KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 31 July 2015

INI BUKTI BAHAWA AZIZ BARI YANG MASUK DAP SEMALAM ADALAH SEORANG ANGGOTA PKR YANG PERNAH BERTANDING JAWATAN KETUA CABANG PKR BAHAGIAN SABAK BERNAM.


Kini sudah kantoi kepada mereka yang kuat dan beriya-iya mempertahankan kononnya Aziz Bari adalah sekadar calon PKR untuk kerusi parlimen Sabak Bernam pada PRU ke-13 lalu dan bukannya anggota PKR pun.

Nah!!!! ... yang ini apa????? ... Rupa-rupanya pernah bertanding untuk merebut jawatan sebagai Ketua Cabang PKR Sabak Bernam pada pemilihan PKR tahun lepas yang penuh dengan insiden tumbuk menumbuk dan maki hamun sehingga Jawatan Kuasa Pemilihan (JPP) memutuskan untuk membatalkan proses pemilihan kesuatu tarikh lain.

Omak Kau tidaklah tahu jika ada peraturan baru dalam perlembagaan parti yang mengizinkan bukan anggota PKR yang sah boleh bertanding jawatan Ketua Cabang PKR.

Jadi kira sah, tepat dan benar, tidak ada yang benar melainkan benar belaka bahawa kemasukkan Aziz Bari ke DAP merupakan suatu tamparan maut kepada PKR .. selain rapat dengan Ketua Umum PKR dan keluarganya beliau juga membina nama dalam politik apabila PKR memberi beliau peluang dan ruang menjadi calon PKR di parlimen Sabak Bernam pada PRU 13 lalu.

Rumusannya ialah Aziz Bari merupakan calon PKR Parlimen Sabak Bernam PRU ke-13 dan calon Ketua Cabang PKR Sabak Bernam pemilihan 2014.



Di Sabak Bernam,  proses pemilihan PKR Cabang Sabak Bernam hari ini turut kecoh apabila penyokong calon-calon yang bertanding bertikam lidah dan memaki hamun antara satu sama lain sehingga hampir berlaku kejadian tumbuk-menumbuk.

Kekecohan berlaku di Pusat Mini Konvensyen Sabak Bernam di sini selepas Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) memutuskan untuk membatalkan proses pemilihan pada 1 tengah hari dan menangguhkannya ke tarikh yang akan diumumkan kemudian.

Keputusan dibuat berikutan tiga daripada empat calon Ketua Cabang Sabak Bernam tidak berpuas hati kerana mendakwa terdapat unsur penipuan dalam pemilihan itu.

Dalam kekecohan itu, seorang lelaki dipercayai penyokong seorang daripada calon cuba memukul seorang penyokong lain menggunakan kayu tetapi dapat dileraikan oleh orang ramai dan kayu itu kemudian dirampas oleh anggota polis yang bertugas.

Kaum wanita tidak terkecuali apabila berlaku tarik menarik baju di antara seorang petugas pemilihan dengan seorang anggota parti.

Walaupun dapat dileraikan, kedua-dua wanita itu terus menunjukkan isyarat lucah antara satu sama lain dengan diselangi aksi meludah ke tanah.

Bekas pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Dr Abdul Aziz Bari yang merupakan calon ketua cabang mendakwa ada calon turut berada dalam dewan mengundi dan dilihat cuba mempengaruhi pengundi.

"Calon itu cuba membantu anggota parti yang kurang upaya dan buta huruf untuk buang undi. Saya dan dua lagi calon berpendapat perkara seperti ini tidak wajar berlaku lalu kami membuat aduan kepada pegawai pemilihan," katanya kepada pemberita.

Aziz berkata beliau percaya kekecohan berlaku disebabkan kelemahan dalam sistem pemilihan baharu yang diperkenalkan oleh PKR iaitu pegawai pemilihan tidak mengenali calon yang bertanding.

