KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 25 July 2015

KES DUA DISYAKI MENCURI LEMBU DIPAKSA MAKAN NAJIS LEMBU DAN KERETA MEREKA DIBAKAR .... LIMA INDIVIDU TERLIBAT DITAHAN POLIS.



Lima individu ditahan berhubung kes dua lelaki yang disyaki mencuri lembu dibelasah, dipaksa makan najis lembu dan kereta mereka dibakar di Felda Jengka 17, Maran pada Rabu lalu.

Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan Mat Rizal Mat Razi berkata mereka ditahan di Jengka 15 dan Jengka 17, semalam.

Beliau berkata seorang daripada dua mangsa yang dipukul itu telah dibenarkan pulang dari Hospital Bandar Jengka manakala seorang lagi dipindahkan ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah, Temerloh bagi menjalankan pembedahan tangan.

“Namun setakat ini belum terdapat laporan polis dibuat oleh pihak yang lembu mereka dikatakan dicuri,” katanya.

Keadaan mangsa yang dibelasah dan dipaksa makan najis tersebar luas di laman sosial dan mendapat reaksi pelbagai.

Mat Rizal tidak menafikan kejadian mencuri lembu kerap berlaku di kawasan tersebut namun jarang dilaporkan.

“Lembu-lembu di kawasan ini biasanya dibiarkan bebas berkeliaran di ladang kelapa sawit. Pemilik hanya mengenali lembu mereka berdasarkan rupa bentuk haiwan tersebut misalnya berdasarkan bentuk fizikal dan warna kulit,” katanya.

25 comments:

  1. Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan pecakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

    1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

    2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..terbaekk..
      Satu idea yg boleh diguna pakai.

      Delete
  2. Amboi.cepat cipta bahasa kiasan baru.OOOO awak dah hadikan omak kau ye?janagn .nanti oarng lain pulak hadikan kau,ingat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi mmg x layak jd pemimpin sbb akhlaknya yg rendah. Ikut mcm Anuar wpun dimaki hamun olh Hadi namun beliau masih boleh tersenyum.

      Delete
    2. Hadi tak pernah buat keje menjubo lubang taik sesama jenis mcm anwar aljuburi..ngeh3

      Delete
    3. Bila masa Anuar menjubo? Hanya mahkamah umno saja yg kata Anuar bersalah. Shafee ternganga bila peguam menyoal balas. Skrip sudah siap sendiwara umno utk lemahkan PR. Mula2 penjara Anuar
      Kemudian hancurkan PAS
      Kemudian spin hingga PR berpecsh
      Kini heret Rafizi ke Mahkamah
      Semua media arus perdana serang DAP

      Tapi sayang rakyat tak percaya sendiwara umno.
      Isu 1MDB benar2 jadikan umno / bn nazak.

      Delete
  3. Guru bertanya muridnya ." mengapa awak HADI kelas kelmarin?"Murid tu menjawab bahawa kelmarin saya HARON perut ,maknya sakit perut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kamu pergi HADI?
      Maksudnya bila kamu pergi Jepun.

      Delete
    2. Wahhh, korang2 ni mesti hebat ilmu agama & amalan dahsyat2 belaka kn? Selamba jer kutuk2 seorg ulama. Cek sikit iman tu, mana tau esok tetiba nyawa disentap malaikat...merangkak korg di mahsyar nnt mencari ulama2 yg korg kutuk...

      Delete
  4. Mmg manusia sekarang ni pantang diuji sikit dgn kesusahan dan kesukaran terus merintih, memberontak dan meroyan ........ tengok puak2 macai dan balaci DAP depa dok kutuk ulamak dan marahkan ulamak bila dikatakan cari redha ilahi sbb depa utamakan redha undi dan cina Dap ........... depa nak tongkat langit tak ingat mati , nanti kat akhirat kita tengok apakah puak2 Dap akan membela depa dpd api neraka ? Bodoh piang puak2 macai PKR dan balaci DAP ni ......... la ni NASA sendiri pun akui tentang kebenaran Islam spt kehebatan lailatul qadar dan batu hajarul aswad hingga ada pegawai NASA yg telah memeluk Islam tapi kat malaysia ni ada melayu islam bahlol nak cemari Islam dgn agenda sekular, kristianisasi, cauvinisme , lgbt dan sebagainya .............. ulamak terus difitnah dan dicaci ....... LGE dan LKS dipuji dan restu dicari hanya kerana mengejar cita2 politik depa Jaguh spinner macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk, addin, sisi bukit, alhussyen, bloglistb dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm ! Depa tuduh TGHH suka kata barua dan tolol ………….. sebagai seorang ketua sesebuah organisasi adakalanya perlu ditegur agak keras anak buah yang buat kesalahan yg tidak wajar secara semberono walaupun berkali2 diingatkan bagi menimbulkan kesedaran lagi pun pun alquran pun ada sebut perkataan bodoh dsbnya kepada manusia yg degil seperti ini agar mereka sedar. Depa kata TGHH suka ponteng sidang parlimen sedangkan TGHH mungkin ada komitmen lain …………. Tapi hairan bila depa boleh pejam mata bila Anwar dan LGE ponteng sidang parlimen utk bercuti di New Zealand dsbnya. Depa kata Pas nak UG dgn umno ………….. tapi sampai sekarang tak da UG …………….. yg ketaranya PKR dan DAP yg bersungguh2 nak UG dgn umno tapi depa spin jadi CG (CaretakerGovernment) …………. nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn boleh, UG boleh ,ponteng boleh, tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik perlukan agama... bukannya agama perlukan politik.. inilah padahnya bila agama di politikkan.. salah siapa klu bukan salah dari anda sendiri.. sama juga dgn Al-Quran bukan saja utk di baca tapi utk di fahami dan di ikuti.... anda bila berbicara anda sahajalah yg Islam tahukah anda siapa yg meislamkan anda. Megata org ini kafir megata org ini murtat.. Islamkah anda jika benar siapa saksi anda yg megatakan anda seorang Islam.

