KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 30 July 2015

MUKHRIZ BERKATA TIDAK RASA TERANCAM KERANA KEDUDUKKAN BELIAU SEBAGAI MB KEDAH TERLETAK KEPADA KUASA TUHAN.



Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata beliau tidak rasa terancam selepas video kontroversi dirinya bersama bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tersebar.

Video berkenaan memaparkan Muhyiddin mengatakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengakui wang berjumlah US$700 juta (RM2.6 bilion) dipindahkan ke akaun peribadi miliknya.

Dalam video itu, Muhyiddin kelihatan memaklumkan perkara itu kepada tetamu di kediamannya pada Selasa malam, yang beliau menemui Najib berhubung laporan akhbar The Wall Street Jounal yang mendakwa wang tersebut adalah daripada syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Mukhriz berkata beliau tidak boleh menghalang Muhyiddin daripada membincangkan perkara itu di dalam kediamannya sendiri, dan menambah, beliau tidak mencampuri perbualan Muhyiddin dengan tetamu yang lain.

Laporan Kwong Wah Yit Poh bagaimanapun menyebut Mukhriz mengetahui individu yang merakamkan video berkenaan.

Ketika ditanya sama ada kedudukannya sebagai menteri besar akan terancam, Mukhriz berkata, beliau tidak terancam kerana kedudukan itu adalah terletak pada kuasa tuhan.

Difahamkan 5 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kedah menemui Najib baru-baru ini untuk memaklumkan rungutan berhubung corak pentadbiran Mukhriz.

Sumber berkata, mereka ialah Adun Kuah Nor Saidi Nayan, Adun Jeneri Mahadzir Abdul Hamid, Adun Bukit Lada Datuk Ahmad Lebai Sudin, Adun Kupang Harun Abdul Aziz dan Adun Pantai Mereka Ali Yahya.

Beberapa keping gambar pertemuan Najib dengan dengan 5 Adun Kedah yang tidak sehaluan dengan Mukhriz sudah tersebar dalam kumpulan-kumpulan WhatsApp.

Sumber memberitahu, Najib mengadakan pertemuan dengan 5 Adun tersebut beberapa hari sebelum pengumuman rombakan Kabinet baharu ini.

"Biar gambar berbicara," kata seorang pemimpin akar umbi Umno Kedah.

Daripada 5 Adun tersebut, Ahmad sebelum ini antara yang lantang mengkritik Mukhriz dan menggesa supaya anak kepada Tun Dr Mahathir Mohamad itu menyatakan sokongan kepada Najib atau letak jawatan sebagai menteri besar Kedah.

Ahmad mengakui ada mengadakan pertemuan dengan Najib  sebelum rombakan Kabinet baharu ini, bagaimanapun enggan mendedahkan sebarang maklumat mengenai pertemuan tersebut.

"Ya, kami ada jumpa Najib baru ini. Tapi saya tidak ingat bila," kata Ahmad Lebai yang enggan menerangkan lebih lanjut mengenai pertemuan tersebut.

Sumber memberitahu, Adun yang berjumpa dengan Najib membuat luahan hati mereka dan menyatakan ketakpuashatian mereka terhadap cara pentadbiran Mukhriz.

39 comments:

  1. Bakal ahli parti amanat sushi.bila nak isi borang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyamun kedah jumpa ketua penyamun. Mesyuarat penyamun. Tanya bila jumpa?...lupa.

      Delete
    2. USD700 juta tunai dlm akaun najib...jutawan top ten malaysia pun takde tunai byk tu dlm 1 akaun...interest 1 bln dah brape. Jutawan lain nak kena jual saham, jual harta baru nampak cash. Bila tutup akaun ambank, mana najib sorok duit tu? Mesti ada dlm negara ni lagi...bkn senang2 nk transfer keluar tanpa bank negara tau. Kalau letak kt seri perdana, penuh 1 bilik. Kalah drug lord mexico...najib oh najib...hancur