Perkara itu menyebabkan calon  berlegar-legar di dalam dewan sehingga boleh mendekati pengundi, katanya yang merupakan calon PKR Sabak Bernam pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Pemilihan untuk jawatan ketua Cabang menyaksikan Aziz ditentang tiga calon lain iaitu Timbalan PKR Cabang Sabak Bernam Abdul Talib Bujang, bekas Setiausaha Cabang PKR Sabak Bernam Anuar Mujhir dan seorang pemandu kereta sewa Abdul Kadir Rashid. – BERNAMA 11 MEI 2014

47 comments:

  1. Apa masaalahnya? Orang undi pakatan rakyat (dah mapuh) bukan undi kerana namanya parti amanat sushi.PKR dan DAP konsisten melawan umngok bukannya hadi menghadi sesama ahli parti, kluk klek ke jepun bentang hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yela kami terima salah pas jgk krn org pkrmasuk dap...pkr parti suci maaa

      Delete
    2. Masuk pkr atau dap itu perkara biasa tapi tiada orang masuk pas itu pelik.

      Delete
    3. Important Info

      Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR

      INI bukan tuduhan tapi soalan

      Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

      Mari Terjah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    4. Khalid samad OK bila kedai 24 jam jual beer kat shah alam. Beliau juga menentang orang bangkang oktoberfest. Maka says panggil GHB, gang halal beer (GHB)

      Delete
    5. Salam Sejahtera...wa cinta sama lu kalid samad!!! Yam Senggggggg!!! :P -July Fest-

      Delete
    6. Parti sushi (suci) islam berketua@wali tuang presideng jepung yang menjanjikan syurga, pelik bin ajaib tiada orang masok jadi ahli.kenapa perlu keluar dan masuk berlaku hanya dalam parti pkr dan dap(pakatan rakyat yang fah mapuh) ?

      Delete
    7. Ini semua konspirasi umno, fitnah umno, kebejatan umno.

      Delete
    8. Tidak salah aziz masuk PKR atau DAP. Mana-mana satu pun OK asal jangan masuk Pas.

      Yang cerdik, yang cantik boleh pilih PKR atau DAP. Yang bodoh dan lembam sila masuk Pas.

      Delete
  2. Yang patut OK komen ialah kenapa Aziz Bari tak masuk PAS walaupon sudah dijanjikan syurga oleh Ulamak Sushi PAS.

    Tiada siapa yang sudi masuk PAS lagi sekarang ni.

    Yang sedia ada pon ramai yang dah keluar.

    Terbaru yang keluar ialah DPP Lembah Pantai.

    Dulu yang cerdik suka masuk PAS, tapi sekarang ni yang cerdik tolak PAS.

    Yang tinggal dalam PAS sekarang cuma ahli siku dan lutut sahaja.

    PAS dah sama macam UMNO, tak bagi orang cerdik duduk hersama.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUDUD APA CERITA.
      SOKONG NAJIB LEBIH2, TAKKAN NAJIB TAK TOLONG SOKONG HUDUD.

      PERGI BANTU MANGSA BANJIR SANA TU DRP SIBUK NAK MEMBARUAKAN ORANG.

      Delete
    2. Yea yea salah pas...kami trrima..maaflah parti suci pkr krn kami org pjr masuk dap...maaf ibu suci jijah...maaf

      Delete
    3. Important Info

      Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR

      INI bukan tuduhan tapi soalan

      Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

      Mari Terjah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    4. Tiada siapa nak masuk PAS...
      Saya baru daftar keahlian PAS..
      Cawangan: Taman Pertama
      Adun: Sabak.
      Parlimen: Sabak Bernam.

      Delete
    5. Dulu hang pas amanat jepunh sekarang hang pas siku dan lutut.itu x pelik dan x jadi isu

      Delete
    6. So yang ramai-ramai dalam majlis PAS tu orang UMNO kot................kan bang samad?????

      Delete
  3. Ulasan orang masuk parti amanat sushi tak ada tapi ini cuma ulasan cemburu.Dah dijanjikan amanat sushi, kompom masok syurga pun orang tolak bila amalan menghadikan orang lain/ahli parti.Siapalah yang bertuah ada nama dalam kertas chai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abu jahal abu lahab abdullah bin ubai firaun...semua pun tolak...

      Delete
  4. Sekarang pengundi tunggu PAKATAN RAKYAT 2.0.

    Tunggulah mudin dan sewaktu dengannya isi borang pas.itu pun kalau derang nak masuk parti yang ada amanat tuang presideng jepung yang telah mengkapirkan mereka.

    Tunggu ulasan omak kau berkaitan orang isi borang ahli pas.kalau tiada ulaslah perkara yang lebih penting, bukan ulas orang ramai datang beraya makan free anjuran pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Important Info

      Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR

      INI bukan tuduhan tapi soalan

      Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

      Mari Terjah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  5. Omakkau ni sebenarnya dah bertukar kem, korang masih tak faham lagi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SO? apa kaitan dengan ko wahai anon 08:31??? Dia yang masyuk ko yang panass?????

