KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 22 July 2015

BERITA SENTAP UNTUK PENDOKONG GABUNGAN HARAPAN BARU .... MAHFUZ OMAR TETAP SETIA DENGAN PAS YANG DIPIMPIN GOLONGAN ULAMA.


Bekas Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Mahfuz Omar memilih untuk terus bersama golongan ulama Pas.
Walaupun Ahli Parlimen Pokok Sena itu tidak menyatakan sokongan secara langsung, namun kenyataan yang diberikan menunjukkan beliau masih setia dengan kepemimpinan parti yang diketuai Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Katanya, beliau masih Yang Dipertua Pas kawasan Pokok Sena dan akan memberi fokus kepada parti di kawasannya.
“Soal penubuhan parti baharu oleh GHB saya tidak tahu.
“Saya masih yang Dipertua Pas Kawasan Pokok Sena itu jawapan saya,” katanya ketika ditemui pemberita pada majlis Rumah Terbuka Parlimen di perkarangan Bangunan Parlimen pada Rabu.
Mahfuz, kalah dalam pemilihan Pas pada pemilihan lalu. Sebelum ini, beliau dilihat menyokong kumpulan progresif Pas tetapi sejak akhir-akhirnya beliau dilihat kurang terlibat dengan kumpulan berkenaan.

37 comments:

  1. Ini negara demokrasi..suke ahti dier la nak ikut mana.Yang paling penting dia tahan dipelabel tuang jepung yang silap haribulan memilih untuk melancong ke jepungmase bentang hudud.Berdegar-degar hudud akhirnya jumpa otroman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim Sabu abang Mr Penang tak mau maauk DAP kerrrr. Kecik piring Bak Kut Teh, Mangkuk Yong Tau Foo DAP tadahkan

      Delete
    2. Bak kut teh tu rempah...anda mau masak bak kut teh babi atau bak kut teh ayam.nampaknya anda hidup dibawah tempurung tidak tahu apa2 pun.kesian kat hang

      Delete
    3. 17.07 stupid fool. Bak means pig. Kut teh means spicy soup. You stupid bloody fool

      Delete
    4. anon 22:19 lagi bodoh

      dok bergaduh pasal babi hahahahahaha

      kau yg perangai babi, babi kt kandang tidor relax je tk kacau org pun

      suka hati kaulah nk makan babi ke atau sup rempah taik babi
      diam2 sudah lah

      yg anon 17:07 pun satu juga, dah tau babi tu makanan kegemarana hingga menjilat jari anon 22:19, hormatlah sikit... kan dah dia marah hang.

      anyway dgr semua,

      ini blog omak, kekasih khalid, hormatlah sikit ok, stop cita babi2 ni.. nnti meleleh pulak air liur org umnu membaca nya

      Delete
  2. Syukurlah kalau macam tu.

    Tapi Dato Mahfuz tu kategori Jebon, PAS tak takut ke.

    Nanti rosaklah kesucian dan kemurnian PAS kalau bawa masuk balik Jebon.

    Lagipon Dato Mahfuz tu bukan ulamak dan tak pandai lilit serban.

    Biarkan je dia joint GHB.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham TM tak may masuk DAP kerrr

      Delete
    2. Nampaknya tuang presideng jepung kena perhebatkan lagi label pelabel dier.PARTI AMANAT SUSHI belum cukuo bersih seputih kapas , belum cukup seles ber UG dengan kalau ada tertinggal jebon walau seekoq.

      Delete
    3. Klw mahpos masuk GHB sekarang...siapa pulak nak jadi ajen ghb dlm pas utk melingkop kan pas dari dalam....tungguuuuu

      Delete
    4. Shah TM
      Rukun Islam ada berapa?
      Rukun Iman ada berapa?
      Mu kaji dalam2 tentang 2 rukun diatas ni baru sembang..

