KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 12 July 2015

GAMBAR SEORANG PENIAGA BAZAR RAMADAN GANTUNG BENDERA BN DI GERAINYA MENYEBABKAN PERNIAGAANNYA HAMBAR TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN LIGAT BERLEGAR DIMEDIA SOSIAL


Inilah akibatnya apabila pentaksub parti yang mau berniaga di Bazar Ramadan ... untuk tujuan apa dia melakukan kerja kurang cerdik ini amat menghairankan .. apakah dirinya berniat dia hanya berurus niaga dengan ahli dan penyokong BN sahaja????  ... atau perniagaan ini dilakukan dikawasan negeri dibawah pemerintahan BN tetapi tidak memiliki permit perniagaan dari Pihak Berkuasa Tempatan dengan harapan apabila panji BN dikibarkan digerainya maka tiada sebarang tindakan diambil oleh pihak penguatkuasa????

Walau apa pun alasan tetap tindakan itu tidak cerdik .. pertama kumpulan pembeli yang datang singgah digerainya sudah pasti terhad kepada yang mendakap BN ... kedua apabila gerai suram dan hambar yang mendapat nama buruk ialah BN sendiri.

Jadilah peniaga bijak .. jangan kita tonjolkan secara terbuka parti mana kita sokong dan dokong walaupun berniaga dikawasan amat kuat penduduknya menyokong parti berkenaan.

Omak Kau pernah lihat dengan mata kepala sendiri betapa ada peniaga yang memakai baju ada lambang parti tertentu berniaga di Bazar Ramadan sambutannya dari pengunjung amat kurang walaupun makanan dijualnya itu memang sedap .. ada pelanggan yang sibuk memilih juadah apabila sedar dia memakai baju lambang parti terus batalkan hasratnya.

Janganlah terlampau taksub sehingga terbawa-bawa ke alam perniagaan.

35 comments:

  1. kakak yg meniaga ty dulu, penyokong puak sekular yg kalah dlm PAS. Kakak tu malu Pasmacha tak dapat sambutan, truss masuk BN.
    Ujung tahun in hang tengok lah, Greenboc, Adding, Meloyawaves semua masuk BN.

    Benda diatas boleh dielakkan hanya dgn cara Khalid Samad, Ahmad.Awanh, Hanipa boleh dilantik aebagai ulamak DAP..

    Orang pi Haji naik kapalterbang, dia pi Haji nak nail.roket mercun

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen budak terencat akal down syndrome!

      Delete
    2. Komen anon 09.36 mmg terencat akal. Ni mesti lepas nakan pil kuda bersama tuang presideng nya.

      Delete
    3. Yg penting kakak ni psg bendera BN bg tuah kat gerai bazaar jiran lagi laku jualannya dari diri sendiri ..... bendera BN tu pembawa bala khakaha

      Delete
    4. Gambar ni pun nak kecoh?? Yang ambik gbr ni pun bodoh..apatah lagi yg bg komen. Biar dia nk meniaga mcm mn sekalipun, dia bukan indon/bangla meniaga tanpa lesen. Main pacak tiang. Pukimak korang politik 24 jam.

      Delete
  2. jgn gang2 in gila buat mihrab masjid dgn kubah maajid bentuk roket culup.Mazhab geylong Islam Liberal pengilut Tuan Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni jenis macai tak tau malu. Lepas guna siku dan lutut kemudian masih bertenggek dgn lebai LGE. Pulus punya pasal maruah tolak tepi. Pas pis pus...

      Delete
    2. apa aku penah letak bendara bn laku je masalahnya dia guna untuk halang panas matahari, dah faham tak omak kau, kawan aku pun penah guna bendera pkr halang matahari panas itu kawan aku penah kemvas gambar azmin untuk halang matahari tak pun orang tak pergi ke kedia kawan aku itu. ingat anwar penah cakap gunakan barang ada pru 13 untuk ada pilihanraya langkah kajang itu, apa salah peniaga guna bendara bn, pas ke par untuk halang matahari , aku penah guna bendera pkr lap mejar kedai aku ini. Tentu macai pkr marah

      Delete
  3. Asal produk BN PAS UG memang tak laku dah sekarang.

    Produk mereka nampak sedap tapi penuh beracun.

    Siapa yang kritik akan di Barua dan di Tololkan.

    Mangsa banjir apa cerita.

    Raya dah dekat ni.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  4. Dengar kabar akan lahir anak Dap di beri nama DIP ! Wow ! -

    ...akan datang, bakal menjelma menara masjid - seru azan, milik mereka berbentuk roket... he..he.. hati2 ye !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaran Sesat Detected.
      Awas semua..

      Delete
    2. Anda yang berjuang demi bangsa Melayu.... Nabi kata bukan dari golongan nye.
      ANON 09:59, SIAPAKAH YANG SEBENARNYA SESAT?

      (Dr.G)

      Delete
    3. Anda yang berjuang demi bangsa Melayu.... Nabi kata bukan dari golongan nye.
      ANON 09:59, SIAPAKAH YANG SEBENARNYA SESAT?

      (Dr.G)

      Delete
    4. 12.14 & 12.16 YANG SESAT MAK BAPAK KAU. SIAL PUNYA CINA

      Delete
  5. pru nanti ada dua parti bergabung ; umno + pas yg dipanggil UMPAS @ Hampas

    kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelaaah kau pakai ulamak Penang bukit asal melaka

      Oktoberfest okey

      Delete
    2. Dua2 parti yg bertuankan perut. Asal ada pulus semuanya lulus. Mangsa banjir Kelantan terpinggir. Pak kebai asyik ke Jepun.