      Delete
    2. Islam tak suruh umatnya tololkan umat lain.
      Islam tak suruh umatnya baruakan umat lain.
      Tapi Hj Hadi terang2 beri gelaran yg jelek pd org lain. Perlukah Hj Hadi kita hormati?

      Delete
    3. Anda dengar dgn telinga sendirikah yg Hj Hadi kata benda2 tersebut jika tidak anda benar2 telah menfitnah beliau besar dosanya.. tak tertanggung nanti.

      Delete
  5. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main bontot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa ....................telima kasih sama wa punya halapan balu aaa ..........telima kasih wa punya baluaa ............. telima kasih balua ................ haiya ini macam balua butut2 balua oooo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. asyik copy paste. itu aje yg kao pandai. belajarle tulus komen yg baru baru nampak cerdik sikit.

      dap makan babi
      adi mkn bawang

      Delete
    2. Dap makan babi
      Hadi makan bawang
      Dap sibuk beri subsidi
      Hadi sibuk pergi merewang

      Delete
  6. nasible korang pi curi lembu. apasal x curi 1mdb punya wang, sapepun x boleh usik...omak, khaldi, tok di bawang, tok haruan jin semua kasi approval, siap tlg cover lg...mana ada 4 org saksi yg adil yg tengok itu wang msk akaun sama mcm benang masuk dlm lubang jarum? kah3 nasib baik ada the edge n SR yg ditulis oleh kapir harbi makan babi. kalau tidak sapepun x tahu. tuang guru tok di bwg siap btg hudud kat jepong lg...

    ReplyDelete
  7. Hahaha.....curi lembu....makan najis sebab itulah nilai pencuri itu. Tetapi samun wang 1mdb sampai kini tidak di persalahkan sebaliknya, pemberita yg beritakan maklumak sahih di persalahkan. Adakah ini keadilan??? Maka usah berkata besar sanjung tinggi2 kalau dah dasar penyamun selamanya penyamun tidak akan berubah beriman. Dasar negara sudah kotor dari dulu lagi hingga kini masih tidak bersih dan salah guna kuasa tutup semua kesalahan dan sebab itu pengikut rakyat semua ikut sebab malaysia tiada undang2 boleh pakai hanya berat sebelah. Mana keadilan??? Hanya kehancuran rakyat malaysia bodoh terus di perbodohkan mampu ke menuju wawasan 2020!!! Bermimpi disiang hari.

    ReplyDelete
  8. Memang celaka budak Kelantan yang sumbat tahi kat mulut budak tu.

    Kalau aku ada kat situ memang kena sepak la jawabnya.

    Kamu dah pukul dan kamu dah bakar kereta sudahlah.

    Jangan sampai aib macam tu sekali.

    Bukan aku sokong pencuri tapi aku tak sokong juga perbuatan melampau.

    Masa tu baru la lembu tu ada tuan.

    Tapi lembu yang bebas berkeliaran makan di kebun orang dan berak sana sini seekor manusia pon tak mengaku tuan.

    Ramai dah yang mati accident terlanggar haiwan ternakan yang dilepaskan bebas pon seekor manusia pon tak mengaku tuan.

    Haiwan tu tak bertuan sebenarnya.

    Kalau bertuan dia mesti duduk dalam kandang.

    Lepas tu pergi jual buat tambang Haji.

    Tu yang bila balik Malaysia dapat Haji Marlboro atau Haji yang rendah ahklak sebab guna duit yang tak berkat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau anwar dpt haji maljubo..ngeh3

      Delete
  9. oi mangkuk...bab kelate mung jange sentuh. mung mana tahu hukum hakam. kelate diperentah oleh parti amanat sushi aka pasikulotot. semua rakyat marhaen kelate tlh dididik oleh ostag ug nik amar makruf kao tau tak? eeeeeeeee geramnya. rasa nak cakar-cakarkan limau aje mangkuk nih.

    dap make babi tp hadi makang sushi tau...

    ReplyDelete
  10. Mabuk gam kasut ke apa,maran kt kelantan ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maran kat Pahang. Marang kat Trenganu. Hadi presideng pasiku satu Msia. Kelantan ditimpa musibah kenapa Hadi tak bantu. Asyik sibuk ke Jepong. Buat apa kat Jepong. Rakyat Jepong tinggal dlm khemah ke?

      Delete
    2. Maran kt Pahang, tp yg tukang pukul tu bdk Kelantan. Blm tengok video dia lg ke. Org Kelantan merempat d mana-mana sbb Kelantan mundur diperintah oleh geng siku dan lutut ularmak tersohor donia.
      Aku benci bdk Kelantan sbb jenis meninggalkn kwn bila dia jmpa gang senegeri dia.

      Delete
  11. Nak Tengok Gambar ?? ... Jom Terjah !! >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete