KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 23 July 2015

LEMBAGA ZAKAT SELANGOR MAU TAU DARI KERAJAAN NEGERI SELANGOR BAGAIMANA WANG ZAKAT RM5 JUTA DI AGIHKAN


Menurut prosedur, GLC perlu memaklumkan kepada Lembaga Zakat Selanor (LZS) kepada siapa zakat diagihkan dan jumlah bagi setiap penerima.

Kerajaan Selangor atau anak syarikatnya, Darul Ehsan Investment Group (DEIG) perlu menghantar laporan penuh kepada Lembaga Zakat Selangor (LZS) berhubung agihan zakat berjumlah RM5 juta yang telah diagihkan.

Pengurus Pengurusan Perhubungan Pengeluaran LZS, Shamshuri Ashaari berkata, pihaknya perlu meneliti statistik penerima dan jumlah yang diterima.

Katanya, walaupun GLC dibenarkan mengagihkan zakat dengan cara sendiri tetapi LZS masih perlu memantau agihannya.

“Kita masih pantau lagi ke mana duit itu diagihkan. Kita nak tengok juga statistik nanti seperti berapa mereka beri kepada fakir miskin.

“Kita akan minta laporan dari mereka ke mana mereka agihkan duit zakat tersebut. Bukanlah kami lepas begitu sahaja kepada GLC,” katanya.

Beliau diminta mengulas tindakan Kerajaan Selangor menerusi DEIG yang mengagihkan bantuan zakat RM5 juta tanpa melalui LZS dan kerajaan negeri yang terlibat.

Terdapat dakwaan yang mengatakan bantuan zakat itu disalurkan menerusi ketua-ketua cabang PKR sekaligus menimbulkan kebimbangan jika wang itu diberikan kepada pihak yang tidak sepatutnya.

Shamshuri berkata, LZS membenarkan GLC mengagihkan 3.8 peratus daripada keseluruhan kutipan zakat kepada lima asnaf (penerima) yang telah disenaraikan.

“Jika ikut prosedur kami, GLC perlu beritahu kami kemana mahu diagihkan zakat itu. Tetapi dari segi pengagihan, GLC boleh agihkan sendiri.

“Sebagai contoh, jika DEIG keluarkan zakat, dia ambil duit agihan semula itu, dia boleh agihkan sendiri sama ada di dalam Selangor atau di luar Selangor,” katanya.

46 comments:

  1. yes begini baru betul

    lembaga zakat tk takut pada pemerintah tetap jlnkan tugas

    dan pemerintah pula tk ugut lembaga zakat tapi terus patuh pada lembaga zakat
    dan tk buli mereka

    inilah cara pemerintahan bersih dan jujur Datuk Menteri Besar Y.B. Azmin Ali

    sekiranya didapati ada zakat yg dulu2 disapu oleh khalid utk buat duit hantaran peminangan... maka ia perlu disiasat dan dipalur pada SPRM

    mana boleh bina masjid peribadi dengan duit zakat, bina masjid org ramai boleh la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mabuk todi ke?

      Delete
    2. Ni sah2 barua dap yg komen. Duit zakat masuk poket AMK. Kenyang2...

      Delete
    3. poket AMK ke atau OMK = omakkau

      hihhiih

      through khalid, her lover

      yg suka guna barua ni PASUG je.... ni mesti yg tulis ni ustaz suk (junior ulamak suk)

      Delete
    4. kalau kasi khalid ibrahim gaih kan garenti tip top punya.

      Delete
  2. Teruskan usaha menjatuhkan Azmin. Cari setiap kelemahan Azmin supaya OMK puas dan Khalid gembira.

    ReplyDelete
  3. OMK kena hati2 sebab duit upah tulis n3 dtg dari Khalid. Klu duit zakat yg dia guna...tolong kembalikan. Berdosa makan duit zakat. OMK masih muda dan lawa. Tak perlu duit zakat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sah mabuk todi..

      Delete
    2. Paling hina bila salahguna duit zakat. Hidup tak berkat...duit utk asnaf terutama anak2 yatim kau pegi buat belanja kegiatan parti.

      Delete
  4. Negeri2 di bawah PR agihan zakat sgt telus. Agihan zakat era Azmin tak serupa zaman Khir Toyo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw dah telus sgt..sila hantar report ke maiz..
      jgn le meracau tak tentu hala..apasal takut ke??

