fitri pada Timbalan Presiden Kesatuan*.... timbalan? Mana ada TIMBALAN...... NAIB PRESIDEN JE.... bersama 2 orang lagi naib presiden.

      Yusuf Qardawi bukan Yusuf Haslam yang tinggal di Malaysia.... jadi dia tak tahu kisah-kisah sadis Haji Hadi terhadap rakyat Malaysia.... so pendapat dia tak relevan.

      Delete
    2. apa nk kisah dgn yusuf qordawi...tuan guru lks punya ucapan raya lagi karamah la...marila olang2 melayu iselam kasi masuk dap lamai2...tinggal itu qulean blkg...msian msia kasi duduk depan atas kiri kanan atas bwh...msian msia lagi menyamin kesejahtelaan olang2 melayu di malesia...

      Delete
  5. Kalau setakat gambar TGNA dan ada logo GHB sapa2 pun boleh buat.
    OK pun boleh buat apa susahnya.
    Yang penting fitnah dan serang GHB.
    Rasuah, curi duit negara, FGV, MARA, TH, 1MDB sudah tidak relevan lagi.
    Sebab tu OK tak serang sebab UMNO dan PAS dah kamceng u help me, i help u.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kata bangang boleh menaip kt internet...nak kata cerdik...tahap otak takla cerdas sgt...byk mengampu dan menfitnah ni...xde kerja lain...klu x menipu...xleh nak bernyawa agaknya...
      dgn keadaan UMNO dah nak 3 suku mati...tetiba nak tubuh parti baru nak pecah undi Melayu...sape agaknya u help me i help u?
      tapi otak kau x cerdas...mungkin kau xkan nampak smpi bila2...kesian

      Delete
    2. rasanya anon 17;11 dah kena sampok setan.
      x g jumpa bomoh ke. org komen ada hujah, awk komen sendiri ngaku BODOH.

      Delete
    3. patutla...main pakai bomoh lagi...smpi bila otak nk cerdas kot main pakai bomoh...eh...ni komen2 ni dh mintak izin dap lum? takbirrrrr....malaysian malaysia...takbirrrr...malaysian malaysia...

      Delete
  6. Macamlah akhlak kau tu baik sesangat ....... ingat yg perasan diri dia baik adalah syaitan dan iblis ............ dah anak buah buat kerja bodoh dan tolol pasti ketua akan tegur lebih2 lagi anak buah yg bebal dan degil perlu ditegur dgn agak keras ....... itu pun tegurannya lebih baik dpd macai blogger Pkr dan balaci DAP @ blogger porno yg maki hamun + icon2 dan gambar2 sex ......... kalau tak percaya kau pi tanya libang libu dan gendang perang ............Bodoh piang tak payah cakap nanti org tahu kau bahlol .......... aku khuatir satu hari nanti kau tuduh quran pun menyeleweng sbb ada teguran keras terhadap abu lahab dan puak yahudi bani israel !

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul aku setuju sgt...sepatutnya dah kalah kita hisabla diri kita..jgn igt kita ni bagus sesgt...dan betul...yg rasa dia bagus ....ulamak x bagus...itu setan dan iblis...padahal 2 tahun lagi leh bertanding semula...tapi takkkk...biar berpatah arang...

      Delete
  7. Atas pelmintaan lamai Wa sikali lagi mahu ucapkan salamat hali laya ketiga ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main bontot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa .......... hidup halapan balu ! ........... ini macam halapan balu butut2 ada ong !
    Wa butut2 ikhlas dgn ucapan ini talak sombong punye ........... jgn ada yg tersinggung dan tegulis hati aaaa khususnya buat kapla jebon, pasma, g18, ghb , macai2 dan balaci2 semua .......... mcm itu olang malayu cakap maa ..........."kalau tak makan cili tak pelu lasa pedas maa" wa minta dili dulu maa dgn ucapan maap zahil batin !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arak dan Babi halal ye. ajak sekali geng PASIKULUTUT UG mengketedarah sekali ngeh ngeh ngeh

      Delete
    2. Mak bapak kau yg ajar anak2 mengketerah babi dan dah biasa mkn babi kini nak babit org makan babi kau memang keturunan babi.. babi.. babis

      Delete
    3. abu mubarak tulis ni dah dpt keizinan dap lum?

      Delete
    4. Haiyaaa
      Ajak sekali tuan gulu yushimura kasi baca doa.
      itu makan kasi habis aaa, membazir tu saudala saitan woooo

      Delete
    5. qulean talok bilakang...malesian malesia talok depan...ala paham?