      Delete
  6. Important Info

    Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR

    INI bukan tuduhan tapi soalan

    Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

    Mari Terjah

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  7. Aziz Bari pun dah muak dgn PKR ............. parti nepotisme yg sering diwarnai dgn maki hamun dan adegan filem tamil ....... dusyum ! dusyumm ! ............... nasiblah Pas juga yg rugi ! PKR tak rugi apa2 kan kan kan parti suci kapla hotak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni nk komen guna akal jgn meroyan nnti fius akal ko kena padam baru ko tau... benggap...

      Delete
    2. Ko ni nk komen guna akal jgn meroyan nnti fius akal ko kena padam baru ko tau... benggap...

      Delete
  8. Minta omak kau buang lambang parti PKR dan DAP, gantikan dengan lambang umngok.kalau susah sangat simpan keris telanjang di tengah bola ping pong.

    Jeff penternak babi berjaya

    Penyokong menghadi @ mengharamjadah

    PASNO (UMNGOK+PAS)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid samad OK bila kedai 24 jam jual beer kat shah alam. Beliau juga menentang orang bangkang oktoberfest. Maka says panggil GHB, gang halal beer (GHB)

      Delete
    2. Pasno ke pkr bekas ahli umno...

      Delete
    3. Pasno ke pkr bekas ahli umno...

      Delete
  9. masuk DAP? masih dalam pakatan kan... no issue

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2 dalam pakatan...no issue. Mana tau esok LGE masuk PKR pulak. Jangan maraaaah aaaa.

      Delete
  10. Meroyan gila vavi geng pkr & GHBarua...bila d bakul sampahkan oleh bari...kah kah kahak ptuihhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berjaya tuang persideng mentarbiah ahlinya......tuang sebut BARUA ahli bawahan pun sebut BARUA juga....tahniah taniah

      Delete
  11. Sebelum omak kau terjerumus sebagai blogger bangang seperti yang dilabelkan laki semoh baik buang lambang parti pkr dan dap.gantikan dengan lambang umngok

    ReplyDelete
  12. Masa kholid gagap jadi mb sgor dulu sgor bebas beer 100%..jakim pun halakan babi walaupun KKM kata ada babi.sbb tu Jeff dah mula ternak babi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bergelimpangan orang islam susah tengah jalan kena punggut gereja marah pula jais.

      Delete
  13. Ini negara demokrasi,,itu hak dia nak ikut parti yang dia rasa baik utk dia dan negara, setiap orang ada citerasa mereka sendiri, macam presiden Pas citarasa dia sayang pada Najib, hak dia nak sokong Najib dan kita pun punya hak nak keluar dari Pas, tidak ada siapa yg boleh larang, hanya presiden Pas yang larang pada MP Pas akan dipecat kalau sokong undi tidak percaya pada Najib, sekarang terang2 Pas sama2 menyokong kepada salah guna kuasa dan maksiat

    ReplyDelete
  14. makin pelik ngan blog nie,,,!

    ReplyDelete
  15. Nukilan: ???????

    HAI MELAYU..

    Hai Melayu!
    ruamhmu semua dibina indonesia,
    ekonomi pula dikuasai cina,
    golongan profesional semuanya india,
    warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,
    warga Bangla pula menjadi jaga,
    orang Nepal yang menabur baja,
    orang Pakistan usung karpet jaja merata,
    lalu Melayu ada apa?
    harapkan hiburan, lagi best filem barat,
    harapkan bahasa, banyak telah bertukar kesat,
    harapkan tulisan, jawi pun meraka hambat,
    harapkan tanah, banyak digadai kepada korporat,

    Hai Melayu..
    masih mendabik menjadi tuan?
    sibuk nahu menjadi tuan,
    rupanya kerja kelas bawahan,
    ditipu mentah orang atasan,
    konon perjuangan ini untuk kalian,
    kerja sikit sembang kencang,
    banyak rungut, sikit rancang,
    siapa tegur, dituduh lancang,
    duduk warung, gigit kacang,