      Delete
    5. anon 22:56

      yg kau suruh sham kaji rukun2 tu kenapa? kau gila ke

      sham komen pasal mahfoz yg kau suruh kaji rukun apa hal?

      takat nk tanya bilangan rukun apa kena mengena

      kalau nk ajar, sila terangkan tk perlu paksa org pi kaji..... org lain byk kerja lain dpd layan kau

      apa punya dungu la dok tanya soalan matematik dlm ni

      Delete
    6. Kang bila cakap dikatakan melebel orang. Nak cakap bodoh tapi tersangat bodoh. Lebih kurang sama dengan tolol. Tapi bodohnya diorang ni tolol pun dia tak tahu maksud. Kamus dewan bahasa tak dak. Pastu tak mau check dan dok percaya orang bodoh cakap. Matematik dengan rukun islam dan iman nak disamakan pulak. Pelikla aku ni. Pastu yang suruh mahfuz masuk ghb tinggalkan pas sebab mahfuz tu jebon. Ni sapa lebel sapa ni? GHB ja dok label geng geng jebon ni. Oo ni geng jebon kena masuk GHB.

      Delete
    7. Anon 0018
      Kalau faham Rukun Iman & Rukun Islam tak jadi mcm ni la..
      Label sana label sini..sebagai sorg islam wajib la kena tau..
      Fikir2 kan lah

      Delete
    8. Sekadar cerita: 3 SOALAN MAUT.

      Zaman dulu ada seorang sultan yang telah mengambil seorang ilmuan agama menjadi menterinya. maka diberi istana, gelaran, isteri yang cantik dan pelbagai kemewahan.
      Satu hari sultan memanggil Menteri Agamanya dan bertanya 3 soalan;
      1. Apa itu Dunia
      2. Apa itu Akhirat
      3. Apa itu Iman.

      Sultan hanya memerlukan jawapan yang tepat dan jitu, tak mahu syarahan yang panjang2. Menteri Agama (MA) terpinga2 untuk mencari jawapan yang memuaskan hati sultannya.
      Sultan telah murka memberi tempoh seminggu supaya boleh mencari jawapan.

      Kemudian sultan hantar wakilnya kpd MA dan bagi titah bahawa sultan akan merampas segala kemewahan MA jika gagal memberi jawapan yang di kehendaki seperti banglo, harta, kenderaan, gelaran, isteri dan anak2 . MA mengalami kerungsian yang amat sangat memikirkan dia akan kehilangan segala2nya. Tak dapat tidur, makan tak lagi berselera.

      MA telah mengumpulkan ramai cerdik pandai untuk mendapatkan jawapan. tetapi gagal. Akhirnya MA keluar dari istana untuk mencari orang yang boleh merungkaikan keresahannya sekaligus menyelamatkan apa yang di milikinya.

      Saat apabila hampir tiba deadline, keserabutan MA makin bertambah memikirkan akan kehilangan segalanya. Sehari sebelum deadline MA termenung di bawah sebuah pohon besar mengenangkan nasibnya.
      Di tepi MA termenung ada seorang tua sedang berkebun. Bila matahari terik dikepala, orang tua berhenti untuk makan tengahari dan solat Zohor. Maka diajak MA makan bersama. MA yang kerungsingan memikirkn jawatan istana dan lain2 yang dimiliki tak berselera nak makan.

      Orang tua bertanya: Tuan, nampaknya ada masalah? Boleh hamba menolong tuan?
      MA memberitahu kisahnya dan soalan2 sultan beserta syarat2 kepada orang tua tersebut.

      Soalan 1. Apakah Dunia? maka jawab orang tua , Dunia ialah apa2 amalan yang kita buat untuk di tinggalkan (hal ini diketahui oleh hati masing2)

      2. Soalan 2, Apa itu akhirat? jawab orang tua tersebut, Akhirat ialah apa2 amalan yang kita buat untuk di bawa ke alam akhirat tanpa ada apa2 maksud dunia di dalamnya (ini pun dkenali oleh hati masing2)

      Soalan 3, Apa itu iman? Maka orang tua bagi tahu: Akan aku bagi tahu petang nanti selepas solat Asar.