      Delete
    3. Pembangkang memang pandai berkata2
      mereka hanya tahu membangkang
      dulu proton dan putrajaya pun mereka bangkang
      sekarang hari2 cerita nak rampas putrajaya
      anak cucu pun berebut2 kerja kerajaan kat putrajaya
      cucu cicit pak sedara mak sedara sepupu sepapat semua kasi masuk putrajaya
      dulu hina proton tin sardin
      sekarang dari datuk, anak, isteri, mak, bapak naik proton
      kereta lain tak berani beli sebab mahal
      sekarang hari2 lap cuci kereta proton
      kalau terguris sikit bukan main hati panas sayang sangat kat kereta proton kalau nampak BMW akan kata tak negarawan
      tak patriotik

      1 mdb pun mereka bangkang
      mentang2 la belum untung
      esok dua tiga tahun lagi bila dah untung tukar cerita
      kat situlah bawak anak beranak cucu cicit mintak kerja
      isi borang mintak sedekah nak kerja kat 1mdb
      mintak duit free nak niaga nak pergi haji
      masa belum jadi buruk saja nampak
      dah jadi besok mulalah nak rampas 1mdb pulak
      tak kira la kahak kena muka balik ker ludah masuk mulut balik ker
      tak kira asalkan anak cucu, besan pak penakan dapat isi perut dgn gaji dari 1mdb
      memang cilake pembangkang hamlau nih...

      Delete
    4. 00.24 proton dah nazak, 1mdb mmg takkan untung, jadi periuk nasi penyamun. Takde sapa nk keje kt 1mdb. Ini mesti dgr sesi penerangan umno...yg memberikan penjelasan pun tak tau apa2, yg mendengar lg la terpingga2. Najib dah bertindak luar batasan & kawalan. Dia pun tak tau mana arahtuju 1mdb skrg. Jgn ikut telunjuk je...

      Delete
    5. Proton dikritik kerana harga jualan tak munasabah tak setanding kualiti sebab itu kerajaan tak mahu laksanakan AFTA, takut rakyat tak akan beli proton kalau harga kereta import lebih rendah

      Putrajaya dibina megah tetapi kerajaan menyewa balik putrajaya sebagaimana kerajaan membina kampus2 uitm secara konsesi ada syarikat kroni yang menguruskannya

      1MDB satu dunia dah tahu 24bilion ghaib.........hanya macai yang buta percaya segalanya berada dalam keadaan terkawal....semuanya kerja pembangkang tak pun kerja kaum lain nak jatuhkan orang melayu

      Delete
  2. Ahmad lebai sudin kaki rasuah. Sanggup kawtim dgn mahfuz omar, bukit lada bg kt dia, parlimen pokok sena mahfuz ambik. Tak bg bekas SU najib menang parlimen. Skrg ni peluk cium najib sbb nk jd mb. Lalang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bermain politik memang kena jadi lalang
      kalu tak jadi lalang nanti nasib malang
      kalau tak kipas nanti melepas
      kalau bodek hari2 lama2 jadi menteri

      Delete
    2. aku rasa la,
      daripada 4 orang tu...
      dua orang akan naik jadi menteri
      2 orang lagi akan naik jadi timbalan menteri

      alasan aku?
      mereka pandai kipas

      Delete
    3. Bijak apanya 00.32? Tu politik zaman dulu..kalau buat jugak kipas2 & bodek2 zaman skrg ni, orang cakap pemimpin takde prinsip. Zaman dulu ramai yg bodoh. Suruh terjun longkang pun dia terjun

      Delete
  3. Malangnya dalam kita menghadapi bencana besar yang mengancam kefaulatan negara angkara Najib & Rosmah ini...masih ada sekumpulan lebai yang sibuk bercakap tentang baiah bodoh dan talak tiga...setakat itu sajalah pemikiran lebai2 dungu ini...almaklumlah..nak baca WST mampus tak faham...agaknya kalau ditanya ada berapa angka kosong dalam 2.6 billion tu pun setengah mampus nak jawab..matematik tak pernah lulus...sampai kiamat la masih cerita baiah talak tiga...haid dan nifas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haid & nifas perkara wajib belajar bro...fardhu ain. Kalau tak suka pd lebai2 tu, itu bro punya pasal. Jgn sampai perlekeh perkara hukum dgn niat mempersenda sudahlah bro...nak berbahas ttg politik, bahaslah sampai keluar nanah ikut hidung pun.