      Delete
    2. mesti omak akan komen .."Ni sah mabuk todi".

      tu je lah jawapan dn hujah cinta omak demi membela abg kholiddd
      yg jambul meleleh

      biar gagap asal gagah di sinun

      Delete
  5. Masa zaman khalid xda pulak nk check.kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Amik Kau. Bgus OK. Dedah kn lgi penyelewengan pemerintahan PR di Selangor ni. Ini lh bidalan melayu . Seperti beruk di beri bunga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kalau omak diberi pada beruk.....

      bunting polamin ekau omak

      hihihiihih

      Delete
    2. Anon 23:36 komen ko tunjuk ko dan nenek moyang ko semua anak luar nikah dan haramjadah. Tiada tamadun.

      Panggil saya skarang saya mau ajar ko adab dan adat resam 016 271 5067

      Delete
  7. Saper juga pegang jawatan dalam glc bukan ahli pasikulutut.Kalau susah sangat buat kerja letak jawatan tu bagi kepada parti yang pro pakatan rakyat bukannya pro ug umngok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMK curi duit zakat. Bukan exco...

      Delete
  8. Ulamak pasikulutut mana tahu malu. Ada duit x kira dap ke pkr ke umno ke ... ada peluang kebaslah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teresa kok, eli wong curi duit zakat sambut oktoberfest. Tahniah

      Delete
  9. Negeri2 lain bn punya negeri xpayah check pulak yea.bijak2 omakkau. Bijak lg maslan.hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negeri lain semua ada laporan agihan..nak cek amende
      nya lagi...
      selangor je agihan main sorok2..sebab tu kena cek ngok la ko ni...

      Delete
  10. Ulamak2 dgn ommak sama jual agama utk duit.kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Bab wang zakat Selangor OK dah dedah. Bila lg nak dedah pasal wang 1 mdb? Mcam takut je... ada apa2 ke dgn umno...

    ReplyDelete
  12. Kalau negeri umngok be end omak kau x kesah sebab yang menjawat jawatang dalam GLC adalah orang ameno beza dengan negeri selangor yang ditadbir Pakatan rakyat (dah mapuh).banyak jawatang tersebut diisi oleh pasikulutoot.tengok la dap pulau pinang baru 1 adun jawatan beribu.omak kau sangat peduli dan curiga jawatan2 yang disandang oleh pasiku lutoot.Biar pakai serban dan jubah omak kau tetap nak buraikan jua.mana tau siku lutoot digunakan mencekau wang zakat.Omak kau pobia dengar cara tabongan sejak dari kecik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huih!! Ramai rupanya Ahli PAS yang ada jawatan dalam Kerajaan Negeri Pulau Pinang...



      Ingatkan sikit.. rupa-rupanya ramai ahli-ahli PAS Pulau Pinang yang berada dalam agensi-agensi dan GLC-GLC milik Kerajaan Negeri..

      Jika di Selangor terdapat sekurang-kurangnya 5,000 ahli PAS yang memegang jawatan dalam agensi-agensi dan GLC-GLC milik Kerajaan Negeri.. di Pulau Pinang pula jumlahnya melebihi 1,000 orang..

      Jumlahnya boleh dikatakan memang besar jika dibandingkan dengan jumlah Kerusi DUN yang pas kuasai di Pulau Pinang iaitu hanya 1..

      Dan dalam masa yang sama ianya menunjukkan Pakatan Rakyat Pulau Pinang menghargai sumbangan PAS di negeri ini..

      Selain itu dalam masa yang sama ianya menunjukkan kebodohan pemimpin PKR yang ada dalam negeri ini.. biarpun menguasai l0 Kerusi DUN.. jumlah ahli PKR yang berada dalam GLC tak seramai jumlah Ahli PAS..

      Delete
  13. Apakah pasikulutoot dalam glc tidak memaklumkan pengagihan wang zakat kepada lzs.Dunia oh dunia..untung lagi juai agama dari juai unta (sedotan pilem p.ramlee)

    ReplyDelete
  14. aku pun nak tahu jugak mana agihan zakat negeri lain seperti wilayah persekutuan di mana jawi begitu giat kempen kesedaran membayar zakat...
    namun dalam maaa yang sama masih banyak asnaf yang terbiar ...(miskin, kurang upaya, yatim, gelandangan dsb..) .. kalau ada yang dapat bantuan pun seciput cuma...
    dan zakat hanya berbangga dengan asetnya sana sini... apakha itu sebenarnya tujuan zakat...
    kempen sana sini suruh orang bayar zakat...
    tapai kewajipan pengurusan zaka sangat lemah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepentingan membazar zakat tidak sama dengan kepentingan mengagihkan wang zakat.Bila sembang pasai bayar zakat keluar citer syorga dan neraka tapi bila citer pasai pengagihan terus sonyap.inilah Malaysia ku.Umpama gst, cakap boleh turunkan harga kerana baru 6% berbanding cukai 10% kepada keuntungan syarikat.akhirnya 6% tu khas untuk pengguna@pembeli yang ada duit untuk dibelanjakan.Kalau x tipu x jalan dasar