      Bila waktu Asar mereka solat Asar dan selepas solat MA terus bertanya Apa itu iman?
      Pada masa itu terdapat beberapa ekor anjing sedang makan sisa2 makanan tengahari.
      Orang tua memberi syarat utk memberi jawapan yang ketiga, MA mesti makan bersama anjing2 tersebut. MA berfikir berkali2, makan dengan anjing najis berat, tak makan jawatan & harta habis, hidup susah dan melarat. fikir2... fikir2.
      Akhirnya MA buat keputusan untuk makan bersama anjing2 itu. Apabila MA duduk untuk makan bersama anjing2 itu, orang tua pegang kolar bajunya dan berkata:
      Tuan, inilah Iman. Bagi mereka yang ada iman, sanggup kerugian segala dunianya tetapi tidak akan langgar perintah Allah. Tetapi mereka yang tidak ada iman akan sanggup langgar perintah Allah untuk selamatkan dunianya.

      Delete
  3. Berita terhangat,

    Ibrahim Ali dijemput aertai GHB.

    Berita Gempar

    GHB tak masuk PKR atau DAP dan bikin particularly baru sebab gila jawatan.

    Gosip Gempar

    Particularly baru GHB ada sorang president. Gang2 lain Jadi timbalan president (16 jawatan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita gempar lagi,omakkau jadi presiden ghb.. Kalit ibrahim jadi timbalan..kahkahkahkah...

      Delete
    2. eh! benar ke Omak kau jadi presidn ghb dan kalit jadi timbalanyaTapi ghb tu maknaya apa.gabungan hantuk buntut ke atau gabungan habis boras atau gabungan hantu bolong<eee takut ,taknak join lah.

      Delete
    3. berita gempar... khalid tangguh 'masuk' omak....

      masuk meminang laaa .. jgnla fikir lain ehek

      GHB = gabungan harapan baru ...

      yg anon 18:09 merapu tk faham2 makna GHB tu kenapa ... gila babi ke

      perangai melayu pelik

      lebih baik aku bersama DAP... dia org tk bodoh mcm melayu PASUG dan umnu

      aku islam beriman pada Allah dan Rasul tapi aku sokong DAP .... ada bangkangan ke??? sila sila

      Delete
  4. Breheng alkataki boleh bertanding mewakili PARTI AMANAT SUSHI, tak mustahi masa akan datang cap ayam dari umngok akan mewakili pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni berahim blh pinjam logo PAS utk bertanding mcm dulu

      sebab logo PAS bersepah2 takde org nk pakai

      logo PAS akan jadi alas kuih kutu piring je la

      Nota :

      aku dulu penyokong tegar PAS tp hj hadi yg paksa aku membenci PAS

      dia sungguh2 paksa aku benci sgt2 pada PAS... so aku kena akur ulamak la

      Delete
  5. Mahfuz mmg mereng sikit.cari publisiti dgn kes sirul tp xmenjadi pulak. Ghb janganla ambil mahfuz.biar die dlm pasikulutut je sudahla.hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sukahati dia le yg ko menyebuk apa hal...

      Delete
  6. Baguslah kekal dalam pas.kalau tinggal ularmak dalam pas susahlah nak bentang hudud.Dalam dewan mereka jadi malaikat bisu sedangkan olarmak sedonia ke jepung.Lojiknya hudud tu bolehkah bentang dari negara jepung

    ReplyDelete
  7. Mesti walak pada Tuang presideng walaupung akhirnya baalaaakkkk. Uhuk ukuk.

    ReplyDelete
  8. Saya sedih dengan komen yang memperli dan mengutuk orang yang tidak sehaluan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi ramai sedih bila tuang presideng label melabel sampai parti pecah belah.