      Sorry bro...
      Terima kasih bro...

      Delete
    2. Kalu susah sangat nak kasi talak 3
      cuba masuk pas
      semua jadi beres

      Delete
  4. Sukar kedudukan MB Kedah. Mahathir musuh Najib nombor satu. Anuar sudah dipenjarakan. Daim entah di mana. Mukhriz adalah mangsa Najib seterusnya sbb Mukhriz dah dengar sendiri dr mulut Muhyuddin di mana wang 40 bilion milik rakyat.. Klu Najib tak tumbang dlm masa terdekat maka Mukhriz akan tersingkir. Dendam pd ayah ...anak jd mangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik melayu memang macam tu
      bapak buat hal, anak pun kena heret sama
      laki naik, bini pun heret naik sekali

      Delete
  5. Dia ni asalnya dulu bertanding tak pernah menang pun. Bertanding bahagian pun kalah. Menang pru dulu pun pasal dapat syafaat Tun Mahathir. Anjing macam ni je yang Najib suka sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bermain politik kena bijak.
      Di mana ada ruang, di situ kena gunakan
      tak kipas memang melepas
      bodek hari2 lama2 jadi menteri

      Delete
  6. Opis boy pon x selamat inikan ada modai nak kena hadi oleh laki semoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu : correct correct
      sekarang : alots alots
      besok : ??

      Delete
  7. blog omakkau dah jadi blog umno plak hehhee

    ReplyDelete
  8. Kesimpulannya:
    masuk mana2 partipun kalu ada umat bernama melayu, nescaya pengakhirannya adalah sama. BOS ADALAH SENTIASA BETOL.

    1. Umno - Muhyidin dipecat kerana lawan boss
    2. PKR - TSKI kena pecat kerana lawan boss
    3. PAS - Mat Sabu hilang jawatan kerana lawan boss

    Jalan terbaik ialah masuk Parti yang berkaum India.
    Kenapa?
    MIC - Boss kena pecat kerana lawan orang bawah.

    Masuk Parti Cina pun satu hal. Contohnya,
    Dap - Lawan boss ke tak lawan boss ke, ko tak akan ke mana-mana. Bos sampai mati.

    ReplyDelete
  9. kalu najib pecat mukhriz, nescaya impaknya kepada negara amat besar sekali. Cukong2 di belakang mahatir akan mogok. Ekonomi negara merudum. Nilai ringgit akan menjadi RM4.80 bagi setiap dollar.

    Kalau berani cuba la....maunya bankrup 1mdb!!

    ReplyDelete
  10. najib merupakan pemimpin yang terbaik di asia tenggara ini.
    Ini jelas sudah terbukti.
    Kalau tak percaya cuba korang bandingkan dengan Hadi...

    ReplyDelete
  11. persoalan saya ialah, apa salahnya kalau duit bilion itu masuk ke akaun dia? Bukankah itu dana parti? Kalau dana parti apa salahnya? Tak kan nak masuk akaun muhidin pulak? Lagipun dia tidak menguruskan akaun itu. Orang lain yang uruskannya. Dia tak ambil satu sen pun. Duit itu untuk kegunaan rakyat. Patutnya berterima kasihlah kepada pemimpin yang mengutamakan kepentingan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mane ko tahu..ko dh audit ke kemana duit tu digunakan?

      Delete
    2. kalau audit pun bukan pembangkang nak percaya...
      Macam2 nanti buat fitnah pula

      Delete
    3. pembangkang ni saya bagi satu contoh aje la
      dulu fitnah proton tin sardin, produa tin susu
      sekarang naik myvy, naik prave
      macam la tak ada kereta lain selain myvy dan preve
      saya ingat pembangkang naik VW, BMW, atau camry

      sekarang sayang jugak korang kat myvy preve
      alahai....

      Delete
    4. 00.40 asyik banding cerita kereta...bodoh

      Delete
    5. Ni bingai ke bangang. Adake duit untuk pilihanraya kegunaan rakyat. Persoalannya duit biliun tu datang dari mana? apa benda yang digadai? Kalau digunakan untuk pilihanraya, untuk bayar apa sampai 2.6 biliun? Rasuah? Kau tahu tak akta pengubahan wang haram? bahalol..