    Hai Melayu..
    konon kau pantang dicabar,
    konon kau tangkas menyambar,
    tapi cuma indah khabar,
    rentakmu makin lama makin hambar,

    kau melayu aku pun melayu,
    aku menulis bukan cemburu,
    aku mahu engkau tahu,
    kenapa melayu tak macam dulu,

    Hai Melayu..
    jari mu hebat bertutur di facebook alam maya,
    bila berdepan ekonomi semasa kau tidak ber daya,
    kau cuma tahu bergaya,

    Hai Melayu..
    kau melaung-laung di jalan raya,
    bagi tahu kepada dunia ini bumi aku yang punya,
    pada hakikat ia digadai kepada sepet yang kaya,

    Hai Melayu..
    kerana hendak bergaya kau gadai pusaka,
    bila kaya kau jadi puaka,
    ini tanda kau sudah derhaka,

    Hai Melayu..
    sedarlah bangsa ku,
    buka lah minda mu,
    bersatulah bangsa ku,
    kerana malaya bukan lagi milik mu,

    aku pun melayu..
    engkau pun melayu,

    bodoh sombong harus ditepis,
    riak, bongkak dan hasad dengki sesama bangsa harus guris,
    bersatulah melayu kerana agama, bangsa, moyang-moyang yang telah berjasa,
    kerana ini mungkin peluang akhir bangsaku untuk negara, berjasa dan berkuasa,

    Pedih menyengatt.. untuk muhasah diri kita..

    NUKILAN: Anak Melayu ahli Parti Sepet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg dok sajak majaknya .
      tengok sana ...ketua melayu dan bini ketua melayu dah sapu duit berbillion2...
      pastu tak mahu mengaku...
      melayu yg bawah ni tak pandai sapu duit..akhirnya tidur bawah jambatan..
      haramjadah punya melayu korap..

      Delete
  16. Sekarang ni melayus undi melayus habis cita... tak kira parti janji melayus biar penuh melayus dlm parlimen... kita buat mcm mca & dap buat pada pr yg lalu.

    ReplyDelete
  17. Walau 2.6 bilion bukti dalam bentuk video, rakaman suara atau tercatit diatas kertas untuk kamu mendakwa pahlawan bugis tidak akan berjaya.Kendati tanah berbelah dua tpm serba tahu apa yang berlaku tidak mampu memperbetulkan keadaan.hanya undi yang boleh menyingkirkan laki semoh.

    ReplyDelete
  18. NI negara democracy, hak individuals dia nak berjuang party mama,has individuals juga dianak dgan masuk bersolidarity dgan party mana2...janji jangan pancut dalam,apabila Sudah pancut-memancut dalam jadila macan party grombolangrombolan hahahahaha faham ape itu pancut dalam hanisha?

    ReplyDelete
  19. Hanisha u x buat open house ke...jganla kedekod Dan lokek sanggatsanggat...xrugi

    ReplyDelete
  20. KUALA LUMPUR, June 18 — Constitutional law expert Dr Abdul Aziz Bari today laughed off a media report that he will join DAP this week.

    Aziz expressed surprise at the claim made by The Star today, saying he has not received any solicitation by the predominantly-Chinese party.

    “I don’t know how that came out, I have never made such a statement. This is like a joke to me, first time that i’m hearing this,” he told Malay Mail Online today.

    “Nobody called me or even asked me about this. It is quite surprising that a statement like this can come out,” added the University Selangor professor who previously ran in the last elections under a PKR ticket at Sabak Bernam.

    DAP’s national organising secretary Anthony Loke said he was equally clueless about the claim that Aziz would enter his party.


    “As far as Aziz is concerned, I have no idea. First time, I’m hearing something like this.

    “We have not even talked about it, maybe people are trying to poach him at a personal level,” he told Malay Mail Online.

    Loke added, however, that there is on-going effort in DAP to recruit more Malay personalities to help shed its predominantly Chinese image.

    “We are talking to many people who are interested and who share our same ideals as well as being influential in their own fields,” he added.

    On Saturday, DAP leaders made a lowkey announcement that national laureate A. Samad Said has joined the party.

    The 80-year-old Malay writer and poet also said he had longed to join the DAP for the past two years.

    - See more at: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/dont-make-me-laugh-aziz-bari-says-of-dap-entry-claim#sthash.226Kct0E.dpuf

    ReplyDelete
  21. Menipu betul Aziz bari ni.hahaha

    ReplyDelete