      Delete
  6. PohMA,G18,Progresif,Gabungan Harapan Baru,Harapan Baru 

    Proliberal.... dan macam-macam lah....

    bunyi bising.... tapi benda tak ada...??????

    cam tin kosong je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemunculan parti baru buat pas parti suci resah gelisah. Umno tak henti2 telan air liur. Lepas pru 14 duit 1mdb akan dapat kembali.

      Delete
  7. Kalau ada bangsa Cina jual nasi lauk pasang bendera PR agak2 puak PKR & Pasma sanggup tak datang beli & makan ?
    Actually sentiment kepartian yg diterapkan oleh Anwar & Lim Kit Siang & Arwah Tuan Guru dahulu amat menebal dalam penyokong PR. Hingga sanggup boikot bangsa & jahanamkn bangsa sendiri kerana berbeza pandangan politik.
    Saya yakin jika peniagan letak bendera PR pun tapi sedap & berbaloi..
    Penyokong UMNO tidak kesah beramai2 duduk & datang makan.
    Ini lah jadi kalu taksub politik dijadikan kiblat
    dalam kehidupan hingga adik beradik boleh berkelahi kerana berbeza fahaman politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PasmaDap bukan politik tapi juak2 orang kecewa

      Delete
  8. Mme pun dulu akak tu geng reformasi asyik kena tipu dengan aljuboori....akak tu lebih baik dari sastrawan plastik sait samat dan nak mati dulu kena tipu dengan aljuboori skg ni kena goreng pulak dengan..cina DAP......akak tu lebih cerdik dari samat sait......sekian terima kasih

    ReplyDelete
  9. Bulan posa ni kome tak buet vigil bakar lilin kerrr kat pasar ramadhan. Baru aku bulih gelak kat mikerrrr mikerrr bodoh tahap gaban.

    AKu rasa baik PASMA, dan G18 PKR bubar join DAP sebagai ahli. Paling Baik Nurul Izzah kelar PKR join DAP.


    DAP pulak boleiiiii bagi biro ulamak kat G18 dan PASMA. Ahmad Awang jadi Murshidul Am Secular Rocket, Deputy President Murshidul Am Secular Rocket bagi kat Mat Sabu. Selain dari tu Vice President Murshidul Am Secular Rocket ada 90 jawatan. Ialah nak bagi kat Khalid Samad, Faiz Fadhil dll

    Nurul Izzah bagi jawatan President Animal Right Rocket. Hangpa tau dia pi sesi touch d hanjing.tahun2014 Dulu laki dia, minah ni tak kesian tak perrrr. Asalkan Hanjing selamat dan tenteram

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sihat ke dia ni.
      Dah makan ubat ke.

      Delete
    2. Jeff ni sihat, tapi cakp perli sadist

      Delete
    3. Jef terbaikkk..
      reformist yg bencikan politik munafik bang non dan anak bininya...cucu xjoin politik lagi sebab blom cukup umor..hehehe

      Delete
  10. Hari ni tak der citer tentang sdr Azmin ker Omak Kau. Ingat kan macam drama bersiri ...Kee Omak Kau dah buang tabiat.

    ReplyDelete
  11. Hahaha.........inilah akibatnya atas kesombongan umno bn sdr tapi lupa dulu umno bn di junjung tinggi kini di pijak kerana menyusahkan rakyat malah penipu pembohong penyamun dll. Jadi bila nampak lambangnya pasti sakit hati. Sejak abdullah memerintah hingga ke najib skrg umno bn telah keluar dari landasan menerajui rakyat sebaliknya putarbelitkan fakta dan heret rakyat sekali membantu kesusahan negara, sedangkan mrk sdr yg lakukan semua ini. Inilah pemerintah yg tidak bertanggungjawap selesaikan masalah.

    ReplyDelete
  12. Cuba letak lambang aljuboori kat gerai msk cik...sah mskcik tak laku....tu kena tipu olrh aljuboori bapak penipu no 1 di Malaysia. ...

    ReplyDelete
  13. Kebodohan bangsa Melayu memang terserlah walau pun hidup dikelilingi oleh bangsa-bangsa yang lebih maju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Pandir dan Pak Kaduk adalah orang melayu dulu2.jangan pula lupa Tanggang, Luncai dan Mat Jenin.Apakah kisah mereka dijadikan tauladan atau jadi ikutan tertanam dalam mentaliti orang melayu.Pendek kata kalaulah pemimpin itu seperti pak pandir tentulah yang mengundi mereka ialah pak kaduk.bersorak gembira tapi kampung tergadai.sekian.

      Delete
    2. 14.02 MAK BAPAK KAU YG BODOH LAHIRKAN KAU. MANA ADA BANGSA MAJU? MANA ADA BANGSA LEBIH MAJU DARI BANGSA LAIN? NEGARA MAJU ADA. LU PUKIMAK TAK PAYAH PROVOKASI KAUM.

      Delete
  14. MCA...MCA...MCA
    MCAMCAMCAMCAMCAMCAMCAMCA..
    NI PUAK CINA...CINA YG DI IKTIRAF SBAGAI CINA MELAYU BUKAN CINA ISLAM..DPT LESEN DARI AMENO N KERAJAAN PUSAT..DAP CINA KAPIR..JADI BOLE SOKONG MCA..XBOLE SOKONG DAP..SB DAP PAKAI ROKET..MCA PAKAI LAMBANG BINTANG..SIAP WARNA KUNING LAGI..

    ReplyDelete
  15. ITU BENDELA LACING AAA MEMANG SUWEY PUNYA TANGKAL WOOOO

    SELUPA ITU OLANG MATI PUNYA KILITAS SIMAYANG

    ReplyDelete