      Delete
  8. Ahli, pimpinan PAS tak perlu bimbang dan marah kepada #HarapanBaru

    Penubuhan wadah baru sudah tidak dapat dielakkan. Ianya merupakan natijah daripada kemelut dalaman PAS yang tidak diurus dan ditangani secara bertanggungjawab.

    Tiada siapa boleh memusing jarum jam untuk kembali ke masa yang telah berlalu.

    Kepada yang kekal dalam Pas, anggaplah parti anda berada dalam keadaan selamat sekarang. Tiada lagi ancaman pengaruh fikrah luar yang mengganggu asholah perjuangan Pas. Tiada lagi pengkhianat. Tiada lagi golongan tak jelas fikrah. Parti anda sangat suci dan bersih sekarang. Bergembiralah dan bersyukurlah.

    Anda tidak perlu bimbang dan marah. Presiden anda sangat pasti, wadah baru hanya boleh bertahan paling lama 2 tahun. Tempoh itu tidak lama. Anda tidak perlu risau apa-apa. Yakinlah dengan telahan Presiden anda. Dia tidak buat sebarang salah dan silap sebelum ini. Semuanya benar belaka.

    Bagi yang memilih wadah baru, ketahuilah anda telah memilih jalan yang sangat sukar. Maka, pilihlah dengan ilmu dan kesedaran. Bukan kerana marah. Bukan kerana kecewa. Anda perlu memilih jalan ini kerana keyakinan dan harapan yang tinggi. Anda perlu memilih jalan ini kerana anda yakin anda benar. Jangan ada sebab lain.

    Peluang untuk berjaya ada, tetapi laluannya tidak mudah. Kalau anda sudah biasa berkorban sebelum ini, ada perlu lebih banyak berkorban kali ini.

    Kalau anda biasa dengan celaan dan kata nista sebelum ini, anda akan mendengar lebih banyak lagi kali ini. Pertingkatkan kesabaran kalian.

    Kalau anda biasa bangun malam bermunajat kepada Allah sebelum ini, anda perlu lebih banyak mendekatkan diri dengan Allah kali ini.

    Ujiannya pasti lebih getir. Celaan pasti lebih pedih. Kepayahan pasti lebih sukar.

    Selamat berjuang. Seeru alaa barakatillah.

    Abu Mubarak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan mereka menyalak dan melolong, kabilah GHB terus maju kehadapan.

      Penat menyalak dan melolong nanti diam lah mereka itu.

      Delete
    2. Apa yg nk d heran kan, biasa la ucapan mcm tu hormat kawan

      Malaysia pun ucap tahniah kt Robert Mugabe semasa hr jadi dia ngeh ngeh ngeh..

      Delete
    3. Tapi kami masih ahli pas lagi...hihihi...kami mmg ckp berdegar2...tapi kami ahli pas lagi...kami benci sgt dah dgn pas...tapi kami ahli pas lagi...kami syg dap..tapi kami pas lagi...hihihi

      Delete
    4. jadi GHB ini bersetuju nak meletakkan hukum allah didepan atau perkara teknikal manusia didepan? kami ni cuma mahukan hukum allah berjalan. kenapa beriya nak tubuh GHB? sebab katanya PAS dah tak relevan, nak tegak hukum allah mesti melalui DAP? itu yang kami persoalkan, sebab perkara pokok DAP menolak PAS ini berpunca dari isu hudud, PAS perjuangkan hudud dari dulu lagi, dalam konvensyen pakatan rakyat 2009 pun dah ulas, dasar bersama kita persetujui, dasar yang tidak bersama, kita ambil pendekata, "bersetuju untuk tidak bersetuju". apaa bila DAP nak buat pilihanraya ahli majlis, mereka kata, aspirasi rakyat, bila PAS nak buat pindaan enakmen, dan sebahagian undang2 yang mmg aspirasi rakyat kelantan dari dulu, dipanggil tak relevan. mana relevan nya GHB utk kemajuan islam? soal bangsa tolak tepi! sekarang kami mahukan islam dipertegak dengan saluran yang sah!

      selamanya PAS selagi mana dibimbing oleh ulamak bertunjangkan alquran dan sunnah demi agama Islam.!