      Delete
  15. Apakah pasikulutoot dalam glc tidak memaklumkan pengagihan wang zakat kepada lzs.Dunia oh dunia..untung lagi juai agama dari juai unta (sedotan pilem p.ramlee)

    ReplyDelete
  16. Sian omakkau kene Bantai je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zakat oh zakat..geli aku dengar.Bila sembang pasai kewajiban bayar zakat keluaq citer pasai syorga dan neraka.bab pembahagian zakat adil dan telus sonyap pula.Bila kebajikkan kristian bantu orang susah bising pula.Dah melintang tengah jalan atas dasar kemanusiaan kena bantu jua x kisah orang tu beragama islam.Lain kali pijak ja yang melintang tengah jalan tu biar mampos dah hidup bergelumang dengan manusia yang hanya pandai menyalahkan orang, bangsa dan agama lain.

      Delete
    2. Kristian màsuk neraka. Tak sama. Paderi ramai gay. Molest budak kecil. Kahkahkah

      Delete
    3. omak kau memang suko kena bantai

      dh lamo tk meraaso kena 'bantai'

      dh dio menyamar org PKR tp menghasut sokong umnu, elok la kena bantai

      sapa yhg tk bantai omak tu yg buduh, omak buat blog ni utk bantai dio lah... kalau nk disokoooong yooo baik omak buka blog jual karipap tombam online

      sapa tk bantai omak, lomah syahwat la namo nyoooo

      den kuat gagah laiii suka bantai ... amiin

      Delete
    4. Anon 14:30 memang lahir keluar jubo perempuan luar nikah. Panggil saya skarang Haramjadah! 0 16 271 5067

      Delete
  17. omak dah byr zakat ke belum?

    jeff

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tunggu abg kholid bayarkan (dgn nada manja)

      alaaaaaaaaa

      tak tahan omak la. he's so cute u know

      Delete
  18. LZS pula sapa yg pantau yea...... Dh jengok suma anak yatim...fakir....ibu tunggal ......jgn nk sibuk main politik.....

    ReplyDelete
  19. kah kah kah

    balik2 barua dap yg meroyan, 1 org barua dap post komen berpuluh2...nak nampak ramai le tew...

    nampak sgt buta ati barua dap nih...selain pekak badak berendam...kah kah

    isu agihan zakat sepatut d sokong sbb d bawah PR, tunjuk pada rakyat ketelusan, bukan mcm amnu...ni tdk, kalu boleh nak sembunyi...nak rembat jugak mcm amnu?

    kah kah kahak tuihhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak faham la tulisan barua umnu UG ni

      ada cita badak berendam pulak. tu nama kuih

      pelik budak ni salah blog ke

      Delete
  20. Omak ulas le sikit pasal asnaf yg terima zakat drp 1mdb. Dgr khabar ada yg terima sampai billion2...banyaknye

    ReplyDelete
  21. anon 14.06 tuduh org barua dap tu dah ada 4 org saksi?

    kalau tuduh tanpa bukti dan saksi sama je la ko dgn hadi awe tu...

    krn nak sokongan pas, kalhdi rasuah hadi dgn beri menantu jawatan dan esos bernilai hampir rm400 ribu.

    err... omak kau dpt apa ek? ada share ke dlm zakat rm2.6juta tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua dap kalau bagi komen macam indon cakap melayu..bertahun duduk malaysia, mak bapak dulu ic merah, tapi macam tu jugak. Nak hak samarata, rukunegara tak tau, negaraku tak hafal, bahasa melayu tak fasih. Khakķ tuihhhh

      Delete
    2. omak tunggu nk dapat zakaaa...t abg khalid

      (nasib baik tk silap eja kuss semangat)

      Delete
    3. bro 14:36

      lu silap tu bro

      indon datang sini diimpot oleh umnu utk undi depa

      samalah bangla nepal mnymar dll

      depa tu barua umnu, jgn hang tak tau pulak

      DAP tkdak duit, depa tknk jadi barua DAP

      dgn PAS lagi depa tknk jadi barua..... sebb PAS dh ada barua depa sendiri

      lagi pun barua PAS tak untung, dpt siku dn lutut je... nk buat sup pun tk kenyang

      Delete