      Delete
    2. Tuang presideng bongok..nak buat cam ne...dgn kafir harbi bukan main pelok cium..sekali kena liwat dr belakang dah jadi setan bisu...

      Delete
    3. memang betul puak2 PASUG dan umnu memang suka mengutuk penyokong GHB yg tak sehaluan dgn mereka

      saya pun sedih

      walhal GHB tkde masa nk layan PASUG, mereka ada perjuangan yg harus ditumpukan.

      Delete
  9. Baguslah DAP tu...
    beri sumbangan, bantuan, nasi kandar penang, ayam golek resepi anak babi, sup ayam tak sembelih kpd pendukung dap..
    kalau perlu lagi boleh minta jamuan buka puasa.. jamuan hariraya..baju melayu dan songkok.. seluar dalam pun boleh bagi kat mat sabun dan mat awang merah muda.. kalau Bahalol radi nak rokok suria 50 kotak pun no problem.. dap Bang Lim boleh kasi sama lu..
    akhirnya bila bang lim minta lubang jubur mat sabun kena bagi.. bang lim minta pinjam bini mamak maidani pun dia kena bagi..
    inilak taktik cina Lim kit malam..dan Lim Guan keng keng dah rancang begitu lama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuang gulu hadi bawang sama musudur awam haruan jins samsudin apo koba? poi jopun buko cawagan parti amanat sushi lg ko?

      Delete
    2. ye memang itu semua tektik bijak DAP sejak sekian lama

      termasuk lah kehilangan MH370 dn MH17

      sertakan DAP yg masukkan duit 700B kedlm akaun najib

      dn byk lagilah rancangan DAP sejak sekian lama

      yg terbaru DAP lah yg menyebabkan GST dan saham felda digantung

      maka terhasutlah hamba dgn DAP...... apa nk buatkan hamba hanyalah mangsa DAP yg redha... bukan nk kemenangan

      Delete
  10. Acan lali bakar roti basi sudah berjaya. Hidup acan lali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. acan lali manyak musat punya jilake

      Delete
  11. Apa susah nanti ketua syoru ularmak haru jin boleh jampi supaya orang boleh sokong parti hamPAS. Dia kan ularmak tersohor yang mempertahankan najib. Mau sama umno tapi malu. Rakyat sudah tahu. Sudah jadi rahsia umum. Uhuk uhuk

    ReplyDelete
  12. datuk mahfoz, teruskan bersama ulamak PAS

    kami GHB alu2kan kerana mungkin datuk masih diperlukan utk mendidik pemimpin2 PAS yg bodoh sekarang

    disamping GHB akan bergerak terus, datuk mahfoz ada tugas penting utk pantau PASUG yg sekongkol dgn umnu tu

    ini strategi sgt baik

    pastikan setiap gerak langkah PAS yg cuba berkhlawat dgn umnu akan dpt dihidu oleh datuk mahfoz dan akan direpot pada GHB ..... kita akan dedahkan semuanya

    musuh jgn kita jauhi, kita mesti dekat dgn mereka supaya dpt menghidu strategi mereka

    kalau boleh tidor sebantal dgn tuang presideng barulah tau apa dia ckp masa mengigau.. mungkin dia bercakap ..nak jadi PM ... nk jadi PM... nk jadi PM

    hahahaha

    tahniah

    ReplyDelete
  13. sedap kata pemimpin pas skrg bodoh..pemimpin ghb pandai sgt ke..bila kalah tubuh parti baru yg konon islam lbh dr pas dan syumul...hebat islam korang yek....

    mmg betul..baik korang ni join je dap.
    x pun pkr

    ReplyDelete
  14. kalau join dap atau x pun pkr .
    ..korang nak jilat pun bole..


    maaf mgkin kasar bahasa tp sbb korang2 tu semua punya bahasa hebat2..sbb mazmumah korang tu..bergayut kt hati korang...bukan sehari kenal...sampi pengaruhi ahli pas sendiri..

    ReplyDelete