      Delete
  9. Hahaha mmg tgna mahukn PR kuat bkn nik abduh.kenapa tak sembang psl nik abduh yg duk jual nama tgna dgn visinya sdiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak pr kuat atau nak islam boleh kuat bersama pr...tapi klu dah awal2 hal ehwal islam ditentang habis2an...lu pikir la sendiri!!! opsss sori...lu xleh pikir...kene mintak izin dap dulu..adehhhh

      Delete
  10. Bila omak kau nak ulas isu 1MDB yang mempunyai modal berbayar sebanyak RM1 juta tetapi menanggung hutang sebanyak RM42 bilion.Di manakah amalan urus tadbir mengenai 'debt to equity ratio' (nisbah hutang kepada modal)? Di manakah ciri-ciri kecukupan modal (capital adequacy)?

    ReplyDelete
  11. Puak ni berlakon konon syg dan hormat tgna .......
    Kalau ditakdirkan tgna masih hidup dan tak restui perjuangan depa mesti dihentam habis tgna punya ...... lagipun tgna akan berada dibawah tuan guru baru depa LKS dan LGE yg lebih karamah serta bersifat maksum serta menjadi rujukan utama samalah dgn big brother depa yg setiap tahun anjur sambutan maulidur rasul kononnya sayang dan cinta nabi SAW tp kalau nabi masih hidup pasti nabi pun dijadikan musuh depa

    ReplyDelete
  12. omakkau yg buat poster tu nak fitnahkan harapan baru

    ReplyDelete
  13. Kalau pun benar dengan gambar itu tak mengapa daripada sedikit2 TGNA pesan, TGNA pesan itu bagaimana pula? Bukankah itu lebih terdesak dari yang terdesak?

    ReplyDelete
  14. Haiyaa anon 18.08 kenapa mau fitnah itu halapan balu aa ? Itu halapan balu aa manyak balua hati busuk ka ? Wa pun helan apa pasal itu balua masuk halapan balu aa ............. sudah jadi balua pun mau kasih tambah balua punya power ka ? Haiyaa helan helan

    ReplyDelete
  15. Tak perlu cerita hal dalam kelambu bila kamu dah jadi janda...biarlah GHB nak guna gambar TGNA sebab TGNA adalah satu-satunya ulama yg memusuhi UMNO, yg lain nak berkawin dgn UMNO. Tak caya? Tunggulah lepas PRU nanti, nanti ada la perkahwinan PAS-UMNO (PAS + BN). Soalannya, kenapa ramai yg semakin MEROYAN dgn GHB ini?

    ReplyDelete
  16. Omakkau dah bukan berstatus janda lagi khabarnys

    ReplyDelete
  17. OK jangan risau sangat dgn GHB, kita doakan gerakan ini berjaya. Saya rasa apa yang diusahakan oleh mereka selari dengan apa yang diperjuang oleh PR, untuk mengganti BN dan memimpin Malaysia dari terus menjunam. Sama2 lah kita bekerja sama untuk Malaysia yang lebih baik

    ReplyDelete
  18. Apa nak dihairan akan GBH keldai ahli neraka jahanam LGE LKS. Mereka cuma ikut apa yang golongan munafik, syiah dan progressive buat. Kononnya memperjuang akan ahli bait sebenarnya menghapuskan Islam.
    GBH ini Allah S.W.T sudah patrikan hati2 mereka tidak akan ada nur tiada hidayah maka Jadilah mereka seperti sembahan mereka LGE LKS firaun namrud Abu jahal ahli neraka jahanam.

    Sapa nak rasa duduk bersama Abu jahal firaun namrud leh join GBH

    ReplyDelete
  19. “Saudara-saudara sekalian!”

    “Percayalah, kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional (BN) bukan kerana nama dia BN. Kita menentang dia kerana dia menegakkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir.”

    “Oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana itulah kita berjuang dengan puak-puak ini. Kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam.”

    “Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha tetapi kita akan menjadi kafir dengan mengatakan politik suku (asing) agama suku.”.7 April 1981.tuang jepung.sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  20. Inilah harapan LGE terhadap GHB:

    "And the new Gerakan Harapan Baharu Islamic party is going to be the vehicle to achieve this. And that must include removing Article 153 from the Constitution plus ending Malay privileges and the New Economic Policy".

    Dia nak GHB bantunya hapuskan Hak Istimewa org Melayu dlm Perlembagaan. Harap GHB berjaya bantu DAP capai cita2 mereka. Bukan cita2 Islam.

    ReplyDelete
  21. kalau tuan masuk toilet...akan ternampak jenama mangkuk tandas gbh ...saya terus teringat ghb ,dulu g18 bila type kat google terus keluar group2 samseng,kenapa yer nama yg dipakai akhirnya bermaknakan keburukan saja puak2 group hampa belaka ni....

    ReplyDelete