      Delete
  12. Dulu malaysia telah dijajah oleh inggeris. Harta kita dibawa balik oleh inggeris ke negara mereka. Mereka cuba untuk meruntuhkan malaysia selepas merdeka kerana iri hati dengan kejayaan kita. Mereka gagal kerana malaysia ditadbir oleh pemimpin umno dan BN yang berwibawa.

    Kini bila usaha mereka gagal, inggeris ni menggunakan cara lebih halus. Menggunakan media yang tidak bertanggung jawab yang diusahakan oleh kaum mereka untuk memburukkan negara dan pemimpin kita. Ini bentuk penjajahan cara baru. Mereka menjajah minda rakyat kita supaya negara kita kucar-kacir. Malangnya ada rakyat yang bodoh menerima penipuan mereka tanpa menyedari ada udang di sebalik batu. Mereka juga menggunakan rakan pemimpin kita sendiri dan tugas mereka menjadi lebih mudah apabila ada pemimpin yang terpengaruh dengan penipuan mereka. Mangsanya ialah rakyat juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu bodoh kena tipu dgn umno sampai tua

      Delete
  13. Pembangkang memang pandai berkata2
    mereka hanya tahu membangkang
    dulu proton dan putrajaya pun mereka bangkang
    sekarang hari2 cerita nak rampas putrajaya
    anak cucu pun berebut2 kerja kerajaan kat putrajaya
    cucu cicit pak sedara mak sedara sepupu sepapat semua kasi masuk putrajaya
    dulu hina proton tin sardin
    sekarang dari datuk, anak, isteri, mak, bapak naik proton
    kereta lain tak berani beli sebab mahal
    sekarang hari2 lap cuci kereta proton
    kalau terguris sikit bukan main hati panas
    sayang sangat kat kereta proton
    kalau nampak BMW akan kata tak negarawan tak patriotik

    1 mdb pun mereka bangkang
    mentang2 la belum untung
    esok dua tiga tahun lagi bila dah untung tukar cerita
    kat situlah bawak anak beranak cucu cicit mintak kerja
    isi borang mintak sedekah nak kerja kat 1mdb
    mintak duit free nak niaga nak pergi haji
    masa belum jadi buruk saja nampak
    dah jadi besok mulalah nak rampas 1mdb pulak
    tak kira la kahak kena muka balik ker ludah masuk mulut balik ker
    tak kira
    asalkan anak cucu, besan pak penakan dapat isi perut dgn gaji dari 1mdb
    memang cilake pembangkang hamlau nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana punya kampung la ni...kesian

      Delete
    2. Orang gila kot.. banyak sangat bayar GST huhu

      Delete
    3. Mmm..pelik...En Unknown berkata kata sedemikian. Selalunya tak ada posting pendek tanpa hujah. Apapun aku ucapkan selamat berjaya untuk En Unknown. Politik tanpa pembangkang adalah kerja GILA.

      Delete
  14. Tiga mb bakal melayang 1) mukriz 2)khaled nordin 3)zambri abd kadir . Npk nya pas akan menerima tempias kemasukan ahli umno yg tak puas hati. Ghb hya gah xi kandang syok sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAS berangan. Lupa pengundi dah nak buang hj hadi pil kuda. Sebab tak pandai jaga parti kini pas berpecah. PAS tengah bergolak dia pergi Jepun mkn sushi. Yg tinggal hanya GSB Geng Serban Besar. Ramai Melayu sangup maduk DAP dr sertai PAS.

      Delete
    2. GHB Geng Hadi Barua masih ingat pas kuat. Pengundi umno x akan beri undi pd pas sbb peminpin pas mudah lupa diri. Contoh di Parlimen Temerloh...hasan menang dgn bantuan undi Cina. Bila dah menang siang mlm nak siku kutut Cina. Lupa jasa pengundi Cina. PRU 14 nnt pasti Parlimen Temerloh dpt semula kat umno.

      Delete